PDA

View Full Version : Richwood appreciation topic! ;)



Pagina's : 1 2 3 [4] 5 6

frekie
3 juni 2005, 20:31
Richwood prijzenslag!! Melodie muziek heeft RW LPs voor 179 euri!

http://www.melodie.nl/producten/?page=Detail&id=82

Nog even en je krijgt ze gratis bij een volle tank benzine :-D

Anders Destium
3 juni 2005, 21:07
Goed teken als gitaren gelijk in de ramsj gaan :-?

ijzerbroot1
4 juni 2005, 14:58
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Franc
4 juni 2005, 23:02
Over Richwood appreciation gesproken, mijn zoon kan er maar geen genoeg van krijgen :-D

http://www.vernetamps.com/pics/IMG_5236.sized.JPG

http://www.vernetamps.com/pics/IMG_5234.sized.JPG

http://www.vernetamps.com/pics/IMG_5235.sized.JPG

Maar ja, wat wil je ook met 4 knopjes om aan te draaien ;)

Franc.

Daniël_san
4 juni 2005, 23:06
:-D Wanneer koop je nou zijn eerste gitaar? :-D

Franc
4 juni 2005, 23:21
Hahaha (die heeft ie al). Een Dean Playmate acoustic ;)

Daniël_san
4 juni 2005, 23:37
Cool, ik zou willen dat ik al m'n eerste gitaar had toen ik zo oud was.

ijzerbroot1
5 juni 2005, 05:45
http://www.promusicstore.nl/img/gfx_products/marshall_mg15msII.gif

dan nog dit erbij en dan kan ie los gaan! :lol:

Franc
5 juni 2005, 08:05
Jaja, rustig :D papa is al aan het bouwen :-D

bloodiron
5 juni 2005, 11:35
@ franc

die lp die jij hebt, welke model is dat?
ga hem misschien ook halen...

grayfink
5 juni 2005, 12:08
Volgens mij is het een Les Paul model.

grayfink
5 juni 2005, 12:10
Beetje goedkoop van Franc trouwens: Foto's van je kind plaatsen om sympathie op te wekken...

grayfink
5 juni 2005, 12:12
Mark is van 8 November 2003 trouwens :-D
Was die van jou ook niet ongeveer zo oud?
http://www.xs4all.nl/~greevink/slides/PICT0074.JPG

ArpeggioKing
5 juni 2005, 12:30
HOLY SHiT GRAYFINK~!! Kreeg je dat kind gratis bij de gitaar ofzo?? Wat een gedrocht!!

















:D nee grapje, mooie gitaar :razz:

Franc
5 juni 2005, 12:53
@ franc

die lp die jij hebt, welke model is dat?
ga hem misschien ook halen...

Gewoon de standaard RE-125 Cherry Burst.

Franc
5 juni 2005, 12:54
Beetje goedkoop van Franc trouwens: Foto's van je kind plaatsen om sympathie op te wekken...

:-D :-D :-D

Ach ja, ten tijde van oorlog is alles geoorloofd he ;)

Tim is van 24 november 2003.

semt-x
5 juni 2005, 13:26
Als je dit eens op je gemakkie gaat zitten lezen, lijkt het net alsof Richwood een gitaar door God zelf is gemaakt. Is wel leuk om te lezen dat zoveel mensen lovend over Richwood zijn, terwijl veel mensen er een bloedhekel aan hebben...
Maar hoe zit het met de kwaliteit van de tremelo's op de Strat-modellen? Is deze van goede kwaliteit of is dit gewoon buigbare troep?

ijzerbroot1
5 juni 2005, 14:03
@ Franc:

Bouwen? ding is zo groot als een melkpakje hoor :-D

Franc
5 juni 2005, 14:30
Ja nee, dat kind moet toch een volwaardige fullstack hebben :D

Cubensis
5 juni 2005, 18:44
Als je dit eens op je gemakkie gaat zitten lezen, lijkt het net alsof Richwood een gitaar door God zelf is gemaakt. Is wel leuk om te lezen dat zoveel mensen lovend over Richwood zijn, terwijl veel mensen er een bloedhekel aan hebben...
Maar hoe zit het met de kwaliteit van de tremelo's op de Strat-modellen? Is deze van goede kwaliteit of is dit gewoon buigbare troep?
van die vintage tremolo's zijn nooit goed, zelfs niet op de duurste fenders, niet voor divebomben althans, omdat ze daar niet voor gemaakt zijn (meer voor van die surfvibrato's)
maarja, door god gemaakt maak ik nergens uit op, zijn gewoon (extreem) nette gitaartjes, en de meesten die er minder lovend over zijn hebben volgens mij nog nooit 1 van die nieuwe series vastgehad (lees: niet iedereen dus he )

grayfink
5 juni 2005, 19:19
Nee, niet door God gemaakt, door Chinezen. Ik heb er één, dus ik mag oordelen. De vintage Tele is in de basis erg goed, jammer genoeg zijn de elementen en stemmechanieken onder de maat. Je moet dus echt upgraden om hen goed te maken, ik ga zelf de elementen vervangen. De tuners laat ik zoals ze zijn, voelen erg goedkoop aan, maar blijven wel op stemming.

Daniël_san
5 juni 2005, 19:24
dat ga ik dus ook doen waarschijnlijk. Alleen ik zit nu te twijfelen of ik er een Bigsby B5 op ga zetten of een andere brug waarvan de snaren door de body lopen......

semt-x
5 juni 2005, 19:41
Ik begrijp dat de trem die op fenders enzo zitten niet voor diving enzo zijn gemaakt, maar kunnen ze uberhaupt wel iets hebben die dingen van richwood???
En wat ik me dan eigenlijk afvraag, als je een USA fender koopt. Tuurlijk das mooi, en meestal goede kwaliteit. Maar als je een Richwood koopt, en je vervangt de elementen en de tuners, is dit dan toch ook een kwalitatief waardige gitaar of begrijp ik het verkeerd? Je zou dan zeggen dat je het "beste" een Richwood kan halen, en daar aan sleutelen. Of is de kwaliteit van Richwood lager dan bijv. van Squier?

iam
5 juni 2005, 19:47
binnekort wordt de tele an een échte amp gelinkt...

heb me goedkoop een traynor buizencombo gereserveerd (2dehands) tot na de examens :)

Cubensis
5 juni 2005, 21:07
Je zou dan zeggen dat je het "beste" een Richwood kan halen, en daar aan sleutelen. Of is de kwaliteit van Richwood lager dan bijv. van Squier?
dat zou ik ook zeggen ja, heb alleen ervaring met de tele, over de vintage stratjes weet ik niets (je moet wel die vintage modelletjes hebben)
ze zijn zeker niet slechter dan squier ofzo, eerder vergelijkbaar met fender mex classic, als je de pickups en evt de tuners vervangt (tuners is niet echt nodig, voelen plastic aan, maar blijven prima gestemd) heb je zeker een goed gitaartje :)

ijzerbroot1
5 juni 2005, 21:10
Toch jammer dat ze geen V's of Explorers maken :wink:

Franc
5 juni 2005, 21:13
Toch jammer dat ze geen V's of Explorers maken :wink:

Klets nou niet, de explorer maken ze wel, dat heb je me zelf laten zien :)

Te koop bij Muziekhandel Joosten.

Je durft gewoon niet te kopen :razz:

Franc.

http://www.vernetamps.com/pics/RE-142-NT.jpg

Cubensis
5 juni 2005, 21:43
V maken ze ook, hebben ze ook bij joosten

Franc
5 juni 2005, 22:12
Yup. Wat ik alleen verdacht vind is dat ze op de Richwood site niet staan...

Toch lijken het goede gitaren. Van echt mahonie, gelijmde neck, etc...

Mich-B
5 juni 2005, 22:14
heb zelf een RW strat gekocht, mooi blauw , maple neck, speelt echt geweldig! ben zelf ibanez gewend, was ff wennen maar arpeggios en sweeps gaan op deze gitaar nog sneller! Die tremelo die erop zit heb je vrijwel niks aan zoals enkelen al schreven. Zeker niet als je Floyd Rose gewend bent. Eén keer hard trekken en je trekt de hele handel eraf, beter afblijven dus :evil: ! Ook het geluid klinkt goed. Hangt natuurlijk wel erg af van je andere apparatuur en effecten.. Die tuners hoeven idd echt niet ervangen te worden, hij blijft prima gestemd, alhoewel je na een tijdje heeel hard beuken as usual de g-snaar wel een eind kan bijdraaien.
Gewoon kopen dus zo'n strat! Is maar ongeveer 1/8 van je vakantiegeld :-D

Javaca
5 juni 2005, 23:56
Die V en Explorer zijn uit de oude serie.

Cubensis
6 juni 2005, 13:02
Die V en Explorer zijn uit de oude serie.
nee toch?
set neck en alles, mahonie, ze hebben ze pas sinds een paar maanden volgens mij

Anders Destium
6 juni 2005, 13:12
De vraag is natuurlijk of ze bij die nieuwe series dezelfde opstartproblemen hebben als bij de oude. Dan krijg je dat de goldlabels bij de strats, teles en LPs wél goede kwaliteit bieden maar dat je bij de V's en Explorers eigenlijk pas bij de tweede serie ervan uit kunt gaan dat je een echte Richwood in je handen hebt....

Cubensis
6 juni 2005, 13:15
De vraag is natuurlijk of ze bij die nieuwe series dezelfde opstartproblemen hebben als bij de oude. Dan krijg je dat de goldlabels bij de strats, teles en LPs wél goede kwaliteit bieden maar dat je bij de V's en Explorers eigenlijk pas bij de tweede serie ervan uit kunt gaan dat je een echte Richwood in je handen hebt....

tsja, dus gewoon proberen he, heb jij er nou al eens een geprobeerd of zijn al jouw posts hier tot nu toe bel en klepelwerk? ;)

Anders Destium
6 juni 2005, 13:23
Natuurlijk, ik kom eigenlijk nooit in gitaarwinkels :lol:

Cubensis
6 juni 2005, 13:26
Natuurlijk, ik kom eigenlijk nooit in gitaarwinkels :lol:

:-D

Stitch
6 juni 2005, 15:20
Ik kan er nog wel een stratje bij gebruiken en vind de vintage white wel wat, RE-62-VWH. Heeft iemand em wel eens ergens zien hangen? Via google kom ik slechts op 1 site en daar kan je em alleen online bestellen... Voor 180 is dat nog wel te proberen maar heb em toch liever eerst in mn handen.

Deze dus:
http://www.e-commerce-ecommerce.nl/upload/groot/RE-62-VWH.JPG

Cubensis
6 juni 2005, 15:36
Ik kan er nog wel een stratje bij gebruiken en vind de vintage white wel wat, RE-62-VWH. Heeft iemand em wel eens ergens zien hangen? Via google kom ik slechts op 1 site en daar kan je em alleen online bestellen... Voor 180 is dat nog wel te proberen maar heb em toch liever eerst in mn handen.

Deze dus:
http://www.e-commerce-ecommerce.nl/upload/groot/RE-62-VWH.JPG

180?!
da's duur

groovyB3
6 juni 2005, 16:02
Bij Muziekhandel Joosten issie 150 ofzo geloof ik.

Diedo
6 juni 2005, 16:04
Ik kan er nog wel een stratje bij gebruiken en vind de vintage white wel wat, RE-62-VWH. Heeft iemand em wel eens ergens zien hangen? Via google kom ik slechts op 1 site en daar kan je em alleen online bestellen... Voor 180 is dat nog wel te proberen maar heb em toch liever eerst in mn handen.


180?!
da's duur

en dan is het opeens duur... voor een gitaar die even geod/beter is dan een mex classic... :roll: :roll: :roll:



:razz:

Stitch
6 juni 2005, 16:37
Bij Muziekhandel Joosten issie 150 ofzo geloof ik.

Isser helaas niet int wit, tenminste niet op de site...

guvnor
6 juni 2005, 16:43
Bij Muziekhandel Joosten issie 150 ofzo geloof ik.

Isser helaas niet int wit, tenminste niet op de site...

is er wel... alleen nu niet op voorraad
en dan kost ie 160,-

n123mv
6 juni 2005, 16:50
Hallo allemaal!

Misschien dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb sinds kort een nieuwe gitaar gekocht een Richwood RE-125 les paul model. Ziet er harstikke gaaf uit!
Pas geleden vond ik een humbucker element van seymour duncan 59BJ.
Ik wil dit (bridge)element nu in mijn richwood zetten, maar ik heb geen idee hoe die draden nou werken :???:
Ik heb er foto's bij gestuurd van de richwood re-125 en van die humbucker van seymour duncan. Bij dat element zit een draad met een draad erin. volgens mij maar dat weet ik juist niet zeker is die buitenste draad voor de aarde. en de binnenste die weet ik niet. Maar hoe moet ik dit aansluiten. heeft iemand hier ervaring mee? help a.u.b.!!

http://members.lycos.nl/n123dj/duncan%20seymour%2059BJ.jpg

http://members.lycos.nl/n123dj/duncan%20seymour%2059BJ%20plaatje%202.jpg

http://members.lycos.nl/n123dj/IMG_4902_sized.jpg

n123mv
6 juni 2005, 16:51
richwood re125

Cubensis
6 juni 2005, 17:18
er zit geen snoer aan je humbucker, spijt me om te zeggen, maar je bent genaaid :)
dus dat wordt knutselen met nieuwe draadjes eraan maken geblazen

Cubensis
6 juni 2005, 17:19
Ik kan er nog wel een stratje bij gebruiken en vind de vintage white wel wat, RE-62-VWH. Heeft iemand em wel eens ergens zien hangen? Via google kom ik slechts op 1 site en daar kan je em alleen online bestellen... Voor 180 is dat nog wel te proberen maar heb em toch liever eerst in mn handen.


180?!
da's duur

en dan is het opeens duur... voor een gitaar die even geod/beter is dan een mex classic... :roll: :roll: :roll:



:razz:
:roll:
voor de kwaliteit is t niet duur, maar als je dezelfde gitaar elders voor 30-50 euro minder kan krijgen vind ik t teveel geld wat ze ervoor vragen ;)

Negative K3 fan
6 juni 2005, 17:29
bij dat SD element is de buitenkant de aarde, naar de achterkant van de potmeters solderen en de binnenkant vervoert het signaal...

Mike McCready
6 juni 2005, 17:41
Waarom denken sommige mensen dat goedkoop ook meteen slecht is? Veel bedrijven jatten gewoon ontwerpen en hoeven dus geen ontwikkelingskosten door te berekenen in hun prijs. En in die ontwikkelingskosten zit een aanzienlijk deel van de prijs bij nieuwe produkten.
Merken als Sony of Samsung (als voorbeeld) zijn er ook groot mee geworden. Philips maakt tv. Sony koopt tv, haalt hem uit elkaar, kopieert hem, brengt hem voor de helft van de prijs op de markt.

Cubensis
6 juni 2005, 17:55
Waarom denken sommige mensen dat goedkoop ook meteen slecht is? Veel bedrijven jatten gewoon ontwerpen en hoeven dus geen ontwikkelingskosten door te berekenen in hun prijs. En in die ontwikkelingskosten zit een aanzienlijk deel van de prijs bij nieuwe produkten.
Merken als Sony of Samsung (als voorbeeld) zijn er ook groot mee geworden. Philips maakt tv. Sony koopt tv, haalt hem uit elkaar, kopieert hem, brengt hem voor de helft van de prijs op de markt.

denk jij nou serieus dat gibson in hun les pauls (die sowieso al belachelijk veel te duur zijn, voor de helft kan je ze custom na laten bouwen zo'n beetje :D ) ontwikkelingskosten doorberekent? dat model bestaat al sinds '57 ofzoiets...

Anders Destium
6 juni 2005, 18:03
Waarom denken sommige mensen dat goedkoop ook meteen slecht is? Veel bedrijven jatten gewoon ontwerpen en hoeven dus geen ontwikkelingskosten door te berekenen in hun prijs. En in die ontwikkelingskosten zit een aanzienlijk deel van de prijs bij nieuwe produkten.
Merken als Sony of Samsung (als voorbeeld) zijn er ook groot mee geworden. Philips maakt tv. Sony koopt tv, haalt hem uit elkaar, kopieert hem, brengt hem voor de helft van de prijs op de markt.

Ik denk niet dat goedkoop daarom slecht is, ik lach me alleen kapot om een thread als deze waarbij er gitaren de hemel in worden geprezen waarbij:
- de tuners meestal slecht zijn
- de pups meestal slecht en microfonisch zijn
- de nek er scheef kan opzitten
- de brug snel ontstemt
- de electronica niet super is.

Maar als je een goede Richwood hebt is hij vergelijkbaar met een Fender Mex! Wow!

Cubensis
6 juni 2005, 18:12
Waarom denken sommige mensen dat goedkoop ook meteen slecht is? Veel bedrijven jatten gewoon ontwerpen en hoeven dus geen ontwikkelingskosten door te berekenen in hun prijs. En in die ontwikkelingskosten zit een aanzienlijk deel van de prijs bij nieuwe produkten.
Merken als Sony of Samsung (als voorbeeld) zijn er ook groot mee geworden. Philips maakt tv. Sony koopt tv, haalt hem uit elkaar, kopieert hem, brengt hem voor de helft van de prijs op de markt.

Ik denk niet dat goedkoop daarom slecht is, ik lach me alleen kapot om een thread als deze waarbij er gitaren de hemel in worden geprezen waarbij:
- de tuners meestal slecht zijn
- de pups meestal slecht en microfonisch zijn
- de nek er scheef kan opzitten
- de brug snel ontstemt
- de electronica niet super is.

Maar als je een goede Richwood hebt is hij vergelijkbaar met een Fender Mex! Wow!

jeej
Mex classics liggen rond de 6-700 euro nieuw, richwoods 150
tuners: 30 eurie ofzo
pups: 120 in t duurste geval.
electronica: hooguit 2 tientjes
dus hooguit 150+170 (hooguit, kan voor veel minder) = 320, da's nog steeds veeel goedkoper dan een nieuwe mex classic kopen (waarvan de pickups ook niet zijn om over naar huis te schrijven)
dus ik snap je point niet...volgens jou is het onlogisch een gitaar te kopen die met wat geld erin pompen (wel bijna de nieuwprijs van de gitaar, maarja, het blijft weinig :D ) minstens zo goed is als een gitaar die nog steeds ruim 2 keer zo duur is na de upgrades op de richwood....
snap niet echt wat je wil zeggen :)

semt-x
6 juni 2005, 18:21
Hoe zit het eigenlijk met die Vendetta uitvoering. Daar zit een "soort" van Floyd op toch? Is deze van goede kwaliteit. Ik heb hier al gelezen dat de trem die op de Vintage serie zit niet jofel is, maar dat je m wel aardig kan gebruiken. Kan je met die floyd op de Vendetta wel diven enzo?

Cubensis
6 juni 2005, 18:25
Hoe zit het eigenlijk met die Vendetta uitvoering. Daar zit een "soort" van Floyd op toch? Is deze van goede kwaliteit. Ik heb hier al gelezen dat de trem die op de Vintage serie zit niet jofel is, maar dat je m wel aardig kan gebruiken. Kan je met die floyd op de Vendetta wel diven enzo?
je moet sowieso nooit een gitaar met een floyd kopen als t geen OFR, Kahler of Schaller is (of een goeie ibanez floyd), die licenced dingen zijn altijd bagger

Anders Destium
6 juni 2005, 18:26
Wat je schetst heb je bij alle goedkope gitaren, wat ik hier lees is dat iedereen er eerst een stuk of wat heeft uitgeprobeerd. Logisch dat je de beste eruit kiest en die kan ontzettend meevallen in positieve zin voor het geld, maar de rest dan?

Er zijn zo te merken in dit topic genoeg Richwoods die ook andere fouten hebben naast de makkelijk te vervangen onderdelen. De kans op een goede wordt steeds kleiner als je niet de eerste bent in de winkel :wink:

fred dons
7 juni 2005, 07:40
pimp my richwood
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=134&page=17&ktw=4a407936d4e36a99f5b991fdee59424c

richwood strat eur 149
andere nek (all parts scalloped) eur 75
diego deluxetrem eur 50
nieuwe knoppen eur 10
nieuwe slagplaat (2ehands) eur 10
totaal eur 294,00
de originele nek is prima en ga ik zeker nog gebruiken voor een andere gitaar alleen was ik nog van plan hem te gaan scallopen en de all parts nek was een gemakkelijke oplossing tot het moment dat ik tijd heb dat te doen :D

Javaca
7 juni 2005, 09:32
De meeste mensen veranderen alleen de elementen. Maar jij doet alles behalve die elementen :lol:

Franc
7 juni 2005, 09:34
En met de elementen is niet zoveel mis hoor.

Zelfs op hoog volume (denk bandrep) geen enkel probleem met de stock pups.
Ik heb bij de hals de originele er nog inzitten en die klinkt lekker vol voor slag en je hoort lekker alle snaren nog.
Niets mis mee!

Franc.

fred dons
7 juni 2005, 09:44
inderdaad de pups is niets mis mee, misschien dat ik nog een Jeff Beck in
single coil behuizing in de brug zet omdat ik eigenlijk helemaal niet van single coils in de brug hou maar voorlopig kan ik er mee leven :wink:

als de originele nek gescalloped is komt tie weer terug op deze body dus dan valt de investering nog mee

frekie
7 juni 2005, 09:48
Ander voorbeeldje. Net nog een Epi Sheraton ES335 gezien voor 850 euro. Ik heb 279 betaald voor mijn RW RE400 maar ik zie ze al voor 185. Bij Rockinger in Deutschland 2 Seymour Duncans bestellen voor 150 euri. "Do the math". Die Epi is mooi afgewerkt en versierd maar dat goudlaagje ligt er na 2 maanden af. En die elementen, pots en switches zijn ook niet fameus.

Kim Wilson
7 juni 2005, 10:23
Richwood, Made by weapons of mass production :-D :-D :-D :-D .

Misschien is hier een schone taak weggelegd voor de president of the US of A :-D :-D :-D :-D

guvnor
7 juni 2005, 11:20
Hoe zit het eigenlijk met die Vendetta uitvoering. Daar zit een "soort" van Floyd op toch? Is deze van goede kwaliteit. Ik heb hier al gelezen dat de trem die op de Vintage serie zit niet jofel is, maar dat je m wel aardig kan gebruiken. Kan je met die floyd op de Vendetta wel diven enzo?
je moet sowieso nooit een gitaar met een floyd kopen als t geen OFR, Kahler of Schaller is (of een goeie ibanez floyd), die licenced dingen zijn altijd bagger

Op de foto's van de Vendetta zie ik de vintage Strat trem. Geen FR copy dus. Echt diven zit er dus waarschijnlijk niet in...

Stitch
7 juni 2005, 13:19
pimp my richwood
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=134&page=17&ktw=4a407936d4e36a99f5b991fdee59424c



is dat een vintage white?

Diedo
7 juni 2005, 13:33
ja, zal wel moeten :)

ohooo! dat ziet er erg apetijtelijk uit! Ik wilde er eerst een met gouden hardware, rosewood toets met tortoise slagplaat, maar een pearl slagplaat staat ook erg geod icm een maple toets! :oops:

Paultje-k
7 juni 2005, 13:35
Tering Fred!! wat een vette gitaar!!

fred dons
7 juni 2005, 13:56
rosewood/turtle had ik al
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=109&ktw=c28aeebd7b4da240fcf3225b038afbb6

dus daarom heb ik deze wat sjieker gemaakt 8-)

en het is inderdaad vintage white, grappig hoe de kleur van de hardware en de slagplaat de kleur lijken te veranderen, met mintgroene slagplaat
lijkt hij lichter van kleur

Daniël_san
7 juni 2005, 14:17
Nu je het zegt... Maar hij ziet er nu echt 10 keer mooier uit!

guvnor
7 juni 2005, 15:42
Op marktplaats wordt nu 400 euro gevraagd voor een RW SRV Strat... :o

Dat ding kostte een jaar geleden 249,- splinternieuw

Javaca
7 juni 2005, 16:08
Het begint echt een hype tw worden...


Waar kunnen we de originele Richwood® T-Shirts, Richwood® Stickers, Richwood® broodtrommels, Richwood® kruk en Richwood® coffee mug halen?

Stratman70
7 juni 2005, 16:30
pimp my richwood
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=134&page=17&ktw=4a407936d4e36a99f5b991fdee59424c

richwood strat eur 149
andere nek (all parts scalloped) eur 75
diego deluxetrem eur 50
nieuwe knoppen eur 10
nieuwe slagplaat (2ehands) eur 10
totaal eur 294,00
de originele nek is prima en ga ik zeker nog gebruiken voor een andere gitaar alleen was ik nog van plan hem te gaan scallopen en de all parts nek was een gemakkelijke oplossing tot het moment dat ik tijd heb dat te doen :D

Ziet er erg puik uit. Sowieso die bodykleur alleen al.

semt-x
7 juni 2005, 17:27
Hoe zit het eigenlijk met die Vendetta uitvoering. Daar zit een "soort" van Floyd op toch? Is deze van goede kwaliteit. Ik heb hier al gelezen dat de trem die op de Vintage serie zit niet jofel is, maar dat je m wel aardig kan gebruiken. Kan je met die floyd op de Vendetta wel diven enzo?
je moet sowieso nooit een gitaar met een floyd kopen als t geen OFR, Kahler of Schaller is (of een goeie ibanez floyd), die licenced dingen zijn altijd bagger

Op de foto's van de Vendetta zie ik de vintage Strat trem. Geen FR copy dus. Echt diven zit er dus waarschijnlijk niet in...

Ik zie het nou ook guvnor. Mijn fout! Helaas dat ze er trouwens niet een met een floyd achtige trem hebben. Dit zou toch ook wel erg leuk zijn. Maar goed, binnenkort een strat model testen van RW. Ben zeer benieuwd.

Debaser
10 juni 2005, 14:52
ik zag vandaag ook wat richwood gitaern in culemborg,
maar zijn er eigenlijk nog verschillende lijnen / series qua kwaliteit ?
zo ja welke ?
thnx

bram123
10 juni 2005, 16:35
ik zag vandaag ook wat richwood gitaern in culemborg,
maar zijn er eigenlijk nog verschillende lijnen / series qua kwaliteit ?
zo ja welke ?
thnx

zoals al 100 keer gezegd in dit topic: series met gouden logo zijn ok, die met zwarte logo is oudere serie --> niet best.

Debaser
10 juni 2005, 17:19
ok, bedankt ...
in dik 55 pages tellende topic had ik niet echt een idee waar ik moest beginnen met zoeken ...

Franc
10 juni 2005, 17:44
ok, bedankt ...
in dik 55 pages tellende topic had ik niet echt een idee waar ik moest beginnen met zoeken ...

Wat dacht je van pagina 1 :-D

Bluesbreaker
10 juni 2005, 18:03
Er is toch ook nog een verschil tussen de ongeveer 120 euro serie en de ongeveer 160 euro serie meende ik?

Debaser
10 juni 2005, 18:12
ok, bedankt ...
in dik 55 pages tellende topic had ik niet echt een idee waar ik moest beginnen met zoeken ...

Wat dacht je van pagina 1 :-D
ik zat nog te denken om een edit te doen na mijn post .. :p
maar ik dacht ... kijken hoe lang het duurt !!! :cool:

Javaca
10 juni 2005, 20:35
Voor alle duidelijkheid:
Richwood Strats/teles heb je in 2 series:
-Blacklabel van ongeveer 120 euro. Dit zijn de gitaren van wat mindere kwaliteit.
-Goldlabel (vintage) van ongeveer 180 euro.

Daniël_san
10 juni 2005, 22:22
Er is toch ook nog een verschil tussen de ongeveer 120 euro serie en de ongeveer 160 euro serie meende ik?

Tering kan je nou echt niet lezen?

Anders Destium
10 juni 2005, 22:29
Denk je nou echt dat mensen voor hun lol 60 pagina's gaan doorworstelen in een topic over goedkope prutgitaren :-?

frekie
10 juni 2005, 22:49
Korte Samenvatting van het Voorafgaande Voor de Mensen die Later hebben Ingeschakeld.
RICHWOOD RULEZ!!!!!
:-D

Anders Destium
10 juni 2005, 22:51
Het halselement is wel goed. Goeie clean, maar met distortion mist ie wel iets. Hij klink een beetje karakterloos. (wordt vervangen door Van Zandt/ Lindy Fralin)

Het brugelement:
Niet echt goed. Reden: Het is microfonisch op hoog volume. (versterker op 10) Dat is dus wel wat minder. (wordt zeker vervangen door Van Zandt/Lindy Fralin)

Tuners: Voelen erg slap aan, maar blijven wel redelijk op stemming. Die ga ik dus niet vervangen.

De brug: Werk goed, alleen is het jammer dat de snaren niet door de body heen gaan.

De rest: Verder is me'n richwood erg goed afgewerkt. De frets steken niet uit ofzo en zitten ook niet los. De intonatie kan beter, maar ik ga nog wat met me'n brugzadelts laten doen. Ook de elektronika is goed. (kraakt niet) Alleen de switch is wat minder, maar dat maakt me niet uit, hij doet het

:roll:

Daniël_san
10 juni 2005, 22:54
Ja en?

Anders Destium
10 juni 2005, 22:59
Het is mooi dat je er blij mee bent :)

Maar om nu te zeggen dat Richwood rulezzz gaat wat ver, vandaar :wink:

Bluesbreaker
10 juni 2005, 23:59
Er is toch ook nog een verschil tussen de ongeveer 120 euro serie en de ongeveer 160 euro serie meende ik?

Tering kan je nou echt niet lezen?

Er werd gevraagd of er verschillende series waren, toen werd er geantwoord dat je uit moet kijken dat je niet een oude koopt , omdat die slechter schijnen te zijn.

Omdat ik hier gelezen meende te hebben dat er tussen de 120 e en 160 e modellen ook verschil zat leek het mij verstandig om dat ook nog even te noemen omdat dat nog niet gezegd was nadat de bewuste vraag gesteld was.

Omdat ik het wereldse verschil tussen deze twee series zelf nog niet heb kunnen testen zette ik de zin in een vragende vorm, zodat iemand die dit verschil wel heeft ervaren dit kon bevestigen.

Aarahaehg, nu ben ik flauw van vriendelijk antwoorden, HUFTERTJE!!!, moet je nou per se overal commentaar op hebben??? Dat "Ja en?" slaat ook nergens op.

Franc
11 juni 2005, 21:08
Het blijft de gemoederen bezig houden...

Maarre, is dat nou wat, zo'n Richwood??

Franc
11 juni 2005, 21:08
:-D :-D

ijzerbroot1
11 juni 2005, 21:31
jij bent echt erg.

ijzerbroot1
11 juni 2005, 21:50
http://news.harmony-central.com/News/2001/Marshall-Guitar-Auction.jpg

jammer dat ze niet zoiets maken :razz:

8-)

rhcp_schipper
16 juni 2005, 08:56
is volgens jullie een rickwood strat van ongeveer €180 beter als een squier strat affinity van €350, daaar ben ik wel HEEEEELLLL erg benieuwd naar!

guvnor
16 juni 2005, 09:17
Een Affinity Strat kost géén 350 euro... da's een Squier Standard Strat. Een Affinity zou je voor net boven de 200 moeten kunnen krijgen. En een Richwood (vintage uitvoering) is een stuk beter.

wytz
16 juni 2005, 09:43
een affinity kost maar 100 euro zelfs :)

Franc
16 juni 2005, 10:33
een affinity kost maar 100 euro zelfs :)

Maar ja, er staat Fender op he en geen Richwood, dus het moet beter zijn. :roll:

rhcp_schipper
16 juni 2005, 10:48
Een Affinity Strat kost géén 350 euro... da's een Squier Standard Strat. Een Affinity zou je voor net boven de 200 moeten kunnen krijgen. En een Richwood (vintage uitvoering) is een stuk beter.

sorry ik bedoel ook een standard strat! Mijn fout. Ik heb net even op de de site van richwood gekeken, en zo'n tele of strat lijkt me wel wat! Je hebt toch twee prijsklasses, welke van de twee is nu het best. En nee ik heb niet het hele topic gelezen(kijk hoe lang :-? )

Javaca
16 juni 2005, 11:06
UTFS

guvnor
16 juni 2005, 11:07
Een Affinity Strat kost géén 350 euro... da's een Squier Standard Strat. Een Affinity zou je voor net boven de 200 moeten kunnen krijgen. En een Richwood (vintage uitvoering) is een stuk beter.

sorry ik bedoel ook een standard strat! Mijn fout. Ik heb net even op de de site van richwood gekeken, en zo'n tele of strat lijkt me wel wat! Je hebt toch twee prijsklasses, welke van de twee is nu het best. En nee ik heb niet het hele topic gelezen(kijk hoe lang :-? )

...En een Richwood (vintage uitvoering) is een stuk beter...

rhcp_schipper
16 juni 2005, 11:13
UTFS


UTFS wat is dat dan weer??????? :???: :???:

Cubensis
16 juni 2005, 11:13
Use The Fucking Searchbutton ofzo :D

rhcp_schipper
16 juni 2005, 11:14
lol weer wat geleerd.... :-D

Thedevilinside
16 juni 2005, 11:26
Is dat gelul over die goedkope kut gitaren nog niet af gelopen.

Tip, steek je poten is uit je mouwen en werk gewoon, kan je iets fatsoenlijks kopen.

Franc
16 juni 2005, 11:29
Is dat gelul over die goedkope kut gitaren nog niet af gelopen.

Tip, steek je poten is uit je mouwen en werk gewoon, kan je iets fatsoenlijks kopen.

Man, blijf dan lekker weg.

Wat is dat nou weer voor gelul, 'werk gewoon...' wat denk je dat ik 40 uur per week doe?
Met vrouw en kind kan ik me geen gitaren van 1000euro+ veroorloven hoor... :roll:

BassAgent
16 juni 2005, 11:29
Is dat gelul over die goedkope kut gitaren nog niet af gelopen.

Tip, steek je poten is uit je mouwen en werk gewoon, kan je iets fatsoenlijks kopen.
Weet jij iets beters voor die prijs? Ik ben bassist en heb geen behoefte aan iets duurs. Zeik niet zo, als mensen dit kunnen betalen met een karige hoeveelheid zakgeld per maand, wat kan jou dat dan schelen?

Bluesbreaker
16 juni 2005, 11:42
Is dat gelul over die goedkope kut gitaren nog niet af gelopen.

Tip, steek je poten is uit je mouwen en werk gewoon, kan je iets fatsoenlijks kopen.
Weet jij iets beters voor die prijs? Ik ben bassist en heb geen behoefte aan iets duurs. Zeik niet zo, als mensen dit kunnen betalen met een karige hoeveelheid zakgeld per maand, wat kan jou dat dan schelen?


Wat is de logica? "Ik ben bassist en heb geen behoefte aan iets duurs" Ik ken genoeg bassisten die alleen maar behoefte hebben aan iets duurs hoor.









Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar ik moet gewoon wat te zeiken hebben.

BassAgent
16 juni 2005, 11:45
Ik ken genoeg bassisten die alleen maar behoefte hebben aan iets duurs hoor.

Ik heb ook behoefte aan dure bassen, maar, en dat snap jij waarschijnlijk ook wel, ik heb als bassist geen behoefte aan een Fender American Deluxe Strat of een Gibson Les Paul Custom (eigenlijk wel, maar ik zit even 3 minuten lang in de ontkenningsfase).

rhcp_schipper
16 juni 2005, 12:22
kom op guys geen ruzie.....VREDE OP AARDE!

Bluesbreaker
16 juni 2005, 12:31
kom op guys geen ruzie.....VREDE OP AARDE!

Ik heb er zo'n ongelovelijk hekel aan dat mensen altijd doen alsof iets ruzie is, ik zat gewoon te zeiken over een zin die niet helemaal klopt, dat is nog niet eens een meningsverschil.

Als elk meningsverschil dat ik heb met mensen een ruzie zou zijn kon ik me maar beter niet meer op straat vertonen.

grayfink
16 juni 2005, 13:22
Goed, maar even back to the point: Een vintage Richwood is niet beter dan een Squier standard, want de RW heeft:
A: Microfonische elementen, (Mijn tele is gewoon live helemaal niet te gebruiken) en
B: Crappy plastic tuners
Daarnaast heeft dat ding van mij ook nog eens een topkam van goedkoop kunststof, bij het stemmen hoor je af en toe "tsjing" en de stemming verspringt gelijk een halve noot. (Beetje grafiet doet wonderen hoop ik)
Een Squier standard is gewoon goed, basta.
Daar staat weer tegenover dat de Richwood een errug lekkere gelakte hals heeft, en de body ook gewoon goed en solide is. In de basis is het dus een goede gitaar. Maar je zult hem toch echt moeten upgraden om hem echt goed te maken. Een paar vintage Klusons en goede elementen kosten met elkaar iets van tussen de 120 en 200€ (afhankelijk van de soort elementen). Ik denk dat je dan een hele goede gitaar hebt (beter dan de Squier) voor in verhouding vrij weinig geld.

iam
16 juni 2005, 13:34
dat van die microfonische elementen is geen regel, want bij de mijne had ik geen last (wel met een v-amp luid over mijn keyboardversterker)

binnekort via traynorbuizencombo... dan maar eens opnieuw testen

grayfink
16 juni 2005, 20:21
Hmm, ik heb ook een V-Amp. Binnenkort maar even testen. (Kids liggen nu op bed)

BassAgent
16 juni 2005, 21:23
Hmm, ik heb ook een V-Amp. Binnenkort maar even testen. (Kids liggen nu op bed)
Ben niet zo'n fan van de V-Amp, sowieso niet zo van enorme effectenbakken, maar de V-Amp is wel grappig in het begin, maar later begint hij best wel te vervelen. Ik heb zelf de bass v-amp gehad, en ik gebruikte alleen clean en chorus, en die waren niet zo mooi en zitten ook op mijn versterker.

iam
16 juni 2005, 22:04
Hmm, ik heb ook een V-Amp. Binnenkort maar even testen. (Kids liggen nu op bed)
Ben niet zo'n fan van de V-Amp, sowieso niet zo van enorme effectenbakken, maar de V-Amp is wel grappig in het begin, maar later begint hij best wel te vervelen. Ik heb zelf de bass v-amp gehad, en ik gebruikte alleen clean en chorus, en die waren niet zo mooi en zitten ook op mijn versterker.

ik ken dat...
bij mij was het de overvloed aan mogelijkheden die me afschrikten...
veel te veel getweak om een half-crapysound te krijgen...
hopelijk ben ik beter af met die traynor (maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan)

defecto
17 juni 2005, 04:01
Hmm, ik heb ook een V-Amp. Binnenkort maar even testen. (Kids liggen nu op bed)
Ben niet zo'n fan van de V-Amp, sowieso niet zo van enorme effectenbakken, maar de V-Amp is wel grappig in het begin, maar later begint hij best wel te vervelen. Ik heb zelf de bass v-amp gehad, en ik gebruikte alleen clean en chorus, en die waren niet zo mooi en zitten ook op mijn versterker.

ik ken dat...
bij mij was het de overvloed aan mogelijkheden die me afschrikten...
veel te veel getweak om een half-crapysound te krijgen...
hopelijk ben ik beter af met die traynor (maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan)

Tja, ik heb ook een V-Amp.. Ben er toch wel blij mee.. het is tenminste iets.. en nog vrij veel voor het geld.. Beter iig dan alleen de overdrive op m'n versterker.. :P

Maar weer ontopic. Ik heb weer eens een LP in m'n handen gehad.. en wat zijn dat toch een mooie dingen. De rest die hem heeft mogen bespelen vonden het ook (relatief gezien natuurlijk) zeer lekkere gitaren.. Nu nog m'n herkansing goed doen en ik heb ook een LP in huis.. :( :)

rhcp_schipper
17 juni 2005, 09:46
kom op guys geen ruzie.....VREDE OP AARDE!

Ik heb er zo'n ongelovelijk hekel aan dat mensen altijd doen alsof iets ruzie is, ik zat gewoon te zeiken over een zin die niet helemaal klopt, dat is nog niet eens een meningsverschil.

Als elk meningsverschil dat ik heb met mensen een ruzie zou zijn kon ik me maar beter niet meer op straat vertonen.

Sorry, ik zal de volgende keer me mond houden.



was ook maar een grapje!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ijzerbroot1
19 juni 2005, 09:13
http://fotos.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/45438.jpg

die goedkope gitaren krijgen ook steeds maffere kleuren......alhoewel, dit heeft wel wat, zeker voor 165 euries :-D

Richwood krijgt nog concurrentie :razz:

d'oh
19 juni 2005, 10:41
is dat zo'n keiper?

ijzerbroot1
19 juni 2005, 11:14
Ja klopt.

BassAgent
19 juni 2005, 11:19
Ik heb het idee dat Keiper echt troep is. Maar dat kan aan mij liggen.

ijzerbroot1
19 juni 2005, 11:45
Tsja wie weet.....qua plaatje vinnik het wel aardig maar of het wat is weet ik niet.

Anders Destium
19 juni 2005, 12:20
Ik heb het idee dat Keiper echt troep is. Maar dat kan aan mij liggen.

Heb je er weleens eentje geprobeerd dan? Keiper is echt 1000x beter dan die Richwood prut, ik ga gelijk een appreciation topic openen :roll: :D

hansies
19 juni 2005, 12:30
Is dat gelul over die goedkope kut gitaren nog niet af gelopen.

Tip, steek je poten is uit je mouwen en werk gewoon, kan je iets fatsoenlijks kopen.


men lult al zolang over dure gitaren, waarom dan niet over goedkope ???? :oops:
en t'is niet omdat men zich dood werkt en veel geld verdient dat men een dure gitaar wil of moet kopen.
ieder zijn gedacht.
:wink: :wink:

hansies
19 juni 2005, 12:31
kom op guys geen ruzie.....VREDE OP AARDE!

Ik heb er zo'n ongelovelijk hekel aan dat mensen altijd doen alsof iets ruzie is, ik zat gewoon te zeiken over een zin die niet helemaal klopt, dat is nog niet eens een meningsverschil.

Als elk meningsverschil dat ik heb met mensen een ruzie zou zijn kon ik me maar beter niet meer op straat vertonen.

ik bergijp het gevoel man :wink:

Casey
19 juni 2005, 12:44
Ik heb het idee dat Keiper echt troep is. Maar dat kan aan mij liggen.

Ben je gek , als je de elementen , plastic stem mechanieken , brug , topkam , potmeters , het fretbord en body vervangt heb je een prima gitaartje , die hals speelt echt super !
Het is ff wat werk met deze goedkopere gitaartjes maar dan heb je wel wat .

grayfink
19 juni 2005, 13:41
Het ligt iets genuanceerder Casey, dat weet je zelf ook wel :-?

Anders Destium
19 juni 2005, 14:46
Ik geloof dat de boodschap van Casey een beetje aan je voorbij is gegaan :lol:

...rock...
19 juni 2005, 15:35
http://fotos.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/45438.jpg

die goedkope gitaren krijgen ook steeds maffere kleuren......alhoewel, dit heeft wel wat, zeker voor 165 euries :-D

Richwood krijgt nog concurrentie :razz:
dat is waarschijnlijk omdat die merken dat zich kunnen permiteren om een gewaagder model te maken wat kan tegenvallen maar zoiets kan gibson,fender,... zich niet permiteren denk ik.
al zouden ze dat bij deze kleur wel mogen doen!

Anders Destium
19 juni 2005, 17:07
Is dat nou een silverburst of echt paars? Silverbursts zijn best gezochte Les Pauls!

DaveItUp
19 juni 2005, 17:30
Ziet er echt niet uit dat ding. Verder vind ik een richwood topic van bijna 60 pagina's echt hilarisch.

ijzerbroot1
19 juni 2005, 17:35
Ja behoorlijk. Maar wel leuk om te lezen :-D

Franc
19 juni 2005, 18:55
En hoe zou je een topic van 60 pagina's ove Gibson noemen?

Cubensis
19 juni 2005, 20:09
Is dat nou een silverburst of echt paars? Silverbursts zijn best gezochte Les Pauls!
silverburst ja

grayfink
19 juni 2005, 20:49
@Anders Destium: Ik begrijp de boodschap wel, maar ben het er niet mee eens. Nou ja, niet helemaal mee eens :-)
Trouwens waar bemoei je je eigenlijk mee als PRS'en bezitter. :???:
Laat ons toch lekker blij zijn met onze prutgitaartjes :razz:

By the way: Als ik RHCP of iets anders goed hoor op een radiootje van 10€ kan ik er nog steeds kippenvel van krijgen. Als ik Froger of zo hoor kwelen over state-of-the-art Hifiapparatuur van 10.000€ zijn de enige gevoelens die bij mij opkomen braakneigingen....

ijzerbroot1
19 juni 2005, 21:02
En hoe zou je een topic van 60 pagina's ove Gibson noemen?


Tsja :-D

Anders Destium
19 juni 2005, 21:37
@Anders Destium: Ik begrijp de boodschap wel, maar ben het er niet mee eens. Nou ja, niet helemaal mee eens :-)
Trouwens waar bemoei je je eigenlijk mee als PRS'en bezitter. :???:
Laat ons toch lekker blij zijn met onze prutgitaartjes :razz:

By the way: Als ik RHCP of iets anders goed hoor op een radiootje van 10€ kan ik er nog steeds kippenvel van krijgen. Als ik Froger of zo hoor kwelen over state-of-the-art Hifiapparatuur van 10.000€ zijn de enige gevoelens die bij mij opkomen braakneigingen....

Heeft dat niet meer met de artiesten te maken? RHCP over een dikke toren geeft ook kippenvel, maar Froger over een 10euro ding is nog grotere bagger maar minder hard :lol:

Als ik je goed begrijp mag ik niet posten in een topic over goedkope gitaren maar jij mag wél je mening geven over dure spullen :???: Wat mij in dit topic stoort is de massahysterie en daar heb ik een mening over ongeacht mijn eigen gitaren of het merk Richwood. Ik heb zelf jaren met veel plezier op goedkope gitaren gespeeld maar ik ben blij dat ik de mogelijkheid heb om op beter te kunnen spelen.

grayfink
19 juni 2005, 22:50
Heeft dat niet meer met de artiesten te maken? RHCP over een dikke toren geeft ook kippenvel, maar Froger over een 10euro ding is nog grotere bagger maar minder hard
Dat bedoel ik dus.
Ik heb trouwens nog nooit meegepraat in een PRS topic of daar mijn mening over geventileerd.
Wil ik bij deze wel even doen: Het lijken mij fantastische gitaren. alleen helaas te duur voor mij. Ik zou er 1 kunnen kopen, maar dan slaat mijn vrouw hem op mijn hoofd doormidden, zonde van de gitaar natuurlijk :-)
In 25 jr. heb ik trouwens wel van alles gespeeld, alleen Gibson heb ik nooit gehad. Wel een Tokai love rock goldtop trouwens. Daarom denk ik dat ik dat ik best wel een vrij goed en genuanceerd oordeel heb.
En mijn Richwood tele is een lekker huiskamergitaartje waar ik erg blij mee ben. In verhouding met de crap die je 20 jaar geleden kreeg voor 300 piek is hij zelfs fabeltastisch, in vergelijking met Fender usa is het waardeloze troep.

Anders Destium
19 juni 2005, 23:15
Wát bedoel je dan precies :???: Je maakt een appels en peren vergelijking, wat voor antwoord had je verwacht?

Als je wilt zeggen dat tone in de vingers zit dan ben ik het van harte met je eens. Een slechte gitarist kan zich maar ten dele verbergen achter dure apparatuur. Je vergelijking RHCP/Froger blijft appels en peren, hoe je het ook wendt of keert. Dat heb je toch zelf ook wel door? Ik zou er niet van uit gaan dat RHCP met goedkoop spul opneemt, wat is je punt dan :-?

Ik speel op dure gitaren omdat ik dat kan. Als dat niet zo was zou ik nog steeds net zo gelukkig zijn als ik was met de Ibanezen waar ik mee ben opgegroeid. Maar dat ik op duur spul speel zorgt er niet voor dat ik een mindere gitarist ben geworden, eerder het tegendeel! Mijn gitaren hebben mij altijd uitgenodigd zoveel als mogelijk te spelen, en dat doen ze nog steeds. Ik heb misschien niet het meeste talent ter wereld, maar wat een wereldse hobby is het :wink:

grayfink
19 juni 2005, 23:35
Mijn punten zijn: Plezier in spelen heeft niets met de prijskaart van je gitaar te maken en de kwaliteit van de muziek ook niet. De kwaliteit van de sound wel. Eigenlijk zijn we het gewoon met elkaar eens denk ik.
Appels kun je trouwens heel goed vergelijken met peren. Het zijn ronde boomvruchten met een klokhuis en een steeltje. Appels met bromfietsen vergelijken is gekker.

Anders Destium
20 juni 2005, 00:00
We zijn het met elkaar eens inderdaad, mijn credo is: zolang je er maar lol in hebt :)

Maar Froger en RHCP horen nog steeds niet in een zin bij elkaar. Als je Froger synoniem stelt aan duur spul en een slechte sound en RHCP aan goedkoop spul en een goede sound ben je fout bezig. Dat is wat ik wil zeggen, want het is niet vanwege het materiaal dat RHCP beter klinkt.

rhcp_schipper
20 juni 2005, 09:03
RHCP is gewoon de beste..... :-D . en Anders Destium je hebt hellemaal gelijk met wat je zei over: zolang je er maar lol in hebt!

ijzerbroot1
20 juni 2005, 13:58
Yep, plezier staat voorop. En zie wat dit topic al voor leesplezier heeft opgeleverd, hulde!

Maar toch wel grappig.....goedkope gitaren worden gewoon steeds beter, zouden de firma's Gibson en Fender zich niet ongemakkelijk gaan voelen zo zachtjes aan?

Franc
20 juni 2005, 14:00
Welnee, die weten dat er altijd wel een grote groep suckers zal zijn die puur op de naam afgaan :-D

rhcp_schipper
20 juni 2005, 14:02
daar heb je wel gelijk in......en zijn er genoeg die een fender of gibson alleen voor de goede naam kopen!

Anders Destium
20 juni 2005, 14:04
En dan ook nog suckers die geen verbeteringen aan de gitaren accepteren en dus met een 50 jaar oud ontwerp zitten opgescheept :lol:

ijzerbroot1
20 juni 2005, 14:05
Hmmm....toch een statussymbool kwestie dan? Kan je vergelijken met auto's dan he? :-D

rhcp_schipper
20 juni 2005, 14:08
best wel......ik ben zelf ook neit echt een held in het upgraden/beter maken van mijn gitaar. Ik heb pas een 2ehands les paul gekocht......en daar heb ik nu nieuwe humbuckers in zitten!

ijzerbroot1
20 juni 2005, 14:09
Vinnik zowiezo al dapper, ik ben nogal huiverig voor dat soort operaties. ik heb al genoeg ruzie met meneer floyd rose :evil:

rhcp_schipper
20 juni 2005, 14:29
hoezzo ruzie dan?????? :???:

ijzerbroot1
20 juni 2005, 14:40
Als zo'n ding op stemming is, istie perfect, kun je zwengelen wat je wilt, maar voordat je eens een keer zover bent....maar ja het zij zo, dat schijnt erbij te horen.

Bluesbreaker
20 juni 2005, 15:32
www.msn.nl

rhcp_schipper
20 juni 2005, 15:36
hahahahaha grappig....maar je hebt wel gelijk....

ijzerbroot1
20 juni 2005, 16:31
:???:

ijzerbroot1
20 juni 2005, 16:31
:???:

rhcp_schipper
20 juni 2005, 16:42
lama.....neit belangrijk :-D

chennie
20 juni 2005, 16:44
Nou eindelijk ik heb ook wat Richwoods in mn handen gehad, Voor 199 euro waren die les paul (customs !) zeer cheap, Het houtwerk was gewoon degelijk en ik denk met wat hardware upgraden heb je echt een goede, cheape gitaar !

Moet je wel die headstock bijvijlen, want dat ziet er niet uit =)

ijzerbroot1
20 juni 2005, 17:44
Epihone wel dan?

chennie
20 juni 2005, 18:44
epiphone ook niet nee, zo klein en iel. Echter ze zijn zo klein dat er niets meer valt bij te vijlen =(

Nickname
20 juni 2005, 21:21
Ik kan het niet laten om toch mijn mening eens te geven over richwood.. en het is eigenlijk ook een beetje een vraag. Nou, hier komt ie dan:

Ik heb in mijn leven 2 richwoods in mn handen gehad en gelukkig niet rond een kampvuur want anders hadden ze er op gelegen.. wat vond ik dat een stelletje kutgitaren. (No offense) Ze ontstemden als de pest, gare friemelelementjes en een body (ahum) van noord-surinaams waaibomenhout (als het niet gewoon triplex was). Het toppunt was nog wel dat er een bonk lood in 1 van die 2 gitaren zat om em überhaupt een beetje balans te geven. Dit waren wel gitaartjes van een vrij vroeg model. Is dat tegenwoordig een beetje verholpen? want wil ooit nog wel eens een goedkoop stratje kopen ofzo en richwoods zijn dus niet duur :)

Zo.. :lol:

Franc
20 juni 2005, 21:23
Ja, dat is verholpen.

Richwood heeft sinds eind vorig jaar een hele nieuwe lijn en deze gitaren zijn van gewoon goed hout gemaakt.

Nickname
20 juni 2005, 21:27
Ja, dat is verholpen.

Richwood heeft sinds eind vorig jaar een hele nieuwe lijn en deze gitaren zijn van gewoon goed hout gemaakt.

En hoe herken ik deze nieuwe lijn? Wel gelukkig dat ze dat doen want waar ik toen op gespeeld heb was echt een stom stukje triplex.. vind het wel tof dat ze een beetje de klassiekere modelletjes maken

Cubensis
20 juni 2005, 21:27
Ja, dat is verholpen.

Richwood heeft sinds eind vorig jaar een hele nieuwe lijn en deze gitaren zijn van gewoon goed hout gemaakt.

En hoe herken ik deze nieuwe lijn? Wel gelukkig dat ze dat doen want waar ik toen op gespeeld heb was echt een stom stukje triplex.. vind het wel tof dat ze een beetje de klassiekere modelletjes maken
gewoon die vintage modellen (gouden logootje blabla :D )

Dreamer_Ur
21 juni 2005, 10:19
het schijnt dat inmiddels meer winkels de les paul modellen in de aanbieding doet voor rond de 189 euro. ook zie er bij sommige ads staan dat deze gitaren iets lichter zijn kwa gewicht dan een 'echte'. kunnen de richwood les paul bezitters (groovyb3, cubensis, franc) dit beamen of anderzijds reactie op geven? ik zit zwaar te gassen op een druppelburst lespaul of een zwarte custom (maar die lijkt me nog zwaarder ogen op een of andere manier)

oja, je schijnt tegenwoordig een disclaimer neer te moeten zetten hier :lol: :
ik blijf zoiezo wel op mn gibsons spelen, deze zullen ook ongetwijfeld beter zijn, maarrrrrrr.... zo'n richwood lijkt me veel practischer om mee te nemen naar de oefenruimte, ik zou veel minder bang zijn om dat ding te beschadigen dan een echte gibson. je kan er wat minder voorzichtig mee zijn en dus met een lekkerder gevoel op reis met dat ding :)

Franc
21 juni 2005, 10:50
Ik heb mijn RW LP laten bespelen door 1959SLP van dit forum die zijn echte LP had weggedaan vanwege het gewicht.

Hij zei dat de gitaar wat lichter was (voor hem dus prettig) maar zeker het echte LP gevoel gaf.

Dreamer_Ur
21 juni 2005, 10:54
cool :) ik vind lichte gitaren ook veel lekkerder spelen (comfort is voor mij soms nog belangrijker dan sound), dus een iets lichtere les paul zou wel prettig zijn voor mij! @franc, pm! :)

Dreamer_Ur
21 juni 2005, 13:57
is die tobacco burst echt zoveel donkerder in het echt, dan op de foto's van richwood?

guvnor
21 juni 2005, 14:37
is die tobacco burst echt zoveel donkerder in het echt, dan op de foto's van richwood?

http://members1.chello.nl/~p.b.kneefel/pics/richwood1.jpg

da's de mijne en deze foto geeft redelijk goed de kleur weer. Misschien issie in het echt iets bruiner... Het rood wat je nu in de sunburst ziet valt dan minder op.

OJee
21 juni 2005, 22:23
Meten is weten!

Mijn zwarte Richwood LP Vintage Series (Golden Label) weegt 4kg. Ik weet niet wat een Gibson weegt? Is dat licht of zwaar? Misschien kunnen anderen hun RW ook even op de schaal zetten.


OJee

Eddy Montana
22 juni 2005, 13:59
Hallo mensen!

Ik heb net ff een Richwood re129lp (die zwarte) custom versie 8) besteld en kan m vrijdag ophalen!!
Kan haast niet wachten om r op te spelen. Ben ook nog een leek op het gebied van gitaren maar ik vond hem er erg mooi uit zien!! hoop dat hij ook een beetje lekker speelt!! :D

De groeten!!

tillens
22 juni 2005, 14:31
geeft niet hoe die klinkt joh, als het cool eruit ziet is toch ook belangrijk..

Franc
22 juni 2005, 16:14
Okee, tot zover de lullig opmerkingen dan.

Gaaf man, een zwarte custom :D Ben benieuwd naar je ervaringen na vrijdag!

iam
22 juni 2005, 20:36
vandaag dus de buizencombo binnen... (zie moderne versterkers)
brugelement is hélémaal NIET microfonisch, wat een meevaller ;)

Eddy Montana
23 juni 2005, 14:10
Ik heb hem toch gister al opgehaald, ff geld van een maat van me geleend :razz: Ik moest m hebbe, kon nie wachten en hij valt me echt 100% mee! Speelt heel licht en klinkt ook nog eens niet verkeerd, en al helemaal niet voor dat geld!! En ook de afwerkingen vind ik top! Ben echt blij met de aankoop!! :D :-D
Lookz: ok
Sounds: Ok
Plays: ok
Overall ratigz: OKAY!!

Dreamer_Ur
23 juni 2005, 14:26
hoe is het gewicht? heb je al foto's? :D :D

Eddy Montana
23 juni 2005, 14:38
Hij is zeker niet licht... :-? weegt nogal wat, maar ik stoor mij daar niet aan! heb nog geen foto's van maar die zal ik een dezer dagen ff maken en hier ff posten. :D
Nogmaals hij ziet er echt mooi uit... ben blij dat ik hem gekocht heb, die aankoop was zo impulsief als de pest :razz: haha, ik zag m staan en had zoiets van... JA voor mij!!!

hier ff een gewone foto
http://www.richwoodguitars.com/products/re-129-bk_large.jpg

E-J
23 juni 2005, 15:13
eventjes over iets anders als het kan...

Ik hoor dikwijls dat de (goedkope) Richwood Strats vergelijkbaar zijn met Mexicaanse Fenders. Kan iemand dit bevestigen?

Cubensis
23 juni 2005, 17:20
eventjes over iets anders als het kan...

Ik hoor dikwijls dat de (goedkope) Richwood Strats vergelijkbaar zijn met Mexicaanse Fenders. Kan iemand dit bevestigen?
de goedkoopste niet, je moet die iets duurdere hebben (die zogenaamd vergeelde vintage dingen) heb alleen ervaring met de tele's (heb er zelf 1) en de les pauls (ook 1) maar de tele's zijn MINIMAAL vergelijkbaar met fender mex

grayfink
23 juni 2005, 19:09
Minimaal vergelijkbaar?? Ga toch fietsen. Ik heb een Fender mex strat en Richwood vintage tele, de Fender is toch wel ff wat beter. De RW heeft wel een goede hals en een fijne feel, maar toch zullen er eerst fatsoenlijke elementen en machineheads in/op moeten voordat je het een goede gitaar kunt noemen.

Cubensis
23 juni 2005, 19:20
Minimaal vergelijkbaar?? Ga toch fietsen. Ik heb een Fender mex strat en Richwood vintage tele, de Fender is toch wel ff wat beter. De RW heeft wel een goede hals en een fijne feel, maar toch zullen er eerst fatsoenlijke elementen en machineheads in/op moeten voordat je het een goede gitaar kunt noemen.
tsja, maar wil je die elementen van die mex acceptabel noemen?!

grayfink
23 juni 2005, 19:22
ja

grayfink
23 juni 2005, 19:23
ja

Robbert
23 juni 2005, 20:04
ja

Dubbel ja! :razz:

Franc
23 juni 2005, 20:06
RW Elementen zijn ook acceptabel.

De tuners ook.

De rest van de hardware ook.

Dus?

Raytheman
23 juni 2005, 20:22
Heb het een hele poos aangezien maar jongens jongens hou nou toch eens op. Een RW is in de verste verte niet te vergelijken met een Fender MIM. Op werkelijk geen enkel punt komt hij ook maar in de buurt!
Wat RW slim heeft gedaan is de boel een beetje gelig spiuten en dan lijkt het al heel wat. Maar er groeien nog nèt geen takken uit. Hardware en electronica; goedkoper is er echt niet te vinden: bagger dus

komt u maar :-D

Bluesbreaker
23 juni 2005, 20:28
Ik vind het hoognodig tijd dat dit topic dicht gaat, het slaat nergens meer op wat hier beweerd wordt. Die dingen zijn misschien net zo goed als mex fender of epiphone, maar wel asl je de halve gitaar vervangt. Dat is niet voor iedereen logisch maar die mensen lezen ook wel gewoon "net zo goed als mex fender".

Anders Destium
23 juni 2005, 21:10
De enige die er écht over kan oordelen doordat hij naast een RW een MIM heeft zegt dat het gelul is dat ze in de buurt komen, maar blijf maar lullen jongens :roll: De RW hype machine maakt vooral zichzelf belachelijk op deze manier...

Negative K3 fan
23 juni 2005, 22:23
en sash dan? die heeft zowat elke fender of fender achtige gehad (japan, mexico, amerika, vintage, etc.) en die vindt ze wel wat.

Anders Destium
23 juni 2005, 22:36
Sash vindt alles het einde om een paar maanden later weer wat compleet anders super te vinden en te willen...

Bluesbreaker
23 juni 2005, 22:50
sash heeft er ook van alles aan vervangen....

Thom TK
23 juni 2005, 22:55
sash heeft er ook van alles aan vervangen....

OKe, als een RW een goede gitaar word als je er "alles" aan vervangt, dan komt het erop neer dat het hout goed is. Toch?
Dat kun je dan niet van elk merk/type zeggen...mijn Pacifica 112 word echt geen hele goede gitaar als er alles aan gedaan word, het gaat uiteindelijk toch om het hout zelf.

Negative K3 fan
23 juni 2005, 22:56
sash heeft er ook van alles aan vervangen....

OKe, als een RW een goede gitaar word als je er "alles" aan vervangt, dan komt het erop neer dat het hout goed is. Toch?
Dat kun je dan niet van elk merk/type zeggen...mijn Pacifica 112 word echt geen hele goede gitaar als er alles aan gedaan word, het gaat uiteindelijk toch om het hout zelf.

precies, nieuwe tuners, elementen, electronica en dat soort dingen maken van mijn squier echt geen topgitaar en ik heb het idee dat dat bij richwood wel gaat werken.

Orpheo
23 juni 2005, 23:13
kijk, als je het nu hebt over een Fender MIM killer, dan heb IK het over London City. die planken zijn echt goed! van de week een LC tele geprobeerd......totaal geen microfonische pups. heerlijke sound, die teletwang,lekker wat body in die sound, lekker vol. goeie tuners. beeeetje mindere brug, maar ook niet om van wakker te liggen. gewoon fijne dingen.

LC RULEZ!!

Eddy Montana
24 juni 2005, 09:04
Ik heb gister mijn RW LP op een fender amp gehad, zo'n 100 Watt cabinet met 4 12" erin, eerst een Fender Strat erop en toen mijn Rw...
We waren het er allemaal over eens dat die Rw Echt qua geluid wel mee komt met die fender, t is zelfs nog warmer geluid.
Die fender is weer wat scheller.
Ook speelt die RW zeker even fijn als die fender.
En dat zeg ik niet maar iemand met al wel 25 jr ervaring... :roll:

Bluesbreaker
24 juni 2005, 09:52
Wow, dat is echt een goed vergelijkende test, een lp naast een strat testen...

Dat is net zoiets als een fiets naast een motor vergelijken, allebei hardstikke goed, maar degene die van fietsen houdt zal voor de fiets kiezen, en degenie die van motorrijden houdt zal voor de motor kiezen.

Anders Destium
24 juni 2005, 13:30
er staat nu een Richwood strat op gitaarmarkt, nu maar hopen dat het een goldlabel is....

frekie
24 juni 2005, 16:32
Voor de luiaards die geen zin hebben dit hele topic door te lezen :-D
Ik heb een Mex strat en tele gehad, beide dooie planken zonder veel resonantie. Mijn RW strat en vooral de RE400(ES335) kan je van alles van zeggen maar ze leven tenminste wel, er zit resonantie in. Beide heb ik opgeknapt met betere elementen etc. en dan zijn ze NOG goedkoper dan hun Fender mex resp. Epifoon evenknietjes. 8-)

Negative K3 fan
24 juni 2005, 22:37
is zelfs nog warmer geluid.
Die fender is weer wat scheller.


....


iemand met al wel 25 jr ervaring... :roll:

ik ben wel pro richwood, een beetje dan, maar ik moet je nu toch echt HEEL hard uitlzachen

MWAHAHAHAAHAHAHAHAAAAHAHAHAHA

Anders Destium
24 juni 2005, 23:07
Mij is dat nog nooit opgevallen hoor :amp: :lol:

grayfink
24 juni 2005, 23:12
Maar eh.. klinkt zo'n Gibson Les Paul anders dan een Fender stratocaster dan :???: :???: :???: :???: :???:

Anders Destium
24 juni 2005, 23:15
Nee, dat is alleen wat merkhoeren je proberen wijs te maken! Eigenlijk zijn al die gitaren één pot nat en betalen mensen veel te veel voor een merkje en een kleurtje. Multiplex als hout met een Animal versterker klint al meer dan goed genoeg, alleen maken mensen je wijs dat andere houtsoorten en versterkers beter en anders klinken.

Cubensis
24 juni 2005, 23:28
Maar eh.. klinkt zo'n Gibson Les Paul anders dan een Fender stratocaster dan :???: :???: :???: :???: :???:
neejoh gekkie, niet alles geloven!

Javaca
24 juni 2005, 23:31
:lol:

Anders Destium
24 juni 2005, 23:38
Ik had laatst getest met een plectrum in de magnetron, erna was mijn geluid veel warmer :D

Negative K3 fan
24 juni 2005, 23:41
op een strat of les paul of merkte je geen verschil?

Anders Destium
24 juni 2005, 23:53
Het was wel deze week dus het kan ook aan het weer hebben gelegen, gitaar was mijn Stender Fretoblaster.

Ok ik hou wel op, maar in een week met én Austin Powers én Dude where's my car op tv is het lastig te laten :oops:

Negative K3 fan
24 juni 2005, 23:56
hmm vast het weer waardoor de buizen in je amps heter/warmer waren en dus betere TOOOONE.

Casey
25 juni 2005, 20:48
sash heeft er ook van alles aan vervangen....

OKe, als een RW een goede gitaar word als je er "alles" aan vervangt, dan komt het erop neer dat het hout goed is. Toch?
Dat kun je dan niet van elk merk/type zeggen...mijn Pacifica 112 word echt geen hele goede gitaar als er alles aan gedaan word, het gaat uiteindelijk toch om het hout zelf.

Waarom denk je dat RW beter hout gebruikt dan Yamaha ? , ik geloof er namelijk geen reet van en dat kan haast ook niet voor die prijs tenzij ze illegaal kappen .
Ik denk dat ze speciale tone getunede lak gebruiken , sound lak .
Dat is het natuurlijk verdomme :o , sound lak :-D

Stitch
25 juni 2005, 23:05
Ik had laatst getest met een plectrum in de magnetron, erna was mijn geluid veel warmer :D


whaha goeie grap :-D

Cubensis
25 juni 2005, 23:19
Ik had laatst getest met een plectrum in de magnetron, erna was mijn geluid veel warmer :D


whaha goeie grap :-D
meen je toch niet serieus? :P

Anders Destium
25 juni 2005, 23:33
De grootste grap is en blijft een Richwood appreciation topic van meer dan 10 posts...

grayfink
25 juni 2005, 23:54
Op naar de 100 pagina's :P

Orpheo
26 juni 2005, 00:13
Maar eh.. klinkt zo'n Gibson Les Paul anders dan een Fender stratocaster dan :???: :???: :???: :???: :???:

EDIT

hm...nja....kheb even mn postje veranderd.........t scheen nogal kleinerend/neerbuigend blabla te zijn......dus dit is een nutteloze post..... :lol:

Bluesbreaker
26 juni 2005, 00:21
Nu profileer je Grayfink als een domme sukkel, terwijl hij gewoon een goede grap maakte.....

Orpheo
26 juni 2005, 00:22
Nu profileer je Grayfink als een domme sukkel, terwijl hij gewoon een goede grap maakte.....

oh....... :-(


















(maar als dat zo is, waarom gaan genoeg mensen er dan serieus op in?? en uhm...ja, sorry, maar t kwam niet op mij over, maar goed, ik edit mn post wel ff)

Toffe gozer
26 juni 2005, 11:56
Nu profileer je Grayfink als een domme sukkel, terwijl hij gewoon een goede grap maakte.....


:o Iedereen had wel door dat Grayfink een grapje maakte hoor , nou ja bijna iedereen :)

Bluesbreaker
26 juni 2005, 12:11
Nu profileer je Grayfink als een domme sukkel, terwijl hij gewoon een goede grap maakte.....


:o Iedereen had wel door dat Grayfink een grapje maakte hoor , nou ja bijna iedereen :)

Ja, maar orpheo neemt die ene reactie en stopt die in zn onderschrift, in dat onderschrift zie je de context van de opmerking niet.

grayfink
26 juni 2005, 12:50
Ik slaap er van8 wel om hoor :-D

Mike McCready
10 juli 2005, 15:14
Nog iemand met een LP model die hem wil ruilen tegen een Telecaster model? Butterscotch blonde met zwarte slagplaat. Ik zoek er eentje met iets meer scheurmogelijkheden.

Cubensis
10 juli 2005, 15:43
Nog iemand met een LP model die hem wil ruilen tegen een Telecaster model? Butterscotch blonde met zwarte slagplaat. Ik zoek er eentje met iets meer scheurmogelijkheden.

als je 60 euro bijdokt mag je m komen ruilen.

Mike McCready
11 juli 2005, 18:24
Even jullie mening gevraagd: De Launcher Pro Custom (nieuw met zeer licht lakschade achter het punt waar de snaren de body in gaan) voor 150 euro. Goeie deal? Dacht het wel!

http://www.richwoodguitars.com/products/re-129-bk_large.jpg :-D

Daniël_san
11 juli 2005, 20:07
wel goeie deal lijkt me ja.......

bram123
12 juli 2005, 15:50
waar gaan de snaren eigenlijk ook alweer de body in bij een les paul?

Paultje-k
12 juli 2005, 15:52
waar gaan de snaren eigenlijk ook alweer de body in bij een les paul?

niet...

Mike McCready
12 juli 2005, 16:03
waar gaan de snaren eigenlijk ook alweer de body in bij een les paul?
:-D foutje... ik ben ook zo gewend aan mijn Fenders...

bram123
12 juli 2005, 17:06
waar gaan de snaren eigenlijk ook alweer de body in bij een les paul?

niet...

like i don't know

Paultje-k
12 juli 2005, 19:34
waar gaan de snaren eigenlijk ook alweer de body in bij een les paul?

niet...

like i don't know

:???: :???: :-? waarom vraag je t dan? of was dat sarcasme?? :-?

Cubensis
12 juli 2005, 20:33
waar gaan de snaren eigenlijk ook alweer de body in bij een les paul?

niet...

like i don't know

:???: :???: :-? waarom vraag je t dan? of was dat sarcasme?? :-?

:roll:
lees nou nog eens goed de laatste pagina, wat denk je zelf :P

Paultje-k
12 juli 2005, 20:41
waar gaan de snaren eigenlijk ook alweer de body in bij een les paul?

niet...

like i don't know

:???: :???: :-? waarom vraag je t dan? of was dat sarcasme?? :-?

:roll:
lees nou nog eens goed de laatste pagina, wat denk je zelf :P


My bad!! :-(

frekie
13 juli 2005, 16:45
Richwood prijzen blijven dalen! De muziekboer bij mij in het dorp zakt al van 300 naar 250 euri voor een LP standard, online zijn ze al voor 160 te koop:
http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/9614305-super-mooie-les-paul-koopje.html?start=75&ses=Ae3UWvimufDtyIQ

China heeft beloofd de EXPORTSUBSIDIES te zullen verminderen, ook gelezen? Dacht je dat dit geld oplevert aan de bron? Ik heb een quartz horloge van de Lidl, blijft perfect gelijk lopen, echt leren bandje, 7 euri :oops: Dus profiteer ervan zolang het kan :-D

episua
13 juli 2005, 17:01
Ze dalen inderdaad nu wel heel erg snel.
Hier ff een voorbeeld;

al deze modellen voor €189,- dus inclusief die gave lp customs.
http://www.thehouseofmusic.nl/reseriesmini.jpg

defecto
16 juli 2005, 19:40
De Re-400 is echt zo super mooi (okee, niet zo mooi, maar als je bedenkt dat je er maar 250 voor hoeft te betalen :)) Iig wel een mooie kleur en lekkere hals!

wytz
16 juli 2005, 21:09
Ze dalen inderdaad nu wel heel erg snel.
Hier ff een voorbeeld;

al deze modellen voor €189,- dus inclusief die gave lp customs.
http://www.thehouseofmusic.nl/reseriesmini.jpg

das idd geen geld voor 5 gitaren...





(ok...verveeld)

mayniac
16 juli 2005, 22:10
Jajajaja... ik heb er ook een:

http://members.home.nl/a.c.vanderheijden/00000001.jpg
http://members.home.nl/a.c.vanderheijden/00000006.jpg
http://members.home.nl/a.c.vanderheijden/00000003.jpg
http://members.home.nl/a.c.vanderheijden/00000009.jpg
http://members.home.nl/a.c.vanderheijden/00000004.jpg
http://members.home.nl/a.c.vanderheijden/00000016.jpg

Hij speelt lekker soepel (en dat terwijl de afstelling nog niet eens optimaal is :P ). Afwerking is zeker niet slecht, tuners vallen (nog) niet tegen. De hals is mooi gevlamd.
Het brugelement klinkt lekker, halselement een beetje 'dof' (maar dat hoort misschien zo bij een Tele?), misschien even eraan wennen. Bij hele hoge volumes gaan ze zoals al eerder gezegd een beetje rondzingen, maar dat levert vooralsnog geen problemen op. Pots en schakelaar kraken niet en werken gewoon naar behoren.

Misschien ga ik 'm nog een beetje pimpen, zoals een originele Fender brug met brass zadels en misschien wordt ie zelfs wel through-body gemaakt :-D . Tuners blijven er gewoon op. Misschien komt er voor de authenticiteit nog een 5-schroefs slaagplaat en een jack 'cup' op ipv het lelijke plaatje wat er nu op zit.

Al met al is het gewoon een lekker gitaartje en al helemaal voor het geld! De afwerking en vooral de bespeelbaarheid is overigens flink beter dan bij een aantal Richwood Les Paul's die ik getest heb. Maar dat kan ook puur een alleen dit exemplaar zijn.

Daniël_san
16 juli 2005, 22:28
Gefeli! Zo'n gitaar komt me bekent voor :D

bram123
16 juli 2005, 22:54
Gefeli! Zo'n gitaar komt me bekent voor :D

juist ja das die gitaar die je krijgt als je je registreert bij gitaarnet.nl

bloodiron
16 juli 2005, 23:03
Gefeli! Zo'n gitaar komt me bekent voor :D

juist ja das die gitaar die je krijgt als je je registreert bij gitaarnet.nl

LOL :-D

maarjah... gefeliciteerd met je aanwinst :wink:

Daniël_san
17 juli 2005, 12:01
Gefeli! Zo'n gitaar komt me bekent voor :D

juist ja das die gitaar die je krijgt als je je registreert bij gitaarnet.nl

LOL :-D :-D

Negative K3 fan
17 juli 2005, 15:14
http://members.home.nl/a.c.vanderheijden/00000004.jpg
.

moooi...

defecto
19 juli 2005, 18:05
Ff snel fotootje gemaakt: http://members.chello.nl/a.kuscu/Richwood-RE-400-1.jpg

Ben erg blij mee :D

Sjon3
19 juli 2005, 21:48
woow mooie gitaren hier, vergeleken met mijn bart-smit gitaar

AART
21 juli 2005, 14:33
Nee, dat is alleen wat merkhoeren je proberen wijs te maken! Eigenlijk zijn al die gitaren één pot nat en betalen mensen veel te veel voor een merkje en een kleurtje. Multiplex als hout met een Animal versterker klint al meer dan goed genoeg, alleen maken mensen je wijs dat andere houtsoorten en versterkers beter en anders klinken.

Damn, fuck!

Net een hele envelop met geld weggebracht, zegt meneer dat!

Had het eerder gezegt, dan had ik niet naar zwolle gehoeven en dan had ik het gewoon thuisbezorgt gekregen.

Jax
22 juli 2005, 08:10
woow mooie gitaren hier, vergeleken met mijn bart-smit gitaar

Niet zeuren, gewoon ook een kopen! :)

Orpheo
22 juli 2005, 10:18
ik heb gisteren n nieuwe aria gekocht. geen aria pro 2, maar ARIA. speelt verdomd lekker, ff alles afgesteld, actie was echt te laag (voor mij) nu dus hoger, verdraaid fijne pickups, met coiltap...moah, zie je niet eens op gitaren van 2000 euro (iig niet vaak) en op deze van 150 euro weer wel. vin ik wel flex :cool: en mn hals is birdseye maple met een vlammetje hier en daar.....


wat ik maar wil zeggen; kijk even verder, en dan zie je dat richwood niet de enige is met goedkope goeie gitaren.

Ritch
22 juli 2005, 23:00
Nou Richwoodfanatics, mijn eerste post in dit topic. Ik ben aan het denken om een RW vintage Strat te kopen om de onderdelen te gebruiken voor mijn zelfbouwproject. Voornamelijk om de hals over te zetten op mijn zelfbouwbody. Alleen moet ik weten wat PRECIES de afstand is van de breedte van de hals, bij 21e fret. Zou iemand dat voor mij even (op mm :o :) ) willen nameten? Dit is in verband met het maken van de neckpocket op de zelfbouwbody!

Alvast bedankt, Richard.

bert k
22 juli 2005, 23:35
Koop dan eerst de Richwood, voordat je gaat frezen.
(bovendien zijn die Chinezen niet echt goed in maatvoering, dat kan best onderling verschillen...)

Ash ketchum
23 juli 2005, 18:58
Wow, net een middagje door deze thread gebracht en ik begin zowaar op een richwood te gassen, misschien zo'n lp model maar es aanmeten, jammer dat ze geen SG's doen :cry:

grayfink
23 juli 2005, 19:54
Doe maar niet ketchup, ik heb ook een Richwood dankzij dit forum (en misschien wel dankzij dit topic) en het ding heeft een fijne hals en body, maar de elementen zijn zo microfonisch dat hij alleen op slaapkamerniveau te gebruiken is. Het is aardig speelgoed, waar je met upgrades een goede gitaar van kunt maken. Niets meer.






(Of ik heb natuurlijk net die ééééne Vintage tele die niet helemaal superfantastisch is ......... :-? )

Anders Destium
23 juli 2005, 20:21
:roll:


8-)

Javaca
23 juli 2005, 22:28
Doe maar niet ketchup, ik heb ook een Richwood dankzij dit forum (en misschien wel dankzij dit topic) en het ding heeft een fijne hals en body, maar de elementen zijn zo microfonisch dat hij alleen op slaapkamerniveau te gebruiken is. Het is aardig speelgoed, waar je met upgrades een goede gitaar van kunt maken. Niets meer.






(Of ik heb natuurlijk net die ééééne Vintage tele die niet helemaal superfantastisch is ......... :-? )

Gewoon zelf waxpotten of andere elementjes erin...

Cubensis
23 juli 2005, 22:53
nuh, die brugpu van die tele is teringtroep, da's algemeen bekend en dat ontkende niemand ergens in dit topic :D
daarom moet je die gewoon vervangen :)

zjanke
23 juli 2005, 23:13
zou iemand het aandurven om zijn Richwood te upgraden met mijn london city elementen :D Ik wacht op een voorstel

Daniël_san
23 juli 2005, 23:28
met wat voor elementen heb je ze vervangen??? In je LC dan he.

grayfink
24 juli 2005, 01:12
Nou Javaca, waxpotten lijkt mij geen optie, ik heb de brugpu al een keer er uit gehaald en er zit vrij strak een of ander stuk isolatietape om, ik ben bang dat ik als ik dat er aftrek de koperwinding beschadig, dan doet hij het helemaal niet meer. Nu komt er nog vrolijk vogeltjes geluid uit (pieppiep) :-D

Nou Zjanke, zijn die LC dingen dan niet microfonisch? Waarom heb je die vervangen? Wat wil je er eventueel voor hebben?
Ik zit al een tijdje marktplaats/ebay in de gaten te houden voor nieuwe elementjes. Maar nog niets gevonden voor het bedrag dat ik inged88 heb.
Nieuwe SD's of zo zijn voor mij geen optie. Je stopt ook geen Ferrarimotor in een Opel Corsa.

Wabbie
24 juli 2005, 01:54
.
Nieuwe SD's of zo zijn voor mij geen optie. Je stopt ook geen Ferrarimotor in een Opel Corsa.

tuurlijk wel, weetje hoe bruut. Nog cooler zou zijn om een ferrari motor in een skoda te bouwen...... :razz: :razz:

IK heb ook ijskoud SD elementen in mijn Sunn gezet, en scheuren dat dat ding doet.