PDA

View Full Version : Envelope filter



Ditmar
3 oktober 2001, 16:42
Dag luitjes, ik heb een aantal ceedees van Dream Theater, en daar is (volgens de tab-boeken) regelmatig een Envelope filter op te horen. Nou vind ik dit een errug cool geluid....en wil ik dus zo'n ding hebben. Maareh....wat is de beste, waar haal ik ze, wat kunnen ze en hoe duur zijn ze ???

Jimi Hendrix
3 oktober 2001, 20:58
Ik heb dr een, een Electro Harmonix Mini Q-tron, erg vet en funky. Wat moet die petrucci daar mee?

taylor
3 oktober 2001, 21:36
misschien heeft die er 1 in de hoek liggen

anoniem
6 oktober 2001, 18:12
wat geeft zo'n envelope filter nou voor geluid? ik heb ook cd's van DT (ik ga er heen 4 februari!!!!!!!!! JOY!!!!!!!!) maar ik hoor nix echt speciaals aan t geluid van john. ik weet wel dat het ook in synthesizers zit, daar weet ik een beetje vanaf. kun je eens wat nummers noemen waar je duidelijk in hoort dat er een envelope filter in zit?

mzzls, matthijs

Jimi Hendrix
6 oktober 2001, 20:25
Het begin van 'Not That Kind' van Anastacia.
Een soort van Auto-Wah, maar dan anders...

Jimi Hendrix
6 oktober 2001, 20:25
Het begin van 'Not That Kind' van Anastacia.
Een soort van Auto-Wah, maar dan anders...

Ditmar
18 oktober 2001, 00:44
Luister naar nummers als You Not Me en Burning My Soul..... Ik probeer altijd dat geluid te krijgen met een Wah en een chorus

Jimi Hendrix
18 oktober 2001, 20:32
Dat is gewoon wah wah, hoor!
weet ik voor 99% zeker, zo te horen.
(vroeger had ik een maand of 2 een dream theater kick, ben ik overigens snel van terug gekomen)

taylor
19 oktober 2001, 00:18
ik vind dream ook nie echt wat die zanger is slecht en de nummers te lang(te technische tussen stukken enzo)

Jimi Hendrix
19 oktober 2001, 08:10
Ja en bovendien zit dr niets magisch in, tis maar 1 laag en die is even leuk, het beklijft verder niet etc.

taylor
19 oktober 2001, 12:51
ik heb er wel 1 cd van zo'n live cd net als jij denk ik in de tijd dat iederen er over had hoe goed dat wel nie was,tis nie dat ik het echt slecht vind hoor maar wat ik al zei.

ik zeg altijd als je die technische tussen stukken weg haalt had je wel en aardig nummer alleen dan nog een andere zanger.

er zijn maar een paar bands die echt leuk zijn met die technische(telverleging,ect) dingen als zappa,rush.