PDA

View Full Version : Richwood appreciation topic! ;)



Pagina's : 1 2 3 4 5 [6]

SGbanez
1 juni 2008, 12:20
Twee vrienden van me hebben een Richwood LP. De ene een standard en de ander een custom. Ik vind ze er opzich niet slecht uitzien, maar het geluid is gewoon ruk. Vergeleken met een Gibson is het gewoon niks. Maarja, wat wil je voor die prijs. Ik denk dat het voor de prijs hele leuke plankjes zijn.

richwoodplayer
1 juni 2008, 17:56
Twee vrienden van me hebben een Richwood LP. De ene een standard en de ander een custom. Ik vind ze er opzich niet slecht uitzien, maar het geluid is gewoon ruk. Vergeleken met een Gibson is het gewoon niks. Maarja, wat wil je voor die prijs. Ik denk dat het voor de prijs hele leuke plankjes zijn.

ik heb de richwood LP 2007 model custom, speelt lekker soepel, heb er veel plezier op.
dat is war het voor mij om gaat vind ik, het plezier dat je op de gitaar ehbt ;)

ben vanhoof
1 juni 2008, 18:00
ik heb de richwood LP 2007 model custom, speelt lekker soepel, heb er veel plezier op.
dat is war het voor mij om gaat vind ik, het plezier dat je op de gitaar ehbt ;)

Als je thuis alleen maar richwood gitaren hebt staan kan ik er inkomen dat ze voor jou goed en soepel spelen...

grayfink
1 juni 2008, 18:09
Mijn Richwood tele speelde perfect, en ik heb volgens mij wel een stuk of 30 gitaren gehad in mijn leven. Als de hals goed is kun je een gitaar afstellen zoals je wilt, dat heeft niets met het merk te maken. Ik heb die Richwood weggedaan omdat ik nu een MIJ Fender tele heb. Die speelt ook goed maar klinkt een stuk beter, vanwege beter hout/elektronica/elementen. Dat neemt niet weg dat die Richwood een goede prijs/kwaliteit verhouding had.

VanBiLL.com
1 juni 2008, 18:16
Ik kan me goed voorstellen dat als je een lerend gitarist bent, zonder band/band ervaring thuis spelend, een Richwood een prima keuze is. Kost weinig, je hebt een gitaar die het best aardig doet maar als je er een beetje van verwacht, dan smijt je zo'n ding snel in de hoek en koop het 'orgineel'. Anderzijds, is gitaarspelen helemaal niets voor je, dan is er ook geen man/vrouw overboord qua kosten...

Maar om het goede gitaren te noemen, nee, dat gaat me te ver...

RammerStein
1 juni 2008, 18:16
Mijn Richwood tele speelde perfect, en ik heb volgens mij wel een stuk of 30 gitaren gehad in mijn leven. Als de hals goed is kun je een gitaar afstellen zoals je wilt, dat heeft niets met het merk te maken. Ik heb die Richwood weggedaan omdat ik nu een MIJ Fender tele heb. Die speelt ook goed maar klinkt een stuk beter, vanwege beter hout/elektronica/elementen. Dat neemt niet weg dat die Richwood een goede prijs/kwaliteit verhouding had.

inderdaad. richwood heeft gewoon een goede prijs\kwaliteit verhouding.

hezz
1 juni 2008, 18:23
Kan me wel voorstellen dat een Richwood met betere pups van GFS ofzo tof kan klinken.

richwoodplayer
1 juni 2008, 18:39
Ik kan me goed voorstellen dat als je een lerend gitarist bent, zonder band/band ervaring thuis spelend, een Richwood een prima keuze is. Kost weinig, je hebt een gitaar die het best aardig doet maar als je er een beetje van verwacht, dan smijt je zo'n ding snel in de hoek en koop het 'orgineel'. Anderzijds, is gitaarspelen helemaal niets voor je, dan is er ook geen man/vrouw overboord qua kosten...

Maar om het goede gitaren te noemen, nee, dat gaat me te ver...

me volgende gitaar word denk ik ook een strat telecaster, of een epiphone, of ga doorsparen voor de gibson van in de 800 euro, en anders ga ik even uitproberen welke ik mooi en lekker vind spelen met een goed geluid.
ga ik even in hilversum of bij feedback even uitproberen ;)
maar tot nu toe even verder rocken met me richwood:D

Nino1110
1 juni 2008, 19:53
Twee vrienden van me hebben een Richwood LP. De ene een standard en de ander een custom. Ik vind ze er opzich niet slecht uitzien, maar het geluid is gewoon ruk. Vergeleken met een Gibson is het gewoon niks. Maarja, wat wil je voor die prijs. Ik denk dat het voor de prijs hele leuke plankjes zijn.

Daar snap ik dus niks van , dat een gitaar van 300,- ofzo slechter klinkt dan een gitaar van 1600 euro. Echt ontzettend vreemd!

Frenk95
1 juni 2008, 20:58
Meen je dat serieus of gewoon sarcastisch?

richwoodplayer
1 juni 2008, 21:00
als het serieus is, vind ik het eigenlijk best dom :seriousf:

Dark_Tranquillity
1 juni 2008, 21:08
Sick :D


Volgens mij moet de gemiddelde leeftijdsgrens omhoog :D

Speulert
1 juni 2008, 21:10
Meen je dat serieus of gewoon sarcastisch?

Meen je deze vraag serieus of is dit sarcasme?

Dark_Tranquillity
1 juni 2008, 21:15
Meen je deze vraag serieus of is dit sarcasme?

Is dat nou een serieuze vraag van je? Of sarcastisch?

richwoodplayer
1 juni 2008, 21:22
Is dat nou een serieuze vraag van je? Of sarcastisch?

is dit dan een echte serieuze vraag van je? of sarcastisch?

Dark_Tranquillity
1 juni 2008, 21:24
Ik zou het niet weten.

richwoodplayer
1 juni 2008, 21:26
haha :seriousf:

joskedentweede
1 juni 2008, 21:30
Ja, zo kom je snel aan 100 bladzijden...
richwood heeft dan misschien wel een goede prijs-kwaliteitsverhouding
maar toch :stop:

richwoodplayer
1 juni 2008, 21:36
ik zelf vind ze wel lekker spelen, vooral de accoustische vind ik wel OK.
maar ja, ik heb nog geen band ervaring.
maar zit er ook over te denken om de richwoods voor het alleen spelen te behouden en dan door te sparen voor een gibson voor als ik een bandje heb gevonden.
maarja, heb nog geen bandje dus voorlopig nog even met de richwoods.
en zolang ik er nog geen geld voor heb, moet ik als ik wel een bandje vind het maar met de richwood doen (opzich niet slecht hoor)

joskedentweede
1 juni 2008, 21:39
Dat is een goede instelling.
Ik ben ook begonnen met een Squier, ok sommige zijn best goed, maar die van mij was echt cheap.

richwoodplayer
1 juni 2008, 21:43
Dat is een goede instelling.
Ik ben ook begonnen met een Squier, ok sommige zijn best goed, maar die van mij was echt cheap.

ok, ik vind zelf de fender vormen niet zo mooi dus geen gitaar die ik zelf snel zou kopen, de telecaster vind ik daarintegen wel weer mooi.
maar als ze de elektrische niks vinden heb ik altijd de semi/accoustische richwood nog. die klinkt mooi clean met een soort van rock soundje erdoor (niet echt te beschrijven maar wel mooi ;)) dus kan ik daar ook altijd nog op spelen:D

Nino1110
1 juni 2008, 21:57
Meen je dat serieus of gewoon sarcastisch?

Sarcastisch :)

JeroenSchaaf
2 juni 2008, 09:05
Opzich niks mis met Richwood, Als het voor jou goed speelt en klinkt klaar toch?

Ik heb nu een richwood Tele staan, die staat als backup naast mijn Peer Dellen
en het bevalt goed!

Wil er alleen even betere elementen in hebben ( ze feedbacken nogal.... )

frekie
2 juni 2008, 11:55
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/RWre42%20004.jpg

Net een RE-42 tele gescoord. 75 euri incl. VZK. Addertje: hij loopt aan, zeg maar vast, op de 8e positie m.n. de hoge E en B snaren. Harde les: RW moet je uitproberen, de hele winkelvoorraad en daar de beste uitpakken. Topkam en elementen vervangen. (GFS)

Puerco
2 juni 2008, 12:38
Nou jullie worden bedankt... Heeft me weer geld gekost, zojuist ook maar even een Richwoodje gescoord: de stallion pro. Met 2 punts "wilkinson style" tremolo met roller sadles, HSS, rosewood en pearloid pickguard en vergeelde pickupcovers en knoppen.
Besteld bij Ede muziek (https://shop.strato.com/epages/61345850.sf/secVF3wwj1eFF_/?ObjectPath=/Shops/61345850/Products/EG068) waar ik nog nooit van gehoord had.
Iemand ervaring met deze zaak en/of dit specifieke model (stallion pro)???

richwoodplayer
2 juni 2008, 14:04
Nou jullie worden bedankt... Heeft me weer geld gekost, zojuist ook maar even een Richwoodje gescoord: de stallion pro. Met 2 punts "wilkinson style" tremolo met roller sadles, HSS, rosewood en pearloid pickguard en vergeelde pickupcovers en knoppen.
Besteld bij Ede muziek (https://shop.strato.com/epages/61345850.sf/secVF3wwj1eFF_/?ObjectPath=/Shops/61345850/Products/EG068) waar ik nog nooit van gehoord had.
Iemand ervaring met deze zaak en/of dit specifieke model (stallion pro)???
heb er wel is op gespeeld in een winkel.
speelde lekker en klonk wel goed.
alleen ik hou zelf niet zo van strat modellen dus was geen keuze voor mij.

M@rtijn
2 juni 2008, 14:06
Ik niet zo'n fan van Richwood. Heb er wel eens wat in de handen gehad en vond ze slecht afgewerkt en de pickups klonken voor geen meter (maar die kun je wel vervangen). Dat ligt misschien aan diegene die ik heb bespeeld maar verder heb ik er ook geen ervaring mee omdat ik er zelf nooit een heb gehad.

richwoodplayer
2 juni 2008, 14:09
Ik niet zo'n fan van Richwood. Heb er wel eens wat in de handen gehad en vond ze slecht afgewerkt en de pickups klonken voor geen meter (maar die kun je wel vervangen). Dat ligt misschien aan diegene die ik heb bespeeld maar verder heb ik er ook geen ervaring mee omdat ik er zelf nooit een heb gehad.

ik vond ze ook niet allemaal geweldig.
net op me gitaar a snaar geknapt.
net een snaar die ik niet meer heb natuurlijk, is de muziek winkel op maandag nog gesloten ook...

Dark_Tranquillity
2 juni 2008, 14:24
Richwood snaren ben je dus niet echt over te spreken?

richwoodplayer
2 juni 2008, 15:14
Richwood snaren ben je dus niet echt over te spreken?
nee, ik heb altijd D'addario XL electric guitar strings.
zijn goeie snaren vind ik

Jimwoud
2 juni 2008, 15:23
Ik heb een Richwood Jazzbas, super afgewerkt en speelt en klinkt echt prima. Met betere elementen erin is het echt wel een prima ding.

richwoodplayer
2 juni 2008, 15:27
Ik heb een Richwood Jazzbas, super afgewerkt en speelt en klinkt echt prima. Met betere elementen erin is het echt wel een prima ding.

ik zit te denken om alnico pro 2 humbuckers in me richwood te zetten :)
moet dan wel ff sparen

humbucker
2 juni 2008, 15:53
Hebben we een nieuwe pannekoek?

bass blom
2 juni 2008, 15:58
Hebben we een nieuwe pannekoek?

of een yampannekoekdrammert :seriousf:

richwoodplayer
2 juni 2008, 16:01
het is niet omdat de gitaar nu slecht klinkt, alleen maar omdat slash ze ook in zijn gitaar heeft zitte en ik daar nogal fan van ben :D

Squier4ever
2 juni 2008, 16:04
het is niet omdat de gitaar nu slecht klinkt, alleen maar omdat slash ze ook in zijn gitaar heeft zitte en ik daar nogal fan van ben :D

gezien de versterker in je sig zou ik eerst maar eens daar in investeren, een gitaar met goede pickups klinkt ook kut over een kutversterker, een gitaar met slechte pups klinkt in iedere geval beter over een goede versterker.

richwoodplayer
2 juni 2008, 16:07
vind je een hohner een slechte versterker dan?
in vergelijking met een marshall wel slechter natuurlijk maar t hoeft niet perfect te zijn nog, ben pas 15 en speel thuis, nog beter en harder geluid word me ma gek van!:O

bass blom
2 juni 2008, 16:22
vind je een hohner een slechte versterker dan?
in vergelijking met een marshall wel slechter natuurlijk maar t hoeft niet perfect te zijn nog, ben pas 15 en speel thuis, nog beter en harder geluid word me ma gek van!:O

en dan elementen kopen die duurder zijn dan je gitaar omdat je idool ze ook heeft?
harstikke ghak ben je en een ideaal slachtoffer voor de handel :D

grayfink
2 juni 2008, 16:28
Je hebt godverdegodver al een Gibson LP met koffer voor 650 schamele euries.
Dat is net zoveel (of minder) als je betaalt voor een Richwood of Epiphone met koffer en upgrades, en dan heb je nog steeds een stuk hout waar jonge scheuten aankomen als je het in de tuin zet.:satisfie:

humbucker
2 juni 2008, 16:53
of een yampannekoekdrammert :seriousf:


:seriousf: :seriousf:

Squier4ever
2 juni 2008, 17:06
vind je een hohner een slechte versterker dan?
in vergelijking met een marshall wel slechter natuurlijk maar t hoeft niet perfect te zijn nog, ben pas 15 en speel thuis, nog beter en harder geluid word me ma gek van!:O

vind jij een hohner een goeie versterker dan? nou ik dus niet en ik zweer het je dat een fatsoenlijke versterker momenteel veel meer voor je geluid zal doen dan die duncans. en met een goeie versterker bedoel ik dus niet zo'n kutmarshall van 200 euro.

macwilliams
2 juni 2008, 18:05
vind jij een hohner een goeie versterker dan? nou ik dus niet en ik zweer het je dat een fatsoenlijke versterker momenteel veel meer voor je geluid zal doen dan die duncans. en met een goeie versterker bedoel ik dus niet zo'n kutmarshall van 200 euro.
Misschien is het handiger wat dan wel behoorlijk geluid produceerd voor plm €200,-. Daar kan die jongen veel meer mee.

richwoodplayer
2 juni 2008, 18:09
Misschien is het handiger wat dan wel behoorlijk geluid produceerd voor plm €200,-. Daar kan die jongen veel meer mee.

inderdaad, kan k even zoeken ;)

Dark_Tranquillity
2 juni 2008, 21:17
Mannen, dit topic word steeds mooier, wat een geweldige onzinbeweringen! Het is dat ik al een gave quote in m'n sig heb! Hulde!

Orgasmocaster
2 juni 2008, 21:54
gezien de versterker in je sig zou ik eerst maar eens daar in investeren, een gitaar met goede pickups klinkt ook kut over een kutversterker, een gitaar met slechte pups klinkt in iedere geval beter over een goede versterker.



Inderdaad.. en je kunt beter ook een rode kabel kopen in plaatst van die slechte gele kabel

macwilliams
2 juni 2008, 22:05
Inderdaad.. en je kunt beter ook een rode kabel kopen in plaatst van die slechte gele kabel
Nou die gele zijn niet zo zeer slechter, rode zijn gewoon sneller!

nevyn292
2 juni 2008, 22:09
Nou die gele zijn niet zo zeer slechter, rode zijn gewoon sneller!

ow god, hou op over kabels:D

macwilliams
2 juni 2008, 22:11
ow god, hou op over kabels:D
OOOOWW Fuck man het ging over kabels? Shit ik dacht dat ik bij motor-forum ingelogd was.

nevyn292
2 juni 2008, 22:14
OOOOWW Fuck man het ging over kabels? Shit ik dacht dat ik bij motor-forum ingelogd was.

motor op je hoofd:D

bert k
2 juni 2008, 22:55
Ook hier graag kappen met het topic te verzieken.


Bert K, mod

Dark_Tranquillity
2 juni 2008, 23:01
Bert, ik ben het geheel met je eens.

(Sorry!)

Ibanez666
2 juni 2008, 23:23
Zie nu teles voor 99 euro..

Puerco
3 juni 2008, 07:52
Zie nu teles voor 99 euro..
Ik had ze al voor €79 (strat en tele) gezien ook, bij Correct (http://www.correct.nl/klantsoort.php?VOORRAADSOORT=A&KLASSE=6&SOORT=10020&PHPSESSID=5095a60172ccbf5ec9ee201bd1e63891) een soort electrazaak die ook instrumenten erbij verkoopt maar dat mag de pret niet drukken lijkt me voor die paar tientjes :)

r.hindrix
4 juni 2008, 10:21
Voor mijn zoon een richwood re-130 gekocht via een internetsite.(ziet er mooi uit, lekker goedkoop)
2 dagen na de bestelling had ik hem thuis, gelijk uitgepakt, maar............

Er valt niet fatsoenlijk op te spelen, met liefde is deze gitaar door de chinezen gemonteerd, dus NIET.
alles zit scheef of los, en de snaren hadden ze beter maar in China kunnen laten.

Dus, gelijk de gereedschapskist erbij gehaald, alles gedemonteerd, en gemonteerd + nieuwe snaren.(zaten zelfs doorgedraaide schroeven in)

Conclusie, besteed er een halve dag werk aan, en je hebt voor weinig geld een
redelijke goeie gitaar, hopelijk ook op de lange termijn.

JeroenSchaaf
4 juni 2008, 10:25
Voor mijn zoon een richwood re-130 gekocht via een internetsite.(ziet er mooi uit, lekker goedkoop)
2 dagen na de bestelling had ik hem thuis, gelijk uitgepakt, maar............

Er valt niet fatsoenlijk op te spelen, met liefde is deze gitaar door de chinezen gemonteerd, dus NIET.
alles zit scheef of los, en de snaren hadden ze beter maar in China kunnen laten.

Dus, gelijk de gereedschapskist erbij gehaald, alles gedemonteerd, en gemonteerd + nieuwe snaren.(zaten zelfs doorgedraaide schroeven in)

Conclusie, besteed er een halve dag werk aan, en je hebt voor weinig geld een
redelijke goeie gitaar, hopelijk ook op de lange termijn.

Dat zou ik ook niet doen, via een internet site bestellen! Je hebt hem nooit in handen gehad dus je weet niet hoe het speelt, of hoe die klinkt.

Ik stel elke nieuwe gitaar van me af naar mijn lievelings afstelling.

mrweird
4 juni 2008, 10:54
Conclusie, besteed er een halve dag werk aan, en je hebt voor weinig geld een
redelijke goeie gitaar, hopelijk ook op de lange termijn.

Ik ben 't helemaal met je eens, ik ben de eigenaar van een re-129 (de les paul) En na andere snaren, een grondige afstelbeurt, daarna frets vlakken en nog een afstelbeurt, meerammelende schroeven in de brug stilkrijgen en andere zadels omdat de originele zadels beter "snarenslopers" genoemd kunnen worden en GFS elementen is het een best goed klinkende lekker spelende gitaar geworden, maar had ik achteraf beter mischien op zoek kunnen gaan naar een goeie tweedehands Epi.. :)

TIMBER
4 juni 2008, 13:18
Precies..!! Ik heb een oude Animal Les Paul die wonderbaarlijk niet krom is en super soepel speelt. Maar ondertussen heb ik wel alle hardware en elektronica vervangen voor betere/duurdere zodat het voor mij persoonlijk een top gitaartje is. Dit alles heb ik alleen gedaan omdat het ding voor mij een emotionele waarde heeft want anders had ik idd beter een Epi kunnen kopen.

richwoodplayer
4 juni 2008, 14:13
Ik ben 't helemaal met je eens, ik ben de eigenaar van een re-129 (de les paul) En na andere snaren, een grondige afstelbeurt, daarna frets vlakken en nog een afstelbeurt, meerammelende schroeven in de brug stilkrijgen en andere zadels omdat de originele zadels beter "snarenslopers" genoemd kunnen worden en GFS elementen is het een best goed klinkende lekker spelende gitaar geworden, maar had ik achteraf beter mischien op zoek kunnen gaan naar een goeie tweedehands Epi.. :)

ik had er niet veel moeite mee, alleen de snaren heb ik er meteen afgehaald en nieuwe op gezet.
ik heb wel de brug nog wat veranderd en een nieuwe switch erin gezet.
prima gitaar nu :lp: :satisfie:

r.hindrix
11 juni 2008, 15:32
ff nog reageren op berichten van:

JOENE20:
Je hebt volkomen gelijk om zonder het in handen te hebben gehad van Internet te kopen, enkel omdat deze gitaar zo flink was afgeprijst heb ik deze gok genomen, en natuurlijk wat er over richwood in forums staat geschreven.

MRWEIRD:
De elementen in deze gitaar zijn niet slecht te noemen, dus dat valt weer mee.

TIMBER:
Nu 6 dagen later is de hals nog kaarsrecht, ook dat zit wel goed.
Ik heb het wel anders mee gemaakt van het merk yamaha, goedkoopste versies (+/- 10 jaar geleden)zag je gewoon krom trekken.

RICHWOODPLAYER:
Jij hebt er niet zoveel aan moeten doen, ik denk dat ik te maken heb gehad met een maandag morgen, of vrijdag middag productie.
ff snel in elkaar schroeven, want ik had ook te maken met 2 van de 4 halsschroeven die waren doorgedraaid.

Tot slot:
deze RICHWOOD re-130 is nu een prima gitaar, ik heb zelf een epiphone/gibson strat 1998 taiwan, vanaf het begin tot nu nog steeds perfect.

JeroenSchaaf
11 juni 2008, 15:36
ff nog reageren op berichten van:

JOENE20:
Je hebt volkomen gelijk om zonder het in handen te hebben gehad van Internet te kopen, enkel omdat deze gitaar zo flink was afgeprijst heb ik deze gok genomen, en natuurlijk wat er over richwood in forums staat geschreven.

MRWEIRD:
De elementen in deze gitaar zijn niet slecht te noemen, dus dat valt weer mee.

TIMBER:
Nu 6 dagen later is de hals nog kaarsrecht, ook dat zit wel goed.
Ik heb het wel anders mee gemaakt van het merk yamaha, goedkoopste versies (+/- 10 jaar geleden)zag je gewoon krom trekken.

RICHWOODPLAYER:
Jij hebt er niet zoveel aan moeten doen, ik denk dat ik te maken heb gehad met een maandag morgen, of vrijdag middag productie.
ff snel in elkaar schroeven, want ik had ook te maken met 2 van de 4 halsschroeven die waren doorgedraaid.

Tot slot:
deze RICHWOOD re-130 is nu een prima gitaar, ik heb zelf een epiphone/gibson strat 1998 taiwan, vanaf het begin tot nu nog steeds perfect.

Op die elementen heb ik nog wel wat, die zijn zo microfonische als de pest op mijn richwood.

Kim Wilson
11 juni 2008, 15:37
Een hals tordeert niet in zes dagen, dus dat ie nu nog recht staat, verwondert me niks. Als ie over een jaar nog recht is, kun je pas zeggen dat ie goed is.

JeroenSchaaf
11 juni 2008, 15:40
Een hals tordeert niet in zes dagen, dus dat ie nu nog recht staat, verwondert me niks. Als ie over een jaar nog recht is, kun je pas zeggen dat ie goed is.

Mijne is een jaar oud, en staat nog netjes recht.

Maar moet even nieuwe elementen en electronica in! ( sperzel locking erop )

Dark_Tranquillity
11 juni 2008, 16:14
Kan dit topic aub aan een stille dood sterven? Sorry hoor, maar wat een loze beweringen weer, zoals het merk al impliceert, beginners shit. Een hals die je ziet krom trekken, nou, dat wil ik verdomme wel eens meemaken.

r.hindrix
11 juni 2008, 16:52
Mijn schrijven van: je ziet de hals gewoon kromtrekken is natuurlijk overdreven, dan heb ik het ook niet over RICHWOOD maar over een YAMAHA gitaar(de goedkoopste versie van +/- 10 jaar geleden), die hadden daar flink last van.

En dat de hals na 6 dagen nog recht is geeft mij enkel een goed gevoel voor op de langere termijn, en natuurlijk kunnen er betere elementen in, maar voor een bedrag van 120 euro is het een prima gitaar.