PDA

View Full Version : 10 wattversterker



kurt=dead
19 juli 2002, 15:02
Kan je je basgitaar in een 10wattversterker stoppen en dat het dan goed klinkt,want volgens iemand kon dat wel bij een 15wattversterker?????????????????????

frenske
19 juli 2002, 16:09
Wat wil je nu precies weten?
Kwaliteit van het geluid hangt natuurlijk helemaal van type en merk versterker. Sommige 15w versterkers zijn prut vergeleken met 10w versterkers en vice versa. En ook is het zo dat 15w niet perse meer geluid produceerd dan een 10watter, maar meestal wel. Normaal is het zo dat kleinere versterkers de zeer lage tonen niet goed kunnen versterken en een soort gebrom produceerd.
Ik raad je aan om toch een versterker te kopen met meer wattage (die kun je nog altijd zacht zetten, mocht het nodig zijn).

dikkie dik
20 juli 2002, 18:15
inderdaad ja, het verschil kun je duidelijk wel horen in de lage tonen vooral als je vijf snarig hebt, een leuke versterker om mee te beginnen is de washburn bd30b ziet er wel leuk uit en komt wel goed geluid uit voor een 30watter alleen de lage b is een beetje klote

kurt=dead
23 juli 2002, 20:33
bedankt voor ......weet ik veelMaar het werkt dus wel als je je bas er in plugd!doi

AllodoX
23 juli 2002, 22:26
sure.. alleen als het een 10w gitaarversterker is zul je er niet lang plezier van hebben :wink:

aadtos
24 juli 2002, 23:22
over versterkerkeuze zeg ik 2 dingen:

1 wat voor sound wil je
2 test een paar versterkers in een (aantal) winkel(s)

en het is handig als je een paar adviezen op zak hebt, maar bij mij liepen ze op een gegeven moment heel erg uit de hand omdat iedereen er wel een andere vizie en mening op heeft.