PDA

View Full Version : Boss FT-2 Dynamic Filter -een envelope filter of autowah?



sugarfish
18 maart 2005, 12:36
Is dit nou een envelope filter of een autowah, of beiden?

Robbert
18 maart 2005, 12:40
Hij reageert op je aanslag, hard/zacht, dus filter.

Dirk_Hendrik
18 maart 2005, 13:28
Autowah als zijnde een oscillator gestuurde wah is een beetje een omstreden begrip. Een Envelope filter laat je ook automatisch (dus zonder voet) wah-en wat het dus ook als autowah interpretabel maakt..... :D

sugarfish
18 maart 2005, 14:00
Steeds duidelijker inderdaad :-D

Ik dacht inderdaad al dat het een envelope filter zou zijn maar de verwarring ontstaat doordat op veel plaatsen op internet wordt gesproken over een autowah, zelfs een verbeterde autowah....
Daarnaast heeft dit pedaal de mogelijkheid om een expressie-pedaal aan te sluiten waarmee je toch iets van een wah-idee suggereert...
Hoe kan het expressie-pedaal nu combineren met aanslaggevoeligheid...?

Lucluc
18 maart 2005, 17:10
Steeds duidelijker inderdaad :-D

Ik dacht inderdaad al dat het een envelope filter zou zijn maar de verwarring ontstaat doordat op veel plaatsen op internet wordt gesproken over een autowah, zelfs een verbeterde autowah....
Daarnaast heeft dit pedaal de mogelijkheid om een expressie-pedaal aan te sluiten waarmee je toch iets van een wah-idee suggereert...
Hoe kan het expressie-pedaal nu combineren met aanslaggevoeligheid...?

De FT-2 klinkt wel heel erg als een conventionele wahwah. Er zit een drie standen schakelaar op waarmee je kunt instellen: alleen sweep naar beneden, alleen sweep naar boven en handmatig (eigenlijk voetmatig). Als je dan een expressiepedaal aansluit, kun je de sweep instellen en het maximale bereik van de sweep. Werkt best aardig.

Mitch
18 maart 2005, 18:13
Het is best een aardige envelope filter, maar niet super.

phx
18 maart 2005, 18:47
Idd, ik heb betere e. filters gehoord: dod fx25 bijv.

Lucluc
18 maart 2005, 19:10
Van Electro Harmonix: mini Q-tron

skanky
18 maart 2005, 19:18
Vergeet het beste envelope filter pedaal allertijden niet: de lovetone meatball!