PDA

View Full Version : Die drang om te spelen...



SaferSephy
16 maart 2005, 11:04
ik zit nu op stage en heb tijdens het harde werken nog welleens tijd om eventjes hier te kijken of er nog nieuwe berichten zijn...ets dat funest is voor m'n concentratie...als je niet oppast ben je al weer weggedroomt naar een wereld waar je samen met TE "The man with the green thumb" aant spelen bent voor groot publiek.

En dan wordt je wakker en besef je dat je nog een lange weg hebt te gaan...

Ik wil m'n gitaar en wel nu verdorie :P

kris555
16 maart 2005, 11:49
haha ik ken dat gevoel ja...
ik loop nu ook stage maar heb zat tijd om hier vaak te komen kijken :wink: Maar ik heb hetzelfde ja, ik heb ook vaak de drang om lekker thuis te gaan zitten spelen, maar helaas het is nog lang geen 5 uur :(

Brianmayrulezzz
16 maart 2005, 11:58
weet je wat pas erg is, dat je drie weken amper kunt spelen vanwege van die kuttentamens, zit je achter je bureau, nog geen twee meter staan 4 skunne gitaartjes te schreeuwen om bespeeld te worden :( :cry:

Azrael
16 maart 2005, 12:01
weet je wat pas erg is, dat je drie weken amper kunt spelen vanwege van die kuttentamens, zit je achter je bureau, nog geen twee meter staan 4 skunne gitaartjes te schreeuwen om bespeeld te worden :( :cry:

Gewoon tijd maken........doe ik ook......

:roll:

SaferSephy
16 maart 2005, 12:08
gelukkig geen tentamens voor mij dit halfjaar :D

kris555
16 maart 2005, 12:58
inderdaad gewoon tijd voor maken. De boog kan niet altijd gespannen staan zeg ik altijd maar :wink:

Picker
16 maart 2005, 21:18
Ik studeerde altijd met mijn gitaar op schoot. Elke halve minuut even een accoordje pakken. Heb ik ongeveer 23 jaar volgehouden, toen had ik genoeg gestudeerd.

SaferSephy
16 maart 2005, 22:06
Ik studeerde altijd met mijn gitaar op schoot. Elke halve minuut even een accoordje pakken. Heb ik ongeveer 23 jaar volgehouden, toen had ik genoeg gestudeerd.

Zo zit ik dus ook altijd te posten :p

*boem chick boem chick* *post* *boem chick boem chick* etc :)

Azrael
16 maart 2005, 23:08
Ik studeerde altijd met mijn gitaar op schoot. Elke halve minuut even een accoordje pakken. Heb ik ongeveer 23 jaar volgehouden, toen had ik genoeg gestudeerd.

Zo zit ik dus ook altijd te posten :p

*boem chick boem chick* *post* *boem chick boem chick* etc :)

Ken dat :P Ook wel eens als ik op MSN zit.......

*piepue pieuei pieeeEeeeeuwww* tik tik tik tik tik en weer door....

m^rton
20 maart 2005, 12:10
Haha, ik ook.
Ik vraag me wel eens af wat die andere de hele tijd tussen msn door zitten te doen. Want er zijn er serieus die de HELE dag online zijn.

Slashfan
21 maart 2005, 18:38
Ik studeerde altijd met mijn gitaar op schoot. Elke halve minuut even een accoordje pakken. Heb ik ongeveer 23 jaar volgehouden, toen had ik genoeg gestudeerd.

Zo zit ik dus ook altijd te posten :p

*boem chick boem chick* *post* *boem chick boem chick* etc :)

Ken dat :P Ook wel eens als ik op MSN zit.......

*piepue pieuei pieeeEeeeeuwww* tik tik tik tik tik en weer door....

Ik zit altijd met gitaar op schoot achter de computer, en ook tijdens msn. ik zit ook alleen nog maar voor de online lessen (tot dat ik een leraar heb gevonden) achter de computer

Azrael
21 maart 2005, 18:43
Op het moment speel ik even geen gitaar. Mijn handen moeten rusten........teveel gespeeld en mijn spel gaat achteruit op het moment. Even een pauze dus. Het is wel verleidelijk te spelen overgens :(

kris555
22 maart 2005, 10:26
Ik ken dat ja. Ik had een tijdje terug ook heel veel gespeeld en na een tijdje ging mijn spel ook achteruit :( Ik heb toen ff 2 dagen niet (oke heel weinig) gespeeld en daarna ging het een stuk beter. Mijn handen hadden kennelijk rust nodig ofzo ja. Best vreemd is dat eigenlijk. Soms kan ik ook in het weekend niet spelen en dan gaat het die maandag erop altijd beter als normaal :???: Hebben andere dat ook?

Picker
24 maart 2005, 18:03
Ik heb gelukkig nooit problemen met vermoeide vingers of handen. Maar ik ben ook (bijna) altijd erg ontspannen in mijn handen als ik speel. Heb het gevoel dat ik amper kracht zet.

Wel heb ik dat tijdens intensieve dagen de vingertoppen van mijn linkerhand finaal aan rafels gaan. Uiteraard zit daar een heleboel eelt op, maar daar slaan dan wel de gaten in en de vellen hanger er dan aan. Ziet er dan even heel ernstig uit, maar twee dagen later is het altijd weer helemaal genezen.

Azrael
24 maart 2005, 18:42
Ik heb gelukkig nooit problemen met vermoeide vingers of handen. Maar ik ben ook (bijna) altijd erg ontspannen in mijn handen als ik speel. Heb het gevoel dat ik amper kracht zet.

Wel heb ik dat tijdens intensieve dagen de vingertoppen van mijn linkerhand finaal aan rafels gaan. Uiteraard zit daar een heleboel eelt op, maar daar slaan dan wel de gaten in en de vellen hanger er dan aan. Ziet er dan even heel ernstig uit, maar twee dagen later is het altijd weer helemaal genezen.

Ik heb ook al 2,5 jaar nergens last van maar ik ging jammen en ik hoorde mijzelf niet dus ging ik harder rammen. Resultaat was een hoop pijn later.....

bert k
25 maart 2005, 14:03
Ik heb gelukkig nooit problemen met vermoeide vingers of handen. Maar ik ben ook (bijna) altijd erg ontspannen in mijn handen als ik speel. Heb het gevoel dat ik amper kracht zet.

.
Het viel me bij het concert van Tommy Immanuel op dat hij een bizar zachte aanslag had. Dat is met een versterkte gitaar natuurlijk geen probleem. Thuis meteen geprobeerd, en mijn rechterhandtechniek ging er onmiddelijk op vooruit. Lijkt dat op jouw speelstijl?