PDA

View Full Version : tb box met Blend Potmeter? Hoe doen we dat?



Speeddemon
19 maart 2005, 19:27
Ik neem aan het volgende:

Blend pot hangen aan een DPDT schakelaartje tussen Effect Out en Footswitch, zodat als je TB Loop aan staat, je met de Blend het effect level kan verminderen. Maar eh, hoe zit dat dan met je directe signaal?

Verder, hoe verlies je geen hoog met alleen een potmeter en wat voor waarde potmeter kun je het best gebruiken?

Dirk_Hendrik
19 maart 2005, 20:12
Meine gute, gaat dit niet het hele fenomeen TB om zeep helpen?

ps, je buffer is ontplopt :wink:

Dirk_Hendrik
19 maart 2005, 20:28
Gtvrrrdemme, kap es! Vanmiddag Michel, nou jij! Ik een reply posten en als ik in m'n mailbox kijk blijken jullie daar al lang in te liggen. Hoe kan ik nou nog forummen als alles al in m'n mail zit? :-D

btw, Speedy, wat is de extensie van je attachment? jpg? gif?. Der zit nou niks aan vast :cry:

Speeddemon
19 maart 2005, 20:42
jpg.

Het gaat ook niet om het wel of niet TB zijn, maar om effecten waar geen dry/wet level op zit, toch te helpen.
Een voorbeeld; Phase 90 die bij hoge speed ook duidelijker wordt, maar je wil 'm 'zachter'.

Kan dit passief?
-hoe regel je de direct level?

oh, en hoe heb je 'm ontplopt?

Nielsje
19 maart 2005, 21:42
Ik neem aan het volgende:

Blend pot hangen aan een DPDT schakelaartje tussen Effect Out en Footswitch, zodat als je TB Loop aan staat, je met de Blend het effect level kan verminderen. Maar eh, hoe zit dat dan met je directe signaal?

Verder, hoe verlies je geen hoog met alleen een potmeter en wat voor waarde potmeter kun je het best gebruiken?

ik heb hier ook al aan zitten denken! weet niet of je hetzelfde bedoelt, maar ik zou opzich wel een soort van 'effectloop' (tb box dus) met potmeter dat je wet en dry kan mixen, oftewel, een paralelle loop maken.. en...wauw, die dan zo maken dat ie met een expressie pedaal kan :) lijkt me heerlijk met een chorus of flange :)

H.Manback
19 maart 2005, 21:43
Passief, lijkt me lastig, dan zou je denk ik een heel kleine potmeter moeten gebruiken (nee geen mini :razz:) om er voor te zorgen dat je signaal niet te veel belast wordt.

Als je een actieve oplossing zoekt, dan neem ik aan dat dat geen probleem moet zijn aangezien je dan op mixer terrein komt, en daar zijn neem ik aan schakelingen zat voor te vinden.

RUIS
20 maart 2005, 00:36
TB or not TB, that's the question.....

Frits van Mourik
20 maart 2005, 01:56
Blonde vraag: wat is een TB box? :oops:

Speeddemon
20 maart 2005, 02:09
True Bypass Box.
Om een Effect in de loop ervan te hangen, wat compleet uit je signaalketen wordt gehaald zodra de TB Box uit staat.

B_2_the_a
18 juni 2006, 17:30
heeft iemand al een antwoord hierop?

Arnie
20 juni 2006, 09:01
In de Barber Tonepress zit ook een blend knop. Die heeft ie gemaakt met een stereo potmeter (twee potmeters op 1 as). Ik heb alleen geen schema, dus hoe t precies zit..... ik weet t niet.

Arnie
20 juni 2006, 09:15
Ik heb ff het schema van m'n versterker erbij gepakt en daar zit voor de effectloop ook een stereo potmeter op.

Heb er even een plaatje van gemaakt: Effect Loop (http://community.webshots.com/photo/551524412/2371181870052606771bXCeRu#)

Ik hoop dat je er wat aan hebt

B_2_the_a
20 juni 2006, 10:29
en zou iemand dat uti kunnen tekenen? ik ben niet zo heel erg thuis in schema land