PDA

View Full Version : fretbuzz



Matje
18 juli 2002, 21:37
Ik heb laatst een 2de hands gitaar gekocht (een SG model). En nou heb ik er gisteren nieuwe snaren op gezet (009,daarvoor zat er ook een setje 009's op) en telkens als ik nu een akkoord aanslaan kletteren de snaren tegen de fretten aan.

hoe kan ik dit verhelpen,ik heb de hals al proberen bij te stellen maar dat heeft niet echt geholpen. Moet ik er misschien me terug gaan naar de gitaarwinkel?

Phyrexian
18 juli 2002, 21:45
Zoek eens rond op dit forum... er staan een aantal topics op over kletterende snaren, ik heb er zelfs ooit ééntje over gestart :smile:

Matje
18 juli 2002, 21:49
Dat heb ik gedaan,maar ik werd er niet veel wijzer van :smile:

Ik vind het bij mij vooral raar omdat ik niet van dunnere naar dikkere snaren ben gegaan (of andersom).

pimmetje
18 juli 2002, 22:46
Deze link las ik in een ander onderwerp. Er staat een korte, duidelijke handleiding voor het afstellen van je gitaar.

http://www.mrgearhead.com/ghad/Guitar_Setup.pdf

Raffel
19 juli 2002, 11:33
ik zou de truss rod eens bijstellen. De nek moet krommer, maar als je niet weet hoe het moet, breng hem dan naar een reparateur....

Ic3gl0vE
19 juli 2002, 15:09
Op 2002-07-19 10:33, schreef Raffel:
ik zou de truss rod eens bijstellen. De nek moet krommer, maar als je niet weet hoe het moet, breng hem dan naar een reparateur....


ik zou dit zowiezo de reperateur laten doen, je meot niet teveel kloten aan de hals van je gitaar want als 'ie breekt heb je een groot probleem