PDA

View Full Version : effects loop



rapalakid
18 maart 2005, 19:54
Ik heb gisteren een fender hot rod deluxe gekocht maarrrrrrrrrrr
nu wil ik ook wat met effecten gaan expirimenteren.
Wat is het verschil tussen je gitaar in je effect inpluggen en dan naar je normale input, of naar je effectsloop ? Ik hoor het graag van jullie.
Alvast bedankt !!!!!

Thom TK
18 maart 2005, 21:53
Mijn DD-3 delay gaat sneller als je hem in de gitaar out doet, maar ik gooi hem gewoon in de effectsloop, dan komt hij ook wat beter over.

Zo ook met andere effecten...in de effectsloop KAN beter zijn, maar soms ook niet.
Moet je een beetje mee experimenteren :)

vester86
19 maart 2005, 00:25
met clean geluid maakt het niet uit waar de effecten staan, in ieder geval is het niet noemenswaardig

Maar als je distortion op je versterker gebruikt, dan moet je een aantal effecten echt NA je versterker zetten, anders klinkt het voor geen meter

rapalakid
19 maart 2005, 10:42
Dus als ik b.v een GT 6 aanschaf kan ik hem het beste in de effectsloop gooien ?

ateng
19 maart 2005, 16:06
Kan maar dan kan je de overdrive/distortion en de compressor niet gebruiken. Die plaats je meestal tussen je gitaar en je versterker. Wat je wel kan doen is de send van je GT6 aansluiten op de input van je versterker, send van je versterker aansluiten op de return van je GT6 en dan de output van je GT6 op de return van je versterker. Je hebt dan wel een spagetti van kabels op de vloer maar dan kun je wel gebruik maken van zowel de drive uit je versterker als van je GT6.

vester86
20 maart 2005, 02:01
ja, dit heet de 4-kabel methode

Zo zorg je dat de compressor en WahWah VOOR je distortion (van je versterker) zitten, en effecten zoals Delay, Chorus, Reverb Flanger erachter

Ik heb zelf ook even met de GT-6 en 4 kabels gewerkt, maar ik vond het te veel gekloot. het werkt goed enzo, je benut echt alle mogelijkheden van zowel je versterker als je GT-6, maar 24 meter gitaarkabel is mij iets te veel van het goede

up-guitarman
20 maart 2005, 02:44
Ik heb zelf ook even met de GT-6 en 4 kabels gewerkt, maar ik vond het te veel gekloot. het werkt goed enzo, je benut echt alle mogelijkheden van zowel je versterker als je GT-6, maar 24 meter gitaarkabel is mij iets te veel van het goede

Mja, is wel waar, maar langs de andere kant zijn er toch ook veel mensen met allemaal losse FX, die zitten toch ook sowiso te klooien met 4 kabels (ikzelf ook)... Of heeft iemand hier een andere oplossing voor ???

Btw, voor je GT-6, wat wil je ervan gebruiken ??? Dan kun je mss best zo eens bekijken hoe je hem best aansluit, tussen gitaar en amp, in FX loop, 4kabel methode ... Als je de drive van je amp niet gebruikt raad ik je aan om hem gewoon tussen je gitaar en je amp te hangen !!!

vester86
20 maart 2005, 13:57
ja, en als je juist alleen de effecten wil gebruiken kun je um het beste in je loop hangen...
dan kun je alleen de wah en compressor niet goed gebruiken