PDA

View Full Version : Ibanez DE7 delay any good?



waarismijnplectrum
20 juli 2002, 15:42
Hee ik ben van plan een delay kistje aan te schaffen, maar ben er al verschillende tegengekomen waaronder deze ibanez DE7.
Ik vind hem wel een erg gunstige prijs hebben, maar de vraag is natuurlijk of ie wel een beetje aan te horen is.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ibanez
20 juli 2002, 15:55
....uitproberen??

waarismijnplectrum
20 juli 2002, 15:57
Ja vriend, maar ik zit nu thuis en de dichtsbijzijndste gitaarwinkel is 30 km verder, en ik wil het nu graag weten wat anderen er van vinden en hun ervaringen ermee... dus vandaar

Soulman
20 juli 2002, 21:32
Absoluut.
Ik heb er zelf ook een. Niet zo goed als de Line 6 DL 4 of de EHX memoryman, maar voor die prijs errug goed. Vooral de echo-setting, warmer dan een Bosspedaaltje.

Mitch
21 juli 2002, 20:54
Hier ook een tevreden klant hoor. Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik 'm tegen mijn gewoonte in niet uitgebreid met andere pedalen heb vergeleken, maar aangezien ik iets tegen Boss heb, de memory-man en de Line6 te duur alsook de Carl Martin Delayla, heb ik 'm uitgeprobeerd, goed bevonden en gekocht.
Gebruik 'm nou een half jaartje of zo (hij kostte bij Feedback toen nog 99E i.p.v. 105E nu, pittige inflatie-correctie;)).
Ik zet 'm bijna altijd op echo, vind ik beter klinken voor dagelijks gebruik. Je kunt met echo ook wat extremere Radiohead-achtige geluiden krijgen, dus: lekker de echo laten feedbacken door Repeat en Level bijna voluit te zetten, dan delaytijd omhoogschroeven en er landt ineens een UFO. Zo klinkt het in ieder geval.
Maar goed: de Tone-Loc is een absolute vondst. Heel simpel, maar een goed setting hoef je niet meer kwijt te raken. Potmetertjes kraken al wel een beetje, maar geen ramp.
Moet wel zeggen: de eerste die ik kocht had een krakende input-jack. Geen ramp denk je, want als -ie eenmaal zit kraakt -ie niet meer, maar hij maakte blijkbaar sluiting op de jack, want hij zoog binnen een minuut een batterij leeg! Meteen een andere gekregen: geen probleem.

Ik stem dus vóór.

waarismijnplectrum
22 juli 2002, 12:03
Ok, heb hem nu zelf ook uitgetest, en ben er inderdaad ook heel tevreden over en heb hem dan ook gekocht. Bedankt voor de reacties!

Phizer
22 juli 2002, 21:41
Je spreekt er wel makkelijk over, maar zo vrolijk klinkt het niet, Seymour Paul. Die dingen horen eigenlijk meteen goed te zijn ja...

waarismijnplectrum
23 juli 2002, 11:38
Ach, maar de negatieve dingen die hij opnoemde, heb ik totaal geen last van, dus geen ramp.

Soulman
23 juli 2002, 11:57
Ik heb 'm bijna een jaar en nog geen problemen mee gehad.

MADdie86
23 juli 2002, 21:09
Uhm ik had de Yamaha Analog delay die Rhandy Roads (Ozzy Osbourne) ook gebruikt(e). Een heel handig ding met een lekker geluid. Maar die is gestolen :sad:

Mitch
23 juli 2002, 22:09
Phizer ! Ieder product kan wel eens een misbaksel zijn. Zo lang daar meteen correct op wordt ingespeeld door aan te passen of te vervangen heb ik daar geen moeite mee.

Zelfs Mercedes Benz maakt wel eens een foutje;)