PDA

View Full Version : wel eens van deze gitaristen gehoord ???



brookhuis4
19 juli 2002, 19:59
Misschien heb ik in dit forum niet goed
rond gekeken maar de namen van de volgende
gitaristen ben ik nog niet tegengekomen.
Alex Lifeson,Ian Crichton,Ted Nugent,Michael
Schenker,Ace Frehley,Bill Gibbons,Steve Morse,Dave Meneketti,Adrian Legg,Nuno Bettencourt, George Lynch,Tom Morello en zo
kan ik nog wel doorgaan...
Ik ben toch niet de enigste die ze kent ?!
Hoe is het met jullie kennis gesteld bedoel
ik maar, Het zou jammer zijn dat niemand deze
gitaristen meer kent.

FNaRK
19 juli 2002, 20:58
Poeh, mot ik heel diep gaan graven in mijn verleden.....
Alex Lifeson = rush
Ian Crichton = saga
Ted Nugent = ted nugent lol
Michael Schenker = MSG en Scorpions ooit ?
Ace Frehley = een kut gitarist !!
Bill Gibbons = ZZ Top
Steve Morse
Dave Meneketti = Y&T
Adrian Legg = Frank Zappa toch ?
Nuno Bettencourt = Extreme
George Lynch
Tom Morello = Rage ATM ?

Dat bijna niemand ze kent komt waarschijnlijk doordat de gemiddelde leeftijd hier onder de 16 ligt. En dit zijn gitaristen uit de vorige eeuw !!

schm90
19 juli 2002, 22:31
George Lynch; Dokken (geloof ik)
Steve Morse: Dixie Dregs

Thomasvv
19 juli 2002, 22:55
Steve Morse is echt meesterlijk.. Hij speelt idd bij The Dregs, maar doet nu ook met Deep Purple mee. Bovendien heeft ie een aantal zeer okeeje soloalbums opgenomen :wink: De rest van die gitaristen ken ik ook wel, weet alleen niet meer welke je allemaal had opgenoemd... O ja George Lynch, idd ex-Dokken, speelt nu dacht ik in Lynch Mob. Hij heeft een paar hele kewle ESP-signatures..

Ibanez
20 juli 2002, 10:47
Steve morse speelt trouwens ook mee met g3 tours met satriani en vai. Kheb alleen nog niks van hem gehoord.

Kitaarhiero
20 juli 2002, 15:02
Van de meesten heb ik wel gehoord... rockers uit de 80's... behalve Tom Morello dan.

stinkhippie
20 juli 2002, 16:18
er komen er maar 3 uit de jaren 80 knuppel!

brookhuis4
20 juli 2002, 16:39
ik wordt oud !!!!!
Ok een paar uit de jaren tachtig dan.
Tony Mc Alpine
David T. chastain
Joey tafolla ( fout gespeld waarschijnlijk )
wie kent trouwens de Lp's van Alcatrazz dan
( met Malmsteen en stevie Vai ), vooral
die met steve vai moet je een keer horen !!

Dionyios
20 juli 2002, 16:45
Ken de meeste ook eigenlijk wel... En is de gemiddelde leeftijd ónder de 16??? :razz: ).

philbee
20 juli 2002, 18:05
haha goeie invalshoek dit onderwerp, idd voor de oudere jongeren onder ons, of moeten de jongere jongeren eens in de LP kast van hun ouwe gaan zoeken, whatever. Wie komt met meer extremies, zie ook onderwerp Frank Marino.

Weer 's wat anders als Kurt Cobain.

Kitaarhiero
20 juli 2002, 18:57
Op 2002-07-20 16:18, schreef stinkhippie:
er komen er maar 3 uit de jaren 80 knuppel!


ja da's waar... de rest komt uit de 70's en bleef nog wel tot in de 80's doorgaan (de meesten als ik me nie vergis).

sebass
20 juli 2002, 18:59
Kent iemand Pete Lesperance?

plusminus
20 juli 2002, 20:23
Op 2002-07-19 20:58, schreef roadkill:
Poeh, mot ik heel diep gaan graven in mijn verleden.....
Alex Lifeson = rush
Ian Crichton = saga
Ted Nugent = ted nugent lol
Michael Schenker = MSG en Scorpions ooit ?
Ace Frehley = een kut gitarist !!
Bill Gibbons = ZZ Top
Steve Morse
Dave Meneketti = Y&T
Adrian Legg = Frank Zappa toch ?
Nuno Bettencourt = Extreme
George Lynch
Tom Morello = Rage ATM ?

Dat bijna niemand ze kent komt waarschijnlijk doordat de gemiddelde leeftijd hier onder de 16 ligt. En dit zijn gitaristen uit de vorige eeuw !!


Michael Schenker is toch van MSG en UFO ,scorpions is Rudolph toch ?
Ace Frehley is echt wel goed in wat ie doet ,heel herkenbare licks.zeker geen kutgitarist.

Wie kent deze mannen trouwens?
Eric bell
Scott Gorham
Brian Robertson
Midge Ure
Snowy White

Namen die ik hier ook niet vaak zie maar zeker goed zijn.

Jopie
20 juli 2002, 22:40
Waarom staat mijn rockidool Gary Moore niet in het rijtje van Thin Lizzy. Foei!!
Michael Schenker speelde vanaf de oprichting 1970 tot 1973 bij de scorpions , Rudolph speelde de Powerchords , na Michael kwam Uli Jon Roth die was ook eg sterk daarna tot op heden verzorgd Mathias Jabs de leads. B. Gibbon was en is ook eg sterk zie > Legs , Tush , La Grange , My heads in Mississipi. Alex Lifeson schijnt goed te zijn maar toen ik Geddy Lees stem hoorde whaa zie > Tom Sawyer. De rest ken ik niet erg goed.

FNaRK
20 juli 2002, 23:24
Op 2002-07-20 22:40, schreef Jopie:
Waarom staat mijn rockidool Gary Moore niet in het rijtje van Thin Lizzy. Alex Lifeson schijnt goed te zijn maar toen ik Geddy Lees stem hoorde whaa zie > Tom Sawyer. De rest ken ik niet erg goed.
-------------
idd: thin lizzy heeft goede gitaristen voortgebracht ! En wbt Rush: ga maar eens goed luisteren: YYZ en La Villa Stangiato zijn top instrumentaaltjes, de zang wen je wel, op latere cd is hij wat "normaler" gaan zingen. Probeer ook eens live video's te bekijken. Is echt ongelovelijk wat ze met z'n drietjes uithalen op het podium !!

stinkhippie
20 juli 2002, 23:30
Ace Frehley was zo slecht dat ze zowat voor alle albums uit de jaren 70 een studiogitarist alle solo's in hadden laten spelen!

En dan een gitaar hebben met een derde humbucker waarbij je op een knopje moet drukken zodat er vuurwerk uit komt?

Kiss is 1 grote nep!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: stinkhippie op 2002-07-21 12:40 ]</font>

plusminus
20 juli 2002, 23:37
Op 2002-07-20 22:40, schreef Jopie:
Waarom staat mijn rockidool Gary Moore niet in het rijtje van Thin Lizzy. Foei!!
Michael Schenker speelde vanaf de oprichting 1970 tot 1973 bij de scorpions , Rudolph speelde de Powerchords , na Michael kwam Uli Jon Roth die was ook eg sterk daarna tot op heden verzorgd Mathias Jabs de leads. B. Gibbon was en is ook eg sterk zie > Legs , Tush , La Grange , My heads in Mississipi. Alex Lifeson schijnt goed te zijn maar toen ik Geddy Lees stem hoorde whaa zie > Tom Sawyer. De rest ken ik niet erg goed.


Gary stond er niet bij omdat die wel heel erg bekend is :smile:
Ben trouwens wel John Sykes vergeten.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: plusminus op 2002-07-21 01:23 ]</font>

plusminus
20 juli 2002, 23:46
Op 2002-07-20 23:30, schreef stinkhippie:
Ace Frehley was zo slecht dat ze zowat voor albums uit de jaren 70 een studiogitarist alle solo's in hadden laten spelen!

En dan een gitaar hebben met een derde humbucker waarbij je op een knopje moet drukken zodat er vuurwerk uit komt?

Kiss is 1 grote nep!


Smaken verschillen natuurlijk en ik weet dat de show voorop staat ,maar ze hebben wel hele goeie nummers gemaakt vind ik .
Heeft trouwens Ace de solo's ingespeeld of niet? Kiss solos zijn zeker niet de beste maar om het erg slecht te noemen vind ik een beetje te ver gaan.

En die smoking gitaar is gewoon show ,vind het wel gaaf om te zien en leuk verzonnen.

wingman
21 juli 2002, 01:40
Op 2002-07-20 16:18, schreef stinkhippie:
er komen er maar 3 uit de jaren 80 knuppel!


Ja dat klopt de rest was eerder en toen was jij nog vloeibaar he?

stinkhippie
21 juli 2002, 12:39
Op 2002-07-20 23:46, schreef plusminus:


Op 2002-07-20 23:30, schreef stinkhippie:
Ace Frehley was zo slecht dat ze zowat voor alle albums uit de jaren 70 een studiogitarist alle solo's in hadden laten spelen!



Kiss is 1 grote nep!


Smaken verschillen natuurlijk en ik weet dat de show voorop staat ,maar ze hebben wel hele goeie nummers gemaakt vind ik .
Heeft trouwens Ace de solo's ingespeeld of niet? Kiss solos zijn zeker niet de beste maar om het erg slecht te noemen vind ik een beetje te ver gaan.




Ja kijk daar zit het hem nou, die solo's zijn niet van Ace! Een studiogitarist heeft ze allemaal ingespeeld. En die "geweldige" live-albums van Kiss zijn dus ook het werk van een handige producer die alle foutjes weer netjes recht trok en diezelfde studiogitarist heeft opgebeld om de leuke solootjes in te dubben

@iro
21 juli 2002, 12:59
Tom morello rules ...

FNaRK
21 juli 2002, 23:45
/quote]Ja kijk daar zit het hem nou, die solo's zijn niet van Ace! Een studiogitarist heeft ze allemaal ingespeeld. En die "geweldige" live-albums van Kiss zijn dus ook het werk van een handige producer die alle foutjes weer netjes recht trok en diezelfde studiogitarist heeft opgebeld om de leuke solootjes in te dubben[/quote]
-------------
Ik heb Kiss een paar jaar geleden nog gezien in Utrecht...inclusief een "gitaar-solo" van Ace F. Mijn god, wat was dat ongelovelijk zwaar kut. En dat heeft weinig te maken met smaak en/of subjectiviteit: het was gewoon SLECHT !

brookhuis4
22 juli 2002, 17:43
Op 2002-07-20 23:30, schreef stinkhippie:
Ace Frehley was zo slecht dat ze zowat voor alle albums uit de jaren 70 een studiogitarist alle solo's in hadden laten spelen!

En dan een gitaar hebben met een derde humbucker waarbij je op een knopje moet drukken zodat er vuurwerk uit komt?

Kiss is 1 grote nep!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: stinkhippie op 2002-07-21 12:40 ]</font>

moet ik toch ff rechtzetten !!!
frehley heeft op destroyer ( 1976 ) niet
meegespeeld, orginele solo's van hem zijn overgedubt omdat de heren Simmons en Stanley
niet tevreden waren, verder heeft hij niet
gespeeld op "Creatures of the night ", verder
heefthij al het studiowerk ingespeeld ( zelfs
baspartijen ), moet ik zeggen dat Frehley mij
live tegenvalt, komt o.a. dat hij meestal
apelazerus ( alcohol/drugsprobleem ) op het
podium stond, verder vindt ik de livesolo
van hem een regelrechte aanfluiting, terwijl
zijn solo werk in de nrs zelf goed tot zijn
rechtkomt ( luister naar de solo's van:
Schock me/Strutter '78 versie/Rocketride en
enkele nrs van zijn 1e solo lp).leuk gegeven
is dat de solo van "Cristeen 16" door Eddie
van Halen ( heeft zelfs gesoliciteerd bij kiss tijdens creatures of the night ) is ge-
schreven en exact door Frehley in de studio
is ingespeeld. De 1e Livelp is inderdaad bijna allemaal studiowerk maar zij zijn echt niet de enigsten, met elke live-lp is wel geknoeid.

taylor
23 juli 2002, 12:51
ja daarom vind ik live cd's niet echt wat.

er bestaan wel goeie boolegs(bv bazoka in action) van van halen want die band is live gewoon bijna nog beter dan op gewoone studio's cd's.

brookhuis4
23 juli 2002, 21:23
Op 2002-07-23 12:51, schreef taylor:
ja daarom vind ik live cd's niet echt wat.

er bestaan wel goeie boolegs(bv bazoka in action) van van halen want die band is live gewoon bijna nog beter dan op gewoone studio's cd's.

'k heb er ook een uit 1977, te gekke
bootleg !!!!