PDA

View Full Version : Gitaar voor funk/rock onder de 400 euro



The Veteran
18 maart 2005, 18:25
Ik zoek een elektrische gitaar, en ik speel vooral funk. Nou zat ik te denken dat, omdat je bij funk vooral op de hoogste snaren speelt, een pickguard wel noodzakelijk zal zijn omdat anders je gitaar binnen de kortste keer onder de krassen zit. Is een pickguard handig?? Zo ja, welk model bevelen jullie mij aan? (zo nee trouwens ook) alleen dan dus wel onder de 400 euro... :roll:

Azrael
18 maart 2005, 18:29
Gitaar onder de krassen? Als je een beetje kan spelen heb je daar weinig last van.

Ik stem voor een Richwood Strat of Tele :-D

WICKED
18 maart 2005, 18:32
Yamaha pacifica

Maniaaaak!!
18 maart 2005, 18:32
ROFL

the Richwood Saga Continues...

thijsov
18 maart 2005, 18:35
Yamaha pacifica

jup, vanmiddag gehoord, klonk heel netjes

The Veteran
18 maart 2005, 18:37
nou, ik heb vanmiddag nog op een yamaha pacifica gespeeld, maar persoonlijk vind ik die best wel slecht klinken en al helemaal spelen...

RS-Rik
18 maart 2005, 18:40
Stratje


Mijn leraar heeft een pacifica en hij is er best over te spreken. Clean klinkt hij helemaal niet slecht en in combinatie met de Roland Cube 30 zit er nog best een lekkere scheur in.

WICKED
18 maart 2005, 18:46
nou, ik heb vanmiddag nog op een yamaha pacifica gespeeld, maar persoonlijk vind ik die best wel slecht klinken en al helemaal spelen...

Dan heb jij op een slechte pacifica gespeeld... ik heb de 604w en die is echt niet wat je slecht noemt :)

The Veteran
18 maart 2005, 18:51
ja, ik geloof best dat het een slechte was, want hij kosste ook niet echt veel, en mooi wastie OOK al niet :-?

Ic3gl0vE
18 maart 2005, 18:52
fender mex strat? kost 400 eur. in duitsland

ToTaL FaKe
18 maart 2005, 19:30
Epiphone Sheraton II

Is een ES 335 kopie


Je moet Skabouter ff een pm sturen die heeft er 1 te koop staan :wink:

telecastermaster
18 maart 2005, 19:51
Telecaster- op de middenstand!!!!!!!

WICKED
18 maart 2005, 20:32
The Veteran, voeg me even toe op msn: the_rocker13@hotmail.com

Dan laat ik mijn pacifica wel even demonstreren via de webcam/audio :D

Bluesbreaker
18 maart 2005, 20:55
The Veteran, voeg me even toe op msn: the_rocker13@hotmail.com

Dan laat ik mijn pacifica wel even demonstreren via de webcam/audio :D

Doe niet zo sneu man.....

WICKED
18 maart 2005, 22:22
The Veteran, voeg me even toe op msn: the_rocker13@hotmail.com

Dan laat ik mijn pacifica wel even demonstreren via de webcam/audio :D

Doe niet zo sneu man.....

Wat doe ik fout man :o , ik probeer hem alleen maar te helpen om een geschikte gitaar voor hem te vinden. En ik geef mijn gitaar als voorbeeld... what's the point? :-?

Bluesbreaker
18 maart 2005, 22:43
The Veteran, voeg me even toe op msn: the_rocker13@hotmail.com

Dan laat ik mijn pacifica wel even demonstreren via de webcam/audio :D

Doe niet zo sneu man.....

Wat doe ik fout man :o , ik probeer hem alleen maar te helpen om een geschikte gitaar voor hem te vinden. En ik geef mijn gitaar als voorbeeld... what's the point? :-?

Als jij zelf gelooft dat je via een pc met microfoontje en een internetverbinding iemand kan laten horen dat die gitaar goed klinkt.....



Maargoed, het is wel stoer als je weer een contactpersoon meer in je lijst hebt staan natuurlijk!

Fumi SG
18 maart 2005, 22:55
Maargoed, het is wel stoer als je weer een contactpersoon meer in je lijst hebt staan natuurlijk!

+1...... :-?

WICKED
19 maart 2005, 16:52
Offtopic:

OMFG :evil: ik zeg wel helemaal niks meer hiero, ik probeer hem alleen maar te helpen en doe toch alles fout volgens jou, ga hem zelf dan lekker helpen als je denkt dat je het beter kan :-D . En als jij nou echt denkt dat ik een eenzaam jongentje ben en wat vrienden zoek dan denk je dat toch lekker!!!!!! :evil: Ga me dan niet lopen afkraken wat hier kan ik echt niet tegen, LATER!!!

Back on topic :-?

BassAgent
19 maart 2005, 16:55
Ik vin de pacifica's mooie gitaren, alleen hebben ze niet echt een eigen geluid. Ze zijn een beetje dood. Niks mis met de klank, maar karakterloos.

groovyB3
19 maart 2005, 16:59
RICHWOOD 8-)

BassAgent
19 maart 2005, 17:03
RICHWOOD 8-)
Hij heeft het over onder de 400, en voor dat geld kun je wel wat beters krijgen dan Richwood, bv. wat al eerder genoemd is, de Epi Sheraton.

WICKED
19 maart 2005, 17:04
Ik vin de pacifica's mooie gitaren, alleen hebben ze niet echt een eigen geluid. Ze zijn een beetje dood. Niks mis met de klank, maar karakterloos.

Jah dat is een mening... en daar kan ik me ook wel in vinden. Het is meer een soort cloon van een fender sound. Maar ik zelf speel ook rock en funk, en wat ik zelf ideaal vind is dat er 2 single coils op zitten (voor de funk) en 1 humbucker voor rock, het is een veelzijdig gitaartje :)

BassAgent
19 maart 2005, 17:06
Ik vin de pacifica's mooie gitaren, alleen hebben ze niet echt een eigen geluid. Ze zijn een beetje dood. Niks mis met de klank, maar karakterloos.

Jah dat is een mening... en daar kan ik me ook wel in vinden. Het is meer een soort cloon van een fender sound. Maar ik zelf speel ook rock en funk, en wat ik zelf ideaal vind is dat er 2 single coils op zitten (voor de funk) en 1 humbucker voor rock, het is een veelzijdig gitaartje :)
Is ook zo, er is niks mis met de klank, alleen zijn er karaktervollere (of hoe je dat ook zegt) gitaren te krijgen.

groovyB3
19 maart 2005, 17:15
RICHWOOD 8-)
Hij heeft het over onder de 400, en voor dat geld kun je wel wat beters krijgen dan Richwood, bv. wat al eerder genoemd is, de Epi Sheraton.

Geloof me, een Richwood van 150 euro is stock al beter dan die epi-baggah. Dan hou je 350 Euro om em nog es extra te upgraden. Heb je toch wel een aardig gitaartje dacht ik zo en het mooie is, is dat ie gelijk naar wens is.

Enneuh... funk op een Epi Sheraton :???:

ToTaL FaKe
19 maart 2005, 17:31
sorry sash maar je maakt een reken foutje :wink: hij heeft dan nog 250 euro over :-D

Azrael
19 maart 2005, 17:40
sorry sash maar je maakt een reken foutje :wink: hij heeft dan nog 250 euro over :-D

Whatever.....hup hup voor de Richwood! :-D

groovyB3
19 maart 2005, 17:49
sorry sash maar je maakt een reken foutje :wink: hij heeft dan nog 250 euro over :-D

Sorry, was nogal laat gister :D


Maar goed dan nog, 250 Euro kan je een gitaar wel mee upgraden.

ToTaL FaKe
19 maart 2005, 19:13
klopt.. Setje goeie nieuwe elementen, nieuwe pots + nieuwe bedrading..

nah dan heb je voor 400 euro een harstikke goeie gitaar.

Moet binnenkort ook maar is een richwood tele kopen :)

Eerst morgen een japanse squier uit '83 ophalen :-D

BassAgent
19 maart 2005, 19:15
klopt.. Setje goeie nieuwe elementen, nieuwe pots + nieuwe bedrading..

nah dan heb je voor 400 euro een harstikke goeie gitaar.

Moet binnenkort ook maar is een richwood tele kopen :)

Eerst morgen een japanse squier uit '83 ophalen :-D
Ik heb dr al een :razz: Toch wel goed eigenlijk :)

up-guitarman
19 maart 2005, 20:03
Ik speel zelf ook vooral funkrock en op dit moment is mijn main guitar een Yamaha RGX112 (gekocht voor 125 euro, wel veeeeeeel sjaans mee gehad hoor !!!)
Anyway, ze klinkt best goed, ik ga nu zelf voor een tele of jazzmaster of zo maar die Yamaha kan er best mee door !!!

schwalbe
19 maart 2005, 20:44
Godin SD: zonder quilt-top in Duitsland voor 400,- te krijgen. (in NL misschien ook wel)
http://www.godinguitars.com/godinsdp.htm

Grungekid
20 maart 2005, 21:27
nou, ik heb vanmiddag nog op een yamaha pacifica gespeeld, maar persoonlijk vind ik die best wel slecht klinken en al helemaal spelen...

Dan heb jij op een slechte pacifica gespeeld... ik heb de 604w en die is echt niet wat je slecht noemt :)

+1 ik heb de pacifica 812v en die is ook zeer goed :) alleen die is wel boven het budget denk ik