PDA

View Full Version : Wie gaat bij Feedback een aankoop boven de 500 euro doen?



ieme
16 maart 2005, 13:32
test

ieme
16 maart 2005, 13:33
Ik heb bij feedback een tegoedbon van 530 euro gekregen! Ik kon helaas niet cash terug krijgen!
Deze kan door een van jullie voor 500 overgenomen worden! dat scheelt alweer 30 euro!

ieme

pimmetje
16 maart 2005, 13:51
Je KON geen cash terug krijgen?!?
Je bedoelt dat ze dat niet wilden doen.

Ik weet niet waar die tegoedbon voor was, maar als het was vanweg het (binnen redelijke tijd en in goede staat) terugbrengen van gekochte waren, dan MOETEN ze geld terug geven.
Veel zaken zeggen dat hun voorwaarden zeggen dat ze dat niet doen, maar die voorwaarden zijn ALTIJD ondergeschikt aan de wet.

Misschien dat je dus nog ff terug wilt naar Feedback....

Wormaap
16 maart 2005, 13:54
Pimmetje, waar baseer je dit op?
Geld volledig terugkrijgen kan alleen bij aankopen op afstand (online, telefoon etc.) en binnen 7 dagen.
Als iets dat je in de winkel gekocht hebt je niet bevalt, ben je 'overgeleverd' aan de coulance van de verkoper, je hebt immers in de winkel kunnen testen. Als het produkt kapot is gegaan, moet de winkelier het repareren, vervangen of als het écht niet anders kan het geld teruggeven.

ieme
16 maart 2005, 13:55
Nou t zit zo, ik heb een G-Major gekocht, daar was steeds wat mee, nu zijn we 8 maanden na aankoop en heb ik een g-major gekocht, na problemen daar een nieuwe gekregen en die is wederom opgestuurd met problemen!
Nu had ik geen vertrouwen meer in de spullen en wil ik mijn geld terug, dit willen ze niet geven dus geven ze een bon... deze bon heb ik niets aan want wat ik wil gaan kopen is niet bij fuckback leverbaar....

pimmetje
16 maart 2005, 14:18
Als hoofdregel bij consumentenkoop geldt dat de geleverde zaak moet beantwoorden aan de overeenkomst. Een zaak beantwoordt hieraan als het die eigenschappen bezit die de koper op grond van de koopovereenkomst mocht verwachten. Hoewel deze regel erg vaag is, dient toch aan de hand hiervan bepaald te worden wat de rechtspositie van beide partijen is. Kortom, wie er gelijk heeft.

De koper kan, indien het geleverde niet aan de overeenkomst beantwoordt, eisen dat de overeenkomst wordt nagekomen. U kunt daarbij denken aan herstel van het niet deugdelijke artikel, levering van het ontbrekende of vervanging. Indien de verkoper de klachten niet binnen een redelijke termijn verhelpt, kan de koper een beroep doen op ontbinding van de overeenkomst. Dit heeft tot gevolg dat de verkoper het gekochte terug dient te nemen en aan de koper de koopsom dient te retourneren.

pimmetje
16 maart 2005, 14:18
Dat geldt trouwens NIET alleen voor koop op afstand.

Ibanez RuleZ
16 maart 2005, 14:24
hmm, ik was altijd onder de indruk dat het wettelijk niet is toegestaan een tegoedbon te geven, op afstand of niet. Ik heb ooit eens wat gekocht bij feedback, een acoustische gitaar en toen ik m wilde laten afstellen bleek de hals getordeerd... ik heb gewoon het geld terug gehad, ik had er niet op gelet, dus ik denk dat ik mazzel heb gehad.

Harrald

pimmetje
16 maart 2005, 14:30
Het is wettelijk natuurlijk wel toegestaan. Als de klant ermee akkoord gaat, is er geen wet die 't zeg maar kan verbieden :D.
Maar je hebt als klant in bijna alle gevallen dat je een tegoedbon aangesmeerd krijgt gewoon recht op je geld terug.

Ik heb hier ff geen burgerlijk wetboek liggen, dus probeer ik 't via google te vinden. Maar daar krijg ik vooral voorwaarden van winkels zelf (en die zijn eigenlijk waardeloos omdat we gelukkig consumentenrechten hebben).

ieme
16 maart 2005, 14:43
Maar goed, ik wil weten of ik in mn recht sta als ik mn geld terug wil....

V!N
16 maart 2005, 14:58
Die tegoedbon blijft nog wel even geldig .. Bespaar je al dat gehannes met de consumentenbond of eventueel juridisch gedoe en wacht een paar weken tot je weer iets anders wilt hebben, de kans is groot dat Feedback het dan wel kan leveren.

ieme
16 maart 2005, 15:17
Die tegoedbon blijft nog wel even geldig .. Bespaar je al dat gehannes met de consumentenbond of eventueel juridisch gedoe en wacht een paar weken tot je weer iets anders wilt hebben, de kans is groot dat Feedback het dan wel kan leveren.

nee kunnen ze niet!

Wormaap
16 maart 2005, 15:40
De koper kan, indien het geleverde niet aan de overeenkomst beantwoordt, eisen dat de overeenkomst wordt nagekomen. U kunt daarbij denken aan herstel van het niet deugdelijke artikel, levering van het ontbrekende of vervanging. Indien de verkoper de klachten niet binnen een redelijke termijn verhelpt, kan de koper een beroep doen op ontbinding van de overeenkomst.
Zoals ik al eerder zei, moet de verkoper eerst repareren cq. vervangen, en DAN pas geld terug geven. Bij koop op afstand kun je gewoon zonder opgaaf van reden binnen 7 dagen retourneren en je volledige aankoopbedrag (INCLUSIEF verzendkosten) terugkrijgen.
Ik denk dat dit een gevalletje 'jammer maar helaas' is omdat Ieme akkoord is gegaan met de tegoedbon. Als je hem hebt, zou ik eens bellen naar een rechtsbijstandverzekering om zo wat meer duidelijkheid te krijgen of je misschien alsnog je geld terug kan krijgen.

ieme
16 maart 2005, 15:45
De koper kan, indien het geleverde niet aan de overeenkomst beantwoordt, eisen dat de overeenkomst wordt nagekomen. U kunt daarbij denken aan herstel van het niet deugdelijke artikel, levering van het ontbrekende of vervanging. Indien de verkoper de klachten niet binnen een redelijke termijn verhelpt, kan de koper een beroep doen op ontbinding van de overeenkomst.
Zoals ik al eerder zei, moet de verkoper eerst repareren cq. vervangen, en DAN pas geld terug geven. Bij koop op afstand kun je gewoon zonder opgaaf van reden binnen 7 dagen retourneren en je volledige aankoopbedrag (INCLUSIEF verzendkosten) terugkrijgen.
Ik denk dat dit een gevalletje 'jammer maar helaas' is omdat Ieme akkoord is gegaan met de tegoedbon. Als je hem hebt, zou ik eens bellen naar een rechtsbijstandverzekering om zo wat meer duidelijkheid te krijgen of je misschien alsnog je geld terug kan krijgen.

ik heb de bon nog niet, ik kan em afhalen....

Wormaap
16 maart 2005, 16:03
Dan wordt het (ook gezien de post in het andere topic hierover, waarin je zegt dat ze hem hebben laten repareren) lastig.
Normaliter zou je nu gewoon je geld terug kunnen eisen, maar aangezien het apparaat al gerepareerd is zou je het eigenlijk moeten gebruiken, en als'ie het dan weer niet doet kun je je geld terug eisen.

grayfink
16 maart 2005, 18:19
Ik bied 300 € :lol:

AntY
16 maart 2005, 18:21
ik denk dat als je op hoge poten naar fb gaat ze je wel je geld teruggeven. zij kunnen geen deugdelijke artikelen leveren... en hun reparatie faalt.

V!N
16 maart 2005, 19:48
Die tegoedbon blijft nog wel even geldig .. Bespaar je al dat gehannes met de consumentenbond of eventueel juridisch gedoe en wacht een paar weken tot je weer iets anders wilt hebben, de kans is groot dat Feedback het dan wel kan leveren.

nee kunnen ze niet!

Goed lezen, over een paar weken wil je misschien wel met alle geweld een mesa huppeldepup of engl nogwattes hebben. Het lijkt me sterk dat Feedback daar niet aan kan komen.

Wees geduldig en vertrouw op je wispelturigheid. :-D

Almighty
16 maart 2005, 19:56
Ga er op zaterdag of een andere drukke dag heen en maak ff flink stennis.
Zeg dat je in je recht staat en neem eventueel bewijs hiervan mee en spreek op luide doch niet agressieve toon, anders ben jij de lul die komt klagen in de ogen van de andere klanten.
Leg duidelijk uit dat dit toch al de 2de keer was dat je hiervoor terug komt en dat je dus geen vertrouwen in het product, eigenlijk geven ze door de tegoedbon al aan dat zij dat ook vinden.

groovyB3
16 maart 2005, 20:07
Wat wil je dan hebben wat zo speciaal is dat feedback het niet kan leveren?

vester86
16 maart 2005, 21:11
ik denk dat hij gewoon van feedback af wil, dat hij bij een winkel met betere service liever iets koopt

iam
16 maart 2005, 21:14
kunnen we anders met zn allen richwoodjes kopen?
:p

AART
16 maart 2005, 21:15
haal gewoon een framus daar ofzo, of een leuke bogner, over een maandje wil je toch weer iets anders en verkoop je hem gewoon, ben je ook van de feedback af...

Reel Big Fish
16 maart 2005, 21:35
ik denk dat als je op hoge poten naar fb gaat ze je wel je geld teruggeven. zij kunnen geen deugdelijke artikelen leveren... en hun reparatie faalt.

Precies, helemaal mee eens. Ben het ook eens met wat Almighty zei: lekker stennis schoppen als ze echt niet luisteren :) :) :)

Anavrin
16 maart 2005, 21:42
gasten, ik denk dat feedback al best redelijk is geweest. Hij heeft dat ding al 8 maanden, en in principe geven ze hem de keus om iets anders uit te zoeken voor z'n geld. Na 8 maanden moet je over het algemeen al blij zijn dat ze het apparaat niet weer opsturen voor reparatie.

Ic3gl0vE
16 maart 2005, 21:47
Na 8 maanden is je omruilgarantie wel een keer verlopen ja... Dan vind ik een waardebon ook niet onredelijk. En als die waardebon onbeperkt geldig is, hou je 'm toch gewoon? Er komt vast ooit wel íets dat je wilt kopen en dat ze daar hebben

ieme
17 maart 2005, 00:21
gasten, ik denk dat feedback al best redelijk is geweest. Hij heeft dat ding al 8 maanden, en in principe geven ze hem de keus om iets anders uit te zoeken voor z'n geld. Na 8 maanden moet je over het algemeen al blij zijn dat ze het apparaat niet weer opsturen voor reparatie.

Ja maar van die 8 maanden is hij 6!!! in repatatie geweest!

Azrael
17 maart 2005, 00:25
Ik stem voor die winkel binnen gaan en ze het eens goed duidelijk maken 8-)

Bluesbreaker
17 maart 2005, 01:05
Ik stem voor die winkel binnen gaan en ze het eens goed duidelijk maken 8-)

Jaja, stoere praat..... :roll:

ieme
17 maart 2005, 01:07
ik zal morgen bellen voor een oplossing en anders zaterdag bon halen en die aan een klant proberen te verkopen...