PDA

View Full Version : Goede sustainer



Tupelo
18 maart 2005, 12:10
Ik heb nu een Boss CS3 als compressor/sustainer. Als compressor gebruik ik 'm nooit & als sustainer ben ik er niet helemaal tevreden over.
Met het bijdraaien van volume of sustain krijg ik er teveel ruis en gezoem bij. Ik vind 'm moeilijk controleerbaar. Ik zoek een type sustainer die de toon vast houd zonder dat het volume helemaal opgefokt word.

Suggesties?

Thom TK
18 maart 2005, 12:32
Probeer een Carl Martin compressor (of een andere goeie :D ), die sustainen ERG mooi hoor...lekker vioolachtig, en ze ruizen NIET.

Nicci
19 maart 2005, 10:10
volgens mij valt de meeste winst te halen uit de juiste versterker en de juiste gitaar. een mooie sustain haal je niet zomaar uit een doosje.

GuitarMaster
19 maart 2005, 10:16
Dan heb je denk ik nog nooit een goede compressor gebruikt, die voegt heel wat toe.

Nicci
19 maart 2005, 10:21
ik zal niet zeggen dat ik een kenner ben op dat gebied, maar heb er toch een paar gehad. waaronder die van maxon en juist in extreme instellingen verkloten ze meer dan me lief is. en voor een lange sustain moet je niet kinderachtig zijn met die compressor.

GuitarMaster
19 maart 2005, 10:27
Het moet niet zo zijn dat je hem de hele tijd aan hebt staan voor een betere sustain, maar soms geeft het net dat beetje extra sustain wat je nodig had om bijvoorbeeld wat gewilde feedback op te roepen.

Nicci
19 maart 2005, 11:01
precies. en dan blijf ik bij mijn eerste opmerking: met gitaar/versterker valt de meeste winst te behalen.

ateng
19 maart 2005, 15:54
Dat is misschien in jouwn geval wel zo maar probeer jij maar een lange sustain te krijgen uit een cleankanaal. Een compressor/sustainer kan je dan in dat geval wel bij helpen. Feedback is voor mij geen sustain maar rondzingen van je versterker.

Nicci
19 maart 2005, 16:48
sustain op je cleane kanaal kan best door een pedaaltje vergroot worden. geen enkel proleem. de juiste versterker en gitaar doen echter meer voor je als je een mooie sustain wil. niemand bestrijd dat je met een compressor je sustain kan verlengen. ik zeg alleen dat als je een mooie sustain wil, je een gitaar/versterker moet aanschaffen die dat voor je doen. als je tenminste een mooi geluid wil. ik heb wat dat betreft slechte ervaringen met compressors. net als degene die deze draad gestart is.

Dirk_Hendrik
19 maart 2005, 18:10
De juiste versterker en gitaar doen echter meer voor je als je een mooie sustain wil.

Niet te vergeten, een vers pakje snaren :D

Tupelo
19 maart 2005, 18:48
Gitaar en versterker zijn geen probleem. Speel een blade delta standard tele met actieve elementen. De stand waarin ik speel is al behoorlijk opgefokt. Versterker fender the twin met mijn reverb vol open en als ik wil treble, mid of basboost. Thing is dat ik geen feedback zoek maar een mooie lang durende heldere sustain. Beetje suede like... Iets dergelijks krijg ik wel uit mijn Boss CS3 't klinkt alleen te opgeblazen en 't bromt.

Tupelo
19 maart 2005, 18:48
Gitaar en versterker zijn geen probleem. Speel een blade delta standard tele met actieve elementen. De stand waarin ik speel is al behoorlijk opgefokt. Versterker fender the twin met mijn reverb vol open en als ik wil treble, mid of basboost. Thing is dat ik geen feedback zoek maar een mooie lang durende heldere sustain. Beetje suede like... Iets dergelijks krijg ik wel uit mijn Boss CS3 't klinkt alleen te opgeblazen en 't bromt.

pol
19 maart 2005, 18:51
luid spelen, dikkere snaren, niet al te lage action, dikke plectrums, hard aanslaan, sustainer pickup...

tis niet meer dan normaal dat een compressor extra ruis geeft, die dingen versterken nu eenmaal de stillere geluiden feller dan de hardere.

en normaal zou je alleen compressie op een clean kanaal nodig hebben, distortion is van zichzelf al gecompressed, ik denk niet echt dat het nodig is om daar extra compressie op te zetten.

Tupelo
19 maart 2005, 22:19
tis niet meer dan normaal dat een compressor extra ruis geeft, die dingen versterken nu eenmaal de stillere geluiden feller dan de hardere.

Maar ik heb het idee dat het ding zelf geluid maakt & dan kom ik terug om mijn oorspronkelijke vraag. Welke compressor/sustainer kan ik nog meer proberen die misschien minder bromt.

Mijn actie is hoog, is speel met dikke plectrums, 010 snaren (DR's) & heb actieve elementen en een versterker die voldoende blaast & toch wil ik meer sustain op sommige stukken.

Bates15
19 maart 2005, 23:55
Ik geloof dat Fernandez een mooie sustaniac als element had :) Kwijl....

Nicci
20 maart 2005, 00:04
de maxon compressor die ik een tijdje had was vrij transparant. ik kan me geen bijgeluiden herinneren.

vinni
27 maart 2005, 00:42
Een goeie sustain begint inderdaad bij de gitaar.
Combinatie van goed hout, bouw, elementen....afijn...je begrijpt het.

Hogere actie helpt, hoge fretten ook.

De versterker...ach....zit ook veel verschil in.
Ik hoop niet dat je verwacht dat het cleane kanaal een eindeloze sustain geeft.

Daarnaast ook de interactie tussen het geproduceerde geluid dat uit je speakers komt en weer terugfeedbacked in je elementen.
Carlos Santana is daar erg goed in.

En als je toch een pedaaltje wil....
Compressor zoals de Carl Martin werkt natuurlijk ook. En ja...
Bij een verkeerde afstelling kan ook deze topcompressor ruizen.

Ander tip de Pete Cornish Soft Sustain. Hebīm zelf niet maar ken een aantal gasten dieīm niet meer wegdoen!

Vinni