PDA

View Full Version : Multi-Footswitch ontwerpen en maken



DarknessAwaits
16 maart 2005, 18:31
testerde*test

DarknessAwaits
16 maart 2005, 18:32
Ik heb me vandaag al flink ingelezen op dit forum, maar ik blijf toch met enkele vragen zitten.

Ik wil een gecombineerde footswitch maken waarmee ik (schrik niet) mijn Laney TF700 (gitaarversterker), mijn Korg Triton LE (Synth) en Boss GT-3 (gitaarmultifx) kan schakelen.

Dit alles omdat ik zowel keyboard als gitaar speel in mijn band, en ik dus lichtelijk tijd te kort kom met kanaalschakelen. Mijn ontwerp is als volgt:
http://home.wanadoo.nl/rolandkamp/layout.jpg

Tot op heden gebruik ik een 2-kanaals Peavey footswitch voor mijn versterker. Deze gebruikt een stereo jack-plug. De ledjes die er van origine opzaten moesten er echter wel afgesoldeerd worden, anders werkte het niet.

Voor mijn keyboard gebruik ik een 1-kanaals footswitch van Marshall met werkende LED. In de AAN-stand blijft het keyboard de klank vasthouden, hoewel ik wel altijd als ik het keyboard aanzet, naar het menu moet gaan om de polariteit van de switch op + in te stellen ipv de - die altijd als default staat.

Voor mijn GT-3 gebruik ik momenteel niets, simpelweg omdat ik geen footswitch over heb. Ik heb wel eens dezelfde Marshall switch gebruikt als die ik nu op de Korg gebruik, met afwisselend resultaat. D.w.z. soms werkte het wel en soms pakte hij gewoon niet.

Deze 4 schakelaars wil ik nu dus op een pedaaltje maken, zodat ik gemakkelijk 2 of 3 dingen met een voet tegelijk kan aan- of uitzetten.

De vragen waarmee ik zit:

1.
Omdat ik LEDs wil gebruiken, moet ik dan een spanningsbron gebruiken?
In dat geval wil ik graag gebruik maken van een 9V adapter die ik al gebruik voor mijn noise-gate. Een splitkabel voor mijn adapter heb ik reeds.

2.
Welke schakelaars moet ik gebruiken? Als ik het goed het begrepen is een 3PDT (waar staat dat eigenlijk voor) gebruikelijk als je ook een LED wilt aansturen? Of zou een DPDT ook werken? (niet dat ik het verschil tussen die twee of SPDT begrijp.)

3.
Hoe moet het stroomcircuit eruit komen te zien?

Alvast heel erg bedankt!

ChrisMW
16 maart 2005, 22:15
Hoi

Wat wil je nu precies omschakelen? Laat het even weten of stuur 'n PMtje en ik zal proberen te helpen.

mvg

DarknessAwaits
16 maart 2005, 22:41
Hoi

Wat wil je nu precies omschakelen? Laat het even weten of stuur 'n PMtje en ik zal proberen te helpen.

mvg

Bij deze quote ik mezelf maar even:



Ik wil een gecombineerde footswitch maken waarmee ik (schrik niet) mijn Laney TF700 (gitaarversterker), mijn Korg Triton LE (Synth) en Boss GT-3 (gitaarmultifx) kan schakelen.

Dus ik wil de kanalen van mijn versterker kunnen schakelen, mijn keyboard 'damper' aan/uit kunnen schakelen en een functie op de gt-3 kan aan/uitschakelen.

DarknessAwaits
16 maart 2005, 22:42
Hoi

Wat wil je nu precies omschakelen? Laat het even weten of stuur 'n PMtje en ik zal proberen te helpen.

mvg

Bij deze quote ik mezelf maar even:



Ik wil een gecombineerde footswitch maken waarmee ik (schrik niet) mijn Laney TF700 (gitaarversterker), mijn Korg Triton LE (Synth) en Boss GT-3 (gitaarmultifx) kan schakelen.

Dus ik wil de kanalen van mijn versterker kunnen schakelen, mijn keyboard 'damper' aan/uit kunnen schakelen en een functie op de gt-3 kan aan/uitschakelen.

DarknessAwaits
16 maart 2005, 22:43
Bij deze quote ik mezelf maar even:



Ik wil een gecombineerde footswitch maken waarmee ik (schrik niet) mijn Laney TF700 (gitaarversterker), mijn Korg Triton LE (Synth) en Boss GT-3 (gitaarmultifx) kan schakelen.

Dus ik wil de kanalen van mijn versterker kunnen schakelen, mijn keyboard 'damper' aan/uit kunnen schakelen en een functie op de gt-3 kan aan/uitschakelen.

DarknessAwaits
16 maart 2005, 22:44
Bij deze quote ik mezelf maar even:

DarknessAwaits
16 maart 2005, 22:45
Ik wil een gecombineerde footswitch maken waarmee ik (schrik niet) mijn Laney TF700 (gitaarversterker), mijn Korg Triton LE (Synth) en Boss GT-3 (gitaarmultifx) kan schakelen.

Dus ik wil de kanalen van mijn versterker kunnen schakelen, mijn keyboard 'damper' aan/uit kunnen schakelen en een functie op de gt-3 kan aan/uitschakelen.

DarknessAwaits
16 maart 2005, 22:46
Sorry voor de gekke manier van posten, maar op andere manieren wil gitaarnet.nl niet meewerken.

DarknessAwaits
17 maart 2005, 00:28
Het wordt wel heel gortig hier...

ChrisMW
17 maart 2005, 10:18
Dus alles wat normaal in aparte kastjes zit in 1 kast of in 1 keer tussen keyboard en gitaar schakelen?

Heb nog wat koffie nodig :D

DarknessAwaits
17 maart 2005, 12:15
Dus alles wat normaal in aparte kastjes zit in 1 kast

Dát is de bedoeling!