PDA

View Full Version : Rockinger Strat



Azrael
15 maart 2005, 21:08
Is er een mogelijkheid om deze dingen ergens uit te testen of heeft iemand toevallig deze in Naturel?

groovyB3
15 maart 2005, 21:40
Aangezien het een kit is zal je em waarschijnlijk nergens kunnen uittesten. Ik kan je wel garanderen dat je een hoge kwaliteit gitaar koopt.

butters
15 maart 2005, 23:06
ik dacht dat fred dons er zo eentje heeft.

fred dons
16 maart 2005, 07:39
dubbel post

fred dons
16 maart 2005, 07:40
ik had er 1 :D (een vriend van me heeft net zo lang lopen zeiken tot hij hem mocht ruilen met me)

het zijn inderdaad hele goede gitaren maar in de tussentijd heb ik iets gevonden wat qua prijs/kwaliteit verhouding nog beter is
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=115&page=15&ktw=d537dc16e517391863d6fb316091cf12&sid=r4wz5d643ac46203ed091a4ba2b7f74f

tis een richwood, de trem heb ik vervangen voor een rockinger diego deluxe trem, de topkam voor een messing top kam, de hals heb ik afgesteld en de aktie verlaagt en nu is het een wereldgitaar
specs; elzen body (in de electronica cavity is een stukje niet gelakt en kun je het hout zien) alnico pickups, dikke maple nek met flame maple toets, met de nieuwe trem en de topkam komt hij op eur 200

nopster
16 maart 2005, 09:26
Weet er iemand of er tsn de Richwood strats van +/- 2 jaar terug en nu een verschil zit? De mijne is in multiplex, en hier en daar lees ik op de fora dat er stukken alder inzitten (of ander vol hout) ...

Ofwel heb ik een copy ve Richwood :o :-? 8-)

fred dons
16 maart 2005, 10:22
er is inderdaad een "goedkope"versie van de richwood, de "betere"zijn te herkennen aan het gouden richwood logo en die hebben dus wel een solid body

Azrael
16 maart 2005, 10:57
er is inderdaad een "goedkope"versie van de richwood, de "betere"zijn te herkennen aan het gouden richwood logo en die hebben dus wel een solid body

http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/media/l_RE-52-NT.jpg

Dit is dus de "dure" versie......zit er serieus aan te denken om dat ding misschien te kopen. Slechts 110 euro.....nieuwe trem erop , beetje afstellen en misschien nieuwe locking tuners erop.

Hoe speelt dat ding? Sustain etc...Hij ziet er best leuk uit namelijk.....

Ohja en dan nog iets. Hoe is het fretwerk/afwerking op die dingen?

Azrael
16 maart 2005, 11:09
Betere foto van die Richwood
http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/41245.jpg

fred dons
16 maart 2005, 11:09
nee dit is (hoewel met solidboy) de goedkope (zie zwarte logo)
de "duurdere" is de vintage series en die heeft de correcte hourtsoorten
(die op het plaatje is agathis terwijl de vintage serie elzen heeft)

de "duurdere" koste mij eur 149 in de winkel

Azrael
16 maart 2005, 11:11
nee dit is (hoewel met solidboy) de goedkope (zie zwarte logo)
de "duurdere" is de vintage series en die heeft de correcte hourtsoorten
(die op het plaatje is agathis terwijl de vintage serie elzen heeft)

de "duurdere" koste mij eur 149 in de winkel

Aha ok. Jammer dat ze die dingen niet in Almere hebben dacht ik. Is er in A'dam/Utrecht een zaak die ze verkoopt? Wil het wel eens testen namelijk...

Dreamer_Ur
16 maart 2005, 11:11
ik ga denk ik ook zo'n Vintage Richwood strat halen (ik twijfel tussen sunburst en vintage white, wie helpt me uit de brand met foto's en ideeen? :-D )
die naturel strat vind ik ook supermooi, als ik in een goede (of slechte) bui ben koop ik die er gewoon bij! voor zo weinig geld :P

Azrael
16 maart 2005, 11:12
ik ga denk ik ook zo'n Vintage Richwood strat halen (ik twijfel tussen sunburst en vintage white, wie helpt me uit de brand met foto's en ideeen? :-D )
die naturel strat vind ik ook supermooi, als ik in een goede (of slechte) bui ben koop ik die er gewoon bij! voor zo weinig geld :P

Precies :P :razz:
Altijd handig een smijt gitaar.....

butters
16 maart 2005, 11:38
ik had er 1 :D (een vriend van me heeft net zo lang lopen zeiken tot hij hem mocht ruilen met me)

het zijn inderdaad hele goede gitaren maar in de tussentijd heb ik iets gevonden wat qua prijs/kwaliteit verhouding nog beter is
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=115&page=15&ktw=d537dc16e517391863d6fb316091cf12&sid=r4wz5d643ac46203ed091a4ba2b7f74f

tis een richwood, de trem heb ik vervangen voor een rockinger diego deluxe trem, de topkam voor een messing top kam, de hals heb ik afgesteld en de aktie verlaagt en nu is het een wereldgitaar
specs; elzen body (in de electronica cavity is een stukje niet gelakt en kun je het hout zien) alnico pickups, dikke maple nek met flame maple toets, met de nieuwe trem en de topkam komt hij op eur 200

ha ik dacht het wel dat je der eentje heeft-had. :P

hoe zijn de pups op die richwood?

fred dons
16 maart 2005, 11:39
die 2e foto is wel weer elzen dus die is van een latere serie
en is zeker het overdenken waard

ik was van plan de pups bij die van mij gelijk te vervangen bij thuiskomst maar eerlijk gezegd is dat helemaal niet nodig, normaal zitten er ceramische pups op goedkope gitaartjes maar dit zijn echte alnico's

de brug in Monnickendam heeft nog een mooie sunburst met flamemaple/rosewood nek hangen en nou ga ik vanavond toevallig naar die winkel toe :D (ik had hem al vaker gezien maar gebaseerd op mijn ervaringen met Richwood in het verleden schonk ik er weinig aandacht aan)

Azrael
16 maart 2005, 11:47
die 2e foto is wel weer elzen dus die is van een latere serie
en is zeker het overdenken waard

ik was van plan de pups bij die van mij gelijk te vervangen bij thuiskomst maar eerlijk gezegd is dat helemaal niet nodig, normaal zitten er ceramische pups op goedkope gitaartjes maar dit zijn echte alnico's


Kan ik hieruit concluderen dat ze dus wel gemaakt worden in Vintage Naturel nieuw? Zoe het op muziekhandel piet joosten site namelijk niet staan.
Heb helaas nog geen geld anders had ik dat ding gekocht. Woon in Almere namelijk.

Azrael
16 maart 2005, 11:51
die 2e foto is wel weer elzen dus die is van een latere serie
en is zeker het overdenken waard

ik was van plan de pups bij die van mij gelijk te vervangen bij thuiskomst maar eerlijk gezegd is dat helemaal niet nodig, normaal zitten er ceramische pups op goedkope gitaartjes maar dit zijn echte alnico's


Kan ik hieruit concluderen dat ze dus wel gemaakt worden in Vintage Naturel nieuw? Zoe het op muziekhandel piet joosten site namelijk niet staan.
Heb helaas nog geen geld anders had ik dat ding gekocht. Woon in Almere
namelijk.

Enige verschil dat ik zie is Linden vs Elzen body en Esdoorn vs Pallisander vs Esdoorn toets. Is dat ook het enige verschil?

Azrael
16 maart 2005, 11:51
die 2e foto is wel weer elzen dus die is van een latere serie
en is zeker het overdenken waard

ik was van plan de pups bij die van mij gelijk te vervangen bij thuiskomst maar eerlijk gezegd is dat helemaal niet nodig, normaal zitten er ceramische pups op goedkope gitaartjes maar dit zijn echte alnico's


Kan ik hieruit concluderen dat ze dus wel gemaakt worden in Vintage Naturel nieuw? Zoe het op muziekhandel piet joosten site namelijk niet staan.
Heb helaas nog geen geld anders had ik dat ding gekocht. Woon in Almere
namelijk.

Enige verschil dat ik zie is Linden vs Elzen body en Esdoorn vs Pallisander vs Esdoorn toets. Is dat ook het enige verschil?

Azrael
16 maart 2005, 11:53
die 2e foto is wel weer elzen dus die is van een latere serie
en is zeker het overdenken waard

ik was van plan de pups bij die van mij gelijk te vervangen bij thuiskomst maar eerlijk gezegd is dat helemaal niet nodig, normaal zitten er ceramische pups op goedkope gitaartjes maar dit zijn echte alnico's


Kan ik hieruit concluderen dat ze dus wel gemaakt worden in Vintage Naturel nieuw? Zoe het op muziekhandel piet joosten site namelijk niet staan.
Heb helaas nog geen geld anders had ik dat ding gekocht. Woon in Almere
namelijk.

Enige verschil dat ik zie is Linden vs Elzen body en Esdoorn vs Pallisander vs Esdoorn toets. Is dat ook het enige verschil?

Azrael
16 maart 2005, 13:46
ZIEK word ik van dit forum......kan die berichten ook al niet meer verwijderen....

fred dons
16 maart 2005, 13:59
volgens de richwood website bestaat hij niet in naturel :-?

ik ben bang dat als je voor naturel gaat je toch echt naar een winkel toe moet en de gitaar moet bekijken of hij echt elzen is (en niet dat vieze gele hout :wink: )

Azrael
16 maart 2005, 14:01
Volgens de winkelier daar zijn de Vintage modellen voor die 30 euro meer toch een stuk beter dan de standaards. Misschien moet ik dan maar een Vintage kopen en ooit de body schuren en naturel maken. Kan een leuk project gitaartje worden... :-D

Azrael
16 maart 2005, 14:06
http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/media/l_RE-62-LPB.jpg

Denk dat ik die wel leuk vind...

Maar nog een keertje dan. Hoe is het fretwerk/sustain op die dingen? Klank/ruis? Afwerking?

Dreamer_Ur
16 maart 2005, 14:46
we kunnen inmiddels wel met een gitaarnet delegatie naar de winkel toe, hahaha
Richwood zou ons wel korting mogen geven na al die free publicity hier :P
ik wil na lang twijfelen toch de Richwood Vintage strat in het wit

Azrael
16 maart 2005, 14:54
we kunnen inmiddels wel met een gitaarnet delegatie naar de winkel toe, hahaha
Richwood zou ons wel korting mogen geven na al die free publicity hier :P
ik wil na lang twijfelen toch de Richwood Vintage strat in het wit

Vintage wit he? :-D

Dreamer_Ur
16 maart 2005, 15:09
:wink:
welke winkel lijkt jou het beste hiervoor, Azrael? ookal hebben ze niet 'mijn' kleur, ik wil er gewoon eerst eentje uitproberen, later kan er altijd via internet besteld worden natuurlijk

Azrael
16 maart 2005, 15:15
:wink:
welke winkel lijkt jou het beste hiervoor, Azrael? ookal hebben ze niet 'mijn' kleur, ik wil er gewoon eerst eentje uitproberen, later kan er altijd via internet besteld worden natuurlijk

Ik stem voor "De plug" in A'dam.......wil er ook wel eentje testen voordat ik hem online koop. Ik denk dat ik toch ook voor Vintage White ga......beetje Malmsteen idee :-D

Dreamer_Ur
16 maart 2005, 15:22
neem je een vijl mee dan? scalloping time :lol:
maar bij de plug hebben ze dus wel de Richwood vintage series speelklaar staan? dan ga ik daar zeer binnenkort eens kijken!

fred dons
16 maart 2005, 15:23
de pups zijn redelijk stil en de middelste pup is reversewound reverse polarity dus in de tussenstandjes is hij humbucking
de hals voelt aan als een prs wide fat maar is iets smaller, de frets zijn medium en de radius van de toets is modern (ik heb het niet gemeten maar ik denk minimaal 12 inch)

ik heb die van mij bij promusic store in rotterdam gehaald omdat ik daar toevallig was maar ik heb in het verleden ook altijd goede ervaringen met de Plug gehad

Azrael
16 maart 2005, 15:28
neem je een vijl mee dan? scalloping time :lol:
maar bij de plug hebben ze dus wel de Richwood vintage series speelklaar staan? dan ga ik daar zeer binnenkort eens kijken!

Scalloping time? Hahah dat lijkt me tof! Een Yngwie FUckin Malmsteen Richwood! :)


Ze verkopen ze iniedergeval.....anders moet je even een mailtje sturen of ze speelklaar zijn...

Azrael
16 maart 2005, 15:32
de pups zijn redelijk stil en de middelste pup is reversewound reverse polarity dus in de tussenstandjes is hij humbucking
de hals voelt aan als een prs wide fat maar is iets smaller, de frets zijn medium en de radius van de toets is modern (ik heb het niet gemeten maar ik denk minimaal 12 inch)

ik heb die van mij bij promusic store in rotterdam gehaald omdat ik daar toevallig was maar ik heb in het verleden ook altijd goede ervaringen met de Plug gehad

Thanks voor de info.... :)
Ik ga hem waarschijnlijk bij "De Plug" halen tegen die tijd. Je zult bij dit soort gitaren toch altijd even moeten testen denk ik of ze goed zijn. Productie foutje kan er in sluipen...kost me 30 euro meer (treinkaartje erbij) maar dan heb ik wel iets waarvan ik zeker weet dat het wat is.

Hey Dreamer...ze hebben de witte ook bij "De Plug" :-D
Richwood RE-62-VWH
te koop
Die van Jimmy Hendrix was wat duurder, maar toch!
Prijs: € 159.00

Voor 170 euro ben ik dan compleet.

fred dons
16 maart 2005, 15:54
fijn forum

fred dons
16 maart 2005, 15:55
nog fijner forum

fred dons
16 maart 2005, 15:55
verschrikkelijk fijn forum (als in kilo utrecht tango forum)

fred dons
16 maart 2005, 16:05
k moest overigens wel de aktie thuis flink verlagen en de hals pen een ietsie pietsie aandraaien + de topkam aanpassen laat je daarom niet direkt afschrikken door de hoge aktie in de winkel (de gitaar wordt met imbusjes geleverd en het was zo gedaan)

de neck is bij mij ook een scallop kandidaat (ik heb al 4 strats met scalloped necks ) maar omdat de nek sterk getint is krijg je wel een enorm kleur verschil met de toets na het scallopen, nu heb ik toevallig de goede tint in huis om dit bij te werken (vintage yellow van stewmac) maar ik kan me voorstellen dat dit niet bij iedereen in het keukenkastje naast de ajax staat :-D

Dreamer_Ur
16 maart 2005, 16:20
Thanks voor de info.... :)
Ik ga hem waarschijnlijk bij "De Plug" halen tegen die tijd. Je zult bij dit soort gitaren toch altijd even moeten testen denk ik of ze goed zijn. Productie foutje kan er in sluipen...kost me 30 euro meer (treinkaartje erbij) maar dan heb ik wel iets waarvan ik zeker weet dat het wat is.

Hey Dreamer...ze hebben de witte ook bij "De Plug" :-D
Richwood RE-62-VWH
te koop
Die van Jimmy Hendrix was wat duurder, maar toch!
Prijs: € 159.00

Voor 170 euro ben ik dan compleet.

heerschend, ben benieuwd! en voor 159 euro wil ik best zelf even dat ding afstellen :D wel cool dat de elementen toch redelijk ok zijn, had ik niet verwacht moet ik zeggen!

Azrael
16 maart 2005, 16:25
Ik kan uitstekend gitaren afstellen dus dat is geen probleem. LOL.....ik zie het al helemaal voor mij een scalloped Richwood :-D

fred dons
16 maart 2005, 16:28
oh ja ik heb ook de slagplaat vervangen voor een spierwitte omdat dat meer malmsteen korrekt is :wink:

Azrael
16 maart 2005, 16:31
oh ja ik heb ook de slagplaat vervangen voor een spierwitte omdat dat meer malmsteen korrekt is :wink:

:-D

Ritch
16 maart 2005, 16:32
oh ja ik heb ook de slagplaat vervangen voor een spierwitte omdat dat meer malmsteen korrekt is :wink:

pics!!!

Ritch
16 maart 2005, 16:34
Oh sorry niet gezien, de link op de eerste pagina. Ziet er geinig uit!

fred dons
16 maart 2005, 16:46
no 1tje dan :D
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=116&page=15&ktw=603b810ff8bae5b0a3f0a871a8b7eb33&sid=r4wz5d643ac46203ed091a4ba2b7f74f

fred dons
16 maart 2005, 16:47
ik vanavond nog wel 1te uploaden met de nieuwe trem en slagplaat (dit was nog de originele mintgroene)

fred dons
16 maart 2005, 16:48
ik zal vanavond nog wel 1tje uploaden met de nieuwe trem en slagplaat (dit was nog de originele mintgroene)

Negative K3 fan
16 maart 2005, 16:53
hmm interessant, die nek beschrijving bevalt me wel!

fred dons
16 maart 2005, 17:06
de nek was het gene wat mij over de streep trok, normaal zitten op goedkope gitaartjes jong waaibomen hout dat te dun is (in ieder geval naar mijn smaak)
deze was dus mooi gevlamd en lekker dik (geen jaren 70 boomstam maar vergelijkbaar met de PRS Santana SE )

Azrael
16 maart 2005, 17:14
Zodra ik de poen heb ga ik hem kopen..... :-D

Cubensis
16 maart 2005, 17:46
zoals bekend heb ik een richwood vintage tele in blonde, en dat is echt een geile gitaar ( zo geil dat fenderfanaat Sash/Groovyb3 na het bespelen van de mijne er ook gelijk 1 bestelde (die hij vandaag of morgen wel binnen zal krijgen)) dus kan ze iedereen idd aanraden...

Dreamer_Ur
16 maart 2005, 18:18
Fred, kerel, hoe meer foto's van je vintage white strat hoe beter 8-) uploaden maar :D

Azrael
16 maart 2005, 18:27
Fred, kerel, hoe meer foto's van je vintage white strat hoe beter 8-) uploaden maar :D

Agreed! Make me scream! :-D

Franc
16 maart 2005, 18:41
Waanzinnig om te zien hoe de laatste tijd bijna ieder topic verandert in een 'Richwood topic'. :-D

Lees de titel van dit topic nog maar eens goed 8-)

Franc.

groovyB3
16 maart 2005, 19:01
Ik heb idd ook een Richwood RE44 besteld die ik ga ombouwen naar een Esquire. Zwart slagplaatje erop, brass zadels en goan met die banoan :D

Nielsje
16 maart 2005, 19:06
zoals bekend heb ik een richwood vintage tele in blonde, en dat is echt een geile gitaar ( zo geil dat fenderfanaat Sash/Groovyb3 na het bespelen van de mijne er ook gelijk 1 bestelde (die hij vandaag of morgen wel binnen zal krijgen)) dus kan ze iedereen idd aanraden...

Is dat ding echt zo goed?

zat namelijk al te denken aan een rockinger tele (en wellicht een strat voor, 'erbij') maar nu gaan we nog een slag goedkoper en op richwood toer?

hoest eigenlijk met de frets, zijn die nog een beetje slijtvast of is dat nog afwachten?? (het verschil in de prijs moet toch ergens vandaan komen denk ik zo...)

moet ze maar eens testen binnenkort..

groovyB3
16 maart 2005, 19:55
Nou hij is net binnen en ben zwaar verbaasd. Echt geweldige gitaar. Hij kwam met zwarte slagplaat, erg mooie looks. De hals ziet er geweldig uit, bijna geflamed gewoon.

Dreamer_Ur
16 maart 2005, 20:06
geil groovyB3, kan je wat foto's maken? :-D

fred dons
16 maart 2005, 21:50
hier nog een plaatje (tis de middelste) 8-)
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=118&page=15&ktw=f4d8ae4d46734d5c33050caccb39e9d3

Nielsje
16 maart 2005, 22:04
best mooi!

slagplaat zit beter vast dan bij die fender (tel schroeven ;))

de hals is trouwens wel errug gelakt...

wellicht ff beetje staalwol erover om het iets doffer te maken

Azrael
16 maart 2005, 23:06
best mooi!

slagplaat zit beter vast dan bij die fender (tel schroeven ;))

de hals is trouwens wel errug gelakt...

wellicht ff beetje staalwol erover om het iets doffer te maken

Niks d'r van! Volledig scaloppen die hap! :-D

Black Stars here I come! 8-)

fred dons
17 maart 2005, 06:49
ik heb de achterkant van de neck inderdaad dof geschuurd met een 3m
matje (de hooglans dikke lak maakt hem anders nogal stroef) en ja de voorkant moet je natuurlijk scallopen :razz:

nopster
17 maart 2005, 11:45
er is inderdaad een "goedkope"versie van de richwood, de "betere"zijn te herkennen aan het gouden richwood logo en die hebben dus wel een solid body

Dan heb ik me de verkeerde aangeschaft :oops:

iam
17 maart 2005, 17:04
Sash/GroovyB3 ik wacht op een review :D

Dreamer_Ur
17 maart 2005, 17:26
me 2, bring on the pics/review :lol:

frekie
17 maart 2005, 20:50
Fred, ik zie dat je een aardige collectie gitaren hebt. Hoe verhoudt die RW zich tot het "echte werk" ? Ze doen me een beetje denken (sprak opa weer over vroegah :D ) aan de Fernandes stratjes uit de jaren 80. Die hadden ook van die vergeelde halzen, zagen er nieuw in de winkel al vintage uit. En dan heb ik het niet over relikken jongelui! Als de RW dat nivo haalt koop ik er ook een. Ik heb een tijdje geleden mijn Tokai verkocht, ja stom ik weet het, en je moet toch minimaal 1 strat hebben nietwaar :razz:

Nielsje
17 maart 2005, 20:52
Ik heb een tijdje geleden mijn Tokai verkocht, ja stom ik weet het..

Zien jullie het nu ook? weer zo'n maffe fries ;)

maar deze is beter, want hij heeft blijkbaar zelfbezef en spijt van z'n daad :)

fred dons
18 maart 2005, 06:52
ik heb ook een fernandes strat gehad en inderdaad lijkt die daar op maar de neck voelt iets steviger aan, ook had de fernandes minifretjes (wel vintage correct) en dat is ook niet mijn favoriet

op dit moment is het zo dat als ik een strat uit de collectie pak de richwood net zoveel kans maakt om gespeeld te worden als een van mijn andere strats die zo'n 10 x duurder waren (en eigenlijk pak ik hem nog vaker omdat ik zeker met zo'n richwood niet bang ben om ergens tegen aan te stoten)
ik vind het een aanrader, met wat kleine aanpassingen heb je een strat die gewoon niet onder doet voor een us strat (ik heb zoals eerder gezegt wel de trem, de topkam en de slagplaat vervangen maar zelfs zonder dit te doen heb je al een goede gitaar)

Azrael
18 maart 2005, 09:31
LOL.........Ik kan niet wachten om een Richwood te kopen :-D

Franc
18 maart 2005, 09:36
We moeten eigenlijk even verzamelen.

Wedden dat je korting krijgt als je in 1x 10 Richwoods komt kopen :-D

Franc.

Cubensis
18 maart 2005, 09:47
er is inderdaad een "goedkope"versie van de richwood, de "betere"zijn te herkennen aan het gouden richwood logo en die hebben dus wel een solid body

Dan heb ik me de verkeerde aangeschaft :oops:

ok, hier voor de leken ;) :

gouden logo
http://i21.ebayimg.com/03/i/03/a5/d4/75_1_b.JPG

Zwart logo (moet je niet hebben dus ;) )
http://i23.ebayimg.com/02/i/03/a6/5e/17_1_b.JPG

Dreamer_Ur
18 maart 2005, 10:18
We moeten eigenlijk even verzamelen.

Wedden dat je korting krijgt als je in 1x 10 Richwoods komt kopen :-D

Franc.


ja inderdaad!! er is vast een winkel zo gek om het doen 8-) wie roept een datum? :D het liefs doordeweeks though, ov-wise

Azrael
18 maart 2005, 11:28
We moeten eigenlijk even verzamelen.

Wedden dat je korting krijgt als je in 1x 10 Richwoods komt kopen :-D

Franc.


ja inderdaad!! er is vast een winkel zo gek om het doen 8-) wie roept een datum? :D het liefs doordeweeks though, ov-wise

Oei....leuk idee ware het niet dat ik nog geen poen heb......potverdorie :-D

Negative K3 fan
18 maart 2005, 13:44
We moeten eigenlijk even verzamelen.

Wedden dat je korting krijgt als je in 1x 10 Richwoods komt kopen :-D

Franc.

nu begint het wel heel erg op agile te lijken

Negative K3 fan
18 maart 2005, 13:46
ěk moet trouwens eerlijk toegevn dat ik nu zelf ook heel hard aan het gassen, vooral na fred dons en sash, niet de minste gear sluts in ons midden :)

dan ga ik ook maar eens wat bestellen, even kijken hoe de financien staan :)

nickbongers
18 maart 2005, 13:56
ok jongens, aangezien er toch nu wel animo lijkt te zijn voor 1 grote inkoop, verwijs ik jullie door naar deze site: www.inkoopacties.net

op deze site worden al jarenlang groepsinkopen georganiseerd. het principe is simpel: de organisator van de actie zet op deze site een animocheck, waarmee gekeken wordt of er interesse is in 1 of meerdere producten (ik denk aan snaren, snoeren, riemen, gitaren ed). als er genoeg mensen mee willen doen wordt er contact gezocht met winkels. zovan, als ik 300 x dat product koop, kan u mij dan een korting geven? als dit lukt worden de producten besteld, iedereen betaalt aan de organisator, deze krijgt de producten en verzend ze naar de leden.

Franc
18 maart 2005, 14:40
Maar dan wordt er een partij gitaren ingekocht waar je verder geen invloed meer op hebt :-?

Je wil gewoon met zijn 10en die zaak binnen, allemaal 1 (of 2 ;) ) uitzoeken die je wilt en dan 1 man laten kopen: "zo ik heb hier 10 gitaren, wat is de korting?"
;)

Franc.

groovyB3
19 maart 2005, 13:42
Review en foto's komen eraan. Heb er inmiddels een Esquire van gemaakt en heb de tuners vervangen voor gotoh's, want die vond ik niet helemaal jofel. Het hout is wel helemaal geweldig.

Binnenkort nog een keertje brass zadels erop, alles ff rewiren en nieuwe pots en switch erin en misschien een ander element.

Heb em gister live bespeeld en het ding speelt en klinkt echt bizar. Hij is beter dan m'n early 80's Squier Tele en zoals Fred Dons al zei. De Richwood heeft even veel kans om bespeeld te worden als de rest van m'n gitaren die veel duurder waren.

Me wants a lefty Richwood Strat voor da Jimi vibe :D

Maandje sparen en dan komt ook die eraan :D

Cubensis
19 maart 2005, 13:49
had t er gister met sas al over, t worden zo'n beetje de nieuwe tokais :D

nickbongers
19 maart 2005, 14:17
Maar dan wordt er een partij gitaren ingekocht waar je verder geen invloed meer op hebt :-?

Je wil gewoon met zijn 10en die zaak binnen, allemaal 1 (of 2 ;) ) uitzoeken die je wilt en dan 1 man laten kopen: "zo ik heb hier 10 gitaren, wat is de korting?"
;)

Franc.

dat kan toch ook, die winkelier snapt natuurlijk dat je die gitaren zelf wilt zien en bespelen. en dan zeg je ook nog eens van, we willen er 200 pakjes snaren bij, en n snoer en riem. wat is de korting? prima toch?

gewoon een meeting bij een gitaar winkel ;)

Azrael
19 maart 2005, 14:26
LOL.....dat zal die winkel leuk vinden....

Dreamer_Ur
19 maart 2005, 14:33
hoe is De Plug het beste met het openbaar vervoer te bereiken? ik wil toch van de week eens gaan kijken denk ik!!

Negative K3 fan
19 maart 2005, 14:46
sash, wat is er mis met die tuners? zijn dat die standaard crap dingen met ontzettend veel speling?

frekie
19 maart 2005, 15:30
Vanochtend een RWE 62LPB gekocht, dus de vintage strat met maple nek, officiele kleur lake placid blue....zie de opmerkingen :-D Dit forum werkt idd GAS bevorderend. Een waarschuwende banner oid zou op zijn plaats zijn...

Opmerkingen.

1. Je moet er geen wonderen van verwachten, ik heb 175 euri betaald inclusief 1 setje d'Addario 010. Nee daar heb je geen Fender voor en ook geen Tokai jap kwaliteit. Maar als ik me de Fernandes strats uit de jaren 80 herinner, daar heeft het wel wat van. Dik rond nekje, mooi kunstmatig vergeeld :razz: De tuners hebben wat speling, ik heb er een drupje fietsolie in laten zakken, lopen ze wat soepeler. Met een 010 setje blijven ze redelijk op stemming. De elementjes zijn wederom wat microfonisch, dus piepen op volume met vervorming. Een blik onder de motorkap leert dat hier nog wel wat te verbeteren valt, setje Texas Specials van vd Haar (bedankt voor de tip) 8-)

2. De tremolo heb ik vast gezet met een blokje hout. De ruimte rond de veren opgevuld met schuimrubber om het gejengel van de veren te dempen. Die tremolo is m.i. onbruikbaar.

3. Lake placid blue is in de praktijk meer een soort mint groen glitter :-D Meer jaren 80 dan jaren 60 dus...

4. Alle schroeven nalopen en vastdraaien, ook de schroeven waarmee de nek vastzit. Gewoon de gitaar op de grond leggen en flink aandraaien die hap.

5. Ook bij deze Richwood is de lak niet perfect, een beetje streperig. Verder ook weer wat kleine dingetjes in de afwerking. Pietjes precies qua afwerking kunnen m.i. beter doorzoeken.

6. Zelf uitproberen , ruiken, voelen, proeven, is bittere noodzaak. Er was ook een witte vintage strat met maple nek, was lang zo goed niet als mijn "blauwe". Gitaren verschillen altijd onderling, zeker bij Richwood waar de kwaliteits controle nou 1 X wat minder is.

"Waarom koop je hem dan Freek?"

Met alle opmerkingen moet ik toch weer constateren dat het ding sustain heeft en een vette toon met stevig laag. Het hoog blijft iets achter, moet ik bij zeggen dat ik hem net heb, je moet een nieuwe gitaar altijd inspelen, duurt gauw een paar maanden. En mijn Tokai had een essen body, heel ander hout natuurlijk.
Verder is ie leuk om te zien met zijn vergeelde nek en mooi nep vintage verkleurde slagplaat. (Nog steeds camera uitheleend...) En voor dit geld blijft er nog budget over voor betere elementen, 5 standen switch en potmeters. Gewoon een leuk gitaartje voor de beginner of erbij, leuk om wat mee te prutsen. Of om eens mee te nemen op een sessie.
Ik luister op dit moment naar een oude radio opname uit ca. 1983, SRV in Paradiso, kan ik nu ook weer mee jengelen 8-)

Azrael
19 maart 2005, 15:35
Meer reviews! By the way...microfonische pickups valt toch met kaarsvet op te lossen? Hoe zit het overgens met de bedrading? Valt daar nog voor weinig geld aan te verbeteren?

frekie
19 maart 2005, 16:08
Toevallig gister nog een receptje voor gezien:

http://www.projectguitar.com/tut/potting.htm

De directie houdt zich zoals gewoonlijk weer niet aansprakelijk :-D

Als bruin het kan trekken bestel ik denk ik gewoon Texas specials en betere electronica. Een switch en 1 volumepot en wat draad is genoeg, toonpots sloop ik er meestal uit, slurpen alleen maar hoog op. Ik heb op mijn RW RE400 (ES335) SD's gezet, had ik nog liggen, scheelt toch wel een heel stuk hoor. Vlag op een modderschuit? Och kweenie, zo'n setje specials levert 2dehands altijd wel weer 100 euri op en op de gitaar kan je ook niet veel verliezen.
Bij elkaar kom ik dan op nog geen 350 euri , koop je 2dehands nog geen Fender mex voor laat staan een fender jap of squier jap. Fender mex strat heb ik gehad, nette gitaar maar dood stuk hout, zat geen greintje resonantie in. Geef mij dan maar Richwood!

Azrael
19 maart 2005, 16:23
Wat ik mis in je review.........hoe speelt hij vergeleken met een USA/Mex strat? Hoe is het fretwerk ervan? Als ik voor 160 euro namelijk een gitaar met goed hout/leuke nek en fretwerk kan kopen dan kan ik later altijd nog wat upgraden mocht dat nodig zijn.

groovyB3
19 maart 2005, 16:48
sash, wat is er mis met die tuners? zijn dat die standaard crap dingen met ontzettend veel speling?

Zoals je misschien al weet speel ik Kluson mechanieken binnen een paar maanden verrot. Die dingen zijn gewoon niet sterk genoeg voor mij. De enige tuners die het bij mij houden zijn de ouwe Klusons met de deluxe inscriptie op de achterkant en gewone Gotoh's. De Klusons op de Richwood zijn iets minder dan gewone Klusons die op Fender Classics en American Vintage series zitten en begonnen dus onmiddelijk kuren te vertonen. Khad nog een setje Gotoh's liggen, dus heb ik die er maar gelijk opgezet. Gelijk een stuk steviger ;)

@ Azrael: Het hout is perfect. Resoneert erg goed en zelfs met het setje 0.10 wat erop zat toen ik em binnen kreeg had ie al een dikke toon. Kheb nu er 0.11 op gelegd en het geheel klinkt nog beter en voller. Fretwerk is zeker goed, niet helemaal perfect, maar zeer goed. Tot nu toe geen sporen van slijtage en heb er zo'n 20 uur op gespeeld.

Zoals ie stock binnen is gekomen zou ik em willen vergelijken met de Mexican Classics en Highway modellen van Fender. Gooi er andere elektronica in, brass zadeltjes erop, evt. andere mechanieken en dan zou ik em zelfs durven vergelijken met American Vintage.

De gitaar is niet helemaal vintage correct, maar dat maakt geen zak uit. De toets is wat platter (ongeveer 9" radius denk ik), wat dikkere fretjes, 22 frets en nog wat kleine dingetjes. Die 'upgrades' vind ik persoonlijk wel erg fijn.
Normaliter is het met een 22 frets hals zo dat de toets iets overlapt, maar dat is hier niet geval wat de hals dus wat langer maakt. Hij past wel gewoon in m'n koffers, dus dat maakt verder geen problemen.

frekie
19 maart 2005, 17:17
Sluit ik me bij aan. Het fretwerk is redelijk. Het is een beetje ronde nek, vergelijkbaar nogmaals met den ouden fernandes. Die fender mex is al weer een tijdje geleden, die speelde misschien iets makkelijker. Op mijn Tokai Goldstar moest je ook werken met een 010 setje. En die liep hier en daar ook aan. Het blijft een Strat, daar moet je altijd tegen vechten :-D
Ik heb net de zaak en halve toon lager gezet, in es dus, om mijn SRV likjes weer eens wat op te poetsen. Dan moet je er laag uitdraaien, anders wordt het te gek. Kortom stevige sound met een goed laag eronder, geen iel stratje.

Azrael
19 maart 2005, 17:37
sash, wat is er mis met die tuners? zijn dat die standaard crap dingen met ontzettend veel speling?

Zoals je misschien al weet speel ik Kluson mechanieken binnen een paar maanden verrot. Die dingen zijn gewoon niet sterk genoeg voor mij. De enige tuners die het bij mij houden zijn de ouwe Klusons met de deluxe inscriptie op de achterkant en gewone Gotoh's. De Klusons op de Richwood zijn iets minder dan gewone Klusons die op Fender Classics en American Vintage series zitten en begonnen dus onmiddelijk kuren te vertonen. Khad nog een setje Gotoh's liggen, dus heb ik die er maar gelijk opgezet. Gelijk een stuk steviger ;)

@ Azrael: Het hout is perfect. Resoneert erg goed en zelfs met het setje 0.10 wat erop zat toen ik em binnen kreeg had ie al een dikke toon. Kheb nu er 0.11 op gelegd en het geheel klinkt nog beter en voller. Fretwerk is zeker goed, niet helemaal perfect, maar zeer goed. Tot nu toe geen sporen van slijtage en heb er zo'n 20 uur op gespeeld.

Zoals ie stock binnen is gekomen zou ik em willen vergelijken met de Mexican Classics en Highway modellen van Fender. Gooi er andere elektronica in, brass zadeltjes erop, evt. andere mechanieken en dan zou ik em zelfs durven vergelijken met American Vintage.

De gitaar is niet helemaal vintage correct, maar dat maakt geen zak uit. De toets is wat platter (ongeveer 9" radius denk ik), wat dikkere fretjes, 22 frets en nog wat kleine dingetjes. Die 'upgrades' vind ik persoonlijk wel erg fijn.
Normaliter is het met een 22 frets hals zo dat de toets iets overlapt, maar dat is hier niet geval wat de hals dus wat langer maakt. Hij past wel gewoon in m'n koffers, dus dat maakt verder geen problemen.

Hals langer? Is het dan geen 25,5 inch hals?
Overgens vind ik een iets plattere hals wel prettig. Speel nu op een Wizard II.....22 frets is ook erg handig en iets grotere frets idem dito wat ik ben jumbo gewend.

Thanks voor de rest van de info. Ik ga hem overgens met 0.09 spelen mietje dat ik ben :-D

groovyB3
19 maart 2005, 18:20
Hals langer? Is het dan geen 25,5 inch hals?


Nee, niet exact. Scheelt misschien een halve inch. Vrijwel te verwaarlozen dus :)

groovyB3
19 maart 2005, 18:22
@frekie: kheb een klein kritiekje, je zei dat de Richwood niet te vergelijken was met Tokai's, maar wel met Fernandes.
Dit is nogal raar, want toendertijd kwamen merken als Tokai, Burny, Fernandes etc. allemaal uitdezelfde fabriek, met minieme verschillen.

butters
19 maart 2005, 19:37
@ groovyB3

goed die bespreking van die richwood.

maar ben je er zeker van dat de scale langer is dan 25,5. volgens de site van richwood is ie wel 25,5. misschien is de body wat kleiner of staat de brug iets anders?

1/2 inch verschil merk je dan toch aan de plaatsing van de frets? (zoals er tussen shortscale 24,75 en longscale 25,5 ook 0,75 inch verschil is)

groovyB3
19 maart 2005, 19:52
maar ben je er zeker van dat de scale langer is dan 25,5. volgens de site van richwood is ie wel 25,5. misschien is de body wat kleiner of staat de brug iets anders?




JE BENT EEN GENIE!!! :D

De brug staat idd een heel klein stukje hoger dan normaal. Ik heb van mijn Tele een Esquire gemaakt en had een andere slagplaat gekocht, maar die paste niet bij de brug en control platen, dus moest em iets uitvijlen. Ik vroeg me al af waar dat voor was, maar nu is dat duidelijk. Wat ook zou kunnen is dat niet de brug wat hoger staat, maar de hals wat meer de body in komt. Zal het geheel vandeweek eens gaan vergelijken en opmenten, kijken hoe het nou zit.

frekie
19 maart 2005, 20:46
Ik heb vroeger 2X een Fernandes strat gehad, vooral de nek doet me erg aan de RW denken, vrij dik en rond. En vergeeld natuurlijk :) Kwalitatief was de Fernandes over het geheel wat beter dan de RW, maar niet eens veel. De Tokai was echt een stapje hoger, dat was echt essen/maple/palissander. Maar de Tokai elementjes waren vrij slap, heb ik er toen ook uitgegooid.
De slechtste strat die ik ooit heb gehad was een Squier (ws Korea) met als "goede" tweede een Mex Fender. De RW is niet perfect maar ik heb hem liever dan die laatste 2...

frekie
19 maart 2005, 21:09
(We proberen het nog eens... :cry: )

Ik heb vroeger 2X een Fernandes strat gehad, vooral de nek doet me erg aan de RW denken, vrij dik en rond. En vergeeld natuurlijk icon_smile.gif Kwalitatief was de Fernandes over het geheel wat beter dan de RW, maar niet eens veel. De Tokai was echt een stapje hoger, dat was echt essen/maple/palissander. Maar de Tokai elementjes waren vrij slap, heb ik er toen ook uitgegooid.
De slechtste strat die ik ooit heb gehad was een Squier (ws Korea) met als "goede" tweede een Mex Fender. De RW is niet perfect maar ik heb hem liever dan die laatste 2...

fred dons
21 maart 2005, 06:54
dubbelpost

fred dons
21 maart 2005, 06:55
ik heb ze net nog even geteld maar het zijn toch echt 21 fretjes (en een
fenderscale)
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=115&page=15&ktw=27dd35a64ed10837e27f47d09a947a44&sid=r4wz5d643ac46203ed091a4ba2b7f74f

fred dons
21 maart 2005, 07:02
ik zag ook net dat de tele inderdaad 22 frets heeft, de strat heeft er 21

groovyB3
21 maart 2005, 09:06
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=119&page=15&ktw=b5f9ed017589de03dc726b8e942c7404&sid=r4wz5d643ac46203ed091a4ba2b7f74f


IK HEB GOD GEVONDEN! :D


@ Fred: waar heb je die pinup vandaan op die Strat die linksboven hangt?

fred dons
21 maart 2005, 10:47
die heb bij een skaterswinkel in amsterdam gekocht, helaas verkopen die die dingen niet meer, maar zaterdag op de beurs in Veenenedaal staat er een duitser die ze ook verkoopt

quote
IK HEB GOD GEVONDEN!
unquote

sorry clapton woon hier niet :wink:

(het leuke is dat dat niet al mijn gitaren zijn, aan de andere kant staan er nog zo'n 10 en er hangt nog wat links en rechts aan de muur en in de berging om te lakken)

gitaarwonder
5 april 2005, 09:25
Die "kit " strat wordt verkocht onder de naam DIEGO. Is een parallelmerk van Duesenberg. Dat staat dus voor kwaliteit. Op hun site kan je de dealers wel vinden en ik heb de mijne gekocht bij P&R in Merksem Antwerpen. Ik vind ze geweeeeeldig lekker. Hij hefet er vast nog wel hangen.

gitaarwonder
5 april 2005, 09:26
Die "kit " strat wordt verkocht onder de naam DIEGO. Is een parallelmerk van Duesenberg. Dat staat dus voor kwaliteit. Op hun site kan je de dealers wel vinden en ik heb de mijne gekocht bij P&R in Merksem Antwerpen. Ik vind ze geweeeeeldig lekker. Hij hefet er vast nog wel hangen.

Diedo
5 april 2005, 15:28
Die "kit " strat wordt verkocht onder de naam DIEGO. Is een parallelmerk van Duesenberg. Dat staat dus voor kwaliteit. Op hun site kan je de dealers wel vinden en ik heb de mijne gekocht bij P&R in Merksem Antwerpen. Ik vind ze geweeeeeldig lekker. Hij hefet er vast nog wel hangen.

haha tering vet! misschien haal ik er wel een en maak ik er Diedo van! :)