PDA

View Full Version : Schoonmaken (ja er zijn al duizend topics over geweest...)



thijsov
18 maart 2005, 18:39
ok, mijn gitaar is dus glimmend zwart, heel mooi dus, maar niet voor vlekken, er zitten echt duizenden vetvlekken op.
dat is opzich niet zo'n probleem, maar het staat lelijk als ik wil optreden.

wat te doen?
-welk spul gebruiken?
-wat voor een doek?

dank.

Mr.Bluesbreaker
18 maart 2005, 19:06
Niet optreden.





Nee gebruik gewoon een zachte schone (thee)doek, en neutrale polish van GHS bijvoobeeld of zo'n Dunlop potje met vloeistof werkt heel goed.

Reel Big Fish
18 maart 2005, 20:05
Ooit van Guitar polish gehoord?? :???: :) :) :)

thijsov
18 maart 2005, 20:47
dankjewel! :)

Droffie
22 april 2005, 17:11
dankjewel! :)

Gebruik geen theedoek of iets dergelijks om te polishen, tenzij je krazen op je mooie zwarte glimmende gitaar mooi vind.
Koop een paar cheap ass Micro fiber schoonmaakdoekjes, één om je polish erop te doen en één om hem op te poetsen.

Succes

Reel Big Fish
22 april 2005, 17:56
Waar koop jij die micro fiber dingen? Gewoon de standaard huis-tuin-en-keuken shop of heb je nog een voorkeur?

(ik heb er maar 1 helaas)

Kasper
22 april 2005, 18:37
Ik gebruik gewoon en (propere) zakdoek.

Harry
22 april 2005, 20:14
dankjewel! :)

Gebruik geen theedoek of iets dergelijks om te polishen, tenzij je krazen op je mooie zwarte glimmende gitaar mooi vind.
Koop een paar cheap ass Micro fiber schoonmaakdoekjes, één om je polish erop te doen en één om hem op te poetsen.

Succes

krazen zijn juist cool man

Droffie
23 april 2005, 00:12
Waar koop jij die micro fiber dingen? Gewoon de standaard huis-tuin-en-keuken shop of heb je nog een voorkeur?

(ik heb er maar 1 helaas)
Ze verkopen ze overal. Ook bij supermarkten. Bij voorkeur wat fijnere kopen. Ik heb een paar setjes bij hema vandaan.

Bluesbreaker
23 april 2005, 23:47
Ik zie het al voor me, na elk nummer pakt de gitarist zijn micro-fiber doekje uit zijn koffer om de gitaar weer op te poetsen. :roll:

Ic3gl0vE
26 april 2005, 12:55
Aan het eind van een optreden hoort je gitaar juist helemaal vettig en ranzig te zijn :)
Maar goed, af en toe moet de gitaar natuurlijk wel schoon en dan gebruik ik dunlop formula 65 en een zachte katoenen doek.

up-guitarman
6 mei 2005, 14:28
Mja, ik kan je niet helpen, ik gebruik niks ... :cool:
Om het jaar eens gewoon met eender welke doek erover en klaar of zo, of mss af en toe eens met de mouw van mn trui ...

hansies
10 mei 2005, 08:14
dankjewel! :)

Gebruik geen theedoek of iets dergelijks om te polishen, tenzij je krazen op je mooie zwarte glimmende gitaar mooi vind.
Koop een paar cheap ass Micro fiber schoonmaakdoekjes, één om je polish erop te doen en één om hem op te poetsen.

Succes

krazen zijn juist cool man

Wat zijn krazen................????????????????? :oops: :oops: :oops:

Svenson
10 mei 2005, 15:16
Gitaar in een andere kleur spuiten, zwart is zo niet het nieuwe zwart :D

Droffie
10 mei 2005, 15:28
dankjewel! :)

Gebruik geen theedoek of iets dergelijks om te polishen, tenzij je krazen op je mooie zwarte glimmende gitaar mooi vind.
Koop een paar cheap ass Micro fiber schoonmaakdoekjes, één om je polish erop te doen en één om hem op te poetsen.

Succes

krazen zijn juist cool man

Wat zijn krazen................????????????????? :oops: :oops: :oops:

Holy Fuck!! :o heb ik krazen geschreven?

Af en toe... :-?

groovyB3
10 mei 2005, 19:18
In een van mijn gitaren zit ook een hele diepe kraaz :D