PDA

View Full Version : Richwood appreciation topic! ;)



Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6

BLOK182
10 mei 2005, 19:53
Richwood lijkt me wel tof 8-)

Cubensis
10 mei 2005, 20:09
Richwood lijkt me wel tof 8-)
kan ze je zeker aanraden.

BassAgent
10 mei 2005, 20:11
Je moet niet gaan voor de black-label, die zijn kut. De gold-label daarentegen zijn de beste gitaren ooit gemaakt :lol:

Oh misschien wil iemand een gold label ruilen voor mijn LP Standard :D
Tegen een quilt Tele? :razz:

BLOK182
10 mei 2005, 20:22
Richwood lijkt me wel tof 8-)
kan ze je zeker aanraden.
Tis dat ik al een of ander stuk LP heb liggen ergens :-D

Cubensis
10 mei 2005, 20:26
Richwood lijkt me wel tof 8-)
kan ze je zeker aanraden.
Tis dat ik al een of ander stuk LP heb liggen ergens :-D
ze hebben meer modellen, zo'n mooie gold label tele bijvoorbeeld ;)

Ritch
11 mei 2005, 14:07
Richwood lijkt me wel tof 8-)
kan ze je zeker aanraden.
Tis dat ik al een of ander stuk LP heb liggen ergens :-D
ze hebben meer modellen, zo'n mooie gold label tele bijvoorbeeld ;)

Ja Arjan, doen man!! Ruilen!! :-D :-D :roll:

DrFretBoard
13 mei 2005, 10:47
Eentje voor mezelf meegenomen:

http://www.basvandenbroek.com/jpg/24000/24911.jpg

Afwerking: Uitstekend, maar niet 100% perfect (maar bijzonder goed voor het geld).

:( De top is een plaatje (photoflame). Moet je tegen kunnen.

:D De bespeelbaarheid vind ik echt super. Staat een lage actie met dunne snaren goed toe. Gitaar ligt heerlijk in de hand.

:( Tremolo systeem lijkt me niet geweldig, maar last geeft 'ie in principe ook niet.

:D Waar de goedkope strat-imitaties minderwaardige stemmechanieken lijken te hebben zijn deze toch echt wel OK.

:( Electronica (schakelaartje) lijkt niet heel betrouwbaar, moet even nagekeken worden.

:D De sound met de bijgeleverde pickups is *niet verkeerd*.

:D gelijmde hals!


Volgens mij is 'ie het zeker waard om even iets als SD of DiMarzio elementen op te zetten!

spanky_franky
13 mei 2005, 10:52
hoeveel kost zoiets?

DrFretBoard
13 mei 2005, 10:55
Adviesprijs: 278.
Ik zag 'm voor 249 bij stijlvorm.nl.
Misschien heeft muziekhandeljoosten.nl 'm nog goedkoper (krijg je wel zo'n 20 euro verzendkosten bij).

MISSCHIEN kan ik er een nog leuker prijsje van maken.

strattie
14 mei 2005, 15:45
ik hoor iedereen zeggen dat ze een tele zoeken een blonde vaak welteverstaan, maar niemand neemt even de moeite om langs te gaan bij the ampman in leiden(open op donderdag en zaterdag) want daar staat er een voor slechts 130 euro.

groovyB3
14 mei 2005, 16:47
M'n Les Paul staat te ruil tegen een Les Paul met een burst kleurtje. Evt. ook te koop ;)

spanky_franky
14 mei 2005, 17:10
ik hoor iedereen zeggen dat ze een tele zoeken een blonde vaak welteverstaan, maar niemand neemt even de moeite om langs te gaan bij the ampman in leiden(open op donderdag en zaterdag) want daar staat er een voor slechts 130 euro.
Ik neem sowieso de moeite niet om naar Leiden te gaan.. :wink:

Aron Maiden
14 mei 2005, 17:26
Ik denk dat ik mischien ook wel een richwood ga kopen,
het kost toch bijna niks, Maar ik dacht eerst altijd dat het gewoon beginners gitaren waren net als stagg, maar dat is dus niet zo :D
Ik ga denk ik een strat kopen, maar ik zit nog te denken over de kleur,
Maar licht de kwalitijd van zon richwood ook al in de buurt van een mex fender?

Groetjes aron.

Aron Maiden
14 mei 2005, 17:29
Ik ga denk ik een richwood strat kopen, Ik weet alleen nog niet welke kleur, Maar licht de kwalitijd van zon richwood RE-60 ook al een beetje in de buurt van een mex fender?

Groetjes Aron

Cubensis
14 mei 2005, 17:31
als je zo'n vintage model hebt (met vergeelde neck en gouden logo) is de kwaliteit zeker beter dan fender mex standard, meer vergelijkbaar met fender mex classic (die meer dan 600 nieuw zijn)

groovyB3
14 mei 2005, 17:32
meer vergelijkbaar met fender mex classic (die meer dan 600 nieuw zijn)

Let wel, pas als je de pots, switch en tuners vervangt issie daarmee te vergelijken.

Cubensis
14 mei 2005, 17:37
meer vergelijkbaar met fender mex classic (die meer dan 600 nieuw zijn)

Let wel, pas als je de pots, switch en tuners vervangt issie daarmee te vergelijken.

mja?
ik vind de tuners wel ok, ja, wel veel speling met stemmen, maar zijn wel erg stemvast hier, de pots kraken niet en voelen gewoon goed aan, de switch kan ik inkomen, en neck PU klinkt goed, alleen de brug PU MOET je vervangen (maar dat zou ik bij een fender mex ook doen :D )

Jeroenvanhulsteijn
14 mei 2005, 17:52
35 pagina's voor een richwood topic. :) Zou met meer onderwerpen moeten, ipv 20 losse topics. :)

bat
14 mei 2005, 18:46
als je zo'n vintage model hebt (met vergeelde neck en gouden logo) is de kwaliteit zeker beter dan fender mex standard, meer vergelijkbaar met fender mex classic (die meer dan 600 nieuw zijn)
jaja.

groovyB3
14 mei 2005, 18:47
en neck PU klinkt goed, alleen de brug PU MOET je vervangen

Eerder het omgekeerde. De neck pickup heeft juist totaal geen sparkle en levendigheid. Brug PU juist wel.

Maar goed, ik heb geen recht van spreken aangezien al mijn gitaren Van Zandt equipped zijn :D

Franc
14 mei 2005, 19:03
Wat ik me nou afvraag is of er al iemand aan het testen is geweest met pups voor de Les Pauls...

De neckpositie vind ik zo slecht niet, lekker voor blues, de brug voor het ruigere werk kan beter.

Mensen al i-d-n?

Cubensis
14 mei 2005, 19:06
Franc heeft pcikups bij de zijne vervangen

*edit: laat maar, je bent Franc :D :oops:

Franc
14 mei 2005, 19:09
Franc heeft pcikups bij de zijne vervangen

*edit: laat maar, je bent Franc :D :oops:

Hahahaha :-D ja nog altijd ja ;)

Ik heb de brug vervangen door iets wat ik had liggen. Weet niet eens het merk. Klinkt aardig, maar....

BassAgent
14 mei 2005, 19:31
sig
Nu al niet meer tevreden met je mooie richwood?

Franc
14 mei 2005, 19:44
sig

Ruilen? ;)

Cubensis
14 mei 2005, 19:46
sig
Nu al niet meer tevreden met je mooie richwood?
hij vertelde me dat ie eigenlijk ook zo'n mooie burst als ik heb wil (en geef m ongelijk) vandaar dat ie ook te ruil is :D

Cubensis
14 mei 2005, 19:56
dat zl ie wel willen dat ruilen :D

groovyB3
14 mei 2005, 19:57
Deal! :)

Stuur me maar een Pm'tje dan werken we het verder uit :)

groovyB3
14 mei 2005, 20:01
Dit was @ Franc dus :)

Franc
14 mei 2005, 20:18
sig
Nu al niet meer tevreden met je mooie richwood?
hij vertelde me dat ie eigenlijk ook zo'n mooie burst als ik heb wil (en geef m ongelijk) vandaar dat ie ook te ruil is :D

Welke had jij ook weer? Pic?

Cubensis
14 mei 2005, 20:19
sig
Nu al niet meer tevreden met je mooie richwood?
hij vertelde me dat ie eigenlijk ook zo'n mooie burst als ik heb wil (en geef m ongelijk) vandaar dat ie ook te ruil is :D

Welke had jij ook weer? Pic?
http://community.webshots.com/user/patrickschef

wat me opviel, de jouwe heeft ook binding rond de headstock, de mijne niet...strange :D

Franc
14 mei 2005, 20:23
Oja, die was van jou, met die druppelburst :)

Negative K3 fan
14 mei 2005, 20:24
sash, waarom doe je een set relic brugzadels weg?

groovyB3
14 mei 2005, 20:27
sash, waarom doe je een set relic brugzadels weg?

Omdat ik ze hier niets liggen te doen ;)

Ooit een keer gekocht van een vriend van me die op zijn CS Relic Strat graphtechs wilde zetten. Verder nooit wat mee gedaan.

Negative K3 fan
14 mei 2005, 20:40
ah ok... geen interesse trouwens :)

Tupelo
14 mei 2005, 21:45
GroovyB3 misschien een paar aandeeltjes Richwood? :wink:

Franc
14 mei 2005, 22:13
Wordt het niet zo langzaamaan tijd voor een Richwood meeting? :-D

Anders Destium
15 mei 2005, 00:12
Ik lach me dood om de soapopera die Sash heet, en maar geld over de balk smijten de hele tijd...

Daniël_san
15 mei 2005, 08:55
Ik heb dus gister de tele van Roque getest. Das een erg lijp gitaartje, dus die ga ik maar effe kopen :razz: :oops: Het is gewoon om me gasniveau wat lager te brengen.

dus nr1 van m'n lijstje heb ik..... Nu nog een AC30CC, Tremonti Wah, een zelfbouw gitaartje, een Les Paul en een Haar Strat 8-)

Roque
15 mei 2005, 17:26
Ik heb dus gister de tele van Roque getest. Das een erg lijp gitaartje, dus die ga ik maar effe kopen :razz: :oops: Het is gewoon om me gasniveau wat lager te brengen.

dus nr1 van m'n lijstje heb ik..... Nu nog een AC30CC, Tremonti Wah, een zelfbouw gitaartje, een Les Paul en een Haar Strat 8-)

Veel plezier ermee :wink:

BassAgent
15 mei 2005, 17:40
Wordt het niet zo langzaamaan tijd voor een Richwood meeting? :-D
Strak plan.

Aron Maiden
15 mei 2005, 19:16
Ik was van plan een richwood RE-62 te kopen, Maar ik wou er mischien wel nieuwe elementen in zetten, Ik wil er een beetje SRV/jimmie hendrix achtige blues mee maken, Welke elementen kan ik er dan het best in zetten, En hoe duur zijn die?

Groetjes aron.

Negative K3 fan
15 mei 2005, 20:43
GFS elementen of Van Zandts

Anders Destium
15 mei 2005, 21:43
Die zijn duurder dan de gitaar, maar zeker de moeite waard :roll:

ToTaL FaKe
15 mei 2005, 21:49
Die zijn duurder dan de gitaar, maar zeker de moeite waard :roll:


GFS niet :-D die zijn ubercheap... 60 euro heb je hun duurste setje Single Coils :-D

Mattia
15 mei 2005, 22:27
GFS elementen of Van Zandts

Daar noem je wel twee heel, heel erg verschillende prijssegmenten. Ik ga binnenkort wat vintage premium Strat+Tele GFS pickups installeren (beide sets samen voor onder de 100E), hopelijk is 't wat.

Cubensis
16 mei 2005, 00:20
Die zijn duurder dan de gitaar, maar zeker de moeite waard :roll:
leuke van al die opmerkingen van je in dit topic is de gedachte erachter dat je er waarschijnlijk nog nooit 1 bespeeld hebt...

frekie
16 mei 2005, 11:39
GFS vintage alnico staggered op mijn RW 62 LPB:
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/Richwood62LPB.htm
Errug lekker :-D

Aron Maiden
16 mei 2005, 22:01
Hallo, Zijn er ook nog goeie winkels waar ze niet alleen Richwoods verkopen, maar ook GFS elementen enz..?
Ik kan maar geen site vinden waar dat opstaat met prijs.

Groetjes aron :)

ToTaL FaKe
16 mei 2005, 22:06
http://stores.ebay.com/Guitarfetish-Store


alsjeblieft :)

Aron Maiden
16 mei 2005, 22:15
Bedankt :razz:

Innocent Bystander
17 mei 2005, 11:37
waw ! wat een topic... vol goede reacties over die richwood gitaartjes van toch een aantal mensen die wat gitaar kennen.

-> ik zeer nieuwsgierig naar de winkel gelopen om zo'n butter tele te testen... met gouden logo...

- eerste reacatie: waw ! wat een mooie gitaar !
- tweede reactie: laten we even testen...

de lak zou ik er zoiezo direct afschuren... ze konden toch beter een andere soort lak gebruiken... heb thuis een fender stratocaster vintage '61 mexico gekocht in 2001 die ook gelakt is en die is zoooo lekker.... maar met deze tele verliep het wat stroef ....

- derde reactie: deze gitaar voelt en speelt als een plastieken gitaar... meer valt daar niet over te zeggen...

- eigenlijk moet je bijna alles vervangen... alleen de body en de hals/top zijn goed... denk ik toch heb hem niet laten vallen :)

omdat er hier op het forum zijn die de richwood vintage reeks beter vinden dan de fender mexicans .... kan ik toch eerlijk zeggen dat dit niet zo is...
ik ben geen fender fanaat.. zeker niet ik speel in mijn groepje op mijn gibson SG of LP..en thuis met de guitarport op de Strat.

als ik een tele wil dan is het deze wel: http://www.jamestrussart.com/sc_rust_gator.html

Innocent Bystander
17 mei 2005, 11:38
waw ! wat een topic... vol goede reacties over die richwood gitaartjes van toch een aantal mensen die wat gitaar kennen.

-> ik zeer nieuwsgierig naar de winkel gelopen om zo'n butter tele te testen... met gouden logo...

- eerste reacatie: waw ! wat een mooie gitaar !
- tweede reactie: laten we even testen...

de lak zou ik er zoiezo direct afschuren... ze konden toch beter een andere soort lak gebruiken... heb thuis een fender stratocaster vintage '61 mexico gekocht in 2001 die ook gelakt is en die is zoooo lekker.... maar met deze tele verliep het wat stroef ....

- derde reactie: deze gitaar voelt en speelt als een plastieken gitaar... meer valt daar niet over te zeggen...

- eigenlijk moet je bijna alles vervangen... alleen de body en de hals/top zijn goed... denk ik toch heb hem niet laten vallen :)

omdat er hier op het forum zijn die de richwood vintage reeks beter vinden dan de fender mexicans .... kan ik toch eerlijk zeggen dat dit niet zo is...
ik ben geen fender fanaat.. zeker niet ik speel in mijn groepje op mijn gibson SG of LP..en thuis met de guitarport op de Strat.

als ik een tele wil dan is het deze wel: http://www.jamestrussart.com/sc_rust_gator.html

Droffie
17 mei 2005, 11:52
Die zijn duurder dan de gitaar, maar zeker de moeite waard :roll:
leuke van al die opmerkingen van je in dit topic is de gedachte erachter dat je er waarschijnlijk nog nooit 1 bespeeld hebt...

Nou ik wel even afgelopen zaterdag. Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en pakte een Richwood strat uit z'n standaard bij mijn lokale gitaarboer. Ik duwde 'm gelijk bijna door het plafondpaneeltje want je verwacht toch een bepaald gewicht bij een Strat...maar goed...
Ik had er nog geen 30 seconden op gespeeld om de tot de conclusie te komen dat het TOTAL CRAP! gitaren zijn. Was net alsof ik een speelgoed gitaartje van de Bart Smit in mijn handen had en die klonk nog beter :D

NB. Ik had er één met zwarte logo. Wellicht dat dat het was...Whoaahahahaha...

Innocent Bystander
17 mei 2005, 12:17
hahaha droffie ! ik had hem ook bijna door het plafond geboord !
hahahaha welliswaar met het gouden logo !

Franc
17 mei 2005, 12:28
Nou jongens, fijn dat jullie het eens zijn :-D ga samenwonen ofzo.

Dit is het appreciation topic. Als je ons wilt overtuigen van hoe slecht Richwood is, zit je verkeerd :D

Franc
17 mei 2005, 12:32
:D

Droffie
17 mei 2005, 12:44
Dat verbaast me weinig. Alhoewel je toch verwacht door het massief gouden logo de gitaar wat aan gewicht wint. :D
Het voelde alsof ik op een cheap ass stuk triplex met snaren zat te spelen. (is waarschijnlijk ook zo).
Dat ze bijna 40 pagina's positief over Richwood kunnen vol lullen is mij een totaal raadsel.

Ik ben voor een: Slotje !!!!

Ik heb mods hier voor mindere lulpraat topics zien dicht gooien.

Droffie
17 mei 2005, 12:47
dubbel

BartL
17 mei 2005, 12:57
omdat er hier op het forum zijn die de richwood vintage reeks beter vinden dan de fender mexicans .... kan ik toch eerlijk zeggen dat dit niet zo is...
En jouw mening is wet? :???:

Tenminste, zo komt het over. Iedereen heeft andere ervaringen met andere gitaren. Ik heb die Richwood Vintage Teaser (TELE) getest en vond hem heerlijk spelen en erg lekker aanvoelen (absoluut niet nep of 'van plastiek' zoals jij zegt). In dezelfde winkel testte ik een Vintage Richwood strat uit en ik moest er bijna van janken, zo slecht voelde de hals aan. De rand van hals naar fretboard voelt aan alsof het een hoek van 90 graden is. De Tele had dit niet en had ene mooie ronde vorm. Ik vind dat de tele die ik heb getest zeker beter speelt dan de meeste mexicanen die ik geprobeerd heb (Ik heb echter geen Mex. Deluxe getest!). Persoonlijk zou ik dus eerder voor een Vintage Richw tele gaan dan voor een fender Mex tele, want IK VIND (die woorden ontbreken nog wel eens in dit topic) dat een betere gitaar...punt :wink:

BartL
17 mei 2005, 12:58
Pfff...dubb0l

Droffie
17 mei 2005, 13:30
dubbel

groovyB3
17 mei 2005, 15:33
NB. Ik had er één met zwarte logo. Wellicht dat dat het was...Whoaahahahaha...

Dat zal het idd wel geweest zijn want die gitaren zijn idd total crap.

BassAgent
17 mei 2005, 16:37
Ik heb ook een Teaser. Het kleine probleem is dat de hals een beetje te dik gelakt is. Voor de rest: geen commentaar.

Droffie
17 mei 2005, 16:39
Ok laten we nu even duidelijk zijn!!

Mijn eerste Richwood ervaring was dus lachwekkend, welke moet ik nou eens proberen om de échte Richwood feel te krijgen?
Graag modellen en logo kleur....

guvnor
17 mei 2005, 16:40
Is de kwaliteit van de Tele's beter dan die van de Strats? Dit maakte ik op uit de post van BartL. Zijn er meer mensen met die mening?

Negative K3 fan
17 mei 2005, 16:40
Dat verbaast me weinig. Alhoewel je toch verwacht door het massief gouden logo de gitaar wat aan gewicht wint. :D
Het voelde alsof ik op een cheap ass stuk triplex met snaren zat te spelen. (is waarschijnlijk ook zo).
Dat ze bijna 40 pagina's positief over Richwood kunnen vol lullen is mij een totaal raadsel.

Ik ben voor een:

Slotje !!!!!

even een vraagje... waarom zou er in godsnaam een slot op dit topic moeten?

RS-Rik
17 mei 2005, 16:41
De echte richwood feel...

Franc
17 mei 2005, 16:42
De vraag is: wil je wel die feel krijgen.

Als je dat niet wilt kun je nl. alles afkraken.

Maakt niet uit hoeveel je uitgeeft, of hoe mooi een ander iets vindt, als je zoekt kun je altijd punten van kritiek vinden. Dus als je met die gedachte een Richwood gaat testen: laat dan maar.

Als je er nl. op uit bent negatief te doen over Richwood: dan hoef je niet te testen. De gitaren zijn nl. niet perfect dus altijd wat te zeuren.

Dus wil je echt proberen of alleen ons ongelijk bewijzen??

Droffie
17 mei 2005, 17:10
De vraag is: wil je wel die feel krijgen.

Als je dat niet wilt kun je nl. alles afkraken.

Maakt niet uit hoeveel je uitgeeft, of hoe mooi een ander iets vindt, als je zoekt kun je altijd punten van kritiek vinden. Dus als je met die gedachte een Richwood gaat testen: laat dan maar.

Als je er nl. op uit bent negatief te doen over Richwood: dan hoef je niet te testen. De gitaren zijn nl. niet perfect dus altijd wat te zeuren.

Dus wil je echt proberen of alleen ons ongelijk bewijzen??

Als jullie 40 pagina's kunnen vol bazelen over hoe goed die dingen zijn wil 't wel eens ondervinden. Blijkbaar ervaren jullie hele andere dingen dan ik als jullie op zo'n Richwood spelen. Toevallig had ik een speelgoed exemplaar te pakken, ik zou wel op te real thing willen spelen.

Droffie
17 mei 2005, 17:13
Dat verbaast me weinig. Alhoewel je toch verwacht door het massief gouden logo de gitaar wat aan gewicht wint. :D
Het voelde alsof ik op een cheap ass stuk triplex met snaren zat te spelen. (is waarschijnlijk ook zo).
Dat ze bijna 40 pagina's positief over Richwood kunnen vol lullen is mij een totaal raadsel.

Ik ben voor een:

Slotje !!!!!

even een vraagje... waarom zou er in godsnaam een slot op dit topic moeten?

Voor slap gelul....

Stitch
17 mei 2005, 17:21
Hmm ja wel gedeeltelijk mee eens, volgende maand is het waarschijnlijk weer een ander merk

Bluesbreaker
17 mei 2005, 18:40
Ik heb ook een Teaser. Het kleine probleem is dat de hals een beetje te dik gelakt is. Voor de rest: geen commentaar.

Daar hebben ze schuurpapier voor uitgevonden.....

Negative K3 fan
17 mei 2005, 20:18
ik wil niet veel zeggen, daarom doe ik het ook niet, maar aan die 40 pagina's heb jij ook hard meegewerkt droffie...

Droffie
17 mei 2005, 20:49
ik wil niet veel zeggen, daarom doe ik het ook niet, maar aan die 40 pagina's heb jij ook hard meegewerkt droffie...

Ja, maar nu is 't wel welletjes geweest :wink:

BassAgent
17 mei 2005, 20:56
Ik heb ook een Teaser. Het kleine probleem is dat de hals een beetje te dik gelakt is. Voor de rest: geen commentaar.

Daar hebben ze schuurpapier voor uitgevonden.....
Dan ga ik er weer teveel af halen, zul je zien :wink:

Aron Maiden
17 mei 2005, 21:41
:) Waarom moet zon topic op slot :-?

Als jij het kut gitaren vind, Ga dan niet hier zijken bij mensen die ze het wel VETTE gitaren vinden,

En geef toe voor ongeveer 150 euro zijn die Richwood gitaren toch goed?

Groetjes aron. :)

groovyB3
17 mei 2005, 21:48
En geef toe voor ongeveer 150 euro zijn die Richwood gitaren toch goed?



Precies, dat is het hele punt. Voor dat geld zijn het geweldige gitaren en met wat modden zijn ze met gemak vergelijkbaar met fender mex classics of standards. Het enige wat er echt kut aan is zijn de tuners en de electronica met uitzondering van de elementen.

butters
17 mei 2005, 21:48
idd midden jaren 80 had je voor 150 euro een fender sunn mustang, dat waren pas gruwelgitaren.

Droffie
18 mei 2005, 00:45
:) Waarom moet zon topic op slot :-?

Als jij het kut gitaren vind, Ga dan niet hier zijken bij mensen die ze het wel VETTE gitaren vinden,

En geef toe voor ongeveer 150 euro zijn die Richwood gitaren toch goed?

Groetjes aron. :)

Dat is nou juist het probleem. Het exemplaar Strat dat ik in mijn handen had zaterdag moest 171 euro kosten. Vond ik een erg fors bedrag voor een stuk geverfde openhaardhout met snaren.
Geloof me nou Anus, of hoe je dan ook heet...het zijn géén vette gitaren...het word je aangepraat hier dat ze vet zijn en voordat je 't weet sta je voor lul met een Richwood om je nek op 't podium...

Is dat wat je wil? Voor lul staan... :???:

Franc
18 mei 2005, 07:08
:) Waarom moet zon topic op slot :-?

Als jij het kut gitaren vind, Ga dan niet hier zijken bij mensen die ze het wel VETTE gitaren vinden,

En geef toe voor ongeveer 150 euro zijn die Richwood gitaren toch goed?

Groetjes aron. :)

Dat is nou juist het probleem. Het exemplaar Strat dat ik in mijn handen had zaterdag moest 171 euro kosten. Vond ik een erg fors bedrag voor een stuk geverfde openhaardhout met snaren.
Geloof me nou Anus, of hoe je dan ook heet...het zijn géén vette gitaren...het word je aangepraat hier dat ze vet zijn en voordat je 't weet sta je voor lul met een Richwood om je nek op 't podium...

Is dat wat je wil? Voor lul staan... :???:

Daaaaar komt de aap uit de mouw. Het gaat dus allemaal om het merkje.
Bang dat het publiek zal zien dat je niet met een Fender of een Gibson op het podium staat??? :-?

Die zal dat ECHT een worst wezen....tenzij jij een merkje nodig hebt om de aandacht van iets anders af te leiden.

Franc.

Het toppunt van machteloosheid is trouwens met mensen hun naam goochelen en dingen als Anus zeggen... dan weet je duidelijk niet meer wat je moet. Lazer lekker op uit dit topic en get a life. Looser. :evil:

wytz
18 mei 2005, 08:00
ik moet eerlijk toegeven dat ik liever gibson op mn headstock heb staan dan richwood ja...gelukkig heb ik dat ook :)

BartL
18 mei 2005, 09:21
[quote=Aron Maiden]het zijn géén vette gitaren...het word je aangepraat hier dat ze vet zijn
En wat praat jij hier de mensen dan aan?

Ik geef (nogmaals) toe dat ik zelf de Richwood strats ook niet lekker vind spelen. De hals is niet mooi afgewerkt imo. Persoonlijk VIND IK (leer die zin eens gebruiken Drof :-? ) de Rich. Teaser wel een goede plank.

Droffie
18 mei 2005, 09:54
[quote=Aron Maiden]het zijn géén vette gitaren...het word je aangepraat hier dat ze vet zijn
En wat praat jij hier de mensen dan aan?

Ik geef (nogmaals) toe dat ik zelf de Richwood strats ook niet lekker vind spelen. De hals is niet mooi afgewerkt imo. Persoonlijk VIND IK (leer die zin eens gebruiken Drof :-? ) de Rich. Teaser wel een goede plank.

Ik probeer mensen wat perspectief in deze waanzin te geven. Als er maar lang genoeg gezegd wordt dat Richwood dé bom is gaan mensen dat echt geloven. Zelfs worden ze vergeleken met handgebouwde gitaren in de prijsklasse rond 3000 Euro. Dat is wat ik noem waanzin.
gitaristen die advies vragen over een Epi of Fender wordt onmiddellijk Richwood geadviseerd (op zich niets mis mee). Als geantwoord wordt dat ze geen interesse hebben in een Richwood worden ze vervolgens voor merkhoer uitgemaakt...WTF :???:

@Franc: heeft niets met merkjes te maken, alles met Richwood. Ik heb nog een squier liggen thuis en die speelt nog heerlijk. Ik zal je opmerking over loser en zo maar vergeten.

Harry
18 mei 2005, 11:08
wat een gezeik allemaal. Als Richwood voor dat geld goede gitaren maakt is dat leuk. Als je 6 keer zoveel moet betalen voor iets dat (bijna) vergelijkbaar is ga je wel nadenken.

Ik heb een Bell & Head telecaster voor nog geen 100 euro gekocht en ik ben er zo blij mee als een jonge vrijgezel met een PS2. Mijn, let op; Gibson Les Paul Custom is al een tijdje niet meer uit zijn gigbag gekomen, evenals mijn Parker en mijn andere gitaren. Dus goedkoop kan ook leuk zijn.

Franc
18 mei 2005, 11:57
Ik zal je opmerking over loser en zo maar vergeten.

Dat zou ik nog maar eens een keer lezen dan als ik jou was.

Het geeft namelijk precies aan hoe je in deze discussie staat.
Je wil ons eigenlijk wijs maken dat alleen een dure gitaar goed kan zijn en Richwood per definitie niet. Je hebt geen argumenten en dan ga je mensen naampjes geven die wij sinds de kleuterschool al niet meer gebruiken :-? hoe oud ben jij eigenlijk.

Doe volwassen, accepteer dat er mensen zijn die goedkope(re) gitaren kunnen waarderen, er lol in hebben en dat laten blijken.

Er is hier niemand die een ander dwingt een Richwood (of ieder ander goedkoop merk) te kopen.

Sterker nog, als er al zoiets gaande is, is het juist om mensen de duurdere merken aan te smeren door continu afkraken van goedkope(re) merken.

Laat ons nou lekker.
Start een eigen topic en leef je helemaal uit.
Ik zal het niet lezen.

Franc.

PS. Je hebt gelijk, ik bedoelde loser, niet looser, typ-o van mij.

Franc
18 mei 2005, 11:58
:???:

Javaca
18 mei 2005, 12:08
Het is maar net wat je er van wil en wat je er van verwacht. Ik heb nog steeds gas voor een Telecaster.

Een tijdje geleden moest ik spelen in de kerk, had m'n squier bij me. Het geluid was gewoon een heerlijke stratsound. Na afloop (toen de gitaar al in de gigbag zat) kwam er iemand naar me toe en vroeg wat voor specifieke fender strat het was. Je had dat gezicht moeten zien toen ik het Squierlogo liet zien :-D

Javaca
18 mei 2005, 12:09
Het is maar net wat je er van wil en wat je er van verwacht. Ik heb nog steeds gas voor een Telecaster.

Een tijdje geleden moest ik spelen in de kerk, had m'n squier bij me. Het geluid was gewoon een heerlijke stratsound. Na afloop (toen de gitaar al in de gigbag zat) kwam er iemand naar me toe en vroeg wat voor specifieke fender strat het was. Je had dat gezicht moeten zien toen ik het Squierlogo liet zien :-D

Lucluc
18 mei 2005, 13:17
Door dit topic ben ik naar de winkel gegaan en heb op gitaren gespeeld die ik anders geen blik waardig zou gunnen. Een telecaster van 249 euro, dat kan nooit wat zijn, dacht ik. Maar wat speelt en klinkt die London City Comet goed zeg! Geen scherpe randen aan de fretten en echt prima, prima elementen. Van Richwood vond ik vooral de Les Paul (iets met 123?) erg ok. Die had een fijne hals.

Ik ben nu serieus aan het nadenken of ik niet beter van die goedkope gitaartjes kan gaan gebruiken op het podium, ipv die oude Fenders elke keer mee te nemen.

Dus enerzijds een mening, maar je kan ook objectief vaststellen dat tegenwoordige Chinese gitaren best goed kunnen zijn.

Lucluc
18 mei 2005, 13:18
Door dit topic ben ik naar de winkel gegaan en heb op gitaren gespeeld die ik anders geen blik waardig zou gunnen. Een telecaster van 249 euro, dat kan nooit wat zijn, dacht ik. Maar wat speelt en klinkt die London City Comet goed zeg! Geen scherpe randen aan de fretten en echt prima, prima elementen. Van Richwood vond ik vooral de Les Paul (iets met 123?) erg ok. Die had een fijne hals.

Ik ben nu serieus aan het nadenken of ik niet beter van die goedkope gitaartjes kan gaan gebruiken op het podium, ipv die oude Fenders elke keer mee te nemen.

Dus enerzijds een mening, maar je kan ook objectief vaststellen dat tegenwoordige Chinese gitaren best goed kunnen zijn.

Firebird
18 mei 2005, 15:13
wat een gezeik allemaal. Als Richwood voor dat geld goede gitaren maakt is dat leuk. Als je 6 keer zoveel moet betalen voor iets dat (bijna) vergelijkbaar is ga je wel nadenken.

Ik heb een Bell & Head telecaster voor nog geen 100 euro gekocht en ik ben er zo blij mee als een jonge vrijgezel met een PS2. Mijn, let op; Gibson Les Paul Custom is al een tijdje niet meer uit zijn gigbag gekomen, evenals mijn Parker en mijn andere gitaren. Dus goedkoop kan ook leuk zijn.

+1 :-D

Helemaal mee eens Harry!!

Aron Maiden
18 mei 2005, 17:30
he, Ik had niet gezegt dat het kut dinge waren,

maar wat ik nu niet snap is, dat er mensen zijn die zo ongelovelijk kunnen zeuren over wat ze nu wel of niet VET vinden, tuurlijk heb je liever fender of gibson op je gitaar staan, Maarja dat staat ook niet op een gitaar van 150 euro. Want IK VIND dat het wel vette gitaren vind, En het kan mij niets schelen dat iemand van mij denkt, "het wat een sukkel, hij heeft een richwood gitaar". Het gaat toch om wat ik er van vind?

Zullen we nu maar over het gezeur ophouden :-D

Groetjes Aron. :)

Aron Maiden
18 mei 2005, 17:33
he, Ik had niet gezegt dat het kut dinge waren,

maar wat ik nu niet snap is, dat er mensen zijn die zo ongelovelijk kunnen zeuren over wat ze nu wel of niet VET vinden, tuurlijk heb je liever fender of gibson op je gitaar staan, Maarja dat staat ook niet op een gitaar van 150 euro. Want IK VIND dat het wel vette gitaren vind, En het kan mij niets schelen dat iemand van mij denkt, "het wat een sukkel, hij heeft een richwood gitaar". Het gaat toch om wat ik er van vind?

Zullen we nu maar over het gezeur ophouden :-D

Groetjes Aron. :)

Aron Maiden
18 mei 2005, 17:39
Aron Maiden schreef:
het zijn géén vette gitaren...het word je aangepraat hier dat ze vet zijn

MAAR IK HEB DAT NOOIT GEZEGT :evil:

Kijk we kunnen wel altijd over Richwood blijven zeuren, Maar ik ben tevreden over deze gitaren, als droffie ze kut vind, kan die beter bij "het grote Richwood trash topic" gaan zeuren, want ik denk dat niemand op dit topic is met je eens is hoor DROFFIE!!!

Maar zullen we nu maar ophouden met zeuren, want ik word er GEK van :-D maarja,

Groetjes Aron :)

Aron Maiden
18 mei 2005, 17:40
Aron Maiden schreef:
het zijn géén vette gitaren...het word je aangepraat hier dat ze vet zijn

MAAR IK HEB DAT NOOIT GEZEGT :evil:

Kijk we kunnen wel altijd over Richwood blijven zeuren, Maar ik ben tevreden over deze gitaren, als droffie ze kut vind, kan die beter bij "het grote Richwood trash topic" gaan zeuren, want ik denk dat niemand op dit topic is met je eens is hoor DROFFIE!!!

Maar zullen we nu maar ophouden met zeuren, want ik word er GEK van :-D maarja,

Groetjes Aron :)

Aron Maiden
18 mei 2005, 17:41
Aron Maiden schreef:
het zijn géén vette gitaren...het word je aangepraat hier dat ze vet zijn

MAAR IK HEB DAT NOOIT GEZEGT :evil:

Kijk we kunnen wel altijd over Richwood blijven zeuren, Maar ik ben tevreden over deze gitaren, als droffie ze kut vind, kan die beter bij "het grote Richwood trash topic" gaan zeuren, want ik denk dat niemand op dit topic is met je eens is hoor DROFFIE!!!

Maar zullen we nu maar ophouden met zeuren, want ik word er GEK van :-D maarja,

Groetjes Aron :)

Aron Maiden
18 mei 2005, 17:41
Aron Maiden schreef:
het zijn géén vette gitaren...het word je aangepraat hier dat ze vet zijn

MAAR IK HEB DAT NOOIT GEZEGT :evil:

Kijk we kunnen wel altijd over Richwood blijven zeuren, Maar ik ben tevreden over deze gitaren, als droffie ze kut vind, kan die beter bij "het grote Richwood trash topic" gaan zeuren, want ik denk dat niemand op dit topic is met je eens is hoor DROFFIE!!!

Maar zullen we nu maar ophouden met zeuren, want ik word er GEK van :-D maarja,

Groetjes Aron :)

Aron Maiden
18 mei 2005, 17:42
Aron Maiden schreef:
het zijn géén vette gitaren...het word je aangepraat hier dat ze vet zijn

MAAR IK HEB DAT NOOIT GEZEGT :evil:

Kijk we kunnen wel altijd over Richwood blijven zeuren, Maar ik ben tevreden over deze gitaren, als droffie ze kut vind, kan die beter bij "het grote Richwood trash topic" gaan zeuren, want ik denk dat niemand op dit topic is met je eens is hoor DROFFIE!!!

Maar zullen we nu maar ophouden met zeuren, want ik word er GEK van :-D maarja,

Groetjes Aron :)

Aron Maiden
18 mei 2005, 17:43
Aron Maiden schreef:
het zijn géén vette gitaren...het word je aangepraat hier dat ze vet zijn

MAAR IK HEB DAT NOOIT GEZEGT :evil:

Kijk we kunnen wel altijd over Richwood blijven zeuren, Maar ik ben tevreden over deze gitaren, als droffie ze kut vind, kan die beter bij "het grote Richwood trash topic" gaan zeuren, want ik denk dat niemand op dit topic is met je eens is hoor DROFFIE!!! En het maakt mij helemaal niets uit wat op mijn gitaar staat, maar als ik tevreden over een gitaar ben vind ik het goed :) ik ben niet MERKENGEIL!!!

Maar zullen we nu maar ophouden met zeuren, want ik word er GEK van :-D maarja,

Groetjes Aron :)

Aron Maiden
18 mei 2005, 17:45
Aron Maiden schreef:
het zijn géén vette gitaren...het word je aangepraat hier dat ze vet zijn

MAAR IK HEB DAT NOOIT GEZEGT :evil:

Kijk we kunnen wel altijd over Richwood blijven zeuren, Maar ik ben tevreden over deze gitaren, als droffie ze kut vind, kan die beter bij "het grote Richwood trash topic" gaan zeuren, want ik denk dat niemand op dit topic is met je eens is hoor DROFFIE!!! En tuurlijk heb ik liever een gibson, maar als ik tervreden over een gitaar ben, dan maakt mij het niet uit welk merk het is, want ik ben niet MERKENGEIL!!! :razz:

Maar zullen we nu maar ophouden met zeuren, want ik word er GEK van :-D maarja,

Groetjes Aron :)

Aron Maiden
18 mei 2005, 17:46
Aron Maiden schreef:
het zijn géén vette gitaren...het word je aangepraat hier dat ze vet zijn

MAAR IK HEB DAT NOOIT GEZEGT :evil:

Kijk we kunnen wel altijd over Richwood blijven zeuren, Maar ik ben tevreden over deze gitaren, als droffie ze kut vind, kan die beter bij "het grote Richwood trash topic" gaan zeuren, want ik denk dat niemand op dit topic is met je eens is hoor DROFFIE!!! En tuurlijk heb ik liever een gibson, maar als ik tervreden over een gitaar ben, dan maakt mij het niet uit welk merk het is, want ik ben niet MERKENGEIL!!! :razz:

Maar zullen we nu maar ophouden met zeuren, want ik word er GEK van :-D maarja,

Groetjes Aron :)

Aron Maiden
18 mei 2005, 18:01
Aron Maiden schreef:
het zijn géén vette gitaren...het word je aangepraat hier dat ze vet zijn

MAAR IK HEB DAT NOOIT GEZEGT :evil:

Kijk we kunnen wel altijd over Richwood blijven zeuren, Maar ik ben tevreden over deze gitaren, als droffie ze kut vind, kan die beter bij "het grote Richwood trash topic" gaan zeuren, want ik denk dat niemand op dit topic is met je eens is hoor DROFFIE!!! En tuurlijk heb ik liever een gibson, maar als ik tervreden over een gitaar ben, dan maakt mij het niet uit welk merk het is, want ik ben niet MERKENGEIL!!! :razz:

Maar zullen we nu maar ophouden met zeuren, want ik word er GEK van :-D maarja,

Groetjes Aron :)

Aron Maiden
18 mei 2005, 18:01
Aron Maiden schreef:
het zijn géén vette gitaren...het word je aangepraat hier dat ze vet zijn

MAAR IK HEB DAT NOOIT GEZEGT :evil:

Kijk we kunnen wel altijd over Richwood blijven zeuren, Maar ik ben tevreden over deze gitaren, als droffie ze kut vind, kan die beter bij "het grote Richwood trash topic" gaan zeuren, want ik denk dat niemand op dit topic is met je eens is hoor DROFFIE!!! En tuurlijk heb ik liever een gibson, maar als ik tervreden over een gitaar ben, dan maakt mij het niet uit welk merk het is, want ik ben niet MERKENGEIL!!! :razz:

Maar zullen we nu maar ophouden met zeuren, want ik word er GEK van :-D maarja,

Groetjes Aron :)

BartL
18 mei 2005, 23:21
Ik probeer mensen wat perspectief in deze waanzin te geven. Zelfs worden ze vergeleken met handgebouwde gitaren in de prijsklasse rond 3000 Euro. Dat is wat ik noem waanzin.
Helemaal mee eens :)

beftiaan
19 mei 2005, 08:51
Hallo allemaal

ik ben een nieuwe gebruiker op t forum, en het lijkt me leuk nog wat toe te voegen:

ik ben de trotse -jawel- bezitter van inmiddels 3 Richwoods :cool:
- RE 135 Retro deluxe
- RE 400 (ES335 copy)
- RE 125 Les Paul copy

en geloof me, ze zijn allemaal van een ongekende kwaliteit

De retro deluxe is denk ik het paradepaardje, prachtig ingelegd met abalone quilt op de hele gitaar, een kwestie van smaak of het kitscherig is, maar wel schit-te-rend gedaan. gitaar speelt en klinkt uitstekend. geen enkel minpuntje op de afwerking te maken.

de ES 335 kopie is gewoon een mooie nette gitaar, speelt prima -voor 185 Euro jongens!

de LP kopie ben ik ook zeer te spreken over, loodzwaar, voelt aan als een huis, een heerlijke hals met prima action.

ik ben geen beginneling, speel al zo'n 25 jaar en heb de tijd nog mee gemaakt dat Ibanez ook gewoon een cheape japanse kopie gitaar was.

Verder heb ik 2 Fenders en 1 Yamaha, en de Richwoods doen er op geen enkel punt voor onder!

Laat je niet foppen door negatieve berichten!!!

Let alleen goed op voor je er 1 koopt, ik heb er ook een keer 1 gehad waar de hals in het midden smaller was, waardoor de hoge E-snaar naast de hals schoot als je er op speelde. zegt mij alleen dat de kwaliteitscontrole wellicht nog wat te wensen overlaat. zoiets zul je met een Gibson niet meemaken.

beftiaan
19 mei 2005, 08:52
Hallo allemaal

ik ben een nieuwe gebruiker op t forum, en het lijkt me leuk nog wat toe te voegen:

ik ben de trotse -jawel- bezitter van inmiddels 3 Richwoods :cool:
- RE 135 Retro deluxe
- RE 400 (ES335 copy)
- RE 125 Les Paul copy

en geloof me, ze zijn allemaal van een ongekende kwaliteit

De retro deluxe is denk ik het paradepaardje, prachtig ingelegd met abalone quilt op de hele gitaar, een kwestie van smaak of het kitscherig is, maar wel schit-te-rend gedaan. gitaar speelt en klinkt uitstekend. geen enkel minpuntje op de afwerking te maken.

de ES 335 kopie is gewoon een mooie nette gitaar, speelt prima -voor 185 Euro jongens!

de LP kopie ben ik ook zeer te spreken over, loodzwaar, voelt aan als een huis, een heerlijke hals met prima action.

ik ben geen beginneling, speel al zo'n 25 jaar en heb de tijd nog mee gemaakt dat Ibanez ook gewoon een cheape japanse kopie gitaar was.

Verder heb ik 2 Fenders en 1 Yamaha, en de Richwoods doen er op geen enkel punt voor onder!

Laat je niet foppen door negatieve berichten!!!

Let alleen goed op voor je er 1 koopt, ik heb er ook een keer 1 gehad waar de hals in het midden smaller was, waardoor de hoge E-snaar naast de hals schoot als je er op speelde. zegt mij alleen dat de kwaliteitscontrole wellicht nog wat te wensen overlaat. zoiets zul je met een Gibson niet meemaken.

beftiaan
19 mei 2005, 09:00
Hallo allemaal

ik ben een nieuwe gebruiker op t forum, en het lijkt me leuk nog wat toe te voegen:

ik ben de trotse -jawel- bezitter van inmiddels 3 Richwoods :cool:
- RE 135 Retro deluxe
- RE 400 (ES335 copy)
- RE 125 Les Paul copy

en geloof me, ze zijn allemaal van een ongekende kwaliteit

De retro deluxe is denk ik het paradepaardje, prachtig ingelegd met abalone quilt op de hele gitaar, een kwestie van smaak of het kitscherig is, maar wel schit-te-rend gedaan. gitaar speelt en klinkt uitstekend. geen enkel minpuntje op de afwerking te maken.

de ES 335 kopie is gewoon een mooie nette gitaar, speelt prima -voor 185 Euro jongens!

de LP kopie ben ik ook zeer te spreken over, loodzwaar, voelt aan als een huis, een heerlijke hals met prima action.

ik ben geen beginneling, speel al zo'n 25 jaar en heb de tijd nog mee gemaakt dat Ibanez ook gewoon een cheape japanse kopie gitaar was.

Verder heb ik 2 Fenders en 1 Yamaha, en de Richwoods doen er op geen enkel punt voor onder!

Laat je niet foppen door negatieve berichten!!!

Let alleen goed op voor je er 1 koopt, ik heb er ook een keer 1 gehad waar de hals in het midden smaller was, waardoor de hoge E-snaar naast de hals schoot als je er op speelde. zegt mij alleen dat de kwaliteitscontrole wellicht nog wat te wensen overlaat. zoiets zul je met een Gibson niet meemaken.

frekie
19 mei 2005, 16:01
Als het nou alleen beginners waren die RW zouden kopen zou het een heip kunnen zijn. Als oude l*llen als ik met 25 jaar ervaring ze kopen zegt dat toch wel iets denk ik. Als ik hier een lijst moet maken wat ik allemaal door mijn vingertjes heb laten glijden de afgelopen 25 jaar dan ben ik morgen nog bezig. RW is VOOR HET GELD een geinige gitaar die met wat moeite op smaak kan worden gebracht tot een goede meeneemgitaar voor een sessie in een kroegje. Zie ook Fred Dons met zijn indrukwekkende collectie gitaren.

beftiaan
19 mei 2005, 18:45
wat een gezeik allemaal. Als Richwood voor dat geld goede gitaren maakt is dat leuk. Als je 6 keer zoveel moet betalen voor iets dat (bijna) vergelijkbaar is ga je wel nadenken.

Ik heb een Bell & Head telecaster voor nog geen 100 euro gekocht en ik ben er zo blij mee als een jonge vrijgezel met een PS2. Mijn, let op; Gibson Les Paul Custom is al een tijdje niet meer uit zijn gigbag gekomen, evenals mijn Parker en mijn andere gitaren. Dus goedkoop kan ook leuk zijn.

Hallo allemaal

ik ben een nieuwe gebruiker op t forum, en het lijkt me leuk nog wat toe te voegen:

ik ben de trotse -jawel- bezitter van inmiddels 3 Richwoods
- RE 135 Retro deluxe
- RE 400 (ES335 copy)
- RE 125 Les Paul copy

en geloof me, ze zijn allemaal van een ongekende kwaliteit

De retro deluxe is denk ik het paradepaardje, prachtig ingelegd met abalone quilt op de hele gitaar, een kwestie van smaak of het kitscherig is, maar wel schit-te-rend gedaan. gitaar speelt en klinkt uitstekend. geen enkel minpuntje op de afwerking te maken.

de ES 335 kopie is gewoon een mooie nette gitaar, speelt prima -voor 185 Euro jongens!

de LP kopie ben ik ook zeer te spreken over, loodzwaar, voelt aan als een huis, een heerlijke hals met prima action.

ik ben geen beginneling, speel al zo'n 25 jaar en heb de tijd nog mee gemaakt dat Ibanez ook gewoon een cheape japanse kopie gitaar was.

Verder heb ik 2 Fenders en 1 Yamaha, en de Richwoods doen er op geen enkel punt voor onder!

Laat je niet foppen door negatieve berichten!!!

Let alleen goed op voor je er 1 koopt, ik heb er ook een keer 1 gehad waar de hals in het midden smaller was, waardoor de hoge E-snaar naast de hals schoot als je er op speelde. zegt mij alleen dat de kwaliteitscontrole wellicht nog wat te wensen overlaat. zoiets zul je met een Gibson niet meemaken.


beftiaan Geplaatst: Do Mei 19, 2005 7:52 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo allemaal

ik ben een nieuwe gebruiker op t forum, en het lijkt me leuk nog wat toe te voegen:

ik ben de trotse -jawel- bezitter van inmiddels 3 Richwoods
- RE 135 Retro deluxe
- RE 400 (ES335 copy)
- RE 125 Les Paul copy

en geloof me, ze zijn allemaal van een ongekende kwaliteit

De retro deluxe is denk ik het paradepaardje, prachtig ingelegd met abalone quilt op de hele gitaar, een kwestie van smaak of het kitscherig is, maar wel schit-te-rend gedaan. gitaar speelt en klinkt uitstekend. geen enkel minpuntje op de afwerking te maken.

de ES 335 kopie is gewoon een mooie nette gitaar, speelt prima -voor 185 Euro jongens!

de LP kopie ben ik ook zeer te spreken over, loodzwaar, voelt aan als een huis, een heerlijke hals met prima action.

ik ben geen beginneling, speel al zo'n 25 jaar en heb de tijd nog mee gemaakt dat Ibanez ook gewoon een cheape japanse kopie gitaar was.

Verder heb ik 2 Fenders en 1 Yamaha, en de Richwoods doen er op geen enkel punt voor onder!

Laat je niet foppen door negatieve berichten!!!

Let alleen goed op voor je er 1 koopt, ik heb er ook een keer 1 gehad waar de hals in het midden smaller was, waardoor de hoge E-snaar naast de hals schoot als je er op speelde. zegt mij alleen dat de kwaliteitscontrole wellicht nog wat te wensen overlaat. zoiets zul je met een Gibson niet meemaken.

beftiaan
19 mei 2005, 18:45
Hallo allemaal

ik ben een nieuwe gebruiker op t forum, en het lijkt me leuk nog wat toe te voegen:

ik ben de trotse -jawel- bezitter van inmiddels 3 Richwoods
- RE 135 Retro deluxe
- RE 400 (ES335 copy)
- RE 125 Les Paul copy

en geloof me, ze zijn allemaal van een ongekende kwaliteit

De retro deluxe is denk ik het paradepaardje, prachtig ingelegd met abalone quilt op de hele gitaar, een kwestie van smaak of het kitscherig is, maar wel schit-te-rend gedaan. gitaar speelt en klinkt uitstekend. geen enkel minpuntje op de afwerking te maken.

de ES 335 kopie is gewoon een mooie nette gitaar, speelt prima -voor 185 Euro jongens!

de LP kopie ben ik ook zeer te spreken over, loodzwaar, voelt aan als een huis, een heerlijke hals met prima action.

ik ben geen beginneling, speel al zo'n 25 jaar en heb de tijd nog mee gemaakt dat Ibanez ook gewoon een cheape japanse kopie gitaar was.

Verder heb ik 2 Fenders en 1 Yamaha, en de Richwoods doen er op geen enkel punt voor onder!

Laat je niet foppen door negatieve berichten!!!

Let alleen goed op voor je er 1 koopt, ik heb er ook een keer 1 gehad waar de hals in het midden smaller was, waardoor de hoge E-snaar naast de hals schoot als je er op speelde. zegt mij alleen dat de kwaliteitscontrole wellicht nog wat te wensen overlaat. zoiets zul je met een Gibson niet meemaken.


beftiaan Geplaatst: Do Mei 19, 2005 7:52 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo allemaal

ik ben een nieuwe gebruiker op t forum, en het lijkt me leuk nog wat toe te voegen:

ik ben de trotse -jawel- bezitter van inmiddels 3 Richwoods
- RE 135 Retro deluxe
- RE 400 (ES335 copy)
- RE 125 Les Paul copy

en geloof me, ze zijn allemaal van een ongekende kwaliteit

De retro deluxe is denk ik het paradepaardje, prachtig ingelegd met abalone quilt op de hele gitaar, een kwestie van smaak of het kitscherig is, maar wel schit-te-rend gedaan. gitaar speelt en klinkt uitstekend. geen enkel minpuntje op de afwerking te maken.

de ES 335 kopie is gewoon een mooie nette gitaar, speelt prima -voor 185 Euro jongens!

de LP kopie ben ik ook zeer te spreken over, loodzwaar, voelt aan als een huis, een heerlijke hals met prima action.

ik ben geen beginneling, speel al zo'n 25 jaar en heb de tijd nog mee gemaakt dat Ibanez ook gewoon een cheape japanse kopie gitaar was.

Verder heb ik 2 Fenders en 1 Yamaha, en de Richwoods doen er op geen enkel punt voor onder!

Laat je niet foppen door negatieve berichten!!!

Let alleen goed op voor je er 1 koopt, ik heb er ook een keer 1 gehad waar de hals in het midden smaller was, waardoor de hoge E-snaar naast de hals schoot als je er op speelde. zegt mij alleen dat de kwaliteitscontrole wellicht nog wat te wensen overlaat. zoiets zul je met een Gibson niet meemaken.

beftiaan
19 mei 2005, 18:46
Hallo allemaal

ik ben een nieuwe gebruiker op t forum, en het lijkt me leuk nog wat toe te voegen:

ik ben de trotse -jawel- bezitter van inmiddels 3 Richwoods
- RE 135 Retro deluxe
- RE 400 (ES335 copy)
- RE 125 Les Paul copy

en geloof me, ze zijn allemaal van een ongekende kwaliteit

De retro deluxe is denk ik het paradepaardje, prachtig ingelegd met abalone quilt op de hele gitaar, een kwestie van smaak of het kitscherig is, maar wel schit-te-rend gedaan. gitaar speelt en klinkt uitstekend. geen enkel minpuntje op de afwerking te maken.

de ES 335 kopie is gewoon een mooie nette gitaar, speelt prima -voor 185 Euro jongens!

de LP kopie ben ik ook zeer te spreken over, loodzwaar, voelt aan als een huis, een heerlijke hals met prima action.

ik ben geen beginneling, speel al zo'n 25 jaar en heb de tijd nog mee gemaakt dat Ibanez ook gewoon een cheape japanse kopie gitaar was.

Verder heb ik 2 Fenders en 1 Yamaha, en de Richwoods doen er op geen enkel punt voor onder!

Laat je niet foppen door negatieve berichten!!!

Let alleen goed op voor je er 1 koopt, ik heb er ook een keer 1 gehad waar de hals in het midden smaller was, waardoor de hoge E-snaar naast de hals schoot als je er op speelde. zegt mij alleen dat de kwaliteitscontrole wellicht nog wat te wensen overlaat. zoiets zul je met een Gibson niet meemaken.


beftiaan Geplaatst: Do Mei 19, 2005 7:52 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo allemaal

ik ben een nieuwe gebruiker op t forum, en het lijkt me leuk nog wat toe te voegen:

ik ben de trotse -jawel- bezitter van inmiddels 3 Richwoods
- RE 135 Retro deluxe
- RE 400 (ES335 copy)
- RE 125 Les Paul copy

en geloof me, ze zijn allemaal van een ongekende kwaliteit

De retro deluxe is denk ik het paradepaardje, prachtig ingelegd met abalone quilt op de hele gitaar, een kwestie van smaak of het kitscherig is, maar wel schit-te-rend gedaan. gitaar speelt en klinkt uitstekend. geen enkel minpuntje op de afwerking te maken.

de ES 335 kopie is gewoon een mooie nette gitaar, speelt prima -voor 185 Euro jongens!

de LP kopie ben ik ook zeer te spreken over, loodzwaar, voelt aan als een huis, een heerlijke hals met prima action.

ik ben geen beginneling, speel al zo'n 25 jaar en heb de tijd nog mee gemaakt dat Ibanez ook gewoon een cheape japanse kopie gitaar was.

Verder heb ik 2 Fenders en 1 Yamaha, en de Richwoods doen er op geen enkel punt voor onder!

Laat je niet foppen door negatieve berichten!!!

Let alleen goed op voor je er 1 koopt, ik heb er ook een keer 1 gehad waar de hals in het midden smaller was, waardoor de hoge E-snaar naast de hals schoot als je er op speelde. zegt mij alleen dat de kwaliteitscontrole wellicht nog wat te wensen overlaat. zoiets zul je met een Gibson niet meemaken.

beftiaan
19 mei 2005, 18:47
test

beftiaan
19 mei 2005, 18:51
Hallo allemaal

ik ben een nieuwe gebruiker op t forum, en het lijkt me leuk nog wat toe te voegen:

ik ben de trotse -jawel- bezitter van inmiddels 3 Richwoods
- RE 135 Retro deluxe
- RE 400 (ES335 copy)
- RE 125 Les Paul copy

en geloof me, ze zijn allemaal van een ongekende kwaliteit

De retro deluxe is denk ik het paradepaardje, prachtig ingelegd met abalone quilt op de hele gitaar, een kwestie van smaak of het kitscherig is, maar wel schit-te-rend gedaan. gitaar speelt en klinkt uitstekend. geen enkel minpuntje op de afwerking te maken.

de ES 335 kopie is gewoon een mooie nette gitaar, speelt prima -voor 185 Euro jongens!

de LP kopie ben ik ook zeer te spreken over, loodzwaar, voelt aan als een huis, een heerlijke hals met prima action.

ik ben geen beginneling, speel al zo'n 25 jaar en heb de tijd nog mee gemaakt dat Ibanez ook gewoon een cheape japanse kopie gitaar was.

Verder heb ik 2 Fenders en 1 Yamaha, en de Richwoods doen er op geen enkel punt voor onder!

Laat je niet foppen door negatieve berichten!!!

Let alleen goed op voor je er 1 koopt, ik heb er ook een keer 1 gehad waar de hals in het midden smaller was, waardoor de hoge E-snaar naast de hals schoot als je er op speelde. zegt mij alleen dat de kwaliteitscontrole wellicht nog wat te wensen overlaat. zoiets zul je met een Gibson niet meemaken.


beftiaan Geplaatst: Do Mei 19, 2005 7:52 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo allemaal

ik ben een nieuwe gebruiker op t forum, en het lijkt me leuk nog wat toe te voegen:

ik ben de trotse -jawel- bezitter van inmiddels 3 Richwoods
- RE 135 Retro deluxe
- RE 400 (ES335 copy)
- RE 125 Les Paul copy

en geloof me, ze zijn allemaal van een ongekende kwaliteit

De retro deluxe is denk ik het paradepaardje, prachtig ingelegd met abalone quilt op de hele gitaar, een kwestie van smaak of het kitscherig is, maar wel schit-te-rend gedaan. gitaar speelt en klinkt uitstekend. geen enkel minpuntje op de afwerking te maken.

de ES 335 kopie is gewoon een mooie nette gitaar, speelt prima -voor 185 Euro jongens!

de LP kopie ben ik ook zeer te spreken over, loodzwaar, voelt aan als een huis, een heerlijke hals met prima action.

ik ben geen beginneling, speel al zo'n 25 jaar en heb de tijd nog mee gemaakt dat Ibanez ook gewoon een cheape japanse kopie gitaar was.

Verder heb ik 2 Fenders en 1 Yamaha, en de Richwoods doen er op geen enkel punt voor onder!

Laat je niet foppen door negatieve berichten!!!

Let alleen goed op voor je er 1 koopt, ik heb er ook een keer 1 gehad waar de hals in het midden smaller was, waardoor de hoge E-snaar naast de hals schoot als je er op speelde. zegt mij alleen dat de kwaliteitscontrole wellicht nog wat te wensen overlaat. zoiets zul je met een Gibson niet meemaken.

beftiaan
19 mei 2005, 19:21
Hallo allemaal

ik ben een nieuwe gebruiker op t forum, en het lijkt me leuk nog wat toe te voegen:

ik ben de trotse -jawel- bezitter van inmiddels 3 Richwoods
- RE 135 Retro deluxe
- RE 400 (ES335 copy)
- RE 125 Les Paul copy

en geloof me, ze zijn allemaal van een ongekende kwaliteit

De retro deluxe is denk ik het paradepaardje, prachtig ingelegd met abalone quilt op de hele gitaar, een kwestie van smaak of het kitscherig is, maar wel schit-te-rend gedaan. gitaar speelt en klinkt uitstekend. geen enkel minpuntje op de afwerking te maken.

de ES 335 kopie is gewoon een mooie nette gitaar, speelt prima -voor 185 Euro jongens!

de LP kopie ben ik ook zeer te spreken over, loodzwaar, voelt aan als een huis, een heerlijke hals met prima action.

ik ben geen beginneling, speel al zo'n 25 jaar en heb de tijd nog mee gemaakt dat Ibanez ook gewoon een cheape japanse kopie gitaar was.

Verder heb ik 2 Fenders en 1 Yamaha, en de Richwoods doen er op geen enkel punt voor onder!

Laat je niet foppen door negatieve berichten!!!

Let alleen goed op voor je er 1 koopt, ik heb er ook een keer 1 gehad waar de hals in het midden smaller was, waardoor de hoge E-snaar naast de hals schoot als je er op speelde. zegt mij alleen dat de kwaliteitscontrole wellicht nog wat te wensen overlaat. zoiets zul je met een Gibson niet meemaken.


beftiaan Geplaatst: Do Mei 19, 2005 7:52 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo allemaal

ik ben een nieuwe gebruiker op t forum, en het lijkt me leuk nog wat toe te voegen:

ik ben de trotse -jawel- bezitter van inmiddels 3 Richwoods
- RE 135 Retro deluxe
- RE 400 (ES335 copy)
- RE 125 Les Paul copy

en geloof me, ze zijn allemaal van een ongekende kwaliteit

De retro deluxe is denk ik het paradepaardje, prachtig ingelegd met abalone quilt op de hele gitaar, een kwestie van smaak of het kitscherig is, maar wel schit-te-rend gedaan. gitaar speelt en klinkt uitstekend. geen enkel minpuntje op de afwerking te maken.

de ES 335 kopie is gewoon een mooie nette gitaar, speelt prima -voor 185 Euro jongens!

de LP kopie ben ik ook zeer te spreken over, loodzwaar, voelt aan als een huis, een heerlijke hals met prima action.

ik ben geen beginneling, speel al zo'n 25 jaar en heb de tijd nog mee gemaakt dat Ibanez ook gewoon een cheape japanse kopie gitaar was.

Verder heb ik 2 Fenders en 1 Yamaha, en de Richwoods doen er op geen enkel punt voor onder!

Laat je niet foppen door negatieve berichten!!!

Let alleen goed op voor je er 1 koopt, ik heb er ook een keer 1 gehad waar de hals in het midden smaller was, waardoor de hoge E-snaar naast de hals schoot als je er op speelde. zegt mij alleen dat de kwaliteitscontrole wellicht nog wat te wensen overlaat. zoiets zul je met een Gibson niet meemaken.

beftiaan
19 mei 2005, 19:24
test

Aron Maiden
19 mei 2005, 23:03
Aron Maiden schreef:
het zijn géén vette gitaren...het word je aangepraat hier dat ze vet zijn

MAAR IK HEB DAT NOOIT GEZEGT

Kijk we kunnen wel altijd over Richwood blijven zeuren, Maar ik ben tevreden over deze gitaren, als droffie ze kut vind, kan die beter bij "het grote Richwood trash topic" gaan zeuren, want ik denk dat niemand op dit topic is met je eens is hoor DROFFIE!!! En tuurlijk heb ik liever een gibson, maar als ik tervreden over een gitaar ben, dan maakt mij het niet uit welk merk het is, want ik ben niet MERKENGEIL!!!

Maar zullen we nu maar ophouden met zeuren, want ik word er GEK van maarja,

Groetjes Aron
:)

Iron Maiden
19 mei 2005, 23:10
Heeft aron dat gezegt??? :???:

Franc
21 mei 2005, 07:55
nix slotje!

BUMP!!

:-D

Franc
21 mei 2005, 07:56
nix slotje!

BUMP!!

:-D

Franc
21 mei 2005, 20:34
BUMP :-D

Franc
21 mei 2005, 20:35
BUMP :-D

grayfink
21 mei 2005, 21:24
Nou mensen, kan me niet schelen wat Droffie en consorten er van vinden, ik heb nu ook een Richwood tele en ben er zo blij mee als een jonge vrijgezel met een geile one night stand. Het leukste is dat hij mij helemaal nul komma niks kostte, want ik kreeg hem op mijn verjaardag.
Natuurlijk is het geen Fender, maar daarom wel een goede kwaliteit in verhouding met de prijs. De plastic tuners zijn misschien crap, maar blijven op stemming, ik zie dus vooralsnog geen reden om die te vervangen. De vrij dikke hals is glad gelakt en zo uit de doos goed afgesteld, vrij lage actie en geen fretbuzz. Hij speelt heerlijk en klinkt heel helder zoals je van een tele verwacht.

Fotootjes hier: http://www.xs4all.nl/~greevink/tele/

grayfink
21 mei 2005, 21:25
Nou mensen, kan me niet schelen wat Droffie en consorten er van vinden, ik heb nu ook een Richwood tele en ben er zo blij mee als een jonge vrijgezel met een geile one night stand. Het leukste is dat hij mij helemaal nul komma niks kostte, want ik kreeg hem op mijn verjaardag.
Natuurlijk is het geen Fender, maar daarom wel een goede kwaliteit in verhouding met de prijs. De plastic tuners zijn misschien crap, maar blijven op stemming, ik zie dus vooralsnog geen reden om die te vervangen. De vrij dikke hals is glad gelakt en zo uit de doos goed afgesteld, vrij lage actie en geen fretbuzz. Hij speelt heerlijk en klinkt heel helder zoals je van een tele verwacht.

Fotootjes hier: http://www.xs4all.nl/~greevink/tele/

grayfink
21 mei 2005, 21:40
Nou mensen, kan me niet schelen wat Droffie en consorten er van vinden, ik heb nu ook een Richwood tele en ben er zo blij mee als een jonge vrijgezel met een geile one night stand. Het leukste is dat hij mij helemaal nul komma niks kostte, want ik kreeg hem op mijn verjaardag.
Natuurlijk is het geen Fender, maar daarom wel een goede kwaliteit in verhouding met de prijs. De plastic tuners zijn misschien crap, maar blijven op stemming, ik zie dus vooralsnog geen reden om die te vervangen. De vrij dikke hals is glad gelakt en zo uit de doos goed afgesteld, vrij lage actie en geen fretbuzz. Hij speelt heerlijk en klinkt heel helder zoals je van een tele verwacht.

Fotootjes hier: http://www.xs4all.nl/~greevink/tele/

grayfink
22 mei 2005, 07:59
Nou mensen, kan me niet schelen wat Droffie en consorten er van vinden, ik heb nu ook een Richwood tele en ben er zo blij mee als een jonge vrijgezel met een geile one night stand. Het leukste is dat hij mij helemaal nul komma niks kostte, want ik kreeg hem op mijn verjaardag.
Natuurlijk is het geen Fender, maar daarom wel een goede kwaliteit in verhouding met de prijs. De plastic tuners zijn misschien crap, maar blijven op stemming, ik zie dus vooralsnog geen reden om die te vervangen. De vrij dikke hals is glad gelakt en zo uit de doos goed afgesteld, vrij lage actie en geen fretbuzz. Hij speelt heerlijk en klinkt heel helder zoals je van een tele verwacht.

Fotootjes hier: http://www.xs4all.nl/~greevink/tele/

grayfink
22 mei 2005, 12:04
Nou mensen, kan me niet schelen wat Droffie en consorten er van vinden, ik heb nu ook een Richwood tele en ben er zo blij mee als een jonge vrijgezel met een geile one night stand. Het leukste is dat hij mij helemaal nul komma niks kostte, want ik kreeg hem op mijn verjaardag.
Natuurlijk is het geen Fender, maar daarom wel een goede kwaliteit in verhouding met de prijs. De plastic tuners zijn misschien crap, maar blijven op stemming, ik zie dus vooralsnog geen reden om die te vervangen. De vrij dikke hals is glad gelakt en zo uit de doos goed afgesteld, vrij lage actie en geen fretbuzz. Hij speelt heerlijk en klinkt heel helder zoals je van een tele verwacht.

Fotootjes hier: http://www.xs4all.nl/~greevink/tele/

grayfink
22 mei 2005, 12:05
Nou mensen, kan me niet schelen wat Droffie en consorten er van vinden, ik heb nu ook een Richwood tele en ben er zo blij mee als een jonge vrijgezel met een geile one night stand. Het leukste is dat hij mij helemaal nul komma niks kostte, want ik kreeg hem op mijn verjaardag.
Natuurlijk is het geen Fender, maar daarom wel een goede kwaliteit in verhouding met de prijs. De plastic tuners zijn misschien crap, maar blijven op stemming, ik zie dus vooralsnog geen reden om die te vervangen. De vrij dikke hals is glad gelakt en zo uit de doos goed afgesteld, vrij lage actie en geen fretbuzz. Hij speelt heerlijk en klinkt heel helder zoals je van een tele verwacht.

Fotootjes hier: http://www.xs4all.nl/~greevink/tele/

grayfink
22 mei 2005, 12:06
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaargggghhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!
Klotenforum

frekie
22 mei 2005, 15:38
Beftiaan, bij deze win je de prijs voor meeste identieke posts i.c.m. de lengte daarvan :-D Zo'n RE135 retro deluxe heb ik hier in't dorp ook gezien, oei ziet er wel gelikt uit hoor. Staat op "made in korea'' trouwens, opvallend.
Ik heb SD humbuckers op mijn RE400 gezet, had ik nog liggen. Gaat ie errug strak van klinken kan ik je melden. En die SD's zingen alleen rond als JIJ dat wilt :-D

Speeddemon
23 mei 2005, 00:29
3 pagina's van mensen die nog steeds niet weten dat 1x posten genoeg is.

'k heb 't doorgelezen en ik moet zeggen dat Franc Droffie een hoop woorden in de mond legt.

Ik snap Droffie nl. wel degelijk; het is nu een hype, iedereen zegt ook 'leuk voor 't geld, dit en dat'.

Denk eens na over vroeger! Als je in 1992 een goedkope Strat kopie (ik noem Action, Altai :o :roll: ) kocht, baalde je van de kwaliteit en liep je niet tegen je maten te zeggen "ja maar als je dat en dat en dat vervangt is ie vergelijkbaar met een Epiphone/Fender Mex".
En tuurlijk, Chinese gitaren worden beter... maar als je je toch al moet indekken met "dat en dat moet je vervangen, DAN is ie goed"... :-?

Ik heb laatst op een Dean Vendetta 1.0 en 2.0 opnieuw gespeeld (gitaren van 200 en 300 euro).
Wat mij betreft hoef je daar NIKS van te vervangen. Ze klonken al waanzinnig (getest naast wat Ibbies op een Koch Multitone).
Tuurlijk, andere elementen erop en je hebt meer complexiteit. Maar we hebben het hier over mahony string-through-body gitaren voor 200 euro. (waar een merknaam op staat waarvoor je je minder snel schaamt).
:razz:

Speeddemon
23 mei 2005, 00:29
:wink:

Franc
23 mei 2005, 07:00
Leg IK woorden in iemands mond :???:

Ach ja, weet je wat, jullie gaan je gang ook allemaal maar.

Blijf vooral dromen van een gitaar die je van je leven niet kunt betalen, dan speel ik in de tussentijd lekker op mijn Richwood :-D

Binnenkort is het tijd voor een tele ;)

guvnor
23 mei 2005, 09:09
Ik heb dit weekend geprobeerd een RW Vintage Stratje uit te proberen. Helaas had de winkel slechts 1 vintage model staan en dat was een linkshandige... Toch nog geprobeerd er wat op te pingelen maar dat ging niet echt lekker. Wel een beetje indruk gekregen van de pickups en die vond ik toch wel redelijk.

Ik was niet geweldig onder de indruk van de brug en de tuners. Voelde erg goedkoop aan. Ook de (maple/maple) hals voelde niet geweldig. Niet slecht, maar hij voelde "licht" vergeleken met de hals van mijn Squier (Japans, E serie).

Voorlopige conclusie: Goedkoop qua prijs, maar ook qua uitvoering. Nog steeds wel genoeg waar voor dat geld.

Moet wel zeggen dat de LP copies beter aanvoelen dan de Strats. Heb zelf al een paar maanden zo'n RE125 en heb daar veel schik mee. Of ik ook voor de Strat van RW ga moet ik nog bekijken. Uiteraard wil ik nog wel eens echt lekker testen met zo'n gitaar (en ook de uitvoering met rosewood toets).

beftiaan
23 mei 2005, 11:17
Beftiaan, bij deze win je de prijs voor meeste identieke posts i.c.m. de lengte daarvan :-D Zo'n RE135 retro deluxe heb ik hier in't dorp ook gezien, oei ziet er wel gelikt uit hoor. Staat op "made in korea'' trouwens, opvallend.
Ik heb SD humbuckers op mijn RE400 gezet, had ik nog liggen. Gaat ie errug strak van klinken kan ik je melden. En die SD's zingen alleen rond als JIJ dat wilt :-D

jaja het is me wat dit forum.....
je hebt geen idee wanneer een bericht wordt geplaatst en als je het probeert te wissen, dan wordt het gekopieerd, voor de zekerheid, geloof ik.
ik heb begrepen dat de duurdere modellen van Richwood uit dezelfde fabriek komen als de EPI's, vandaar waarschijnlijk Korea. mijn RE-135 is uitgebreid met DiMarzio's inmiddels, was niet echt nodig, maar ik wilde een ander type element hebben. met de fender type kopieen heb ik geen ervaring. heb er wel 1 in de winkel zien hangen, die zag er netjes uit. mn volgende doel is een RE-415 "delta"ziet er ook schitterend uit, in oranje nog wel ! :P. ik ben echt serieus onder de indruk van deze gitaren. Voor de LP heb ik 165 euris's neergelegd...nieuw! ik daag iedereen uit iets vergelijkbaars te laten zien met deze prijs/kwaliteitsverhouding. mijn co gitarist in de band speelt op Gibson LP uit de customshop.... nieuwprijs 4600,-- dames en heren! uiteraard een fantasties instrument, maar ik heb dat geld er niet voor over eerlijk gezegd. dan maar liever 10-15-20 Richwoods voor net zo veel :-D

Speeddemon
23 mei 2005, 11:57
Leg IK woorden in iemands mond :???:

Ja, je zegt (pagina 39 geloof ik) dat Droffie men alleen maar dure gitaren wil doen kopen, terwijl hij zelf al aangeeft een Squier te hebben die super speelt.

Droffie's punt was dat men in dit topic Chinese meuk van 150 euro p.s. gaat lopen vergelijken met Gibsons van 2000, handgebouwde zooi, en Fenders.
Daarbij zegt ie ook toch (terecht!) "als mensen hier naar Epiphone of Fender vragen, wordt ze een Richwood aangeraden en als ze dat niet zo zien zitten, worden ze gelijk uitgemaakt voor merkhoer".

Daarbovenop beschuldig je Droffie van kinderachtige 'namecalling' (omdat ie Aaron Maiden Anus noemt)... fair enough...
maar vervolgens noem JIJ hem weer loser.

pot verwijt de ketel, kerel. :-?

Franc
23 mei 2005, 12:00
Kijk en dat bedoelen we nou met zijn allen, maar blijkbaar is er een aantal mensen dat aanstoot neemt aan het feit dat wij tevreden zijn met onze Richwoods ;)

Speeddemon
23 mei 2005, 12:05
Kijk en dat bedoelen we nou met zijn allen, maar blijkbaar is er een aantal mensen dat aanstoot neemt aan het feit dat wij tevreden zijn met onze Richwoods ;)
heb jij je oogkleppen WEER op? :-?
Van een heel relaas van meerdere punten weet jij het onnozelste stuk te filteren en daarop door te gaan.

't is leuk voor jullie dat je goed op een Richwood kan lopen spelen, maar kom alsjeblieft niet aan met "ze zijn beter dan een Gibson" ofzo.

Ik heb een Cort bas en een GrassRoots Horizon achtig iets, dus met mijn merkhoer-zijn valt 't ook wel mee. :wink:

Franc
23 mei 2005, 12:21
Ja, je zegt (pagina 39 geloof ik) dat Droffie men alleen maar dure gitaren wil doen kopen, terwijl hij zelf al aangeeft een Squier te hebben die super speelt.

Quote graag! Volgens mij zeg ik dat nergens. Ik reageer op zijn opmerking dat je voor lul zou staan met een Richwood. Ik maak daaruit op dat hij het dus belangrijk vindt dat er Gibson op staat.



Droffie's punt was dat men in dit topic Chinese meuk van 150 euro p.s. gaat lopen vergelijken met Gibsons van 2000, handgebouwde zooi, en Fenders.
Daarbij zegt ie ook toch (terecht!) "als mensen hier naar Epiphone of Fender vragen, wordt ze een Richwood aangeraden en als ze dat niet zo zien zitten, worden ze gelijk uitgemaakt voor merkhoer".

Daar zul je mij ook niet over horen. Ik neem die vergelijkingen met een korrel zout. Mij zul je ze niet horen maken want ik heb nog nooit een Gibson LP in mijn handen gehad.



Daarbovenop beschuldig je Droffie van kinderachtige 'namecalling' (omdat ie Aaron Maiden Anus noemt)... fair enough...
maar vervolgens noem JIJ hem weer loser.

pot verwijt de ketel, kerel. :-?

Neu, met namecalling is niets mis. Als ik iemand een lul vind, dan zeg ik dat tegen hem.
Wat ik kinderachtig vind (en echt van het niveau kleuterschool) is namen van mensen verdraaien tot flauwe en lullige dingen.

Maar je hebt gelijk hoor speeddemon. En ik heb hier geen zin in. Jullie hebben allemaal gelijk. Het is Chinese rommel. Troep.
En het is ronduit schandalig dat wij ons geld er aan uit durven geven.
En dan zeggen dat het goed spul is. Tsssssss...

Heren, jullie komen er wel uit he met dit topic. Ik speel lekker verder.

































OP MIJN RICHWOOD :-D

Franc
23 mei 2005, 12:22
Kijk en dat bedoelen we nou met zijn allen, maar blijkbaar is er een aantal mensen dat aanstoot neemt aan het feit dat wij tevreden zijn met onze Richwoods ;)
heb jij je oogkleppen WEER op? :-?
Van een heel relaas van meerdere punten weet jij het onnozelste stuk te filteren en daarop door te gaan.

't is leuk voor jullie dat je goed op een Richwood kan lopen spelen, maar kom alsjeblieft niet aan met "ze zijn beter dan een Gibson" ofzo.

Ik heb een Cort bas en een GrassRoots Horizon achtig iets, dus met mijn merkhoer-zijn valt 't ook wel mee. :wink:

Je kwam er tussen Speed, ik reageerde op beftiaan.
Maak je niet zo druk man.

Speeddemon
23 mei 2005, 12:25
ach ja, ben een beetje high-strung, omdat ik vanacht om 4:30(am dus) de hopelijk trotse bezitter van een '80 Burny Les Paul Custom (Randy Rhoads style) ben geworden. :)
Rib uit m'n lijf, dus ja, dan is je 'weerstand' lager hè? :wink:

beftiaan
23 mei 2005, 14:02
[quote="Speeddemon"]
Droffie's punt was dat men in dit topic Chinese meuk van 150 euro p.s. gaat lopen vergelijken met Gibsons van 2000, handgebouwde zooi, en Fenders.
Daarbij zegt ie ook toch (terecht!) "als mensen hier naar Epiphone of Fender vragen, wordt ze een Richwood aangeraden en als ze dat niet zo zien zitten, worden ze gelijk uitgemaakt voor merkhoer".

Ik vraag me serieus af of gitaren nu wel moeten worden beschouwd als high tech instrumenten? uiteindelijk is het toch gewoon een stuk hout met wat simpele basic elektrotechniek? met de huidige machines kun je dat prima maken hoor. en het maakt echt niet uit of je dat nou in korea, mexico, of china doet. En in China weten ze ook wel aan goed hout te komen. trouwens, hoe denk je dat Brian May zn eigen gitaar in elkaar heeft geflansd? als ze die in de winkel zouden hangen raakten ze m aan de stratstenen niet kwijt.
Wisten jullie overigens dat Leo Fender een opgeschroefde hals heeft gemaakt omdat hij ervan uitging dat ze wel regelmatig vervangen zouden moeten worden, en dat dat op deze manier zelfs tijdens een optreden ff zou kunnen? klinkt toch ook niet echt als high tech he?

alles bij elkaar: er zal best verschil zijn, maar overschat dat nou niet!

almarvk
23 mei 2005, 14:17
Waarom zijn die Richwood gitaren dan zo goed? Een vriend van me wilde een aantal jaar geleden een goedkope les paul kopen. In de winkel werd hem een Stagg Les Paul aangeboden. Dat ding had ook geen geweldige hardware en behoorde ook tot de goekope Chinese merken. Waarom zou een Richwood dan wel zo 'geweldig' zijn??

En over dat het merknaampje dat erop zit. Voor veel mensen is het gewoon fijn dat ze een gitaar hebben van een bekend merk waar ze vertrouwd mee zijn. Als je ooit een ibbie hebt gehad die voor jouw doen subliem klonk/speelde dan wil je er waarschijnlijk later er weer zo'n 1 hebben. Waarom is dan een Richwood zoveel malen beter dan een Epi of een Fender? Miss klinken/spelen ze nu nog lekker, maar over 10 jaar? Dan zijn die Epi's en Fenders gewoon nog goed. Dat is ook kwaliteit!
Vroeger wilde men ook goedkopere Kustom versterkers en vaak niet de duurdere Marshall's. Maar die Marshall's doen het nu allemaal nog!

Ik wil het nog wel zien over 10 jaar hoe die Richwood's dan nog zijn...

beftiaan
23 mei 2005, 15:23
daar heb je volkomen gelijk in.

maar ook hier weer: bedenk dat fender ooit werd beschouwd als een inferieure gitaar, waar mensen alleen op speelden omdat ze zo goedkoop waren! waar doet me dat aan denken? ...oh ja richwood!, en stagg ook trouwens. en ook ibanez en ook yamaha. allemaal zo begonnen.
zelfs marshall. die pikte in het begin gewoon het schema van een fender versterker.
Niks nieuws onder de zon dus. en als ze echt goed zijn, dan blijven ze ook wel. de tijd zal het leren
-overigens kende ik ooit iemand met een '63 strat die m van ellende verkocht heeft, brandhout was het, dus dat zegt ook niks.

Mattia
23 mei 2005, 17:13
daar heb je volkomen gelijk in.

maar ook hier weer: bedenk dat fender ooit werd beschouwd als een inferieure gitaar, waar mensen alleen op speelden omdat ze zo goedkoop waren! waar doet me dat aan denken? ...oh ja richwood!, en stagg ook trouwens. en ook ibanez en ook yamaha. allemaal zo begonnen.
zelfs marshall. die pikte in het begin gewoon het schema van een fender versterker.
Niks nieuws onder de zon dus. en als ze echt goed zijn, dan blijven ze ook wel. de tijd zal het leren
-overigens kende ik ooit iemand met een '63 strat die m van ellende verkocht heeft, brandhout was het, dus dat zegt ook niks.

Sorry, maar Fender? Geodkope gitaar? Dat is gewoon niet waar, en is nooit waar geweest. Ze kossten toen ze ingevoerd werden relatief meer dan nu, meen ik, meer dan een gemiddeld maandsalaris. Dat ze nogal 'vreemd' werden gevonden, dat wel.

Verder zou ik Yamaha niet direct een 'groot merk' willen noemen, en Richwood lijkt me nou niet iets dat zich wil gaan mengen met de echte 'big boys'.

Droffie
23 mei 2005, 17:14
Kijk en dat bedoelen we nou met zijn allen, maar blijkbaar is er een aantal mensen dat aanstoot neemt aan het feit dat wij tevreden zijn met onze Richwoods ;)
heb jij je oogkleppen WEER op? :-?
Van een heel relaas van meerdere punten weet jij het onnozelste stuk te filteren en daarop door te gaan.

't is leuk voor jullie dat je goed op een Richwood kan lopen spelen, maar kom alsjeblieft niet aan met "ze zijn beter dan een Gibson" ofzo.

Ik heb een Cort bas en een GrassRoots Horizon achtig iets, dus met mijn merkhoer-zijn valt 't ook wel mee. :wink:

Je kwam er tussen Speed, ik reageerde op beftiaan.
Maak je niet zo druk man.

Geldt voor jou ook vriend. mijn opmerking over anon z'n naam was ook niet tegen jou gericht. Jij kwam er tussen.
De gebruikelijke lange tenen spelen weer op. Ik geef gewoon een beetje tegengas tegen al dat Richwood gewauwel. Tis en blijft een discussie forum.

Droffie
23 mei 2005, 17:16
daar heb je volkomen gelijk in.

maar ook hier weer: bedenk dat fender ooit werd beschouwd als een inferieure gitaar, waar mensen alleen op speelden omdat ze zo goedkoop waren! waar doet me dat aan denken? ...oh ja richwood!, en stagg ook trouwens. en ook ibanez en ook yamaha. allemaal zo begonnen.
zelfs marshall. die pikte in het begin gewoon het schema van een fender versterker.
Niks nieuws onder de zon dus. en als ze echt goed zijn, dan blijven ze ook wel. de tijd zal het leren
-overigens kende ik ooit iemand met een '63 strat die m van ellende verkocht heeft, brandhout was het, dus dat zegt ook niks.

Wanneer was dat Beftiaan? Dat Fenders de Richwoods van ooit waren?

(ga nou niet janken Frank, hij noemd zich echt beftiaan :wink: )

ijzerbroot1
23 mei 2005, 18:01
Ongekend dat een gitaarmerk zo'n moddergevecht oplevert. But keep it coming,kostelijk leesvoer! :cool:

Maniaaaak!!
23 mei 2005, 18:03
daar heb je volkomen gelijk in.

maar ook hier weer: bedenk dat fender ooit werd beschouwd als een inferieure gitaar, waar mensen alleen op speelden omdat ze zo goedkoop waren! waar doet me dat aan denken? ...oh ja richwood!, en stagg ook trouwens. en ook ibanez en ook yamaha. allemaal zo begonnen.
zelfs marshall. die pikte in het begin gewoon het schema van een fender versterker.
Niks nieuws onder de zon dus. en als ze echt goed zijn, dan blijven ze ook wel. de tijd zal het leren
-overigens kende ik ooit iemand met een '63 strat die m van ellende verkocht heeft, brandhout was het, dus dat zegt ook niks.

ROFL

ijzerbroot1
23 mei 2005, 18:20
Tsjongejonge, dat een gitaarmerk zo'n moddergevecht kan veroorzaken. Maar ga door, kostelijk leesvoer!

beftiaan
23 mei 2005, 18:50
ik zeg ook NIET dat fenders slecht WAREN,
men bekeek ze met argwaan.

mwah ik overdrijf t een btje uiteraard, t moet ook gezellig blijven :-)

ik heb een squier gekocht in 1980, toen vond iedreen dat waardeloze gitaren... en nu?

maar zoek eens op wat bv eric clapton eigenlijk van een fender vond, voordat hij er echt mee ging spelen.

vooral het item opgeschroefde hals was toen onderwerp van discussie.
en gibsons waren niet te betalen.

en zelfs fender heeft behoorlijke missers gemaakt, bv met de 3-punts bevestiging. als je nu een goeie hebt, blijft die wel goed, maar dat waren regelrechte ramp gitaren, heel veel halzen tordeerden

wietse
23 mei 2005, 19:40
daar heb je volkomen gelijk in.

maar ook hier weer: bedenk dat fender ooit werd beschouwd als een inferieure gitaar, waar mensen alleen op speelden omdat ze zo goedkoop waren! waar doet me dat aan denken? ...oh ja richwood!, en stagg ook trouwens. en ook ibanez en ook yamaha. allemaal zo begonnen.
zelfs marshall. die pikte in het begin gewoon het schema van een fender versterker.
Niks nieuws onder de zon dus. en als ze echt goed zijn, dan blijven ze ook wel. de tijd zal het leren
-overigens kende ik ooit iemand met een '63 strat die m van ellende verkocht heeft, brandhout was het, dus dat zegt ook niks.

Sorry, maar Fender? Geodkope gitaar? Dat is gewoon niet waar, en is nooit waar geweest. Ze kossten toen ze ingevoerd werden relatief meer dan nu, meen ik, meer dan een gemiddeld maandsalaris. Dat ze nogal 'vreemd' werden gevonden, dat wel.


hier in nederland is dat nooit echt het geval geweest, toen ze hier goed verkrijgbaar waren had het merk al een naam opgebouwd en was het goedkope ervan af, en als je ze vergeleek met de verkrijgbare europese gitaren in die tijd waren ze prijzig, maar omdat alle grote helden er op speelden werden ze toch massaal gekocht.
echter toen fender z'n eerste gitaren produceerde werd er erg op neergekeken, want in vergelijking met de toen verkrijgbare ambachtelijk gebouwde gitaren was dit massa product ook inferieur maar het heeft door de lagere prijs en simpelheid veel gebruikers gekregen.
en een enorme schare fans want de fender gitaren waren wel basic maar waren wel geschikt waarvoor fender ze bedoeld had, simpele betaalbare instrumenten.
de prijzen gingen pas omhoog toen het concept van fender echt een succes was geworden, en in die tijd kwam fender naar europa, daarvoor was er te weinig interesse voor het merk hier want we hadden onze eigen merken toch (EKO, hagstrom, hopf, hofner,klira etc).
jimmy hendrix is één van de grote redenen voor het veroveren van de markt buiten amerika.
daarvoor zag je hier in europa in verhouding weinig amerikaanse instrumenten.
en japans spul was pas helemaal zeldzaam deze kwamen bijna gelijktijdig met de amerikaanse merken binnen toen in die tijd de gitaar grenzeloos populair werd.
ik vind dit topic trouwens wel vermakelijk, wat boeit het nu op wat voor gitaar je speelt als je er maar lol in hebt, zlefs onder de slechtse merken kan je nog wel een goede gitaar treffen (ik heb zo'n hondo).
richwood is goed bezig niet te vergelijken met het echte werk maar beslist niet slecht alleen anders, al die merkgeilheid die ik hier bemerk werkt bij mij op de lachspieren, en ben blij dat ik daar geen last van heb.

Franc
23 mei 2005, 20:01
Geldt voor jou ook vriend. mijn opmerking over anon z'n naam was ook niet tegen jou gericht. Jij kwam er tussen.
De gebruikelijke lange tenen spelen weer op. Ik geef gewoon een beetje tegengas tegen al dat Richwood gewauwel. Tis en blijft een discussie forum.

Met 'ertussen' bedoelde ik dat zijn post tussen die van beftiaan en mij kwam waardoor het leek alsof ik op hem reageerd maar ik reageerde op beftiaan.
Ja ik weet dat het beftiaan is.

En het is trouwens Franc

Robbert
23 mei 2005, 21:28
Maar effe on topic; zijn die Richwoods nou een beetje te pruimen? Heb geen zin om 40 pagina's gekakel door te lezen :D

beftiaan
23 mei 2005, 21:30
lees mijn reactie

heb ik ook nog een prijs mee gewonnen voor meest en langst gepost :-)

Franc
23 mei 2005, 21:30
Nee, helemaal shit. Echt waar.













:-D

Lucluc
23 mei 2005, 21:54
en zelfs fender heeft behoorlijke missers gemaakt, bv met de 3-punts bevestiging. als je nu een goeie hebt, blijft die wel goed, maar dat waren regelrechte ramp gitaren, heel veel halzen tordeerden

Wat is torderen van een gitaarhals?

Ik heb een stratocaster met zo'n driepunts bevestiging en daar is helemaal niets mis mee. Elke stratocaster die ik in mijn handen heb gehad met zo'n halsplaat zat prima in elkaar. Nog nooit een slechte gezien.

Daarnaast heeft het merk G&L nog steeds zo'n halsbevestiging en daar zijn ook geen problemen mee.

Wat hier volgens mij aan de hand is, is dat iemand ooit zoiets zegt van driepunts bevestigingen zijn slecht, dus ALLE stratocasters uit die tijd zijn niet te pruimen. Ik weet best dat een verzamelaar liever een gitaar van voor 1965 heeft en dat er telkens veranderingen zijn doorgevoerd die bij sommigen niet zo populair waren, maar slechte gitaren zijn het niet.

Hetzelfde is er ook aan de hand met Japanse Fenders die gelijk of vaak beter zouden zijn dan Amerikaanse. Heeft ooit iemand gezegt en elke Ebay verkoper zegt dat na en dus is het een soort waarheid geworden.

Maar goed, het gaat hier over Richwood! Best leuk voor het geld. Mijn idee tot nu toe, na wat getest te hebben in de winkel, is dat de Gibson modellen beter zijn dan de Fender modellen. Model 123, een Les Paul was echt heel behoorlijk. Franc, volgens mij heb jij er ook zo een, toch? Ik heb een Richwood tele kunnen vergelijken met een London City Comet (ook een tele) en ik vond de London City wel wat beter. Jammer dat de hals wat dun was. De Richwood had een wat dikke hals.

beftiaan
23 mei 2005, 22:31
torderen is als er een twist, zeg maar een draai in de hals komt.

maar als ie nu nog goed is, gebeurt dat niet meer. fender is niet voor niks weer overgestapt op 4-punts bevestiging, en misschien hebben ze er nog wat anders op gevonden.

de LP modellen van Richwood vind ik top, en de ES335 kopie speelt ook prima.
ben van allemaal erg onder de indruk, en dat voor een verstokte stratocaster speler . . . . .

Mattia
24 mei 2005, 08:42
echter toen fender z'n eerste gitaren produceerde werd er erg op neergekeken, want in vergelijking met de toen verkrijgbare ambachtelijk gebouwde gitaren was dit massa product ook inferieur maar het heeft door de lagere prijs en simpelheid veel gebruikers gekregen.
en een enorme schare fans want de fender gitaren waren wel basic maar waren wel geschikt waarvoor fender ze bedoeld had, simpele betaalbare instrumenten.
de prijzen gingen pas omhoog toen het concept van fender echt een succes was geworden, en in die tijd kwam fender naar europa, daarvoor was er te weinig interesse voor het merk hier want we hadden onze eigen merken toch (EKO, hagstrom, hopf, hofner,klira etc).

Het had een lagere prijs, ja, maar dat is ook maar relatief, dacht ik zo. De geimmedelde man kon er geen kopen, zo in 1951. 'Simpele, betaalbare instrumenten' waren ze dus ook maar zeer relatief, had ik begrepen; ze zijn wel vanuit een 'industrieel' oogpunt gebouwd, dus makkelijk in elkaar te zetten, snel te bouwen, etc. Dat vond Leo nou zo leuk..

almarvk
24 mei 2005, 10:53
Ik zag een soort arch top van Samick (greg bennett) en die van Richwoord ES model. Allebei ongeveer even duur.
Vind dan toch de Samick mooier, maar wat zou beter zijn? Richwood of Samick?

Droffie
24 mei 2005, 11:14
Maar effe on topic; zijn die Richwoods nou een beetje te pruimen? Heb geen zin om 40 pagina's gekakel door te lezen :D

Niet kopen is mijn advies...Tenzij je merkgeil bent... :D

beftiaan
24 mei 2005, 12:28
hoeveel vragen ze ervoor?

ik heb voor de ES335 van richwood 185,-- euri's betaald

Speeddemon
24 mei 2005, 14:21
Greg Bennett klinkt i.i.g. stoerder dan 'Richwood'. :wink: :cool:

En Fenders waren NIET goedkoop in '51. Ze kostte namelijk precies 1 modaal maandsalaris.
Of zouden wij nu gitaren van 2000-2500 euro goedkoop vinden? :-?

Wat betreft Jap. Fenders beter dan USA of niet?
Mijn ervaring zegt van wel. Preciezere afwerking, mooier hout en lagere prijs.

Mijn CIJ '68 RI Strat met US Texas Specials kostte me alles bij elkaar precies 800 euro, 100 euro meer dan een MIM '72 RI met stock pickups, geen mooie flamed maple neck, en een 3-punts neckbevestiging.
Alleen een maple neck en toets wordt glad als je zweet. Bij gigs heb ik nu dus speciaal daarvoor (en voor m'n voorhoofd) een bar-towel bij.

Lucluc
24 mei 2005, 15:02
Wat betreft Jap. Fenders beter dan USA of niet?
Mijn ervaring zegt van wel. Preciezere afwerking, mooier hout en lagere prijs.

Mijn CIJ '68 RI Strat met US Texas Specials kostte me alles bij elkaar precies 800 euro, 100 euro meer dan een MIM '72 RI met stock pickups, geen mooie flamed maple neck, en een 3-punts neckbevestiging.
Alleen een maple neck en toets wordt glad als je zweet. Bij gigs heb ik nu dus speciaal daarvoor (en voor m'n voorhoofd) een bar-towel bij.

Eh, MIM is dat Made In Mexico? Weer dat geklaag over een driepunts halsbevestiging, daar ga ik maar niet meer op in. Maar je vergelijking hierboven is dus niet met een Amerikaanse gitaar?

In het verleden heb ik een tijdje naast elkaar een MIJ Jazzmaster gehad en een AV Jazzmaster. Bij die Japanse moest je steeds vanalles bijstellen, pickups vervangen, een koffer erbij kopen etc. Die Amerikaanse gitaar had mooie dunne lak en een mooie toon van zichzelf. Dat wil zeggen laag en hoog, dus niet dat krasserige midden van goedkoop basswood. De body van de MIJ was te dik, de hals te dun (wel een mooie vlam!) en het fretbord was van een heel lichtkleurig rosewood.

Dus als je de huidige JV met AV vergelijkt, dan zijn de JV beter afgewerkt en van mooier hout gemaakt? Tja, die ervaring heb ik dus helemaal niet.

almarvk
24 mei 2005, 15:33
hoeveel vragen ze ervoor?

ik heb voor de ES335 van richwood 185,-- euri's betaald

Greg Bennett kost rond de 260,- euro.

Speeddemon
24 mei 2005, 15:40
Ik gaf alleen maar aan hoe goed de prijs was (dmv van een inferieure MIM).
Voor een US Strat met dezelfde specs zou ik 1600-1700 kwijt zijn.
De body is trouwens Alder, geen Basswood.

De dagen dat de beste gitaren uit de US kwamen ligt achter ons. Daar betaal je nu eenmaal veel voor de naam. En ondanks de goedkope dollar zijn de prijzen asociaal gestegen.

Goed voorbeeld:
in '97 of '98 had Sol Muziek in Breda een aanbieding: US Strats INCL hardshell case voor fl. 1395,- (GULDEN DUS).

in diezelfde tijd hing er een Gibson SG Standard bij RockPalace Den Haag voor ook 1395,- GULDEN.

Dus in een tijdsbestek van 7,5 jaar zijn de prijzen LETTERLIJK verdubbeld. (de 20% verschil zie ik dan even kwijtgescholden omdat het aanbiedingen waren)
En je gaat me niet vertellen dat de arbeiders in Nashville of Ensenada ineens een dubbel loon hebben gekregen of dat de gitaren 2x zo goed zijn geworden.

Ik ben wel een dusdanige merkhoer dat ik niet 549 euro voor een Richwood (die LP Deluxe) of 800 euro voor een London City Hurricane III ga betalen, omdat bij zulke bedragen ik iets meer prestige verwacht van de merknaam. En al speelt zo'n gitaar goddelijk, het zal blijven knagen.
Maar nu ZOVEEL meer betalen voor USA gitaren, die in kwaliteit achteruit zijn gegaan... NEE. Dat gaat er ook niet in bij mij.

Dus mensen, ga Ebay op, probeer een goedkope 2e hands US gitaar te scoren (heb SG Faded's gezien voor 450-500 euro NIEUW!, of US Kramers voor 300-400 euro), maar 8000 euro voor een Gibson? (zoals die ene in mijn Epiphone topic) HA! Daar heb ik
-een custom built Shamray
-een G&L Strat
-een Ibanez S Prestige
-een Burny LP Custom
-een Tokai LP Custom
-een 2e hands BMW uit de 5 serie, begin '90
en een krat Hertog Jan voor. :lol:

Lucluc
24 mei 2005, 16:10
Voor een US Strat met dezelfde specs zou ik 1600-1700 kwijt zijn.

Ik zei ook niet dat je een nieuwe moest kopen :wink:

Voor die Jazzmaster van mij heb ik 1000 euro betaald en dan heb je echt een hele mooie gitaar met een dure koffer. Een japanse kost je tweedehands ook 550 euro en dan moet je er nog twee nieuwe pickups opzetten (wordt het 650) en dan nog een koffer (wordt het 750). Dat is wel goedkoper, maar voor 250 euro meer heb je en gitaar die echt twee keer beter is. Nieuw kopen moet je sowieso niet doen. :razz:

Wabbie
24 mei 2005, 18:44
ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met mijn MIJ jazzmaster, alleen de brug moest nog even bijgesteld worden, voor de rest speelde die prima. Mijn 15-jaar oude MIM strat doet het ook nog steeds zeer goed, vind d'r zelfs fijner spelen dan een "moderne" amerikaanse stratocaster

deedee
24 mei 2005, 18:47
en een krat Hertog Jan voor. :lol:

dat geeft de doorslag :P

ijzerbroot1
25 mei 2005, 10:32
Mmm..mag Grolsch ook? :-D

Franc
25 mei 2005, 11:40
Ja, dat levert van die handige rubbertjes voor je strap.

Die bij mij continu losschieten :(

almarvk
25 mei 2005, 11:44
Ja, dat levert van die handige rubbertjes voor je strap.

Die bij mij continu losschieten :(

Koop dan straplocks voor 12/14 euro en dan heb je daar nooit meer last van. Geeft dan echt een zeker gevoel als je aan het spelen bent!

Franc
25 mei 2005, 11:48
Ik heb van die metalen dingen.

Vreselijk dat gekletter :(

Op zich zijn die Grolsch dingen een uitkomst en veel mensen gebruiken ze, maar bij mij ploppen ze dr om de een of andere reden steeds af.

almarvk
25 mei 2005, 11:55
Wat klettert er bij jou dan? :S

Franc
25 mei 2005, 11:59
Nou je zet metalen houders op je strap vast en die klikken in bijbehorende locks die in je gitaar vastzitten.

Dat rammelt. Irritant.

almarvk
25 mei 2005, 12:07
Nog nooit iets van gemerkt :) En dat gerammel hoor ik niet als ik speel en merk het ook niet. Najah, zal vooral veel te maken hebben met gevoel :)

Franc
25 mei 2005, 12:11
Klopt, dat is het ook meer. Het gevoel dat die gitaar niet aan de strap hangt maar aan stukken kletterend metaal die er tussen zitten :-D

Dan maar veel Grolsch drinken en regelmatig de rubbertjes vervangen :D

almarvk
25 mei 2005, 12:14
Altijd een goed excuus :D Waarom zeur ik er eigenlijk over?? ;)

Franc
25 mei 2005, 12:18
Volgens mij zat je gewoon te vissen tot ik je een biertje aanbood.

Biertje? :-D :-D

almarvk
25 mei 2005, 12:21
Ja lekker! Zal 'm baas tof vinden :D

Me_bigboy
25 mei 2005, 12:48
ik weet niet of deze vraag hier al voorbijgekomen is (heb geen zin om al die pagina's te lezen :wink: ) maar kan je de kwaliteit van richwood vergelijken met die van squier?

want ik vind men squier strat toch nog redelijk voor zo weinig geld (goedkoper dan richwood :razz: ) en zou graag een lp'tje hebben om wat variatie te hebben (heb nu strat , maverick,...nu nog lp en tele :wink: )

Franc
25 mei 2005, 12:50
Toch maar ff lezen bigboy :-D Geloof me 't is best vermakelijk!

Me_bigboy
25 mei 2005, 12:58
lol! jah ik heb het topic wel af en toe gevolgd maar niet alles. Vooral die laatste pagina's vindt ik echt kinderachtig :wink: ! maarja...
Zijn de richwoods nu kwalitatief gelijk aan squiers? of beter? omdat de goldlogo's ook duurder zijn dan squier:)

Anders Destium
25 mei 2005, 14:38
Richwoods zijn VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL beter dan Squiers, waag het niet om te twijfelen aan deze gitaren die recht uit de hemel lijken te komen.

Droffie
25 mei 2005, 15:04
Richwoods zijn VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL beter dan Squiers, waag het niet om te twijfelen aan deze gitaren die recht uit de hemel lijken te komen.

Ja idd, god's gift to Guitarists http://www.gitaar.net/images/smileys/rotfl.gif

Diedo
25 mei 2005, 15:31
Is er al iemand die zo enorm onder de indruk van zn vintage white met rosewood toets Richwood strat is dat ie em al voor een schijntje aan mij wil verkopen? :roll: :roll: :roll:

Franc
25 mei 2005, 15:38
Is er al iemand die zo enorm onder de indruk van zn vintage white met rosewood toets Richwood strat is dat ie em al voor een schijntje aan mij wil verkopen? :roll: :roll: :roll:

?? Is de nieuwprijs al niet schijntje genoeg? 160 euro :-D

grayfink
26 mei 2005, 00:12
Ik heb nu dus ook een Richwood en kan je uit ervaring vertellen dat dat niet beter is als Squier.
Squier heb je in 3 smaken: Bullet €150(vrij slecht), Affinity €200 (redelijk) en Standard €300 (goed)
Mijn Richwood vintage tele heeft een geweldig lekkere dikke gelakte hals, (Net waar je van houd natuurlijk), goed, zwaar dood hout en een prachtige klank en bespeelbaarheid, zeker zo goed, zo niet beter als een Squier Standard. Vanavond bij het repeteren met ons hobbybandje speelde ik voor het eerst op een wat hoger volume en kwam er tot mijn grote ergernis achter dat het brugelement zo microfonisch is als de pest. Toch wel een domper, los daarvan klinkt hij wel erg goed trouwens, maar als hij bij een beetje volume gaat feedbacken heb je er niks aan :-(
De stemmechanieken van de Richwood zijn ook niet geweldig trouwens, deels plastic geloof ik, ze blijven wel op stemming is mijn ervaring en daar gaat het natuurlijk om. Als ik nieuwe elementen er in gooi en betere tuners monteer, heb ik wel de kwaliteit van Fender Mexico/Squier Standard en ben dan nog wel iets goedkoper uit, het is maar waar je voor kiest.
Mijn eerste gitaar, Ibanez stratkopie uit de jaren 70, heeft net zo'n gelakte hals, met dezelfde dikte en feel, misschien ben ik daarom wel zo verliefd op mijn Richwood tele.
http://www.xs4all.nl/~greevink/tele/

grayfink
26 mei 2005, 00:15
Zo'n ding dus:
http://www.xs4all.nl/~greevink/tele/slides/PICT0113.JPG

vester86
26 mei 2005, 00:35
dat zo'n kansloos topic als dit ZO ver heeft kunnen komen


GEWELDIG

Javaca
26 mei 2005, 14:04
Richwoods zijn VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL beter dan Squiers, waag het niet om te twijfelen aan deze gitaren die recht uit de hemel lijken te komen.

Ja idd, god's gift to Guitarists http://www.gitaar.net/images/smileys/rotfl.gif

http://home.planet.nl/~cappe104/richwoodheaven.jpg
:roll:

Droffie
26 mei 2005, 14:30
:o God had 'm beter een grotere snikkel kunnen geven. :seriousf:

Diedo
26 mei 2005, 18:38
huh? een snikkel?! ik zie niks... :-?

Franc
26 mei 2005, 19:09
Wat grappig dat het opeens over kleine pikkies gaat.

Ze zeggen wel eens dat de gitaar een verlengstuk is van...nou ja, laat ook maar :-D :wink:

Daniël_san
26 mei 2005, 19:12
ja, maar dat zeggen ze ook over auto's :P

Franc
26 mei 2005, 19:15
Ja maar alleen als het dure auto's zijn.

Dus wat betekent dat voor een elcheapo merk als Richwood?

Diedo
26 mei 2005, 19:27
dat je geeneens een sjiek verlengstuk voor je lul hebt?! :???:

Droffie
26 mei 2005, 19:51
Hij ziet er overigens ook erg geschoren uit...deden ze dat toen ook al? :D

Franc
26 mei 2005, 19:54
ja echte mannen he :)

ijzerbroot1
27 mei 2005, 08:17
Dan istie zeker uitgeschoten met zijn mesje? Gossie toch. Nou ja hij zal er niet over struikelen in ieder geval.

Franc
27 mei 2005, 22:40
Ik ga hier natuurlijk vreselijk voor geflamed worden :-D maar zojuist bij Feedback op een Epiphone LP Standard gespeeld :(

Man wat een stuk wrakhout was dat. De body leek wel een mozaiek van allemaal stukken hout (mahonie?) en de hardware leek wel speelgoed.
Microfonische elementen en die headstock... :-?
Niet alleen lelijk maar ook de uiterste stemmechanieken zitten te dicht op de rand omdat de kop daar uitloopt...je vingers raken vast te zitten als je die draait?!
Het fretboard was ruw en heel flets van kleur.

Het spijt me, ik kan natuurlijk geen objectief oordeel vellen, maar mijn Richwood straalt echt meer klasse uit dan die Epiphone met z'n 'by Gibson' ooit zal doen.

Geloof me dat ik niet de Epiphone wilde afkraken. Ik dacht, ik probeer hem eens, misschien is het een tussenstap naar een Gibson ooit, maar nee, bedankt.... :-( En dan te bedenken dat ie meer dan 2x zoveel moest kosten als mijn RW.

Roque
27 mei 2005, 23:04
701 :-D :D :-D

grayfink
27 mei 2005, 23:42
Nou Franc, die Richwood Tele van mij heeft een brugelement dat zo microfonisch is dat de hele gitaar live niet is te gebruiken. Errug jammer want de hals is fantastisch en hij speelt als een tierelier.
Zijn de RW humbuckers dan zoveel beter als de singlecoils? Of heb jij geluk gehad en ik pech?
En nu ik toch schrijf: Heeft er nog iemand een Tele brugelement te koop? :???: :-?

grayfink
28 mei 2005, 09:32
Is het trouwens mogelijk om dat ding van mij te repareren? Door te "waxpotten" of hoe da ook mag heten? Op mijn werk hebben we bijenwas, kun je dat daarvoor gebruiken?

Mattia
28 mei 2005, 10:27
Is het trouwens mogelijk om dat ding van mij te repareren? Door te "waxpotten" of hoe da ook mag heten? Op mijn werk hebben we bijenwas, kun je dat daarvoor gebruiken?

Je wil eerder kerosinewas gebruik. Kaarsvet, dus. Witte, ongeparfurmeerde kaars smelten (au bain marie: niet direct over een vlam, maar in warm water werkt goed). StewMac heeft een artikeltje van Lindy Farlin zelf over wax potten, kun je zien wat het allemaal inhoud, en kijken of je denkt het aan te kunnen:

http://www.stewmac.com/freeinfo/A-LINDYFRALIN.html

bert k
28 mei 2005, 12:28
Je wil eerder kerosinewas gebruik.
Paraffinewas. Kerosinewas is gemaakt van straaljagerbrandstof... :-D

wietse
28 mei 2005, 13:10
Je wil eerder kerosinewas gebruik.
Paraffinewas. Kerosinewas is gemaakt van straaljagerbrandstof... :-D
speciaal voor shredders zeker? :-D

Bluesbreaker
28 mei 2005, 13:26
Je wil eerder kerosinewas gebruik.
Paraffinewas. Kerosinewas is gemaakt van straaljagerbrandstof... :-D

:D

grayfink
28 mei 2005, 13:57
Hé bedankt, dit soort informatie heb je wat aan, ik denk zeker dat ik dat ga proberen. De pickup heeft op zich de juiste sound. Ik heb ook even dat artikel van die Lindy Fralin gelezen:

Microphonics is that squealing or knocking sound you hear when you tap on a pickup. A good example of microphonics at its worst would be the Fender Telecaster bridge pickup—not only do you have a coil of wire and magnets, but you have a steel plate under it and a steel bridge around it. Fender used to mount the steel plate after the pickup had been potted, and that's why the Tele is so notoriously microphonic—the steel plate vibrates. For that reason, I pot my Tele bridge pickups after the plate is mounted.


Dat verklaart een heleboel, budgetmerken als RW zullen niet te veel moeite doen om dit te voorkomen. Ik zal es ff googelen of ik nog een waxpot minicursus ergens kan vinden.

grayfink
28 mei 2005, 15:06
Nou, ik heb hem net opengeschroefd, en zag dit:

http://www.xs4all.nl/~greevink/A.JPG

Dat wordt niks, er zit stijf tape om (maar niet stijf genoeg dus :-( )
Lostrekken lijkt me geen optie, een winding is erg dun denk ik. Misschien toch maar nieuwe pups.
Hier op bieden? http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7324858666&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1 Of gewoon bij de speciaalzaak langs gaan?

Bluesbreaker
28 mei 2005, 15:12
Als je wilt dat je gitaar echt goed gaat klinken zou nergens op bieden, niet langs de speciaalzaak gaan, maar gewoon een setje Van Zandts kopen.


http://www.joetheguitarman.com/van_zandt_picups_price_list.htm

(komt 10 dollar verzendkosten bij voor naar de NL, als hij ze niet op voorraad heeft duurt het 6 weken, maar goed, helemaal zonder zit je toch niet...)

Mattia
28 mei 2005, 15:14
Je wil eerder kerosinewas gebruik.
Paraffinewas. Kerosinewas is gemaakt van straaljagerbrandstof... :-D

D'oh. Paraffine, ja. Niet helemaal wakker vandaag...

Bins
28 mei 2005, 15:16
Even een vraagje voor de kenners:
Hoe zijn die richwoods gefreesd, gewoon "swimmingpool" stijl? (er moet hum/hum inpassen). En zijn de peghead gaten groot genoeg voor standaard tuners, of moet er gevijlt worden? (dat heb ik al een keer gedaan... was niet zo'n succes :) )

iam
28 mei 2005, 15:31
Even een vraagje voor de kenners:
Hoe zijn die richwoods gefreesd, gewoon "swimmingpool" stijl? (er moet hum/hum inpassen). En zijn de peghead gaten groot genoeg voor standaard tuners, of moet er gevijlt worden? (dat heb ik al een keer gedaan... was niet zo'n succes :) )

swimmingpool weet ik niet...

de gaten moeten wel gevijld worden...
is wel gelukt bij mij, maar bij het uitslaan van de rondetje van de oude tuners moet je opletten dat je zacht slaat of je kan een stukje hout meehebben :(

Cubensis
28 mei 2005, 15:56
Bins: neem aan dat je het over de strats hebt, tele's zijn nooit swimming pool dacht ik ;) (onder de slagplaat is t gewoon hout enzo)

Bins
28 mei 2005, 16:05
Bins: neem aan dat je het over de strats hebt, tele's zijn nooit swimming pool dacht ik ;) (onder de slagplaat is t gewoon hout enzo)

Ja, dat snap ik. Het gaat inderdaad om de strats, ik vind die rw tele niet zo super (alleen qua uiterlijk heh). Dat stukje hout boven de hals zegmaar, dat staat me tegen.

iam
28 mei 2005, 16:14
Bins: neem aan dat je het over de strats hebt, tele's zijn nooit swimming pool dacht ik ;) (onder de slagplaat is t gewoon hout enzo)

Ja, dat snap ik. Het gaat inderdaad om de strats, ik vind die rw tele niet zo super (alleen qua uiterlijk heh). Dat stukje hout boven de hals zegmaar, dat staat me tegen.

ja dat heb ik ook al opgemerkt...
is niet écht tele hé ;)

ik wist ook wel datie het over een strat had, daarom zei ik dat ik het ni wist van die swimming pool!

grayfink
28 mei 2005, 17:04
Nou, ik heb ff gekeken wat die Van Zandts kosten, maar 125 Euro is mij te veel, met de verzendkosten erbij wordt die gitaar in 1 keer 2 keer zo duur! Als ik nou profmuzikant was en/of geen gezin had was het anders. Ik denk dat ik nog maar even ebay in de gaten houd voor een leuke aanbieding. Niettemin allemaal bedankt voor de input!
N.B. Het frezen was minimaal en netjes gedaan, je kunt er dus niet zomaar humbuckers inzetten.

waix
28 mei 2005, 18:11
Misschien een setje van pete biltoft van vintage vibe guitars?
Hij verkoopt regelmatig setjes pickups op ebay voor een lagere prijs om naam te maken. Ik krijg binnenkort een set humbucker sized p90's van hem binnen. :)

http://stores.ebay.com/Vintage-Vibe-Guitars
http://www.vintagevibeguitars.com/

nopster
28 mei 2005, 19:55
Hier vind je ook goeie pickups:

www.leosounds.de

Bluesbreaker
28 mei 2005, 20:34
Nou, ik heb ff gekeken wat die Van Zandts kosten, maar 125 Euro is mij te veel, met de verzendkosten erbij wordt die gitaar in 1 keer 2 keer zo duur! Als ik nou profmuzikant was en/of geen gezin had was het anders. Ik denk dat ik nog maar even ebay in de gaten houd voor een leuke aanbieding. Niettemin allemaal bedankt voor de input!
N.B. Het frezen was minimaal en netjes gedaan, je kunt er dus niet zomaar humbuckers inzetten.

Gelukkig zijn ze geen 125 euro maar 125 dollar!

verzendkosten 10 dollar maakt 135 dollar / 1,2 = 104 euro's inc verzendkosten

En dan heb je ook wat hoor!

Cubensis
28 mei 2005, 20:36
heb een dimarzio chopper T gekocht ervoor (normaal 112 euro ofzo, maar via ebay.de voor 34 ofzo :D )

iam
28 mei 2005, 21:04
eventjes dit topic even upspicen met een fotos van de mooie flamed hals van mijn richwood tele :)

edit: ik maak ze eerst wat kleiner :)

en dat op een gitaar van onder de 200€ :)

iam
28 mei 2005, 21:08
http://users.pandora.be/iam/tele/flame1.JPG
http://users.pandora.be/iam/tele/flame2.JPG

Cubensis
28 mei 2005, 21:26
http://users.pandora.be/iam/tele/flame1.JPG
http://users.pandora.be/iam/tele/flame2.JPG

+1
kom maar op met je halfgedroogde 7ender mex std :D ;)

bert k
28 mei 2005, 21:54
Moet je nou zo nodig al die foto's quoten in de post er direct onder? Als het niet zo'n mooie hals was geweest had ik ze gewist :-D

Raytheman
28 mei 2005, 21:58
En een skunkstripe én een opgeplakte toets?!? Is dat niet vreemd? Normaal is het toch een van de twee...

Cubensis
28 mei 2005, 22:39
neehoor, op mijn arirang heb ik precies hetzelfde (maar dan een echte, niet geschilderd zoals bij die richwood :D, bij arirang loopt ie zelfs door de headstock en de body nog heen (neck through ook))

Anders Destium
28 mei 2005, 23:20
Erg mooie hals inderdaad, ik hou enorm van 2-way grains :)

Zo'n pinstripe zit wel vaker op maple halzen om de stijfheid te bevorderen.

iam
29 mei 2005, 00:01
neehoor, op mijn arirang heb ik precies hetzelfde (maar dan een echte, niet geschilderd zoals bij die richwood :D, bij arirang loopt ie zelfs door de headstock en de body nog heen (neck through ook))

hij is niet geschilderd hoor, die skunkstripe, écht hout :)
(bij mij toch)

Mattia
29 mei 2005, 07:30
Erg mooie hals inderdaad, ik hou enorm van 2-way grains :)

Zo'n pinstripe zit wel vaker op maple halzen om de stijfheid te bevorderen.

Zo'n ding is geen 'pinstripe', daar issie te groot voor. Het is in dit geval waarschijnlijk gewoon een nep fillet strip, puur voor de looks, zonder veel toegevoegde waarde. Is maar een mm of 3-5 dik, so aan 't eind.

Cubensis
29 mei 2005, 11:59
neehoor, op mijn arirang heb ik precies hetzelfde (maar dan een echte, niet geschilderd zoals bij die richwood :D, bij arirang loopt ie zelfs door de headstock en de body nog heen (neck through ook))

hij is niet geschilderd hoor, die skunkstripe, écht hout :)
(bij mij toch)
mja ok, maar iig superdun, de nerf ervan is idd wel ietsje anders, maar dik is anders ;)

frekie
31 mei 2005, 22:45
schopje :razz:

Bluesbreaker
31 mei 2005, 22:49
schopje :razz:

Wat zei je? Slotje?

Luke-wannabe
1 juni 2005, 00:53
IK MOET OOK ZON DING HEBBEN! Ik denk dat ik dan voor zon zwarte LP custom zou gaan die dingen zijn ZOOO GEIL! Ik had bijna een epi gekocht, maar toen was ik toch voor mijn tabacco sunburst Epi gegaan! Maar mooie verhalen over die richwoods! Ik moet er echt een hebben. Zon'n Lp of zo'n tele :-D


*Edit*


(Dit topic moet bovenin blijven staan :-D )

Voor de mensen die zich ECHT vervelen deze Paas heb ik wat fotootjes online gezet over mijn RW aanwinsten:

http://members.home.nl/fmunniksma/RW/Richwood62LPB.htm

t'is altijd beter dan de meubel boulevard moet je maar denken :-D


Sjezus die klinkt goed heej! En dat voor 325 euro!

defecto
1 juni 2005, 01:12
Lol, iedereen aan de richwoods :P

Wil al een hele tijd een lp custom, hij komt er hoogstwaarschijnlijk binnen een paar weken dan toch echt aan! :D

Heb nu al een strat. Zo'n 3/4 jaar geleden gekocht.. op z'n minst derdehands.. Van een gitaarboer die hem had gekocht en opgeknapt. Errug lekkere gitaar! :)

ijzerbroot1
1 juni 2005, 17:27
:-D

ijzerbroot1
1 juni 2005, 17:27
:-D

Stitch
2 juni 2005, 00:02
waar zijn ze tegenwoordig eigenlijk weer het goedkoopst?

defecto
2 juni 2005, 02:19
Vandaag weer eens op de lp custom gespeeld.. goddelijk gewoon :P Wil er wel 0.10 op hebben, merk nu op me strat dat ik dat veel lekkerder vindt spelen.

Geen idee waar ze het goedkoopste zijn, maar ik heb ze voor €200 gezien.. op een website van een winkel in rotterdam.. dacht ik..

frekie
2 juni 2005, 11:36
House of Music in Dordrecht heeft nu RW LPs voor 189 euri:
http://www.thehouseofmusic.nl/gitaarindex.htm#richlp

Dreamer_Ur
2 juni 2005, 15:02
holy monkeys!! ik wist niet dat ze ook witte lp custom modellen hadden?! :o wat gaaf!!!

almarvk
2 juni 2005, 15:04
Niet verkeerd, maar ik hoor wel van veel eigenaars van RichWood's dat je er nog een boel aan moet veranderen wil het een goede degelijke gitaar worden. Als je nieuwe hardware + humbuckers wil veranderen kan je toch net zo goed een epi oid kopen?

fred dons
2 juni 2005, 15:13
dan ben je nog steeds goedkoper uit en bij de epi zijn de originele hardware en pick ups nou ook niet echt denderend (op een paar dure modellen na)

groovyB3
2 juni 2005, 15:15
Niet verkeerd, maar ik hoor wel van veel eigenaars van RichWood's dat je er nog een boel aan moet veranderen wil het een goede degelijke gitaar worden. Als je nieuwe hardware + humbuckers wil veranderen kan je toch net zo goed een epi oid kopen?

Nee want daar wil je op een gegeven moment ook de humbuckers e.d. van vervangen, dus ben je met een Richwood goedkoper uit.

almarvk
2 juni 2005, 15:23
Mwah, ben niet iemand die z'n elementen gaat vervangen ofzo. Een stock-gitaar is voor mij prima. Maar als een gitaar bij hoger volume al moeilijk gaat doen. Tjah, dat vind ik minder...

Franc
2 juni 2005, 15:59
De humbuckers op mijn LP doen het prima op hoog volume hoor :-D

Geen problemen mee.

Javaca
2 juni 2005, 16:24
Die es-335 heeft een heerlijk controleerbare feedback.

Dreamer_Ur
2 juni 2005, 17:28
om nog even terug te komen op het LP Custom model van Richwood: wat is het gewicht, en is hij ook zwaarder dan de burst-types? ik ben een Gibson SG gewend dus ik hoop dat ik geen hernia krijg na een uurtje spelen met een custom :lol:
anyone got more information? ook betreffende de witte custom, iemand toevallig al meer foto's van deze beauty tegen gekomen?

Franc
2 juni 2005, 17:31
Volgens berichten is de Custom verder exact gelijk aan de bursts alleen andere inlays en kapjes op de humbuckers.