PDA

View Full Version : Probleempje met frezen



prs
18 maart 2005, 23:13
Test

prs
18 maart 2005, 23:13
Ik heb nu al mijn onderdelen binnen, mal en slagplaat worden volgende week uitgezaagd. De week daarna hoogstwaarschijnlijk de daadwerkelijke body.
Nu was ik an het denken over het frezen. Ik bekeek de onderdelen eens en vroeg me af hoe ik de grondplaat van de elementen precies op maat kan aftekenen? Ik kan er wel met een pen/potlood langsgaan en dan zo de vorm op de mal aftekenen maar dit wordt natuurlijk nooit precies.
Hoe doen jullie dit precies?

Nielsje
18 maart 2005, 23:34
ik begrijp het zelf niet helemaal correct, maar goed, zal proberen een antworod te geven,

neem aan dat je je body uitzaagd met behulp van een template?

(snap niet goed wat je met 'grondplaat' bedoelt) maar als je een 'goeie' mal hebt, dan neem ik aan dat deze net iets anders is qua maatvoering dan het model. (kleiner, om automatisch te corrigeren als je met potlood werkt)

zo niet, een kraspen gebruiken en gewoon goed in de hoek drukken..

andere optie is om het als een sjabloon eerst erop te spuiten met waterverf o.i.d... ben crea bea vanavond merk ik :)

hierophant
9 april 2005, 20:01
huj,
nu, ik denk dat je het over de plaats van de elementen hebt... ik zou het toch gewoon aftekenen hoor, zorg gewoon dat ze mooi in het midden van je neck-brug lijn staan.. trouwes, van elke strat (of whatever je aant maken bent) is dit per merk wel iets anders hoor. -ervaring-
Grtz
pieter