PDA

View Full Version : Probleempje met frezen



prs
19 maart 2005, 00:06
#$#% Forum!!!!!

prs
19 maart 2005, 00:08
Op overklaarbare wijze is mijn topic en dus ook de reactie van niels verdwenen.
Het gaat om het volgende. Ik wil graag de vorm van de elementen uittekenen op de mal alleen luk dat niet.
Onder de grondplaat zit bij mijn twee tele elementen onder de grondplaat nog een verticaal balkje (van metaal denk ik). Als die er niet onder zat kon je precies de afmeting van de grondplaat aftekenen, maar (doordat dat balkje eronder zit) komt die grondplaat omhoog en kun je dus nooit precies langs de grondplaat tekenen...
Hoe tekenen julie zoiets precies af?

(Op een of andere manier voel ik me ontzettend dom, omdat ik denk dat ik iets heel doms vraag)

prs
19 maart 2005, 00:23
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat dat metalen balkje eraf kan :???:

Raytheman
19 maart 2005, 08:09
Neem gewoon een stukje karton van een doos ( of 2 stukjes op elkaar)
Daar snij je ongeveer de vorm van het metalen balkje uit. Elementje erop zetten en omtrekken maar :)

prs
19 maart 2005, 20:09
Dank je, dat is inderdaad een goede tip!!
Weet iemand wat dat balkje eigenlijk voor functie heeft?

Raytheman
19 maart 2005, 20:56
Dacht dat dat balkje een soort isolatie voor de magneet was; hij moet natuurlijk wel aan de kant van de snaren een veld opwekken maar liever niet aan de achterkant. Maar ik kan het fout hebben hoor...

Mattia
20 maart 2005, 11:29
Voglens mij heeft dat effect op de tonaliteit van zo'n pickup. Als je naar Callaham guitars surft (zeer goede vintage hardware voor strats, vooral), hebben ze een onderzet platje voor onder de bridge pickup die kennelijk de klank doet 'verbeteren'.

fred dons
21 maart 2005, 07:07
dat zijn waarschijnlijk ceramische magneten, bij alnico pups zijn de polepieces de magneten, bij ceramische pups zit er een aparte magneet onder de pup (er dus niet afhalen ! )

prs
21 maart 2005, 09:28
Ok! bedankt allemaal!

Ik ga het eens op de manier zoals raytheman het beschreven heeft proberen.

Ik laat wel weten binnenkort of het gelukt is...