PDA

View Full Version : jensen in Blues Deville 410



Koekje
20 maart 2005, 12:28
Dit is geen test

Koekje
20 maart 2005, 12:28
1 van mijn speakers in mijn Blues Deville (410), is al een tijdje versleten waardoor een nogal vervelende ruis in mijn geluid zit ...

ik heb mij laten vertellen dat het interessant zou zijn om daar eens een ander soort speaker in te steken dan de originele (Fender) ... en dat dat mijn geluid ten goede zou komen ...
Jensen is schijnt zeer an te raden, maar angezien ik daar tot op heden niet echt veel van weet/heb gehoord, heb ik dus geen flauw idee naar wat ik op zoek moet gaan van type ... (ervan uitgaande dat er meerdere typs zijn :)) ... of misschin zijn er nog andere interessante oplossingen ... ??

nickelwound
21 maart 2005, 12:42
Ik speel zelf op over hot rod deville door een marshall 1960 B cabinet. Een heerlijke combinatie als zeg ik het zelf :razz:
M.a.w. Celestions klinken ook heerlijk na een fender amp. Kijk anders even op hun site want daar staan ook enkele audio fragmenten van elk speakertype. Uit ervaring weet ik ook dat veel mensen die een blues deville of hot rod serie hebben, vaak de stock-speakers vervangen door celestion vintage 30. Tis echt een meerwaarde vind ik zelf!

Thijssie
21 maart 2005, 13:25
Uit ervaring weet ik ook dat veel mensen die een blues deville of hot rod serie hebben, vaak de stock-speakers vervangen door celestion vintage 30. Tis echt een meerwaarde vind ik zelf!

Ik vraag me altijd af wat het referentiekader van die mensen is als ze een V30 in een "open back" combo monteren en ook echt blij zijn met het resultaat :???:

jorrit
22 maart 2005, 09:47
tis een fabeltje dat die dingen alleen maar voor closed back geschikt zijn... en sjah smaken verschillen he...

jorrit
22 maart 2005, 09:47
tis een fabeltje dat die dingen alleen maar voor closed back geschikt zijn... en sjah smaken verschillen he...

Thijssie
22 maart 2005, 10:31
tis een fabeltje dat die dingen alleen maar voor closed back geschikt zijn... en sjah smaken verschillen he...

Kun je dat ook onderbouwen?

Ik heb nl wat testjes met de V30 uitgevoerd in een cab met een open achterkant, een half gesloten, een 2/3e gesloten en een helemaal dichte achterkant en kon maar tot 1 conclusie komen, en dat was dat het geen fabeltje is dus. Met een open achterkant komt er een "doods mid geluid" achteruit, wat de warmte van de speaker "opzuigt". Het geluid wordt evenredig slechter als je opening aan de achterkant vergroot.....

Het kan best dat jij heel tevreden bent met het geluid van een V30 in een "open back cab" hoor. Maar schroef hem maar eens in een "closed back cab" en verbaas je hoe die speaker behoort te klinken....

pimmetje
22 maart 2005, 11:31
Kijk ook 'ns op www.webervst.com.

dejohan
22 maart 2005, 12:04
De stock speaker is de Eminence Legend 125. Is niet zo duur om te vervangen (60 euro ofzo)

Speakers die aangeraden worden voor deze amp zijn de Jenssen C12N (100 euro) en de P12N (is alinco) is zo'n 220 euro. Ook de Weber Blue Dog wordt aangeraden.
Deze speakers respecteren het karakter van de typische cleane Fender sound.

De Vintage 30 heeft dat minder, is meer mid, en is dus meer een speaker voor een rocksound.

Hier vind je sound samples van de Hot Rod met verschillende speakers:
http://studentweb.eku.edu/justin_holton/soundclips.html