PDA

View Full Version : Pod 2.0 -> pc



BrainDamage
17 maart 2005, 12:52
Wel ik heb onlangs een POD2.0 gekocht en ik wil nu nieuwe presets opzetten :) maar hoe doe je dit? met de manual ervan kom je ook niet ver imo...
het gaat via midi kabels als ik het goed begrijp...maar hoe? ik heb feitelijk nog geen soundkaarten gezien met 2 midi ingangen (in & out) ..correct me if i'm wrong.. dus kan er mij soms iemand beetje uitleg geven hierover?

en het zou nog beter zijn als je mij toevoegt op msn : k_dubois2000@hotmail.com, dit gaat vlugger ;)

alvast bedankt,
kevin

Shredhead
17 maart 2005, 15:21
Je hebt hier een midi interface kabel voor nodig. De kabel sluit je aan de ene zijde aan op je gameport en de ander zijde heeft twee midiconnectors die je dus op je POD aansluit. Ik heb ook een POD 2.0 gehad en heb daar mee gewerkt en dat ging prima.

succes!

zo'n ding: http://www.hardwareshop4u.de/catalog/product_info.php/cPath/731_541/products_id/5240?osCsid=1d6c0f9830166d1cf44d5e099f2f04ee

BrainDamage
17 maart 2005, 15:47
bedankt voor de resposne, maar ik versta 1 iets niet, er zijn 2 midi connectors op, wat goed is, maar er zijn ook nog 2 andere connectors op, moet je ze beide aansluiten? hoe gaat dit in zijn werk?

groetjes,
kevin

Shredhead
17 maart 2005, 16:02
bedankt voor de resposne, maar ik versta 1 iets niet, er zijn 2 midi connectors op, wat goed is, maar er zijn ook nog 2 andere connectors op, moet je ze beide aansluiten? hoe gaat dit in zijn werk?

groetjes,
kevin

je hoeft maar 1 van die andere connectors aan te sluiten

BrainDamage
17 maart 2005, 16:10
en is die ook in belgië verkrijgbaar? heb al via google beetje gezocht, ook al de computerwinkels tones, loveno enzo bekeken en ik vindt het niet direct, ken jij mss een verkooppunt?

alvast bedankt,
kevin

Shredhead
17 maart 2005, 16:13
lijkt me van wel. gewoon even zoeken op "midi interface kabel". zo heb ik hem ook gevonden.

vettavillenl
17 maart 2005, 19:43
ga hier naartoe

http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm

slecteer uit he menu how to? > On MIDI? > How to hook up MIDI

Ic3gl0vE
17 maart 2005, 21:18
De hier bedoelde kabel heeft aan de ene kant 2 midi stekkers ( in en out) en aan de andere kant zo'n ouwe joystick stekker.
Als je het niet kunt vinden zoek ik die van mij wel ff op en maak ik een foto.

harrie-beton
20 maart 2005, 22:56
er is ook midi via usb
volgens mij 40 euro ofzo

zjanke
21 maart 2005, 19:06
Maar midi via USB werkt niet altijd even jofel. Ik had er ook problemen mee en heb toen maar een geluidskaartje gekocht van 30€, probleem opgelost!

harrie-beton
21 maart 2005, 23:08
dat ligt dan aan jou denk ik want USB is nieuwere technologie dan de oude game port waar vroeger midi over ging

Ic3gl0vE
21 maart 2005, 23:37
inderdaad, mensen kopen juist usb-midi omdat geluidskaartmidi niet altijd werkt.
En via usb kun je meerdere dingen aansluiten en patchen enzo

zjanke
22 maart 2005, 20:52
Inderdaad, plug en pray. Normaalgesproken zou het moeten werken, maar ik kreeg de poort van mijn mobo niet geconfigureerd, USB ging ook niet goed en toen heb ik dus maar een kaartje gekocht. Heeft niks met mijn (gebrek aan) kennis te maken. Zoek maar eens op V-amp (of POD) en midi patches. Meeste besproken probleem is het niet goed werken van die aansluiting..... :-?

Ic3gl0vE
22 maart 2005, 23:09
midi op de v-amp werkt perfect met midi. De meeste geluidskaarten alleen niet. Ik had eerst een soundblaster live en die wil de midi timing nog wel eens verkloten, waardoor dingen niet goed werken. Nu heb ik een terratec phase22 en dat gaat prima hoor, perfect zelfs.
Midi is traag, maar het is best een fijn systeem. Je moet alleen een goede interface hebben ervoor.

zjanke
23 maart 2005, 09:10
Inderdaad en dat is dus vaak (de poort van) een aparte geluidskaart :D

Ik heb een V-amp, dus ik weet echt wel hoe het werkt en midi via USB is dus echt niet altijd de perfecte oplosing.

The Mess
22 oktober 2006, 16:54
Ik denk erover om een POD 2.0 te kopen om thuis mee op te nemen.
Nu is er een left en een right output.
Als ik op wil gaan nemen (via de pc), moet ik ze dan persé allebei tegelijk aansluiten?
Want daar heb ik namelijk geen kabel voor -_-'

rocker_71
23 oktober 2006, 12:40
oud topic he? :cooler:

Anyway: zie de manual blz 15. Je hoeft ze niet allebei te gebruiken. In dat geval gebruik je alleen de LEFT output. Dan schakelt de POD wel over op mono, maar dit is alleen van belang bij de rotary effect. Ik heb zelf een Y-kabel, zodat ik van beide uitgangen gebruik maak.

Edit: ik zie nu dat je hem nog moet aanschaffen en wrs geen manual hebt. Deze is wel te downloaden op de Line6 site. Is sowieso wel handig om te downloaden, dan kun je alles even rustig doornemen. Lukt het niet, PM ff, dan kan ik je hem wel opsturen (is wel >2MB).