PDA

View Full Version : Kanaalswitch voor ENGL



armageddon
17 maart 2005, 18:42
Ik heb een ENGL Thunder, die met 3 kanalen werkt:
Crunch, Lead en Lead-Lead. Die laatste is een gain-boost van de lead als het ware en kan alleen aan als ie op Lead staat.
Nu heb ik geen zin om zo'n dure ENGL-footswitch te kopen en werd me aangeraden er zelf één te solderen, aangezien het erg makkelijk zou zijn.
Nu ben ik helaas vre-se-lijk slecht in stroomkringen e.d., maar wie niet waagt wie niet wint en daarom vraag ik hier of iemand misschien een diagram weet.

Ik dacht zelf het volgende (van iemand anders geript trouwens):
http://wieringen.dyndns.org/arjan/schema.GIF

Het zijn dus 2 simpele footswitches die naar een XLR-chassis gaan (zou ook jack kunnen doen..).
Dit zou toch moeten werken?

Nou zit ik met het volgende. Alle footswitches die ik vind hebben 6 aansluitingen...ben ik nou gek? Ik moet er toch gewoon eentje hebben met 2 aansluitingen? Als je hem indrukt loopt de kring door en anders niet.
Kan iemand me aub hulp bieden of een gedetailleerder schema tekenen (het liefst hoe ik het gewoon moet solderen :)).
Het probleem is dat ik solderen en stroomkringen echt wil leren, omdat het wel handig is als gitarist zijnde, maar ik het op één of andere manier gewoon nooit "zie".