PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul custom



hans hiemstra
18 juli 2002, 21:17
Ik ben van plan om een Epiphone Les Paul custom (nieuw) aan te schaffen. Is er iemand die in het bezit is van deze gitaar, en zo ja hoe bevalt deze. Ik ben op dit moment nog in het bezit van een Samick Les Paul deluxe, wat een kopie is van de black beauty (incl. 3 hb's),zit er veel verschil tussen deze 2 gitaren, ik heb namelijk begrepen dat samick door epiphone wordt gefabriceerd. De zaak vraagt € 695 voor de gitaar, is dat redelijk?

BLOK182
18 juli 2002, 21:45
Op zich maakt Epiphone zeer aardige, betaalbare LP's. Heb er zelf ook eentje, een Studio (ga nou niet zeiken dat dit een kindergitaar is, hij is lekker licht dus heerlijk om mee over het podium te springen :wink:
Heb zelf een paar weken een Custom gehad, maar de nek was kromgetrokken, heel raar.
Heb toen geld teruggekregen en een studio gekocht.
Speelt erg lekker, vooral als je geen centjes hebt voor een Gibson.

episua
18 juli 2002, 23:39
Prima gitaren, niks mis mee!

Sandman
19 juli 2002, 19:42
Vooral nadat je er sd's in heb gehobbied, roeleert deze uitermate. Om termen die de tegenwoordige jeugd veelvuldig toepast te gebruiken.

Mitch
21 juli 2002, 20:41
Ik heb de mijne nu bijna 7 jaar en hij ligt momenteel bij mijn favoriete gitaarboer Sander de Gier (site: http://www.degiergitaarbouw.nl, check vooral zijn basgitaren: very cool !) omdat de stemmechanieken toch echt aan het eind van hun latijn zijn. Niet slecht voor een 'B-merk'. Ik heb vorig jaar nieuwe humbuckers van Seymour Duncan erin laten zetten, omdat de originele nogal wollig klonken; ik speelde vrijwel altijd met beide humbuckers aan.
Nou moest ik laatst bij Feedback een pedaal testen en ik had mijn eigen beest niet bij me, dus pakte ik een nieuwe Custom uit het rek en ik moet zeggen: de nieuwe HB's zijn absoluut beter dan mijn originele. Niet beter dan de SD's uiteraard, maar ik denk dat je met de Epi LP Custom een goed gitaar koopt.