PDA

View Full Version : Emma RF - 1



Rock n' sad
16 maart 2005, 15:56
test

Rock n' sad
16 maart 2005, 15:56
hallo
Ik zit momenteel erg te gassen op zo'n emma rf 1 , het heeft nog een naam maar die weet ik niet exact (ReezaFRATzitz ofzo iets :D ) maar het pedaal kost gal wat , iets van een 150 € , zou het dit waard zijn ? deze pedaal over een orange head ( 1500 € ) + marshall cabinet klinkt fantastsch , ik zelf speel over een valvestate combo , dus zou het pedaal hierop ook nog goed klinken of waarschijnlijk niet ?
maar ben van plan om me een vox adt 120 te kopen in september , dus de kans is groot dat ik achteraf de pedaal toch niet zou gebruiken

Tweedehands vind ik hem ook niet , ( tenzij iemand van jullie hem heeft ? :razz: )

Rock n' sad
16 maart 2005, 15:57
hallo
Ik zit momenteel erg te gassen op zo'n emma rf 1 , het heeft nog een naam maar die weet ik niet exact (ReezaFRATzitz ofzo iets :D ) maar het pedaal kost gal wat , iets van een 150 € , zou het dit waard zijn ? deze pedaal over een orange head ( 1500 € ) + marshall cabinet klinkt fantastsch , ik zelf speel over een valvestate combo , dus zou het pedaal hierop ook nog goed klinken of waarschijnlijk niet ?
maar ben van plan om me een vox adt 120 te kopen in september , dus de kans is groot dat ik achteraf de pedaal toch niet zou gebruiken

Tweedehands vind ik hem ook niet , ( tenzij iemand van jullie hem heeft ? :razz: )

Mitch
16 maart 2005, 16:10
Ik heb 'm ook een keer getest en vond 'm erg goed. Zeker op een EL84 amp met een harde attack is -ie perfect in te stellen: veel crunch en tóch die mooie attack van de amp. Indrukwekkend.
Uiteraard komen dit soort pedalen beter tot hun recht op buizenversterkers, maar dat begreep je al....
Ik zou, als ik jou was, eerst van amp veranderen, daarna kun je altijd nog gaan kijken wat je erbij wil qua pedalen. In Nederlandstalig Europa is -ie verkrijgbaar bij www.degiergitaarbouw.nl, on-line zijn ze natuurlijk van meerdere winkels te krijgen, via creditcard.

Rock n' sad
17 maart 2005, 15:50
ok ik zal die site eens chekken ,

maar ik dacht al dat het beter was om nog te wachten , ik speel nu met multieffect , maar wil zeke en vast overschakelen naar losse pedalen in een verre toekomst !
langs een kant denk ik ook dat zo'n vox adt toch ook digitaal is en dat ik dat ook sneller beu ga worden , dus dat er meer mogelijkheden gaan zijn met een buizenversterker
Is dit een beetje correct of niet ?

DREAMMACHINE
17 maart 2005, 16:09
....ja.... :D ...iig betere sound als je beetje goede buizenamp kiest he!

Antal
17 maart 2005, 18:01
langs een kant denk ik ook dat zo'n vox adt toch ook digitaal is en dat ik dat ook sneller beu ga worden , dus dat er meer mogelijkheden gaan zijn met een buizenversterker
Is dit een beetje correct of niet ?

Meer mogelijkheden zeker niet. Maar wel een betere sound, en dat verkies ik persoonlijk boven veelzeidigheid (Ik speel dan ook op een SPL. Veelzeidigheid: 0,0 :wink: )

ieme
17 maart 2005, 18:17
De bassist van mijn band gebruikt hem! klinkt goed!