PDA

View Full Version : Iemand een ESP/LTD?



TheCrown
19 juli 2002, 14:38
Ik speel zelf op een Jackson, Maar aangezien mijn reksysteem erg begint te groeien wil ik natuurlijk niet achterblijven met mijn gitaar. Ik zit zelf aan een ESP te denken maar heb geen ervaring met deze gitaren. Wie kan mij wat meer vertelen over b.v. de sound van zo'n gitaar?.

Raffel
19 juli 2002, 14:54
heb zelf een kh-2, het beste ESP model als je het mij vraagt. Door de 2 volumes en 1 tone is het geluid dat door de emg's komt heel universeel. Heeft een alder body dus een wat fellere toon. Rete fijne gitaar, wil m nooit meer kwijt! Ze zijn wel duur op het moment. Ik had hem toen voor 3600 gulden, nu betaal je er al 2500 euro voor geloof ik.

Ic3gl0vE
19 juli 2002, 14:56
LTD's zijn de goedkopere ESPs en ik denk dat de meeste daarvan dan ook wel achter zullen blijven op jouw reksysteem. Aangezien jackson niet meer goed genoeg is voor je

Lacrymosa
19 juli 2002, 14:59
Ik heb zelf een LTD M-100
En van alle LTD's die ik heb bespeeld vin ik de eerste oplage nog het beste.
Maar als je gaat kijken naar de DeLuxe serie van LTD dan heb je echt super gitaren in je handen, beter zelfs nog dan de signatures, helemaal omdat ze stukken goedkoper zijn.
Het ligt er alleen aan waar je Jackson vandaan komt, want LTD's komen allemaal uit korea.

CheerS!!

The Dude
20 juli 2002, 20:42
Ik probeer een ESP LTD Eclipse 300 te kopen. Dit is een Les Paul shaped gitaar met passieve EMG's.
Alleen dat duurd nog wel ff, gezien de prijs van dik 900 euro.

Ik heb hem toen bij Musik Produktiv mogen bespelen. Echt een een geluidje! Daar kan een Epiphone nog wel wat van leren (vind ik)

vinni
20 juli 2002, 23:25
Hoi,

Ben ook wel geintresseerd in die ESP gitaren...kan ze echter niet vinden in Nederland. Waar hebben jullie ze gekocht?...weten jullie wie de importeur is?

Groet,
Vinni

Thomasvv
20 juli 2002, 23:41
Eerst was Wils altijd importeur, maar nu niet meer (gelukkig, want Wild zuigt konten)... wie het nu is.. geen idee... Misschien hebben ze er op dit moment geeneen.. Ik ga eens rondsnuffelen

Thomasvv
20 juli 2002, 23:44
Volgens de site van ESP is Wild de importeur, maar op de site van Wils staat nergens ESP... raar...

Anders Destium
20 juli 2002, 23:49
Wat dacht je van een Jackson soloist of een redelijk gewone custom (klinkt raar, maar is te bestellen). Dit zijn normaal gesproken soloists met een ruime keuze in de meest waanzinnige finishes. Ik moet bekennen dat ik in Nederland misschien één keer een Esp Ltd heb gezien, dus als je voor een échte Esp wilt gaan, moet je bij onze oosterburen zijn. Het kan bijna niet anders of die gitaren zijn daar erg popi, omdat de gitaristen van Metallica, Rammstein en Blind Guardian er op spelen!

Ic3gl0vE
21 juli 2002, 01:11
Op 2002-07-20 22:44, schreef Thomasvv:
Volgens de site van ESP is Wild de importeur, maar op de site van Wils staat nergens ESP... raar...


er is geen nederlandse importeur op het moment

sash
21 juli 2002, 01:57
Waar worden die dingen dan vandaan gehaald?

grindminder
21 juli 2002, 04:53
hey,
ik heb vorige week een ESP KH2 gekocht,is ecchhtt een super gitaar!
Heb um gekocht bij the american guitarstore in Enschede,ze hebben daar nog 1 ESP KH2 op vooraad.. http://www.americanguitarstore.com

Bij Kees Dee in Amersfoort hebben ze nog een explorer en een kh2 op vooraad.
http://www.keesdee.nl

succes

Patrick M.
21 juli 2002, 09:42
Ik blijf erbij dat die ESP kh2 gitaren veel te duur zijn. Het is zeker een hele goede gitaar, maar voor de prijs van een kh2 kun je ook een custom shop Jackson of BC Rich halen.

Lacrymosa
21 juli 2002, 12:47
Ik heb mij LTC bij Waveworld gehaald
http://www.waveworld.nl

CheerS!!

Soulflyhigh
30 december 2002, 14:23
Ik had gemailt met wils en zij zijden dat Sound Service Benelux in Den Haag die huidige importeur was. ik heb alleen geen idee waar die zit.

p.s. ESP/ltd rulez

Swan
30 december 2002, 14:51
ik heb vh weekend wat ESP/LTDs getest...en ik vind ze echt nix...de nek is behoorlijk dik en k vind de goedkoop aanvoelen, alleen de echt dure modellen voelen goed aan...maar ik hou t toch liever bij Jackson en BC Rich

SiNiSTRaL
30 december 2002, 15:48
in den haag

Maiden Michiel
30 december 2002, 15:55
wtf is een reksysteem nou weer?

Iceman
30 december 2002, 18:03
Die "importeur" in Nederland is niets meer dan een medewerker van het duitse bedrijf die op een slaapkamer z'n kantoor heeft. Is in NL geen voorraad, die gitaren halen ze uit Berlijn. Wat te doen? In nederland uitproberen, op duitse sites de goedkoopste prijs opzoeken en met die prijs gaan handelen bij de zaken bij je in de buurt. Doordat zo'nn zaak direkt aan jou doorverkoopt lopen ze geen risico en nemen ze een lagere winstmarge op de koop toe. Ik heb net zelf de ec-1000 STBC gekocht op die manier, scheelde me 200 euro.