PDA

View Full Version : ATM project



Tymon
17 maart 2005, 21:28
Hello allemaal!

Check mijn heavy fusion internet-samenwerking project ATM project op www.atmproject.tk! Ik ben benieuwd naar jullie meningen!

Voor diegene die dit project al kennen (jaja ik heb het al eens eerder gepost hier), we hebben net een nieuw nummer erop staan.

Hier directe links naar 2 MP3tjes:
http://student-kmt.hku.nl/~tymon/mp3/ATM%20project%20-%20Nebula.mp3

http://student-kmt.hku.nl/~tymon/mp3/ATM%20project%20-%20Spirals.mp3

Cheers!
Tymon

Gert-Jan
18 maart 2005, 07:33
Zal ik dan maar het (of is het 'de') spits afbijten.

Allereerst complimenten voor dergelijke composities. Je kunt horen dat jullie de grenzen opzoeken en er is hier zeker geen sprake van 'eenheidsworst'. Dat maakt de composities op sommige punten wat 'lastig'te beluisteren. Soms krijg ik het gevoel dat de timing niet helemaal lekker is. Jullie leggen wat dat betreft de lat ook wel hoog. De sounds zijn goed, maar de mix vind ik persoonlijk weer niet zo geweldig.

Heel veel afwisseling houdt het spannend, maar ik mis wel een beetje een rode draad. Maar tegelijk realiseer ik me dat dit soort composities pas echt te beoordelen zijn wanneer je ze een aantal keren hebt beluisterd. Dat ga ik zeker doen want het is absoluut de moeite waard.

8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

ResNovae
18 maart 2005, 13:31
Wat een onvoorstelbaar vrije track zeg! Het heeft soms wat weg van een jamtrack, terwijl op een andere moment de mooiste ingestudeerde harmonieen samenvallen. De ongestructureerdheid zal misschien veel mensen afschrikken, maar ik vind dit goed te behappen omdat er wel degelijk (weliswaar korte) terugkerende stukjes zijn die toch enige opbouw en structuur brengen in het nummer.

Wat betreft jouw gitaarspel: lekkere, gevarieerde chops. Goede sound. Je solo tussen 2:30 en 2:50 vind ik hier en daar wat té 'experimenteel' qua nootkeuze. Zeker ook in vergelijking met de rest van het nummer. Neemt niet weg dat de rest van je gitaarpartij echt in dienst van het nummer staat en niet een solo showcase is geworden, wat soms verleidelijk is.

(we hebben het hier overigens over Nebula, want die andere track had ik al eens gehoord)