PDA

View Full Version : vingerpijn



bramcup
18 maart 2005, 12:20
hoi posters,

ik ben reeds een aantal maanden aan het spelen op een akoestische gitaar maar heb sinds het begin al last van pijn aan mijn linker wijsvinger (de hand waarmee ik de snaren dichtdruk).Ik heb daar al wat ontstekingsremmende pillen en een zalfje voor meegekregen van de docter maar het wil maar niet overgaan.
Nu is mijn vraag of er nog mensen zijn die soortgelijke pijn hebben of hebben gehad. Valt hier iets aan te doen zonder het spelen op te geven voor X aantal weken/maanden? Heb ik een foute techniek? als ik de vinger lang niet gebruik ('s morgens bv) doet ie veel meer pijn dan als ik er mee bezig ben....

groet Bram

GreenGirl666
25 mei 2005, 20:02
hey Bram,
ik denk dat het vrij normaal is. voelt je vinger dan gevoelloos aan. ik ben ook een beginner en ik had in het begin ongelofelijk pijn. speel je op een elektrische of op een akoestische en speel je dan op stalen of op nylon? heb je al eelt op je vingers? zo gauw je eelt hebt doet het minder pijn.

groetjes Myrthe

bramcup
25 mei 2005, 21:45
hoi myrthe,

het gaat hier niet over pijn aan mijn vingertoppen he, die eeltlaag is er al een tijdje. Het gaat/ging hier over pijn aan de spieren/gewrichten van mijn linker wijsvinger. moet wel zeggen dat het over aan het gaan is, nu is het nog enkel een zwak gevoel als ik lang speel.

groet Bram

bramcup
25 mei 2005, 21:47
btw, ik speel op een akoestische gitaar met stalen snaren ( LAG estivia 200D )

Floris1984
25 mei 2005, 22:33
Ik heb dat een klein tijdje gehad toen ik begon met staalsnarig akoestisch spelen. Vooral in mijn wijsvinger. Ik gok dat je spieren gewoon sterker moeten worden. Bij mij leek het in ieder geval op spierpijn in mijn vinger...

petrus
26 mei 2005, 01:06
Hoi Bram,

Het is waarschijnlijk overbelasting.