PDA

View Full Version : Goede p-bass elementen?



Chaney
20 maart 2005, 14:08
Ik ben in het bezit van een Squier precision bas. Over de bespeelbaarheid ben ik zeer tevreden, het geluid is alleen wat dun, daarom ben ik op zoek naar betere elementen voor de bas.

Wie heeft goede ervaringen met bepaalde merken en kan me adviseren?

Iron Maiden
20 maart 2005, 17:54
ik heb zelf niet echt ergens goede ervaringen mee, maar die symor duncan quarter pounder (let niet op schrijffouten 8-) ) schijnt heel goed te zijn, steve harris (iron maiden) speelt er ook mee, en ze kosten volgens mij maar iets van 80 euro.

Phyrexian
21 maart 2005, 10:19
EMG elementen zijn altijd ideaal om de sound van een [b]niet zo goed klinkende[/i] basgitaar te verbeteren.

http://www.emginc.com/

basswasp
28 maart 2005, 13:47
Van een Squier maak je niet ineens een topbas. Probeer ook eens wat met de snaar- en elementhoogte te spelen. Overweeg ook een nieuwe bas...

EMG vervangingselementen vind ik vrij 'afgevlakt' klinken. Helemaal gericht op een 'neutrale weergave' zonder karakter.
Bartolini heb ik geen ervaring mee, maar hebben een naam voor goede passieve elementen.
Rio Grande heb ik 1 keer opgespeeld. Dit element kan veel aan, hoe hard je ook plukt. Je levert iets aan karakter in, maar krijgt een heel dik én gedefinieerd geluid terug.

Dees
28 maart 2005, 17:39
ik heb zelf niet echt ergens goede ervaringen mee, maar die symor duncan quarter pounder (let niet op schrijffouten 8-) ) schijnt heel goed te zijn, steve harris (iron maiden) speelt er ook mee, en ze kosten volgens mij maar iets van 80 euro.

Deze zou ik ook nemen, geven een heel tof geluid vind ik. alhoewel ik zou overwegen om toch bijvoorbeeld een mexicaanse precision bass aan te schaffen (als je in het precision genre wilt blijven toch)