PDA

View Full Version : Review: HWA Myclone Amp



LordRiffenstein
16 maart 2005, 09:21
Are you chicken McFly? :cool:

http://lordriffenstein.netfirms.com/Extra/HWA%20Myclone%20Amp.jpg

Het pedaal is beter dan de foto :razz:

Eerste review na ongeveer 1.5 uur testen. HWA-kloon van de bekende MXR Micro Amp. De verschillen die ik weet is dat de HWA true bypass is en dat HWA de voicing van het pedaal kan bepalen. Remco vroeg of ik wou dat de Myclone Amp wat shizzle snizzle my wizzle toevoegd, wat brilliante in het hoog dus en dat zag ik wel zitten.

De bouw is zoals steeds bij HWA dik in orde, alles netjes in mekaar gezet, goeie paintjob, duidelijke led jada jada. Ik kon kiezen uit 3 verschillende knoppen en ging voor de chickenhead, om hem toch net iets anders te hebben.

Gisteren dus een eerste keer getest, gewoon ergens in mijn pedalen-keten geplugd en testen maar. Unity gain zat bij mij net voorbij 12:00, nog meer dan voldoende boost dus! Eerst ff proberen op het cleane kanaal van mijn Savage SE. Mmm klinkt wat luider en inderdaad wat meer sparkle, lekker. Nog wat meer gain op de Myclone Amp, oh kijk, nu krijgt het cleane een randje. Met de gain op 2:00 had ik een klein randje bij hard aanslaan maar een ZEER dynamische sound. Dan over nr crunch1, lichte crunch op de versterker. Ook hier voegt de MA wat sparkle toe en door de boost gaat alles romiger klinken, iets meer oversturing omdat de pre-amp op zijn flikker krijgt. Ook dit resulteerde in een super dynamische sound, geen verlies van laag gewoon erg vette sound, alsof je versterker loeihard staat. En het zelfde geldt eigenlijk voor de 2 andere kanalen van de Engl, de MA werkte gewoon perfect om een wat andere sound te krijgen. Ook voor solo-sounds werkt hij prima, door het toevoegen van wat sparkle gaat het allemaal lekker door de mix (vanavond repetitie en dan zeker testen). Als extra vermelding nog even zeggen dat de MA perfect was voor het boosten van high gain in combi met een cheesy eighties sound (delay, reverb, chorus, picth shift ala Lukather), de sound werd heel open hierdoor, erg vet.

Dit is uiteraad nog echt een honeymoon review maar de plezier/prijs factor ligt HEEL erg hoog. Vanavond de eerste real life test met de blues/rock-band en ik probeer het komende weekend enkele soundclips op te nemen :-D

DREAMMACHINE
16 maart 2005, 10:40
klinkt interessant, ben benieuwd naar de soundclips!
...klopt het dat dit meer richting xotic ac booster gaat, of is hij nog goed te vergelijken met het mxr origineel?

ieme
16 maart 2005, 10:50
Leuk ding Yoeri!

LordRiffenstein
16 maart 2005, 10:50
klinkt interessant, ben benieuwd naar de soundclips!
...klopt het dat dit meer richting xotic ac booster gaat, of is hij nog goed te vergelijken met het mxr origineel?

Heb het origineel nooit gehoord maar ik vind dat de Myclone Amp meer in de richting van de RC booster gaat maar dan zonder de EQ.

maylingjv
16 maart 2005, 12:44
ik heb daar niets aan toe te voegen :D

Speeddemon
16 maart 2005, 18:07
ik heb daar niets aan toe te voegen :D
Jelle?

tuurlijk wel!

More input!
:wink:

LordRiffenstein
16 maart 2005, 18:28
ik heb daar niets aan toe te voegen :D
Jelle?

tuurlijk wel!

More input!
:wink:

Meer input? Dit met EQ is een winner, 2-bands zoals op de RC booster. Hoewel, hij klinkt zo ook al super. :-D

Speeddemon
16 maart 2005, 18:32
pedalen met EQ erop zijn gemaakt door slechte ontwerpers. :razz:

(gnagna, de Guv'nator die gaat komen is nl. NIET door mij ontworpen :razz: )

maylingjv
16 maart 2005, 19:42
meer input? hmmm yoeri geeft denk ik toch een duidelijker revieuwtje als mij maar anders smijt degene die ik naar jou heb doorgemaild remco maar op de site als je ze nog hebt

BartL
16 maart 2005, 20:01
Dude...die zin moest ik 3 keer lezen voordat ik hem begreep 8-)


Maar goed, pedaal ziet er dus echt vet uit :-D Jammer dat ik zo een soort pedaaltjes (nog) niet gebruik :razz:

Robbert
16 maart 2005, 20:55
[quote="Speeddemon"]pedalen met EQ erop zijn gemaakt door slechte ontwerpers. :razz: [quote]

Kunnen we nog over twisten.. maar hoe dan ook; kost die Myclone nou, ik heb nog wat USDtjes over :D

Robbert
16 maart 2005, 20:58
pedalen met EQ erop zijn gemaakt door slechte ontwerpers. :razz:

Kunnen we nog over twisten.. maar hoe dan ook; kost die Myclone nou, ik heb nog wat USDtjes over :D


Jezus, takkeforum

Speeddemon
16 maart 2005, 21:21
59 euro ex verzenden. Maar vanaf nr #6 worden ze PCB en niet meer PTP, dus mogelijk dat ie dan 64 euro wordt.

Robbert
16 maart 2005, 21:23
59 euro ex verzenden. Maar vanaf nr #6 worden ze PCB en niet meer PTP, dus mogelijk dat ie dan 64 euro wordt.

En in USD? :D

BartL
16 maart 2005, 21:35
[Noobmode] PTP = Point to point right? Wat is dat precies? En wtf is PCB? :???: :oops: :oops:

Nielsje
16 maart 2005, 21:41
59 euro ex verzenden. Maar vanaf nr #6 worden ze PCB en niet meer PTP, dus mogelijk dat ie dan 64 euro wordt.

Zijn PTP's niet meer op verzoek te bestellen ?;)

Speeddemon
16 maart 2005, 22:38
In USD met shipping $86. :razz:

PCB=Printed Circuit Board.

LordRiffenstein
17 maart 2005, 07:53
Gisteren dus met de blues/rock-band staan repeteren. Voor het gemak even de Barber LTD in mijn rack vervangen door de Myclone Amp. Ik gebruik de LTD momenteel als boost met een randje om net dat extra te geven.

Eerst had ik de MA met gain op 12u, op het cleane kanaal gaf dit een kleine boost. Ik gebruik meestal mijn Tone Press om wat boost en comp toe te voegen op clean, de MA geeft extra volume en weer die sparkle waardoor het clean een extra dimensie krijgt. Op crunch deed hij met deze instelling weinig meer dan de sparkle toevoegen, wat an sich ook niet verkeerd klinkt, iets meer SRV zeg maar. Volgende stap was de gain opvoeren nr +-2:00. De volumeboost op het clean werd nu wel erg groot maar het resultaat was een erg goeie cleane solo klank, prikte perfect door de mix en voegt een randje toe. Wat me ook hier weer opviel net als tijdens mijn eerste test was de hoeveelheid dynamiek dat je krijgt. Je kan echt super gevoelig spelen en toch een erg open klank hebben. Op de crunch kanalen komt de MA nog het best tot zijn recht voor mij. Met gain op 2:00 geeft hij een lekkere volumeboost perfect voor korte fill-ins ed. Ook hier weer bakken dynamiek, iets wat ik niet verwachtte van een 'simpele' clean boost en is misschien nog het leukste aspect aan dit pedaal. Het klinkt gewoon heel lekker maar door die dynamiek kan je erg relaxt spelen en veel gevoel leggen in je spel en de MA vertaald dit perfect. Wat ook erg leuk is dat bij het terugdraaien van je volume op de gitaar, je sound lekker open blijft.

Maw, nog steeds geen verkeerd woord over de Myclone Amp, doet perfect wat hij moet doen. Ondanks dat hij enkel een Gain-regeling heeft is het toch een veelzijdig pedaal!. Volgende test is de Myclone Amp in combinatie met OD-pedalen, er voor of er achter en daarna probeer ik wat soundclips te maken!

mmrizio
17 maart 2005, 09:10
59 euro ex verzenden. Maar vanaf nr #6 worden ze PCB en niet meer PTP, dus mogelijk dat ie dan 64 euro wordt.

He, da's wat nieuws: Meerprijs voor PCB! Laat de vintage versterker jongens dat maar niet horen.

Speeddemon
17 maart 2005, 11:44
59 euro ex verzenden. Maar vanaf nr #6 worden ze PCB en niet meer PTP, dus mogelijk dat ie dan 64 euro wordt.

He, da's wat nieuws: Meerprijs voor PCB! Laat de vintage versterker jongens dat maar niet horen.
nou 't was ook meer een beetje in de trant van 1 t/m 5 introductieprijsje en ik had/heb nog geen PCB's.

Antal
17 maart 2005, 18:08
59 euro ex verzenden. Maar vanaf nr #6 worden ze PCB en niet meer PTP, dus mogelijk dat ie dan 64 euro wordt.

He, da's wat nieuws: Meerprijs voor PCB! Laat de vintage versterker jongens dat maar niet horen.

Nou geef mij maar een PCB hoor. Wel zo stevig.

pol
17 maart 2005, 18:58
absoluut, beter ne goeie pcb dan ne rattenest van draden.
Zolang het maar goed ontworpen is en kwaliteitsonderdelen gebruikt worden.

ieme
17 maart 2005, 19:29
Yoeri, ff pix van hoe je board en rack er inmiddels uitziet... Ben erg benieuwd! en misschien over een paar maandjes een meeting waar we jou gear eens kunnen aanschouwen...

Speeddemon
17 maart 2005, 21:25
absoluut, beter ne goeie pcb dan ne rattenest van draden.
Zolang het maar goed ontworpen is en kwaliteitsonderdelen gebruikt worden.
Hey Pol, intern is t nog geen dradennest hoor. Alles op een europrintje en hele nette PTP draden.

Maar PCB is netter ja. Ik zal ook van die sockets gaan gebruiken om wat te spelen met verschillende waardes her en der.

BLOK182
17 maart 2005, 21:42
Ziet er top uit, dat pedaaltje Remco! *probeert zich te beheersen om de portemonnee te trekken* :-D

Speeddemon
17 maart 2005, 21:47
thanks!
Maar eh, volgens mij moet jij sowieso je webshots eens effe updaten! :cool:

BLOK182
17 maart 2005, 22:15
Haha ja komt eraan, als de pedaalcase straks klaar is!

pol
18 maart 2005, 14:16
absoluut, beter ne goeie pcb dan ne rattenest van draden.
Zolang het maar goed ontworpen is en kwaliteitsonderdelen gebruikt worden.
Hey Pol, intern is t nog geen dradennest hoor. Alles op een europrintje en hele nette PTP draden.

Maar PCB is netter ja. Ik zal ook van die sockets gaan gebruiken om wat te spelen met verschillende waardes her en der.

mooi, misschien is er ook iets met interne trimpots te doen voor wat extra afstelmogelijkheden, alhoewel er dan weer mensen gaan klagen dat het pedaal op moet daarvoor .
Ik zou een boost met een regelbare low cut wel intressant vinden, ipv van die high cut toonregeling altijd.


En pcp/ptp, tis allebei prima, als het maar proper gedaan is, heb je gelijk in.

LordRiffenstein
21 maart 2005, 20:44
En zoals beloofd een clipje van dit wonderbaarlijk pedaaltje. Snel ff iets ingespeeld, eerst clean, dan clean + MA, crunch en crunch+MA

Myclone Amp clip (http://lordriffenstein.netfirms.com/sound/Myclone%20Amp.mp3)

Phyrexian
22 maart 2005, 10:34
Sounds damn fine!

ieme
22 maart 2005, 10:55
Nice stuff... ik moet ook maar zo'n pedaal hebben!

idno
22 maart 2005, 11:01
wow klinkt goed :o zeker icm een crunch geluid!

jammer dat t naar mijn idee lastig is om het te gebruiken met gunge/metal

LordRiffenstein
22 maart 2005, 12:00
wow klinkt goed :o zeker icm een crunch geluid!

jammer dat t naar mijn idee lastig is om het te gebruiken met gunge/metal

Het zal je nog verbazen wat dit pedaal bij high gain nog kan doen :-D

DREAMMACHINE
22 maart 2005, 12:06
....dit klinkt echt zeer strak!....

...afwachtend van wat de looks gaan worden, ben ik waarschijnlijk wel zeer geinterreseerd!.... 8-)

Speeddemon
22 maart 2005, 12:44
't pedaal zal dan wel 't zelfde klinken, de look wordt anders.

Dweezman
22 maart 2005, 14:09
hhmm. Doet het pedaal zoiets als de super hard-on van Zvex? Met MA klinkt het allemaal.. levendiger. Mooi hoor!

Speeddemon
22 maart 2005, 17:30
breek me de bek niet open over Zvex. Die gast kan ik momenteel harder missen dan Bush jr. :-?

BartL
22 maart 2005, 17:47
Een nieuw iemand op je Death-wish-list? :lol: :-D

Dweezman
22 maart 2005, 17:52
kan ik me iets bij voorstellen, al vind ik de effecten van Bush nog slechter...

Dweezman
22 maart 2005, 17:56
kan ik me iets bij voorstellen, al vind ik de effecten van Bush nog slechter...

Mr.Bluesbreaker
26 augustus 2005, 14:04
sorry voor de bump, maar...

Lordriff, je clip op je (ENGL? je speelt niet anders toch :wink: )
klonk erg overtuigend. Heb je eventueel ook de mogelijkheid om een clip op te nemen met een humbucker? Ik ben namelijk op zoek naar een booster voor mijn eenkanaals JCM 800, en misschien is dit wat ik zoek. Alleen wil ik een beeld krijgen hoe het zou klinken voordat ik er een laat bouwen/ iets soortgelijks aanschaf.

LordRiffenstein
26 augustus 2005, 14:33
sorry voor de bump, maar...

Lordriff, je clip op je (ENGL? je speelt niet anders toch :wink: )
klonk erg overtuigend. Heb je eventueel ook de mogelijkheid om een clip op te nemen met een humbucker? Ik ben namelijk op zoek naar een booster voor mijn eenkanaals JCM 800, en misschien is dit wat ik zoek. Alleen wil ik een beeld krijgen hoe het zou klinken voordat ik er een laat bouwen/ iets soortgelijks aanschaf.

Mr BB,

ik heb helaas geen humbuckers in huis behalve een SD Lil 59'er in mijn strat aan de brug.

dano
26 augustus 2005, 15:29
hoeeeeeeeeeee krijg ik zo'n pedaal in mijn bezit? (serieus)

Quink
26 augustus 2005, 16:02
hoeeeeeeeeeee krijg ik zo'n pedaal in mijn bezit? (serieus)

Mede forummer Speeddemon (Remco) PM'en. Die maakt ze.

dano
26 augustus 2005, 16:40
oke dan, dat ding klinkt echt heel vet en ben benieuwd hoe hij met een ts9 en een jackhammer klinkt ;) Zit er een adapteraansluiting op, en ik maak uit dit topic op (niet echt duidelijk) dat deze zo'n 64e zou gaan kosten?? Of ben ik nu abuis?

fullorder
26 augustus 2005, 16:48
breek me de bek niet open over Zvex. Die gast kan ik momenteel harder missen dan Bush jr. :-?

wat heeft ome zachary misdaan dan?

Speeddemon
26 augustus 2005, 17:54
@Dano: yes er zit een adapter aansluiting op.

Ben nog een beetje aan 't kijken hoe dit kleiner en mooier kan, met een PCB mounted DC jack.

@Fullorder: Omdat die eikel een groter God-complex heeft dan Mike Fuller. 't is alleen ondertussen bijna een half jaar geleden toen ik dat poste, weet dus niet meer de precieze reden.

Staat me iets van bij dat ie me afdeed als een wannabe, die alleen maar kon clonen. (Hmm, wat doet Mr. Keeley dan?) en dat ie zichzelf zo geweldig vond vanwege 'revolutionaire' designs, bla bla...

All the more power to you als je mensen zo gek kan krijgen om 200+ euro te dokken voor een fuzz, waarvan een stel weerstanden door pots zijn vervangen, en voor de rest niet meer dan een handjevol componenten heeft. :-? :roll:

fullorder
26 augustus 2005, 17:59
@Dano: yes er zit een adapter aansluiting op.

Ben nog een beetje aan 't kijken hoe dit kleiner en mooier kan, met een PCB mounted DC jack.

@Fullorder: Omdat die eikel een groter God-complex heeft dan Mike Fuller. 't is alleen ondertussen bijna een half jaar geleden toen ik dat poste, weet dus niet meer de precieze reden.

Staat me iets van bij dat ie me afdeed als een wannabe, die alleen maar kon clonen. (Hmm, wat doet Mr. Keeley dan?) en dat ie zichzelf zo geweldig vond vanwege 'revolutionaire' designs, bla bla...

All the more power to you als je mensen zo gek kan krijgen om 200+ euro te dokken voor een fuzz, waarvan een stel weerstanden door pots zijn vervangen, en voor de rest niet meer dan een handjevol componenten heeft. :-? :roll:

mij heeft ie zo gek gekregen in ieder geval :oops:
ik viel dan ook als een blok voor blije tekeningetjes op zijn pedaaltjes ;)
fuzzfactory heb ik gehad, inderdaad duur maar ik vond 'm wel vet. superduper heb ik, en die zal ik voorlopig wel houden ook. overigens wel tweedehands gekocht hehe...

Speeddemon
26 augustus 2005, 18:34
Ik heb geen problemen met zijn effecten e.d., maar wel met zijn attitude.

Hij jat ook links en rechts (stukjes) schema en/of ideeën, maar wanneer ik er openlijk voor uit kom dat de Clean Sanchez/Myclone Amp gebaseerd is op een MXR Micro Amp, ben ik ineens de boeman... :-?

Blijkbaar is ie toch bang dat ik aan z'n marktaandeel knabbel, anders zou ie het wel met rust hebben gelaten.

En het zal de eerste niet zijn die een MiG*Boost of CS vetter vindt dan een Super Duper of een SHO, en dat voor de helft van 't geld.
Ja ja, handpainted, fulltime pedal-builder, blabla...
mijn CS's zijn hand-spray painted en handdrilled... :cool:

fullorder
26 augustus 2005, 20:42
ja maar toen ik de superduper kocht wist ik nog niet dat jij van die mooie hand-drilled pedaaltjes maakte. ;) het is met je webshots ook wel lastig opboxen tegen de flash-site van ome zachery.

maar inderdaad wat een zeur zeg, maar je kan het ook zo zien dat je het inmiddels zo ver hebt geschopt dat zvex er zenuwachtig van wordt. mooi compliment toch?

en al jat je maar raak overal, het zal mij een worst wezen. als jij beweert dat jouw pedaaltjes minstens zo goed zijn als een superduper word ik vooral heel erg nieuwsgierig en kan ik niet wachten tot de volgende serie clean sanchez eraan komt! kan ik er alvast eentje reserveren? :D

Dirk_Hendrik
26 augustus 2005, 21:28
maar inderdaad wat een zeur zeg, maar je kan het ook zo zien dat je het inmiddels zo ver hebt geschopt dat zvex er zenuwachtig van wordt. mooi compliment toch?

Niet helemaal.
Het icident waar speedy aan refereert was een staaltje pure "kijk eens hoe te gek ik ben" arrogantie van meneer Vex. Iets wat me nogal teleurstelde daar ik em persoonlijk best hoog had door z'n originaliteit. :cry:

fullorder
26 augustus 2005, 21:43
maar inderdaad wat een zeur zeg, maar je kan het ook zo zien dat je het inmiddels zo ver hebt geschopt dat zvex er zenuwachtig van wordt. mooi compliment toch?

Niet helemaal.
Het icident waar speedy aan refereert was een staaltje pure "kijk eens hoe te gek ik ben" arrogantie van meneer Vex. Iets wat me nogal teleurstelde daar ik em persoonlijk best hoog had door z'n originaliteit. :cry:

mijn zekerheden vallen ook opeens in duigen ;)
ik altijd maar denken dat Zachary V. een soort gestoorde professor was met het hart op de juiste plaats, blijkt het gewoon weer zo'n amerikaanse schreeuwlelijk te zijn. mijn gearslut hart is gebroken... :cry: :cry:

Speeddemon
27 augustus 2005, 21:17
als jij beweert dat jouw pedaaltjes minstens zo goed zijn als een superduper word ik vooral heel erg nieuwsgierig en kan ik niet wachten tot de volgende serie clean sanchez eraan komt! kan ik er alvast eentje reserveren? :D
hoho, dat beweer IK niet. Ik heb nooit op een SHO of Super Duper gespeeld. Maar een gemèleerd pluimage aan HWA klanten wel, en afgaande op hun unaniem positieve reacties ben ik blijkbaar met iets goeds bezig.

2 mensen die zelfs hun greybox DOD 250 (ontzettend hoge vintage waarde) verkocht hebben na een MiG*Boost gekocht te hebben, omdat ze de MB beter vonden en ook zo met de al even gelaudeerde Ibanez Overdrive II... :oops:

En dat Zvex niet de ironie en banaalheid inziet van het hele Myclone Amp/C&D debacle van Dunlop...

Voor de ongeinformeerden: Hollandse student (=ik) bouwt 4 kastjes met het uiterlijk van de MXR Micro Amp, alleen ipv MXR staat er (in 't zelfde font) HWA. En vervolgens belt de dochter van Jim Dunlop (die er waarschijnlijk 4 per uur wereldwijd verkoopt :roll: ) me op om daarmee te stoppen.
Tuurlijk, je kan argumenteren dat ik inbreuk maak op de 'trade-dress' van MXR (dus NIET op de trademark!), maar Ibanez heeft toch ook niet al die duizenden TS-kloon bouwers aangepakt (en daar zullen d'r ook wel een aantal tussen zitten, die hun pedalen exact lieten lijken op de originele)...

En in plaats van te kunnen lachen om dit hele belachelijke David/Goliath verhaal van de effectenwereld, vond Zvex mij maar een om aandacht schreeuwende neppert.

En ook al was ik 't op politiek vlak vaak met 'm eens (hij is ook fervent anti-Bush jr.), zakte hij NOG verder in m'n achting toen hij woorden had met LongJohnny (HCFX, en één van mijn parts-leveranciers) en vervolgens zijn eigen posts als jpgs plaatste, zodat
a) niemand 'm kon quoten als ie iets stoms zei
b) het plaatje zo weg kon halen / vervangen.

Als je niet eens achter hetgeen je zelf zegt durft te staan, ben je mijn respect nauwelijks waardig...

Robbert
28 augustus 2005, 01:06
Dat laatste was idd een opmerkelijke keuze: het plaatsen van plaatjes met tekst. Vlak daarna is hij ook gestopt met het dagelijks posten :D

fullorder
28 augustus 2005, 02:21
En ook al was ik 't op politiek vlak vaak met 'm eens (hij is ook fervent anti-Bush jr.), zakte hij NOG verder in m'n achting toen hij woorden had met LongJohnny (HCFX, en één van mijn parts-leveranciers) en vervolgens zijn eigen posts als jpgs plaatste, zodat
a) niemand 'm kon quoten als ie iets stoms zei
b) het plaatje zo weg kon halen / vervangen.

wat?!?! dat is wel heel erg zielig...
iemand een super hard on kopen ? ;)

ik word nu wel heel erg nieuwsgierig naar zowel je clean sanchez als je mig*boost trouwens. wanneer heb je ze weer? kan je niet stoppen met die studie? :D

dano
1 september 2005, 18:44
hoe gaat/staat het met de bouw?



:D

Tujuh
1 september 2005, 20:43
sorry voor de bump, maar...

Lordriff, je clip op je (ENGL? je speelt niet anders toch :wink: )
klonk erg overtuigend. Heb je eventueel ook de mogelijkheid om een clip op te nemen met een humbucker? Ik ben namelijk op zoek naar een booster voor mijn eenkanaals JCM 800, en misschien is dit wat ik zoek. Alleen wil ik een beeld krijgen hoe het zou klinken voordat ik er een laat bouwen/ iets soortgelijks aanschaf.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Hoe klinkt hij icm humbuckers (en over een JCM800)? Hebben al meer mensen dit pedaaltje?
Ben namelijk ook op zoek naar een leuke booster voor mij JCM800 :)

Speeddemon
29 september 2005, 19:37
hoe gaat/staat het met de bouw?



:D

zie:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=63750

fullorder
17 oktober 2005, 21:44
Nieuwe review!

Vorige week heb ik #001 van de nieuwe serie Clean Sanchez van Seedy binnen gekregen. Als je niet weet wat een Clean Sanchez is, foei! En lees snel het volgende topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=63750)

Ik heb 'm pas één keer kort kunnen uitproberen dus ik hou het kort. Ook nog geen soundsamples helaas en dat zal voorlopig nog wel even niet lukken. Maar de Mexicaan komt mee naar pedalendag!

Review Clean Sanchez #001
Ik ben een groot liefhebber van boost pedalen. Mijn blonde bassman reageert daar als een hitsige blondine (hoe kan het ook anders?) op en geeft mij daarmee het gevoel een echte vent te zijn. 8-)
Tot zover de beeldspraak ;). Ik heb tot nu toe vooral ervaring met de ZVex Super Hard On en een klein beetje met de Catalinbread Super Chili Picoso. Beide pedalen zijn in staat het gitaristenleven een stukje makkelijker en leuker te maken door een vleugje extra presence (lage gain) tot een wonderschone overdrive (hoge gain). Dit laatste met voorwaarde dat je amp dan ook een wonderschone overdrive geeft op standje 10 8-) . Bovendien heeft zo'n opwaardering van m'n sound tot gevolg dat ik zelf beter ga spelen, en dat is zeer prettig voor een middelmatige gitarist zoals ik :oops:
Maar hoe zit dat met de Clean Sanchez? Vooraf had ik de hoop, ja zelfs de verwachting, dat deze dappere Mexicaan hetzelfde kunstje zou kunnen flikken. Ik kan jullie zeggen dat ik ondanks de korte testsessie met volle overtuiging kan zeggen de CS in ieder geval mijn verwachtingen helemaal waar maakt. Eigenlijk hoorde ik het meteen al. Ik begon met de chickenhead op 9.00 en ervoer meteen het presence verschil in het signaal als ik de boost aan en uit schakelde. Vervolgens draaide ik die kippenkop langzaam de nek om tot aan 5.00 en MEN! Hubba hubba, wat een sound! Mijn god, wat klinkt dat lekker.
Ik durf dan ook hier de stelling te poneren dat de Clean Sanchez niet onder doet voor een ZVex SHO of een Catalinbread SCP. Natuurlijk moet ik meer uurtjes met het pedaal draaien voordat ik echt goed kan vergelijken, maar ik heb er alle vertrouwen in dat ik bij deze stelling blijf.
Tel daar bij op dat een SC grofweg de helft van een Catalinbread en een derde van een ZVex kost, en dat het een exclusief pedaal betreft van een bouwer die je met het grootse gemak uit kunt nodigen om een biertje te gaan drinken (toch Speedy? ;) ), dan zeg ik: Waar wacht je nog op! Bestellen dat ding!
Ik ben er overigens nog niet helaal over uit hoe ik de Sanchez ga gebruiken. Of als pedaal dat altijd aan staat met een lage gain als buffer en compensatie voor mijn nogal oude single coils en dus een algehele kwaliteitsverhoging van m'n sound, of als vette booster die mijn schone blondine flink billenkoek kan geven :)
Lastig hoor, misschien moet ik er nog maar één bestellen ;)

Quink
17 oktober 2005, 22:07
Vorige week heb ik #001 van de nieuwe serie Clean Sanchez van Seedy binnen gekregen.

Van wie? :o


:razz:

Anyway, cool om te lezen. Als het goed is heb ik de mijne morgen. Door je review word mijn ongeduld nog een flinke schep groter.... :-?

Robbert
17 oktober 2005, 22:21
Lol! Seedy met zijn Clean sanchez :D :D

LordRiffenstein
17 oktober 2005, 22:35
@fullorder: niks nieuws onder de zon dus :razz:

Speeddemon
17 oktober 2005, 22:38
8-)

Ben nu met #003 bezig. Dano, waar ben je, jongen?

Mocht Quink 'm nou te fel vinden, ik heb 1 belangrijk condensatortje in 'voetjes' gezet, dus die is zo om te wisselen. Is nu 47pF, maar met 100pF maak je 't tophoog wat tammer.

Eigenlijk vergeten voor Fullorder, maar ja, zo te zien is ie er blij mee. :wink:

fullorder
17 oktober 2005, 22:53
Lol! Seedy met zijn Clean sanchez :D :D

eeeeeeh... :oops: :oops: :oops:

fullorder
17 oktober 2005, 23:01
Mocht Quink 'm nou te fel vinden, ik heb 1 belangrijk condensatortje in 'voetjes' gezet, dus die is zo om te wisselen. Is nu 47pF, maar met 100pF maak je 't tophoog wat tammer.

Eigenlijk vergeten voor Fullorder, maar ja, zo te zien is ie er blij mee. :wink:

ja dat ben ik, maar ik hou dan ook van de felle rakkers 8-)
maar bedoel je nou dat je mij bent vergeten te laten kiezen, of heb ik dat voetje helemaal niet? :cry:
ik kan natuurlijk wel zelf ff kijken, maar kan de bovenkant van het printje moeilijk zien zonder de potmeter te demonteren en daar heb ik ff geen zin in ;)

Speeddemon
17 oktober 2005, 23:15
nee, bij de jouwe zit niet zo'n voetje. Wist nog niet dat die voetjes ook precies even breed waren.

dano
19 oktober 2005, 14:13
8-)

Ben nu met #003 bezig. Dano, waar ben je, jongen?

Mocht Quink 'm nou te fel vinden, ik heb 1 belangrijk condensatortje in 'voetjes' gezet, dus die is zo om te wisselen. Is nu 47pF, maar met 100pF maak je 't tophoog wat tammer.

Eigenlijk vergeten voor Fullorder, maar ja, zo te zien is ie er blij mee. :wink:


oeioeioei ehhhh ik ben er inderdaad, maar moet eerst mijn line6 zien te verkopen (het geld zit een beetje in de weg:'( ) dus misschien kan je eerst de andere gegadigden voorzien. Ik moet even gaan rekenen

fullorder
19 oktober 2005, 16:14
gisteren mijn clean sanchez uitgeleend aan een bevriende gitarist, samen met mijn t-rex mudhoney. die gozer is technisch een stukkie beter dan ik en heeft meer een wat klassieke stijl. denk jimi hendrix, afgeragde strat, etc.

hij moest optreden en z'n favoriete pedaaltje was stuk en had dus acuut wat boost en scheur nodig en ik kon dat dus even mooi vanaf de zijlijn gaan keuren. z'n amp was nogal kut, maar z'n sound evengoed errug lekker. dit was te danken aan de geluidsman, zijn strat en zijn spel, maar zeker ook te aan de pedaaltjes. dat de mudhoney lekker klinkt wist ik al, maar de CS was ook een genot om te horen als toeschouwer. :)

fullorder
19 oktober 2005, 16:14
gisteren mijn clean sanchez uitgeleend aan een bevriende gitarist, samen met mijn t-rex mudhoney. die gozer is technisch een stukkie beter dan ik en heeft meer een wat klassieke stijl. denk jimi hendrix, afgeragde strat, etc.

hij moest optreden en z'n favoriete pedaaltje was stuk en had dus acuut wat boost en scheur nodig en ik kon dat dus even mooi vanaf de zijlijn gaan keuren. z'n amp was nogal kut, maar z'n sound evengoed errug lekker. dit was te danken aan de geluidsman, zijn strat en zijn spel, maar zeker ook te aan de pedaaltjes. dat de mudhoney lekker klinkt wist ik al, maar de CS was ook een genot om te horen als toeschouwer. :)