PDA

View Full Version : 2dehandse randall rh 100



maxiator7
18 maart 2005, 20:49
hey iedereen,

ik kan een 2dehandse randall rh100 (enkel de head) kopen voor 200 euro,
nu zou ik jullie willen vragen of dit een goed prijs is?

alvast bedankt.

ieme
18 maart 2005, 21:44
ja hoor prima...

Fumi SG
18 maart 2005, 21:46
lijkt me een hele goede prijs :wink: Je hebt dan wel een solid-state, maar Randall schijnt een van de beste solid-states te maken!!

€200,- is IMO geen geld!! :razz: Als die bak verder okee is (dus geen gebreken) zeker doen.....

maxiator7
18 maart 2005, 22:27
het enige is dat mijn moeder vindt dat ik als ik de randall wil hebben, hem maar nieuw moet gaan kopen in de winkel, omdat ik dan ook nog garantie heb. (nieuw in winkel staat hij voor 300 euro)
is deze reden gegrond? of zouden jullie voor het verschil van 100 euro hem toch 2dehands gaan halen?

je zei ook als er geen gebreken waren, waar moet je op letten als je gaat kijken naar een 2dehandse amp? en kwestie van garantie en dergelijke, kan er veel stuk gaan?

Fumi SG
18 maart 2005, 22:52
op zich is een beetje garantie niet verkeerd, vraag eens aan de verkoper of er nog garantie op zijn bak zit.

kijk bij het testen vooral hoe de sound blijft, zet hem voluit en dan niet voor een paar seconden maar ff lekker raggen op volume!! Vind de verkoper dat niet goed, dan weet je genoeg!! :-? Ik zou hem ook ff zachtjes willen hebben, al is dat vooral bij buizenamps een probleem. :wink: Probeer ook eens HELE verschillende settings, en oordeel dan pas of deze echt iets voor jou is.

Over die nieuwprijs..... Wat is je budget?? Als je budget ver boven de €300,- is, en als er op die andere geen garantie meer zit zou ik hem nieuw kopen. Er kan overigens van alles kapot gaan, al zijn die Randall wel kwalitatief goed. Maarjah..... kapot is kapot en er zijn nou eenmaal dingen die schreeuwend duur zijn om te vervangen. In dat geval is garantie wel zo lekker :razz: :)

Diedo
18 maart 2005, 22:54
transistorversterkers zijn over het algemeen zeer goed bestand tegen een stootje, dus die garantie... ik zou me er persoonlijk niet dik om maken en die 100,- in mn zak steken.

Waar je op moet letten; beetje standaard dingen zoals; krakende potmeters, schade buitenaf en echt checken of alle uitgangen het doen (loop en dergelijke) want bij mij kwam ik er thuis pas achter dat de loop het alleen deed met een kabeltje vna send naar return, maar als ik bijv mijn POD in de return prik krijg ik een oorverdovende brom... (als iemand een idee heeft waar dat door kan komen hoor ik dat heel graag!)

maxiator7
18 maart 2005, 23:04
ok bedankt voor de hulp,

ik denk dat ik mss wat ga doorsparen. ik hoop vakantiewerk te vinden deze zomer en met dat geld zou ik toch ook wel iets leuks moeten kunnen kopen.
hopelijk kan ik wachten tot dan :)
ik had nu zoiets van ooh, niet zo duur, moet ik hebben. Maar ik denk dat ik rustig wat naar versterkers ga rondvragen enzo en wat uittesten.

Diedo
19 maart 2005, 00:36
klinkt als een verstandig besluit! weet wat er allemaal op de markt is!

Nrrrk
19 maart 2005, 17:16
Je kan beter wachten met versterkers kopen. Maar Randall heeft echt wel 'n goede sound. Ik heb op redelijk wat buizenamps gespeeld, en voor solid-state komt de RH100 verdomd dicht in de buurt. Vandaar dat ik er ook voor kies, lekker sterk/stevig maar toch 'n warme sound. Krijg bij elk optreden nog steeds complimentjes ervoor. =)

vester86
20 maart 2005, 01:49
ik heb een randall rg gehad, gekocht omdattie goedkoop was, veel watt had en omdattie 5x zo groot was als mn vorige versterkertje....

na een jaar weggedaan omdat ik het geluid echt niks vond. clean was sterk, maar was niet op overdrive te krijgen, stond altijd op distortion zeg maar, en die distortion klonk heel blikkerig.

Nu is het beter :-)

Nrrrk
20 maart 2005, 21:24
die Randall kan heel kut klinken, je moet m gewoon goed instellen, ik stel voor om van de Gain2 af te blijven. De Gain1 is amazing, vooral niet te zuinig zijn met de middle, klinkt rete-warm.

vester86
20 maart 2005, 22:56
warm??? dan heb ik het afgelopen jaar ECHT iets verkeerd gedaan.. clean wassie goed

BartL
21 maart 2005, 00:57
...maar als ik bijv mijn POD in de return prik krijg ik een oorverdovende brom... (als iemand een idee heeft waar dat door kan komen hoor ik dat heel graag!)
Heb ik ook gehad met mijn DSL401. Volgens mij ligt het gewoon aan de POD, heb nooit last gehad van die FX-loop namelijk.

Diedo
21 maart 2005, 10:29
...maar als ik bijv mijn POD in de return prik krijg ik een oorverdovende brom... (als iemand een idee heeft waar dat door kan komen hoor ik dat heel graag!)
Heb ik ook gehad met mijn DSL401. Volgens mij ligt het gewoon aan de POD, heb nooit last gehad van die FX-loop namelijk.

nee het ligt niet aan de pod, want als ik alleen een snoer in de return prik gaat ie ook al blaffen (en dan niet alsof je je gitaar niet hebt ingeplugd, maar echt dat zo dat je je doodschrikt)

Kabel van send-->return doet het gewoon
kabel alleen in return gaat ie freaken
kabel alleen in send doet het ook...

ik bedenk net het volgende; misschien dat het nog mogelijk is om mn versterker te foppen:
een kabeltje vanuit de send naar niks toe, en dan een andere kabel de return in waar mn pod aanvast zit...