PDA

View Full Version : Dean Pace Bass



Emeth
16 maart 2005, 20:28
test 1, 2 ...

Emeth
16 maart 2005, 20:28
Ik heb vandaag het nieuwe foldertje van Feedback gekregen en daar stond dit in;
Dean Pace Bass voor 649 euro. Niet dat ik het geld er voor heb, maar heeft iemand
dit ding als eens een keer bespeeld? Het is een electrische contrabas, maar dan een maatje kleiner. En het geluid is een kuising tussen contrabas en fretloos.

Ff wat specs.
- Solid Maple Neck-Thru Construction
- Classic Slotted Headstock Design
- 6" Radius Rosewood Fingerboard
- Side Dot Position Markers
- Piezo Bridge w/ Buffer Preamp
- 35" Scale Length
- Double Braced Tripod Stand
- Black Chrome Hardware
- Custom Designed Case Available
- Colors: CB, MRD, & IB

En natuurlijk plaatjes :)
http://www.stevesmusiccenter.com/DeanPaceBassBig.jpg
http://www.stevesmusiccenter.com/DeanPaceBassDetails.jpg

Jeroenvanhulsteijn
17 maart 2005, 15:45
ik heb het ding wel zien staan. Ziet er echt piepklein uit. Maar komt denk ik vooral omdat er zo weinig materiaal aan zit. Verder geen idee hoe die klinkt.

frenske
17 maart 2005, 17:37
35" scale length is dat niet akkelig dicht bij een scale length van een normale bas. Wat dit ding dus eigenlijk is is een uitgeklede basgitaar die verticaal bespeelt wordt.

frenske
17 maart 2005, 17:38
35" scale length is dat niet akkelig dicht bij een scale length van een normale bas. Wat dit ding dus eigenlijk is is een uitgeklede basgitaar die verticaal bespeelt wordt.

RUIS
17 maart 2005, 20:50
Zo iets is ook met een strijkstok heel heftig. Eerst hoor je niks, dan begint het hele huis te trillen !!!

Alleen zijn strijkstokken uncool.....

MrUndo
21 maart 2005, 14:02
Zo iets is ook met een strijkstok heel heftig. Eerst hoor je niks, dan begint het hele huis te trillen !!!

Alleen zijn strijkstokken uncool.....
Electrische violen zijn wel cool :roll:

Chaney
21 maart 2005, 20:48
Ik heb hem in de winkel van Feedback in Apeldoorn uitgeprobeerd, hij is inderdaad wel klein voor een contrabas, maar hij speelt in vergelijking met een contrabas erg gemakkelijk.

De klank vond ik ook wel erg richting een contrabas gaan, en dat is de bedoeling lijkt mij. Het is denk ik wel erg afhankelijk van de versterker waarover je hem speelt

Chaney
21 maart 2005, 20:48
Ik heb hem in de winkel van Feedback in Apeldoorn uitgeprobeerd, hij is inderdaad wel klein voor een contrabas, maar hij speelt in vergelijking met een contrabas erg gemakkelijk.

De klank vond ik ook wel erg richting een contrabas gaan, en dat is de bedoeling lijkt mij. Het is denk ik wel erg afhankelijk van de versterker waarover je hem speelt

Chaney
21 maart 2005, 20:48
Ik heb hem in de winkel van Feedback in Apeldoorn uitgeprobeerd, hij is inderdaad wel klein voor een contrabas, maar hij speelt in vergelijking met een contrabas erg gemakkelijk.

De klank vond ik ook wel erg richting een contrabas gaan, en dat is de bedoeling lijkt mij. Het is denk ik wel erg afhankelijk van de versterker waarover je hem speelt

olaf reijnders
22 maart 2005, 23:44
3x uitgeprobeerd? :wink:

HIMrazorblade
28 maart 2005, 00:38
Ik heb hem in Rotterdam uitgebrobeerd over een Eden 2x15 inch combo geloof ik. Ik vond hem wel lekker klinken en zeer makkelijk speelbaar. Zelf nog nooit eerder op een contrabas of iets dergelijks gespeeld. Ja het geluid klonk ook wel lekker, ik kan het niet zo goed vergelijken met een contrabas omdat ik die nog nooit zelf heb bespeeld. Voor het geld lijkt me het best een leuk dingetje..

Daswell Tippin
8 juni 2005, 13:01
Zet een willekeurige basgitaar rechtop en je hebt hetzelfde effect.
Op dit basje kun je niet strijken. Je koopt voor heel veel geld een rechtopstaande fretloze basgitaar op een snaredrum standaard.

Uiteraard heeft iedereen het recht op zijn eigen manier voor gek te staan, maar dat kan ook goedkoper: ukulele, neusfluit............

Emeth
15 juni 2005, 23:04
http://www.mark-walker.co.uk/images/49.jpg
zo, mijn onnutige bijdrag voor vandaag aan mijn eigen topic :P

glasmacher
20 juli 2005, 20:15
Hallo, ik heb deze bas uitgeprobeerd in Duitsland en ik ga er zeker 1 kopen.
Geluid waanzinnig, deze bas zingt als een double bass en een fretless bass.
Neemt géén plaats in zowel op podium of auto, WAANZINNIG!!!!

Groetjes Jimmy Glasmacher