PDA

View Full Version : Eerste optreden met mijn gereviseerde ’65 blackfac



HaTim
16 maart 2005, 12:28
Ik ben een gelukkige bezitter van een heuse, pas door Al gereviseerde, ’65 Blackface Twin Reverb.
Afgelopen zaterdag kon ik ‘m voor het eerst uitproberen met mijn Rhythm&Blues band in een vol zaaltje.
Normaal gesproken speel ik op een Toneking Meteor 4x6V6, waar ik erg tevreden mee ben.
Opvallend was de authoriteit van de versterker. Het geluid vulde het podium zonder dat het hard klonk of opdringerig, erg driedimensionaal. Het andere was de punch. Nog voordat de tonen er waren, hoorde je zo’n lekkere percussieve aanslag. Of ik nu een volledig akkoord speelde, een klein hoog akkoordje of zelfs alleen maar een gedempt akkoord, de vette punch maakte het vol en krachtig en alles even volwaardig, waardoor er heel veel ruimte was voor kleine dingetjes tussen de akkoorden door. Misschien dat dit een typisch voorbeeld is van een niet-stijle versterker.
En hoewel het heet dat een Twin clean is, klonk het niet als steriel clean. Eigenlijk klonk ie zo vanzelfsprekend dat je niet bezig bent in hoeverre er een randje aan zit.
Enfin, typisch zo’n avond waar ik kon blijven spelen en spelen, al was het maar op een akkoord.
Helaas weegt ie 27 kg en woon ik op 3 hoog.