PDA

View Full Version : I've always thought of you - fragmentje door beginner



SaferSephy
16 maart 2005, 14:01
ik ben maar zo brutaal geweest om het hier nu te posten omdat in sounds bijna geen akoestische spelers zitten. Ik heb al eerder een clipe gepost van dit nummer..alleen dan zonder bridge. Hieronder staan drie nieuwe fragmenten...ze zijn niet super goed...ik heb geen tijd om alles 5 keer over te spelen...bovendien speel ik nog maar iets langer dan een half jaar gitaar dus dan kun je dat verwachten :)

(rechts klikken en opslaan als please :))

Fragment 1 - een stuk main theme en bridge van het nummer veel fouten :(:

http://www.cyclesale.nl/tmp/tommy1.mp3

Fragment 2 - het hele nummer zonder intro (te lui voor) ...ga halverwege de fout in maja :p:

http://www.cyclesale.nl/tmp/tommy2.mp3

Fragment 3 - haha Intro van "train to dusseldorf" en van "Green Thumb" gewoon voor de gein :p:

http://www.cyclesale.nl/tmp/tommy3.mp3

:)

Floris1984
16 maart 2005, 15:18
Voor iemand die nog maar een half jaar speelt erg leuk!

Hoeveel uur speel je ongeveer per dag, 3 uur 'ofzoiets' :-D

SaferSephy
16 maart 2005, 16:00
dat verschilt eigenlijk nogal...maar 2 uur per dag zal ik soms best halen

SaferSephy
16 maart 2005, 16:27
ik luister nu eigenlijk voor het eerst pas goed aan...sorrie voor de opname kwaliteit...heb alleen computer mic :(...en ik heb echt slechte recordings gepubliceerd haha

Picker
16 maart 2005, 18:42
Jij speelde toch amper drie maanden of zo?

Als je nu een beetje doortstudeert mag je eind April in Apeldoorn mijn CD introductie wel spelen. Scheelt mij weer oefenen...

:-)

SaferSephy
16 maart 2005, 18:51
ik ben nu ongeveer een half jaar serieus bezig met gitaar :)

ennuh Picker dat vind ik een hele grote eer, moet ik wel oefenen en vrij proberen te krijgen van werk...ik werk op zondags altijd in een pannekoeken restaurant (tja je moet wat als arm studentje :razz: )

Jeroenvanhulsteijn
17 maart 2005, 11:06
klinkt inderdaad al wel erg lekker! Ik speelde geloof ik na 3 maanden "Altijd is kortjakje ziek" en "Roodborstje tikt tegen het raam".

SaferSephy
17 maart 2005, 12:11
heeft me wel een maand ploeteren gekost om te leren hoor. Als beginner is elk akkoord dat Tommy gebruikt onderhand nieuw en moet je ELKE greep nog onder de knie krijgen.

Ben gister begonnen aan windy & warm...die kon ik al een beetje, maar alleen het basis deuntje...de eerste bridge begint na 1 dag al best netjes te lopen en volgende week begin ik aan de 2de bridge (die is HEEL moeilijk met echt "solo" elementen hoog op de hals dus dat moet ik nog maar eens zien of ik dat uberhaubt onder de knie krijg)

kris555
17 maart 2005, 12:52
klinkt zeker leuk. Ik speel nu bijna een jaar maar doe het je niet na, maar ja ik oefen ook geen fingerpicking :wink:

Mienmachine
17 maart 2005, 13:29
Klinkt lekker hoor, maar verder 'praat' je maar wat :wink:

SaferSephy
17 maart 2005, 13:50
geen 3 maanden :) ongeveer half jaar echt bezig


ennuh met de wedstrijd? je bedoelt zeker die in raalte? ik had graag naar het festival gegaan maar moest werken.

En met de wedstrijd had ik toch niet meegedaan...alsof ik kans had gehad :(

Azrael
17 maart 2005, 14:27
Verdomde knap voor een half jaar gitaar.....

Jeroenvanhulsteijn
17 maart 2005, 14:37
En met de wedstrijd had ik toch niet meegedaan...alsof ik kans had gehad :(

Doe mee met de Mediaeval Contest :wink:

Harald
17 maart 2005, 15:05
Voor een half jaar helemaal niet gek. Blijven doorgaan! Zit hard te denken wat ik speelde na een half jaar... In ieder geval geen Tommy, daar had hier nog niemand van gehoord toen.

belg
17 maart 2005, 20:51
Heb me ook eens gewaagd aan Tommy, ik heb de tabs van 'only' te pakken. Moet zeggen, niet eens zo moeilijk in de grepen, die zijn aan te leren... Wel verschrikkelijk moeilijk in timing, ritme en kleur. op die manier echte 'grrrrrrr-nummers...' Vind dit echt knap!

Ik hou me toch nog maar bij de 'boem-tsjik' nummertjes, zoals momenteel 'here comes the sun' ,lekker pielen in D-maj. en een zootje rags van Stefan Grossman....Blijf nu vooral bezig met de vastheid van mijn bassen.

Mijn probleem is toch dat ik geen les krijg, en kan nemen. Het blijft maar gissen naar de juiste manier..
Het is dat ik gitaar spelen leuk vind, ergens is het masochisme :evil:

belg
17 maart 2005, 20:51
Heb me ook eens gewaagd aan Tommy, ik heb de tabs van 'only' te pakken. Moet zeggen, niet eens zo moeilijk in de grepen, die zijn aan te leren... Wel verschrikkelijk moeilijk in timing, ritme en kleur. op die manier echte 'grrrrrrr-nummers...' Vind dit echt knap!

Ik hou me toch nog maar bij de 'boem-tsjik' nummertjes, zoals momenteel 'here comes the sun' ,lekker pielen in D-maj. en een zootje rags van Stefan Grossman....Blijf nu vooral bezig met de vastheid van mijn bassen.

Mijn probleem is toch dat ik geen les krijg, en kan nemen. Het blijft maar gissen naar de juiste manier..
Het is dat ik gitaar spelen leuk vind, ergens is het masochisme :evil:

Buzz
18 maart 2005, 08:59
Dan ben ik overtuigd masochist! 8-)