PDA

View Full Version : Fender the twin



Pickslide
18 maart 2005, 13:22
Ik heb laatst in een oevenruimte gespeeld over deze bak en ik was aangenaam verast, ik dacht eerst dat het een TWin-reverb was (heeft er qua uiterlijk wel wat van) maar dat was het dus niet (toch?). Wat is dit verder voor bak, iemand ervaringen?

http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/gitaarbasversterkers/29681.jpg

dat ding heeft dus meerdere inputs helaas was de gene waar ik op speelde enigsinds kapot, er was maar 1 input over :x Kan iemand me wat vertellen over deze amp?

PeteRS
18 maart 2005, 14:31
Volgens mij is hier als eens vaker een topic over geweest, maar goed: ik heb dat ding ook gehad. Ik vond een prima bak! Door Paul Rivera ontworpen meen ik, ook een goeie scheur voor 7ender begrippen. Gaat loeihard dat ding, maar klinkt ook op slaapkamer nivo best acceptabel (je kunt het vermogen terugschakelen). Echter geen versterker voor de Fender-purist...

Fuhgawz
18 maart 2005, 15:45
Er zijn ook twee inputs die het cleane en het scheurkanaal combineren. Dit is er erg leuk! Dat ding gaat loeihard en clean klinkt het erg lekker. De scheur hangt een beetje af van je gitaar. Met mijn Hagstrom (humbuckers met lage output) klonk het voor geen meter, maar met een Ibanez met hogere output humbuckers klonk het lekker als leadsound. Erg fuzzy, daar hou ik wel van. Voor akkoorden is het wat minder. Je kunt hem schakelen van 100 naar 25 watt geloof ik wat ook wel een leuke feature is.
Over het algemeen is het wel een lekkere bak met behoorlijk wat mogelijkheden. Zeker voor het geld dat er over het algemeen voor gevraagd wordt tweedehands. Je moet hem wel even met je eigen gitaar proberen om te kijken hoe het klinkt.

Fuhgawz
18 maart 2005, 15:59
Dit ding wordt trouwens ook wel Evil Twin genoemd geloof ik.

up-guitarman
18 maart 2005, 17:35
Over het algemeen is het wel een lekkere bak met behoorlijk wat mogelijkheden. Zeker voor het geld dat er over het algemeen voor gevraagd wordt tweedehands.

Wat is voor dit ding dan een acceptabele prijs 2de hands ???

Mitch
18 maart 2005, 18:00
Ik speel vanavond weer over dat kreng. Verplicht backline-gebruik...
zeker voor de kleine tent waar ik 'm voor moet gebruiken vind ik 't drie keer niks. Maar ik hoor nu dat deze naar 25 watt te schakelen is 8-)
Zeker een schakelaartje aan de achterkant ? Ik ga even zoeken !

Ik vind het eigenlijk een grote uitvoering van de huidige Hot Rod: clean is wel warm, maar lastig echt zacht te krijgen en de scheur zou op een beetje goedkope multiFX niet misstaan :roll:

Pickslide
19 maart 2005, 20:40
Ik speel vanavond weer over dat kreng. Verplicht backline-gebruik...
zeker voor de kleine tent waar ik 'm voor moet gebruiken vind ik 't drie keer niks. Maar ik hoor nu dat deze naar 25 watt te schakelen is 8-)
Zeker een schakelaartje aan de achterkant ? Ik ga even zoeken !

Ik vind het eigenlijk een grote uitvoering van de huidige Hot Rod: clean is wel warm, maar lastig echt zacht te krijgen en de scheur zou op een beetje goedkope multiFX niet misstaan :roll:

Volgens mij wissel je van 100 naar 25 wat met een grote hi/lo knop voorop de verstereker moet et vinden zijn :-D

Pickslide
19 maart 2005, 20:40
Ik speel vanavond weer over dat kreng. Verplicht backline-gebruik...
zeker voor de kleine tent waar ik 'm voor moet gebruiken vind ik 't drie keer niks. Maar ik hoor nu dat deze naar 25 watt te schakelen is 8-)
Zeker een schakelaartje aan de achterkant ? Ik ga even zoeken !

Ik vind het eigenlijk een grote uitvoering van de huidige Hot Rod: clean is wel warm, maar lastig echt zacht te krijgen en de scheur zou op een beetje goedkope multiFX niet misstaan :roll:

Volgens mij wissel je van 100 naar 25 wat met een grote hi/lo knop voorop de verstereker moet et vinden zijn :-D