PDA

View Full Version : 30-50 watt buizencombo gezocht



SBloke
20 maart 2005, 22:38
Hoi allemaal,

Door de bomen zie ook ik het bos niet meer...

Ik ben op zoek naar een strak ogende kleine buizencombo. Geschikt voor blues/jazz maar ook voor al het werk dat je tegen komt van bijvoorbeeld:

Focus (en jan akkerman) enHeideroosjes (Met name geluid van intro van fistfuckparty at 701).. en in de richting van metal.....

werelden van verschil.... maar ik heb maar geld voor 1 versterker (tot ongeveer 1500 euro liefst) Nieuw of 2dehands is niet zo'n probleem, als hij maar voldoet.

Een POD ertussen zetten vind ik niet zo'n sterke oplossing, alsmede een spiderII versterker ofzo, of andere modding spullen...

Wie het weet mag het zeggen...

vester86
20 maart 2005, 22:53
koch twintone / multitone

Droffie
20 maart 2005, 23:41
koch twintone / multitone
+1

pimmetje
21 maart 2005, 00:17
idd een Kochje.
Dan zou eerder nog aan de Twintone denken, omdat je naar een kleine buizencombo vroeg. De Multitone zou ik met 2x12" niet direct klein noemen.

pint
21 maart 2005, 08:49
engl sovereign ook eens testen
mensen roepen al gauw dat die engs's metal monsters zijn maar dat valt wel mee
is wel 100 watt

of een mesa mark 3 kom je denk ik ook een heeel eind mee

of ind. een koch :D

Droffie
21 maart 2005, 09:54
die sovereigns zijn toch ook loeigrote bakken?
Vind die Engls wel mooie versterkers, met name de Screamer. Die is wellicht meer geschikt voor de topicstarter.

hoofd
21 maart 2005, 10:17
Laat ik er dan ook maar de Brunetti Maranello tegenaan gooien...ook een erg goede kleine amp. Kan lekker bluesen, goede clean, scheurkanaal gaat tot een Iron Maiden scheur, zeker even testen als je toch bezig bent.

Fumi SG
21 maart 2005, 12:20
toch maar weer een Koch :)

Mitch
21 maart 2005, 13:29
Ja, wat mij te binnen schiet:

Brunetti Maranello (ernstig onderschat door velen)
Engl Screamer
Koch Twintone
Rivera Chubster 40/55

AART
21 maart 2005, 18:51
Mesa/Boogie Mark III of een Mesa?boogie studio .22

Vooral de eerste, goed clean en een heerlijke scheur.

ijff
21 maart 2005, 19:04
En ook de Koch Studiotone ff proberen.. wel wat minder vermogen, maar zou geen probleem moeten zijn zolang je maar niet gaat optreden zonder PA.

Mitch
21 maart 2005, 19:10
Heb die Studiotone en de Maranello naast elkaar gehad en het verschil was gewoon pijnlijk, zowel clean als overdrive. Viva Italia :wink:

Daniël_san
21 maart 2005, 19:44
Rivera
Engl
Brunetti

Deze zou ik gaan testen. :wink:

ReinoutV
21 maart 2005, 19:47
Heb die Studiotone en de Maranello naast elkaar gehad en het verschil was gewoon pijnlijk, zowel clean als overdrive. Viva Italia :wink:

Wat voor overdrive heeft die Maranello? Is dat meer rock, metal, blues? Hoe doet ie SRV?

Mitch
21 maart 2005, 22:31
Qua gain vind ik 'm in de hard rock vallen, dus beetje tusen classic rock en metal in, zal ik maar zeggen.

Voor een SRV toon heeft -ie dus wel zat gain, da's 't probleem niet. Hij is echter wel erg direct, strak gedempt. Voor een lekkere bluessound zou ik liever een iets lossere respons willen hebben. Het is een beetje als met veel moderne amps: de gain op het overdrive kanaal begint al gauw hoog te worden. Dus al snel goeie sustain, maar wat lastiger om een subtiele, dynamische crunch in te stellen.
De overall sound vond ik echter zeer, zeer goed. Verrassend dik laag ook voor zo'n licht en klein combo.

SBloke
22 maart 2005, 12:01
De keuzes tot nu toe:

Koch Twintone
Koch Multitone
Engl Sovereign
Mesa Mark 3
Engl Screamer
Brunetti Maranello
Rivera Chubster 40/55
Mesa studio .22


Ik ga ze zeker allemaal eens proberen (als ik ze kan vinden bij de diverse handelaren)

Ik wilde er toch nog even een "geluidje" bij voegen... of eigenlijk, wat bands..

White Stripes
The Strokes

k blijf open staan voor suggesties :D en alvast weer heel erg bedankt allemaal. Dit scheelt zo enorm veel werk met kiezen, ik weet nu tenminste welke kant ik op moet zoeken...


Die Mark 3 ziet er trouwens wel ERG strak uit.... vanmiddag eens kijken of ik die ergens kan vinden....

Fumi SG
22 maart 2005, 12:13
tsjah The White Stripes...... blijft toch een apart verhaal qua sound :-D (wel vet overigens :wink: )

Baker
22 maart 2005, 12:55
De keuzes tot nu toe:

Koch Twintone
Koch Multitone
Engl Sovereign
Mesa Mark 3
Engl Screamer
Brunetti Maranello
Rivera Chubster 40/55
Mesa studio .22


Ik ga ze zeker allemaal eens proberen (als ik ze kan vinden bij de diverse handelaren)

Ik wilde er toch nog even een "geluidje" bij voegen... of eigenlijk, wat bands..

White Stripes
The Strokes

k blijf open staan voor suggesties :D en alvast weer heel erg bedankt allemaal. Dit scheelt zo enorm veel werk met kiezen, ik weet nu tenminste welke kant ik op moet zoeken...


Die Mark 3 ziet er trouwens wel ERG strak uit.... vanmiddag eens kijken of ik die ergens kan vinden....

Ik heb zelf de multitone.
Is HEEL erg veelzijdig, dat kan ik je garanderen.

Maar de rest van het lijstje ziet er ook erg interessant uit...

Als je gaat testen, misschien is het leuk om dan je bevindingen te melden in deze post!

stimmt
23 maart 2005, 00:08
Fender hotrod deville

Mitch
23 maart 2005, 00:09
Hé, we hadden een serieus rijtje ! :D

vester86
23 maart 2005, 00:11
ja, das stimmt, das ist KWATZ

joost
25 maart 2005, 17:39
Dan wil ik wel graag weten welke versterker zich wel beter leent voor een wat bluesier en dynamischer overdrive? Ik heb basically dezelfde vraag als de topicstarter, en ben vooral opzoek naar karakter en warmte, en een klein beetje :evil:

joost
25 maart 2005, 17:48
Dan wil ik wel graag weten welke versterker zich wel beter leent voor een wat bluesier en dynamischer overdrive? Ik heb basically dezelfde vraag als de topicstarter, en ben vooral opzoek naar karakter en warmte, en een klein beetje :evil:

joost
25 maart 2005, 18:19
Dan vraag ik me af welke versterkers je in gedachten hebt voor de wat dynamischer bluessound. Ik geef niet veel om sustain en high gain laat me al helemaal koud, maar verder is mijn zoektocht hetzelfde als die van de topicstarter. Zelfde budget, wattage, etc.

Ideeën?

pimmetje
25 maart 2005, 20:39
Je zou 's kunnen denken aan een Marble... bluebird of club reverb (misschien zelfs roadking).

Prijzige versterkertjes, maar wel zeer goede kwaliteit.
Mocht je willen gaan testen, is 't handig om wel eerst ff te bellen. Ze hebben volgens mij niet altijd al hun modellen speelklaar staan.

SBloke
26 maart 2005, 12:26
Ik bedenkt me net,

Is een Kitty Hawk combo niets? Ze schijnen zeer betaalbaar te zijn....

Ook maar eens proberen...