PDA

View Full Version : Tech 21 Trademark 10 versterker



Floris1984
18 maart 2005, 13:31
Naar aanleiding van mijn vorige topic ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de Tech 21 Trademark 10 een zeer interessante versterker vind. Ik zoek namelijk een kleine (voor op mijn studentenkamer) en veelzijdige (omdat ik toch nog niet echt weet wat mijn voorkeur qua stijl is) versterker die ik er ook nog eens mooi uit vind zien. Kortom op papier is de Tech 21 TM 10 de versterker voor mij.

Het enige probleem is dus dat ik hem in het echt nog niet heb gehoord en dat dit ook niet makkelijk zal gaan aangezien de distributeur mij heeft verteld dat er in NL geen op voorraad is.

Dus mijn vraag, heeft iemand van jullie ervaring met deze versterker? BVD

http://www.tech21nyc.com/tm10.html

peter_heijnen
7 juni 2005, 19:34
hallo,
ik spel sinds enkele jaren op oa een trademark 60.
Meer vermogen, grotere speaker, misschien wat meer schakelmogelijkheden, maar in principe dezelfde versterker als de 10.
Ik ben professionbeel gitarist en kies voor klussen voornamelijk uit mijn midi-buizenset of de trademark met boss gt-3.
De trademark doet zeker niet onder voor de buizen, sterker nog, een geluidstechnicus wist me ooit te vertellen dat hij de trademark fijner vond -auw dat doe pijn-, en een andere technicus zag ik na de eerste set die avond de naam tech 21 in zijn boekje schrijven (echt gebeurd!).
Een kennis van mij zag me ooit met de trademark en kocht er meteen ook een. Hij gebruikt de speaker nooit, maar koppelt de di-out door naar een monitor en het pa.
Voor het eerst, zegt ie, kon hij zichzelf op het podium horen zonder dat de rest van de band last van zijn podiumvolume heeft.
En de sound is gewoon echt goed en zeer alround.

Kopen dus, als je dat niet al had gedaan!

Thedevilinside
7 juni 2005, 19:44
Ik heb ook een tech21 trademark 60 en het hij komt voor een transistor versterker wel heel dicht bij een buizen gevoel, dezelfde soort druk en karakter.
Wat vooral op valt is dat elke knop op de versterker ook echt wat doet en dat maakt hem heel veelzijdig,
Hij ziet er ook nog is lekker uit.
http://www.edu.lahti.fi/~vsirkia/kuvat/tech21.jpg

Chiel
7 juni 2005, 20:19
Gebruik hem zelf als oefen amp. IMO een hele goede investering. Jammer dat d'r geen footswitch bij zit, anders had ik 'm zeker weten vaak mee genomen naar de wat kleinere gigs.

Phyrexian
8 juni 2005, 11:42
Ik wil er al zo lang ééntje!

marc_o
8 juni 2005, 16:55
Prima spul, dat Tech 21, heb de 10 en de 60 geprobeerd en 10 is echt geweldig voor thuis, heel overtuigende geluiden. De 60 gaat hard zat voor optredens en inderdaad, in een band zal er geen haan naar kraaien of het wel buizen is. Heb nog overwogen de 120 Watt combo te kopen, maar was weg voor mijn neus....helaas.

Floris1984
8 juni 2005, 20:55
Ik heb helaas geen Tech 21 TM 10 gekocht. Op dit moment speel ik via een Vox Cambridge 15. Waar ik overigens zeker niet ontevreden over ben. Niet erg veel mogelijkheden, maar de sounds die erin zitten zijn wel goed. Door het buisje in de voorversterker redelijke buizen sound.

Misschien dat ik een Tech 21 Sans-amp GT-2 erbij koop om meer geluiden te krijgen. Uiteindelijk is de TM 10 toch een versterker met die sans-amp als voor versterker. Dus dat lijkt me dan een redelijk alternatief :)

ccc
29 december 2005, 22:26
Waar zijn die tech 21's te vinden in Benelux ?
Ik zit al een tijdje te gassen op zo'n 60

armageddon
29 december 2005, 23:30
Ik heb zelf de Sansamp PSA-1. Denken jullie dat het kopen van de PowerEngine 60 beter is dan hem nu via een cabsim te laten lopen op de hifi?

Punt
30 december 2005, 02:30
Heeft iemand al eens de Tech21 met een Vox Valvetronix vergeleken en wat was de conclusie?

Overigens ben ik zelf wel gecharmeerd van de Epiphone Valvejunior voor thuis. Is een puur en simpel buizenampje. 1 voor en 1 eindbuis. Een aan/uitknop en een volumeknop. That's it :)
Niet veelzijdig, maar wel heel leuk :)

prs
1 januari 2006, 14:55
als ik het me goed herinner heb ik die wat kleinere versterkers van Vox, Orange en Tech21 een paar maanden geleden nog gezien bij Dirk Witte in Amsterdam. Ik twijfel alleen of ze de Tech21's daar ook hadden.....
In ieder geval die kleine Vox en Orange versterkers!

ccc
1 januari 2006, 21:53
Ik zoek in België, anders zijn ze wel te vinden in Duitsland.

vosarnout
2 januari 2006, 11:09
Ik heb zelf de Sansamp PSA-1. Denken jullie dat het kopen van de PowerEngine 60 beter is dan hem nu via een cabsim te laten lopen op de hifi?

Ik gebruik de powerengine in combinatie met een vox tonelab. Dit werkt echt perfect. Tech21 adviseert mensen met de Sansamp ook de powerengine te gebruiken. Is toch meer gitaaramp dan een bv hifi installatie (voor thuis) of keyboard versterker/bas versterker.

Overigens kan je dus met de powerengine ook gewoon je cabsim gebruiken. Het is namelijk een neutrale amp, speciaal gemaakt voor deze doeleinden.

Rinze
14 februari 2007, 19:19
De Powerengine heeft een fullrange-speaker. Ik heb er een gehad, daar versterkte ik mijn Tonelab over. Vond de Tonelab toch lekkerder klinken over eindtrap van mijn Peavey Classic 30 met de speakersimulatie uit. De Powerengine klinkt best goed maar je kunt hem dus niet zomaar als stereocab bij een gitaarversterker gebruiken vanwege die fullrangespeaker, klinkt vooral vervormd vreselijk. De Powerengine moet in feite net als een PA gebruikt worden. Ik vind hem wel erg duur nieuw. Ik had er maar 125 euro voor betaald. Bij Muziekhuis Westerhaven hebben ze een Trademark 60, een trademark 30 en een Powerengine staan.

guitartub
14 februari 2007, 19:50
Ik heb er vanmiddag 1 zien staan bij Feedback Rdam.(TM60)
In mijn zoektocht een paar jaar geleden heb ik idd de TM 60 met de AD60 van VOX vergeleken. Ik vond de TM heel goed, maar de Valvetronix overtuigender kwa klank en veelzijdigheid. Ben toen dus met die Vox naar huis gegaan maar denk toch best vaak aan die Tech 21.

a.c.
15 februari 2007, 07:17
Ik heb op zowel de trademark 10 als de 60 gespeeld met het vaste plan om een van de twee te kopen, maar toen ik ze echt bespeelde vond ik het geluid erg tegenvallen. Te scherp of te dof, nooit echt goed. Wil niet zeiken maar ik denk dat je ook even kan vergelijken met andere ampjes in dezelfde zaak.
Ik heb toen overigens als thuisversterkertje een Laney VC 15 gekocht. Was net zo duur.

Rinze
15 februari 2007, 10:28
Ik heb op zowel de trademark 10 als de 60 gespeeld met het vaste plan om een van de twee te kopen, maar toen ik ze echt bespeelde vond ik het geluid erg tegenvallen. Te scherp of te dof, nooit echt goed. Wil niet zeiken maar ik denk dat je ook even kan vergelijken met andere ampjes in dezelfde zaak.
Ik heb toen overigens als thuisversterkertje een Laney VC 15 gekocht. Was net zo duur.

Dat is grappig, ik heb gisteren de Trademark 30 en de VC 15 geprobeerd. Ik vond de Laney vooral vervormd tegenvallen, niet echt mijn geluid. Ik ben het met je eens dat de Trademark iets raars in het geluid heeft, ik had het gevoel alsof er een deken over de speaker lag. Nou heeft ie een aktieve toonregeling, dus misschien moet je daar gewoon aan wennen. Op zich vond ik de high-gainafdeling en de tweed wel lekker qua speelgevoel. Ben ook wel benieuwd hoe zo'n ding via de direkt-out klinkt.

Rinze
9 maart 2007, 21:44
Ik heb intussen de Trademark 30 gekocht en hij is echt geweldig. Je moet niet te veel van de presets bovenop uitgaan, teveel vervorming en teveel laag en hoog en te weinig mid. Ik kan er tot nog toe het volgende uit halen: Fender, zowel kleintje als twin-clean, Marshall: AC/DC (niet op de high-gain natuurlijk en met veel meer mid dan Tech 21 aanraadt), Van Halen (Ain't talkin 'bout love-geluid), Slayer, en met de boogievarianten wordt het nog heftiger (erg uitkijken met het aktieve laag). De sleutel tot een natuurlijk geluid is niet te veel op peppen met het aktieve hoog, je kunt beter het hoog rond de 0 laten en dan laag, mid en gain daar op aanpassen. Verbazingwekkend wat je eruit kunt halen!

peter_heijnen
10 maart 2007, 09:11
Hey Rinze gefeliciteerd, je hebt daar een leuk stukje speelgoed te pakken.

Ik heb mijn tm60 al sinds 1999 geloof ik en ik ben er nog steeds niet op uitgekeken en schabbel er ook nog steeds mee. Wel moet ik voor de eerlijkheid bekennen dat ik er ook nog een clean buizenpreampje van het duitse Reussenzehn voor zet, dat maakt nog een behoorlijk verschil.

Rinze
10 maart 2007, 09:43
Hey Rinze gefeliciteerd, je hebt daar een leuk stukje speelgoed te pakken.

Ik heb mijn tm60 al sinds 1999 geloof ik en ik ben er nog steeds niet op uitgekeken en schabbel er ook nog steeds mee. Wel moet ik voor de eerlijkheid bekennen dat ik er ook nog een clean buizenpreampje van het duitse Reussenzehn voor zet, dat maakt nog een behoorlijk verschil.

Dank je Peter. Gebruik jij de sansamp-uitgang ook?

Ik ben van plan om er opnames mee te gaan maken, omdat ik een beetje uitgekeken ben op mijn Tonelab, vooral op de zware vervorming die ik maar niet goed lijk te krijgen. Bovendien klinkt de Tonelab altijd een beetje "op afstand". Nu moet ik alleen nog een geaard stopcontact in de buurt van mijn computer regelen.

Het vreemde is dat ik de koptelefoonuitgang van de TM30 heb geprobeerd en die klinkt gewoon ouderwets kut. Volgens de handleiding kun je die ook gewoon als DI gebruiken, maar het lijkt wel alsof het hoog heel erg vervormt. Dus ik ben erg benieuwd naar de XLR-uitgang, ik ga er van uit dat die wel goed is.

Ik heb ooit bij Tonika bijna een tweedehands Trademark 60 gekocht, maar hij beviel me toch niet. Bleek dat er een Celestion speaker in was gezet, ook nog eens met de verkeerde impedantie. Ben daar toch ook nog steeds benieuwd naar.

Die buizenpreamp, gebruik je die om het geluid op te warmen? Welke Reussenzehn heb je? Het grote voordeel van de tm30 vind ik trouwens dat ie een midregelaar heeft, iets wat de GT2 en veel andere Tech21 apparaten niet hebben. Het midgebied is voor mijn gevoel toch altijd erg kritiek voor je geluid, dus wil ik dat graag kunnen regelen.

peter_heijnen
10 maart 2007, 10:05
Dank je Peter. Gebruik jij de sansamp-uitgang ook?..........
..........Die buizenpreamp, gebruik je die om het geluid op te warmen? Welke Reussenzehn heb je?
Jazeker gebruik ik de xlr uitgang, altijd maar wel alleen live. Ik heb jaren geleden tv opnames met de tm60 gemaakt en dat klonk toen verbluffend goed in de mix. Ik weet niet in hoeverre de overspraak door alle mic's in die ruimte hiervoor mede verantwoordelijk was, maar daar kun je dus ook altijd mee experimenteren door een mic voor of bij je speaker te zetten en bij te mengen.

Ik ken het presentie probleem van de tonelab, de mijne ligt daarom werkeloos op een kast. Maar aan de andere kant, als ik dan luister naar wat iemand als Robbert vd Haneberg met dat ding doet, dan is dat probleem dus zeker op te lossen.

Ik gebruik de Black Face van Reussenzehn, maar ik gebruik hem dan meer als hun Daniel D. die ik ook ken: clean dus. Ik heb zelf de Black Face en daar kan het ook mee. Het geluid wordt er sprankelender, soepeler en strakker door. De boventonen worden ahw benadrukt en ik ben uiteindelijk erg blij met het resultaat. Reussenzehn is hier niet zo bekend, maar zeker een aanrader.

Rinze
10 maart 2007, 17:03
Ik heb in de Gitarren & Bass een aantal tests van produkten van Reussenzehn gelezen, ze hebben naast pedalen nu ook versterkers, onder andere de EL34, een back-to-basic singel-ended buizenbakje. Ziet er allemaal goed uit en dat spul is ook niet eens zo duur, valt me trouwens wel vaker op met spul uit Duitsland.

peter_heijnen
10 maart 2007, 17:44
Ik heb in de Gitarren & Bass een aantal tests van produkten van Reussenzehn gelezen, ze hebben naast pedalen nu ook versterkers
Sterker nog, daar is het allemaal mee begonnen.

Reussenzehn was de allereerste die ooit in duitsland begon met het succesvol tunen van marshalls waarop een groot deel van de duitse rockscene klant werd. Zelfs ene Billy Gibbons schijnt een Reussenzehn amp te hebben staan.

Ik heb eind 80'er jaren een complete 19" set pre/poweramp van de man gekocht en daar heb ik heel lang veel plezier aan beleefd. Zijn poweramps zijn fantastisch maar helaas ook erg zwaar. Ik heb de mijne onlangs via marktplaats verkocht. De nieuwe eigenaar mailde nog dat er ie zeer blij mee was. De preamp doe ik niet weg.

Hij verkoopt naast zijn gitaarspul ook hifi spul en die afdeling van zijn bedrijf vind ik zeker ook erg indrukwekkend. Op zijn site legt ie uit waarom een buis per definitie beter klinken dan een transistor, We vertellen hem dus maar niet dat we allebei met tech21 spul bezig zijn. :)

Ik heb de man ook wel eens gemaild, maar moet zeggen dat ie zijn naam van rare kwast zeker waar maakt. Hij heeft last van paranoia, hmm......