PDA

View Full Version : Help! versterker of gitaar? Wat is er fout!?



domie
18 juli 2002, 19:14
Ik zit met een (voor mij ) groot probleem.
Sinds vandaag kraakt mijn versterker na een tijdje als ik gitaar speel, dus na een (random) tijd. waar ligt het aan?
Element? versterker, snaren?
Ik weet het echt niet, en het is verschrikkelijk om er zo op te spelen.

Static-M
18 juli 2002, 21:34
Misschien een los draadje in de versterker, dat na een [random] tijdje los gaat?

pimmetje
18 juli 2002, 21:49
Loop je snoer ook eens langs... misschien beginnende kabelbreuk. 't Kan ook zijn dat je de jack-inputs van gitaar en versterker ff na moet kijken (soms alleen maar vastdraaien)...

Ic3gl0vE
19 juli 2002, 14:11
het kan zijn dat je versterker of gitaar vies is van binnen, dat wil wel is gaan kraken. en als ik mijn goedkope (gratis dus :smile:) kabel inplug kraakt mijn geluid ook af en toe maar als ik mijn kwaliteitskabel gebruik dan is het perfect stil als het stil moet zijn

sweet
19 juli 2002, 19:42
Misschien is het een idee om je gitaar eens aan te sluiten op je radio-versterker i.p.v. je gitaar versterker (line-out van je radio). Als hij dan begint te kraken ligt het aan je gitaar. Of je laat eens een keer een kennis langskomen die ook een elektrische gitaar heeft, en sluit die van hem dan aan op jouw versterker ...

plusminus
19 juli 2002, 20:23
Line out van je radio ?
Line in dan zeker?
Ik heb dat jaren geleden eens gedaan met een pedaaltje ertussen ,linker kanaal naar de kl*te.was geen echt goed idee

Anders Destium
19 juli 2002, 21:18
Ik heb dit ook zo nu en dan, meestal zijn het dan de contacten van bijvoorbeeld gitaar en pedalen, contacten van je snoer nakijken kan ook (wel tricky soms)