PDA

View Full Version : Plaatsen brug



Rock*U*Doll
18 maart 2005, 19:00
Ik heb een brug gekocht voor m'n fender. plaatje:
[/img]http://cgi.voxhumana.nl/vox_store/Html/Images/221020.jpg
Nu de vraag, hoe kan ik deze juist plaatsen.
De juiste afstand heb ik juist gelezen.
topkam -> 12e fret = 12e fret -> brug

maar moet ik de brugzadeltjes in het midden zetten om de juiste afstand te nemen..... dit is de verticale stand van de brug (als je gitaar juist bekijkt :D )

Hoe bepaal ik nu de horizontale stand van de brug, of is dat een kwestie van meten met het oog.......
Ik neem aan dat als de snaren scheef over het fretbaord lopen, dit gevolgen kan hebben voor het afstellen van de gitaar.
Nu heb ik met deze brug dat ik de snare spacing zelf kan instellen, maar erg veel is dat ook niet.

Wie heeft er antwoord!!
alvast bedankt
[/url]

Rw
12 juni 2005, 20:34
tis idd topkam -> 12e fret = 12e fret (plus 1 mm)-> brug
dan zet je de brugzadeltje van je hoge E in de verste positie (het meest naar de top toe) en dan moet je dus dit topkam -> 12e fret = 12e fret -> brug hebben.

groet

fred dons
13 juni 2005, 14:50
wat is meestal doe is transparante film op mijn gitaarbody plakken zodat ik 2 evenwijdige lijnen langs mijn hals richting de brug kan trekken
en dan is het relatief makkelijk,
echter als de electronica nog in de body zit is dat soms wat onhandig
wat ik dan doe is alvast 2 snaren in de brug zetten (op hoge en lage E plek) met lage spanning zodat ik kan zien of beide snaren nog over de toets lopen. dan teken ik met potlood de brug aan de zijkanten af zodat ik weet in welke lijn de brug moet lopen en daarna meet ik de mensuur lengte nog een keertje af