PDA

View Full Version : telecaster ombouwen



jon-ass
20 maart 2005, 16:15
ik speel in een rock-metalgroepje met twee gitaristen.
Zelf speel ik op een fender tele, maar kan niet altijd tegen de andere zijn humbuckers op.
Is het mogelijk om een tele met (tele element en single coil) om te bouwen tot humbuckers, of is dat het nie waard?

of zijn er andere suggesties, tis zo da'k ni echt veel geld heb voor een nieuwe gitaar.

groovyB3
20 maart 2005, 16:27
In de brugpositie kan je een humbucker in single coil formaat zetten. Bijvoorbeeld de Seymour Duncan Hotrail. Anderen kunnen je hier meer over vertellen.

vulvasonic
20 maart 2005, 17:06
Precies. In mijn tele heb ik een Seymour Duncan Little '59 zitten en dat ding klinkt echt geweldig!



Maar even iets anders; als je in een rockband speelt op een tele, naast een gitarist met een gitaar voorzien van humbuckers, dan moet je je set-up daar een beetje op aanpassen, want de combinatie op zich kan perfect werken. Je moet in ieder geval niet proberen het 'gevecht' aan te gaan dmv veel oversturing. Je moet je geluid een heel stuk cleaner en directer maken en misschien je volume iets verder open draaien. Je snijdt er dan normaal gesproken dwars doorheen (en in mijn oren klink je dan veel ruiger).



Dit gezegd hebbende, met de Little '59 kun je met een gerust hart de strijd aangaan in het humbuckergeweld.

vester86
20 maart 2005, 17:17
hoe meer gain, hoe minder je te horen bent.....

Juist de combinatie tele & andere gitaar met humbuckers kan heel goed combineren, net zoals een Strat en een LP dat doen, omdat ze zo'n ander karakter hebben....

maar pas dat ook aan op de versterkers, door de LP meer laag te geven en de strat/tele meer hoog. zo heb je allebei je eigen "gebiedje" qua sound, en ben je beiden goed te onderscheiden

telecastermaster
21 maart 2005, 12:29
http://www.rockinger.com/Media/Shop/2616c.jpg


€ 16 bij Rockinger.com

Fumi SG
21 maart 2005, 12:36
Maar even iets anders; als je in een rockband speelt op een tele, naast een gitarist met een gitaar voorzien van humbuckers, dan moet je je set-up daar een beetje op aanpassen, want de combinatie op zich kan perfect werken.

+1.... de band van Anouk speelt ook met een Tele en een Les Paul, en dat scheurt behoorlijk hoor!! :wink: