PDA

View Full Version : Ibanez wh-10 wah wah



jaywalker
17 maart 2005, 12:26
Na enkele weken wachten en gedoe heb ik hem binnen.

Eerste indruk: Ding is erg licht en plastic. Het pedaal is vrij klein en neemt dus door de juiste plaatsing van de jacks (aan de bovenkant) weinig ruimte in. Er zit een mogelijkheid op om hem voor bassgitaar te gebruiken (wat subtielere wahsweap).

Ik prikte hem in, en merkte dat het volume boost dat die geeft best groot is. Op zich welt handig, maar het kan zijn dat het net wat te veel is.
Clean heeft ie een vrij kleine sweap, om te gillen moet je toch echt wel in het puntje zitten, maar door na brugelelement te schakelen krijg je een heerlijke wah tone. Ik vermoed eigenlijk dat hij ook voornamelijk voor de brugpositie bedoelt is, omdat hij nogal geconcentreerd in het laag is

Toen de test met gain (en daar gaat het om). Ik heb de big muff voor de wah gezet en toen kwam echt de meest bizarre/mooie wah geluiden uit.

Ik ga hem nog even uittesten met de band, ik vermoed dat het een blijvertje is omdat hij doet wat hij voor mij moet doen.

Constructie: 5
Formaat: 10
Geluid clean: 6
Geluid overdrive/lead: 9

voor zoveer mijn review. Marc odijk: je hoeft dus niet meer voor me op te letten voor een wh-10

Robbert
17 maart 2005, 12:38
WH10 is wel aardig, ik vind die met fuzz (WF10) leuker :D

Nemesis
17 maart 2005, 17:51
WH10 is wel aardig, ik vind die met fuzz (WF10) leuker :Dik ben ook redelijk gek op de wf10 geworden de laatste maand :D