PDA

View Full Version : gebroken en gerepareerde hals LP standard, prijs?



andoni
17 maart 2005, 12:29
test

andoni
17 maart 2005, 12:30
Ik heb mss een Gibson LP standard uit 1992 op het oog, deze heeft wel een gebroken hals gehad vlak aan de kop, maar dit is goed gerepareerd. Nu vraag ik me af:
- Is dit een goede reden om een gitaar NIET te kopen (wegens mogelijk terugkerende problemen of zo)?
- Voor hoeveel gaat een dergelijke gitaar in die staat zowat?

Wormaap
17 maart 2005, 12:36
Is de kop afgebroken geweest of is de hals zelf gebroken geweest? Afbrekende koppen is namelijk een beetje een Gibson-kwaaltje, omdat de verbinding daar niet zo heel stevig is.

Roque
17 maart 2005, 12:57
Ik heb ook een gibson lp standard uit 90 met gebroken kop vlak boven de hals.
Dat is ongeveer 10 jaar terug gebeurd,ik had mijn koffer niet op slot gedaan en toen flikkerde hij eruit :lol:
Ik heb hem toen zelf gelijmd, en hij speelt gewoon goed niks mee aan het handje.
De prijs gaat er natuurlijk wel mee omlaag.
Als ik er mee langs een gitaarbouwer ga vinden ze hem allemaal goed spelen, maar ze zeggen tegen me dat het mooier afgewerkt moet worden$$$ .
Voor mij is het gewoon een werk paard geen museum stuk.

andoni
17 maart 2005, 13:17
http://img.2dehands.be/f/normal/83351891.jpg

Zo ziet de breuk eruit.

Wormaap
17 maart 2005, 13:19
Ziet er goed uit. Als'ie nog eens breekt zal het waarschijnlijk niet op de oude breuk zijn (lijmverbinding is, mits goed gedaan, meestal sterker dan het hout zelf :))

Azrael
17 maart 2005, 13:21
Lijkt me niks mee aan de hand......prijs wat omlaag en tata....

Ritch
17 maart 2005, 13:27
Ik vind het persoonlijk toch jammer zo'n nekbreuk :( Het ziet er gewoon niet uit. Maar als dat de bespeelbaarheid niet schaadt is het mij goed...

andoni
17 maart 2005, 13:41
Maar het heeft dus geen gevolgen voor de klank (verlies aan sustain bvb)?
En wat is een faire prijs?

Gerrit
17 maart 2005, 13:43
Ze kunnen er raar door gaan ontstemmen, na heel kort spelen.

bert k
17 maart 2005, 14:09
:???: Nee hoor, niet als hij goed gerepareerd is.

pol
17 maart 2005, 14:42
toch stom van gibson dat ze die nek zo zwak blijven maken, ipv een scarve joint te gebruiken, of de nek tenminste wat dikker te laten op die plaats.
tis logisch dat die daar breekt, de draad van het hout loopt rechtdoor daar, terwijl de kop schuin naar achter staat.
hetzelfde resultaat met drumstokken waarvan de draad niet recht loopt, die sla je ook zo over.
Nu we hier toch over bezig zijn, doen andere Gibson achtige merken dit ook zo ? Dean, en Hamer bv.

Azrael
17 maart 2005, 14:46
Zelfs mijn Ibanez RG heeft een nekversteviging in de vorm van een skischans...

Jeroenvanhulsteijn
17 maart 2005, 15:38
Zelfs mijn Ibanez RG heeft een nekversteviging in de vorm van een skischans...

En......hoeveel meter haal je?


Mijn Aria's hebben ook zo'n ski schans. Zelfs het goedkope akoestische beestje is ermee voorzien.

Azrael
17 maart 2005, 16:03
Zelfs mijn Ibanez RG heeft een nekversteviging in de vorm van een skischans...

En......hoeveel meter haal je?


Mijn Aria's hebben ook zo'n ski schans. Zelfs het goedkope akoestische beestje is ermee voorzien.

Hoeveel meter ik haal? Meer dan jou! Wedstrijdje? 8-)

Josdevos
17 maart 2005, 16:13
Mijn USA Deans (2 Vs en een Hardtail) hebben ook die verdikking. (Skischans! :) )
Alle ESPs die ik gehad heb ook, (Eclipsen, Vipers) en mijn Horizon ook.

Roque
17 maart 2005, 17:45
http://img.2dehands.be/f/normal/83351891.jpg

Zo ziet de breuk eruit.

Ik heb precies dezelfde breuk.
Zoals je ziet sluit het geheel goed aan.
Op marktplaats stond ook een lp deluxe met neckcrack die zag er helemaal niet goed
uit, er zat teveel ruimte tussen de verbinding en daar vroegen ze €999 voor (de lak daarvan was trouwens ook heel lelijk verwijderd).
Qua prijs denk ik zo rond de €1100 :???:
omdat ze op marktplaats rond €1400 van eigenaar verwisselen.
En omdat ik me heb laten vertellen dat het €300 kost om het zooitje weer
als nieuw te laten lijken.

RS-Rik
17 maart 2005, 19:21
Als een Gibson nooit een afgebroken headstock heeft gehad is het geen echte Gibson.

frekie
17 maart 2005, 20:41
Een tijdje geleden was er een documentaire op TV Fryslan over gitaarbouwer Heins. kwam Jan Akkerman ook in voor. Die kwam langs met zijn Gibson met gebroken kop. Had ie in een hoesje onder de trap staan. Gingen zijn kids eens lekker op dansen :-D
Kortom Gibsons altijd in een stevige koffer doen.

The Brother-Slayer
30 mei 2005, 12:29
maakt dat nu (veel) verschil uit voor de klank/sustain????
onstemmen zou mogelijk een probleem zijn heb ik begrepen...

We gaan er wel vanuit dat het 'goed' gedaan is. :D

Anders Destium
30 mei 2005, 13:10
toch stom van gibson dat ze die nek zo zwak blijven maken, ipv een scarve joint te gebruiken, of de nek tenminste wat dikker te laten op die plaats.


Bij Gibson draait het al een aantal jaar niet meer om kwaliteit, en mensen blijven de gitaren kopen. Als fabrikant zou ik er ook niet zo'n probleem van maken, daar komt bij dat het gitarenvolkje nogal traditioneel van aard is. Elke verandering aan befaamde gitaren wordt als heiligschennis gezien, vandaar dat ook nog steeds hele volksstammen op relatief goedkope gitaren gebouwd volgens de Ikea-methode spelen :lol:


Ik zou zelf een mooi gerepareerde hals niet als een probleem ervaren, ook omdat het natuurlijk wat geld kan schelen bij de aanschaf. Je zult er net als bij andere Les Pauls in de meeste gevallen weinig op verliezen :)

De advertentie is weg, de gitaar is kennelijk al verkocht?

The Brother-Slayer
30 mei 2005, 14:01
Mja, mijn schuld natuurlijk, maar ik reageerde op een oude topic omdat ik een gelijkaardig probleem/dilemma heb.

Ik zou eventueel een Gibson SG Standard kunnen kopen, weliswaar met een herstelde headstock.

Hoeveel minder zou ie moeten gaan? (zonder case)

fred dons
30 mei 2005, 16:21
Gibson heeft een tijd een volute achter de kop gehad (norlin periode) maar de klanten wilden dat niet omdat een vintage gibson dat ook niet heeft (de schuld ligt dus niet alleen bij gibson :wink: )