PDA

View Full Version : Orange



gloria
18 maart 2005, 19:10
Oi, iemand al ervaring hiermee? (jah ben een buizen30wattje aan het zoeken :))
Men oog was gevallen op een AD30R (pijnlijke situatie maar ik geraak er wel weer bovenop), de prijzen op harmonycentral verschillen nogal, en in de buurt is er niet echt een winkel waar ie zou kunnen staan (naast key music) iemand al toevallig gespeeld over zo'n amp? Prijs?
Dank

Nielsje
18 maart 2005, 19:12
ja ik, moet nu ff weg naar de stad, zal vanaaf ff mening geven

Mitch
18 maart 2005, 19:15
Volgens mij zijn ze in Duitschland het goedkoopst. De Twin Channel 2x12 is 1445E. Zocht je trouwens de top of de combo ? Combo zeker, head had geen reverb toch ?
Hoe dan ook: ik vond het clean van de AD30 echt erg goed, maar het nadeel is dat je de pre amp gain erg laag moet houden om het echt clean te houden. Vanaf 9 uur begint -ie op een beetje volume al licht te crunchen. Dat had best wat geleidelijker gekund naar mijn mening.
Op de twin channel vond ik de crunch van kanaal 2 aanzienlijk lekkerder, wat scherper (op een goede manier).

Nielsje
18 maart 2005, 21:28
het betreft hier toch die 30 watt class A top met twee onafhankelijke kanalen?

een maat van me heeft de top + box (mooie set trouwens)

clean is echt heerlijk, goed te doen met stratjes enzo, echt lekker en als je hem opendraait krijg je een lekker randje.

Nu speel ik zelf nooit helemaal superclean, maar veel op het randje, net voor het randje of met een dikke rand, in igg, daar is ie heeerlijk voor.

Ik weet niet wat voor gitaar je gebruikt, maar voor high gain spul is ie niet geschikt

het scheur kanaal is niet helemaal mijn smaak, maar desalniettemin zeer lekker!

Mitch
19 maart 2005, 11:56
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=21763&item=7307773291&rd=1

cosmos
19 maart 2005, 14:24
Rockpalace in Den Haag heeft ook Orange staan!

Ritch
19 maart 2005, 14:41
Wat een überlelijk ding :-D zo fout dat ie bijna wel weer leuk is :razz:

Mitch
19 maart 2005, 15:04
Rockpalace in Den Haag heeft ook Orange staan!
Had ik 'm zelf ook geprobeerd. Leuk prijskaartje ook :-?

vulvasonic
20 maart 2005, 21:36
Ik vind het echt superversterkers. Mooi om te zien, robuust, maar vooral een heel apart en gaaf geluid. Het is dat ze zo duur zijn en dat ik al een paar goede versterkers heb, maar als ik nu een versterker zou mogen uitkiezen, dan zo ik zeker voor de Orange gaan.

Het is even wennen om er over te leren spelen (ik repeteer met een geleende Orange), maar als je de slag te pakken heb dan wordt je getracteerd op een geluid dat nauwelijks met een ander merk te vergelijken is en dat ZEEEER verslavend is.

AART
20 maart 2005, 21:39
Orange is toch vrij Rock gericht?
Welke bands spelen orange?

Ik heb nog nooit over een orange gespeelt :oops:

vulvasonic
20 maart 2005, 22:13
Orange is toch vrij Rock gericht?
Welke bands spelen orange?

Ik heb nog nooit over een orange gespeelt :oops:

Ik moet tot m'n schaamte bekennen dat ik dat ook niet weet. Het merk wordt vaak geassocieerd met britpop- en poprockbands.

Toen ik voor het eerst over een Orange-versterker speelde vond ik het maar zozo. Heel erg Marshall-achtig. Maar er zit een heel vreemd rinkelend geluid ergens in het mid-hoog dat echt heel hypnotiserend werkt. Waar je je normaal gesproken bij het omschrijven van een geluid redelijk kan redden met termen als 'warm', 'strak', 'wollig, 'vet', 'vies randje' en ga zo maar door, bij de Orange is het een niet te omschrijven geluid dat het zo speciaal maakt.
Misschien is het exemplarisch en heb ik het toevallig zo getroffen. Maar voor mij is dat vreemde geluid HET geluid waarmee ik Orange associeer.

gloria
20 maart 2005, 22:23
Heeft iemand mss toevallig soundfiles?

DREAMMACHINE
20 maart 2005, 22:25
omar rodriguez van The Mars Volta is echt ultiem Orange gebruiken.....

Mitch
20 maart 2005, 23:09
In Amerika is Orange echt een hype aan het worden, zeker de Rockerverb 50 vanwege zijn drive kanaal.
Ik was zelf behoorlijk in de AD30TC geïnteresseerd maar ben toch afgehaakt. Als je ziet wat ze kosten en ziet hoe ze in elkaar zitten: no thanks. Zowel technisch als qua uiterlijk viel het me ernstig tegen. De topplaat met de pots erop ziet er ongelofelijk cheap uit. KNoppen hebben ook een hoog Lidl-gehalte. Eén pot kraakte al...
Op een Belgische site kwam ik wat foto's van het binnenwerk tegen en dat zag er ook niet echt hoopvol uit. Ik zie in deze prijsklasse toch niet graag de power amp buizen op de printplaat :-?
Op het Orange forum kwam ik naar mijn smaak ook echt te veel technische problemen tegen. Heb ook een babbeltje gemaakt met Standby in Urecht, die vanaf dit jaar groot Orange dealer worden. Die zeiden ook, zonder nou al te specifiek te worden, dat er zeker in de eerdere versies bepaalde fouten zaten, maar dat ook de huidige bakken beter konden en dat ze dat ook aan wilden pakken, dan wel in de gaten wilden houden.

Iets anders (en wat ik dus echt niet begrijp): er wordt erg vaak gesproken over DE Orange sound. Nou, zeker de huidige series als AD30, RV30 en RV50 zijn gewoon totaal verschillende amps. Nou wordt die generalisatie bij Fender en Marshall ook nogal eens gemaakt, maar goed.
Een dagje testen leerde mij het volgende:
De AD30 had het mooiste clean, sprankelend maar toch ook een diep laag. Brak wel snel op. Scheurkanaal was het mooist op medium crunch. Bite, dynamiek: zeer fraai.
RV30: geen toonregeling op clean ! Da's wel gedurfd en ik moet zeggen: het viel niet tegen, maar er zat toch wel een hoge dosis mid/hoog in die waarschijnlijk met single coils aardig matcht, maar met iets stevigers wordt het al gauw schreeuwerig. Scheur was lekker dynamisch, maar ook niet erg veelzijdig qua klankkleur. Moet dus toevallig goed bij je setup passen, anders is 't niks.
RV50 heeft bass en treble toonregeling op clean en da's een beetje jammer, want ook deze had een knap schreeuwerig mid dat ik er persoonlijk toch echt uit zou willen draaien. Scheur was leuk als je van sustain en stevige scheur houdt, maar een lekker licht opbrekend geluid krijg je er bijna niet uit, vanaf 9 uur op de gain knop is het al scheuren wat de klok slaat.

Shaggy
21 maart 2005, 08:41
Clean vind ik ze te dun klinken en zodra je wat volume open zet dan vervormt het al snel. Ik weet niet meer welke amp ik testte overigens. De scheurkanaal klonk te fuzzig. Absoluut niet mijn ding maar wel ideaal voor surfdudes en rock enzo.

^smurf
21 maart 2005, 10:59
gitarist van motorpsycho speelt ook op orange