PDA

View Full Version : Delay en compressor



BluesJR
18 juli 2002, 16:57
Ey guyz,
Ik wil graag even wat info over een compressor en een delay. Ik wil het beiden gaan aanschaffen.. omdat ik het een toevoeging vind op mijn geluid. Maar het probleem is dat er heel veel veschillende bakkiez zijn, en dan heb je ook nog 19" racks en gedwone kleine pedalen.
Ik wil het absoluut vooral live gaan gebruiken dus de kwaliteit moet goed zijn.
De delay wil ik vooral gaan gebruiken om de "attack" van mijn plectrum op mijn gitaar scherper te maken... en de delay voor een zachte echo (als een soort reverb of echo), maar dan dus een delay.
Ik hoor wel eens wat over de G-Major enzo, maar is dat handig te gebruiken on -stage?
Als ik namelijk naar de prijzen kijk is het net zo duur om bijvoorbeeld een G-Major te halen als 2 losse pedalen hiervoor.. of zijn er andere opties die wat minder duur zijn.

Graag hoor ik wat dingen die ik kan gaan testen bij de gitaarshop... ik weet namelijk niet waar te beginnen (behalve dan bij de Boss delays en compressors enzo....).

Nog een ander ding over compressie. Ik was bij Feedback en ik vroeg daar wat dingen.. en een man daar zei dat compressie gewoon echt uit een rack moest komen voor de kwaliteit. Hij zei dat er heel duidelijk verschil zit in goede pedalen en minder goede..en dat de minder goede echt gewoon waardeloos zijn (zo zei hij het niet maar het kwam er wel op neer)... klopt dit en is dit ook zo voor delay?

Ik hoor het wel....

Thomasvv
18 juli 2002, 18:15
Ik denk.. dat dat voor delay net zo, zo niet meer geldt.. Ik heb wel eens goedkope delays uitgeprobeerd, amaar dat was echt janken...

BluesJR
18 juli 2002, 19:29
..ik bedoel meer het verschil tussen bijvoorbeeld een rackmounted delay van zo'n 200-600 euro (of bijv. G-Major), en een Boss DD-5 voor zo'n 200 euro's.
Is daar verschil tussen...? Ik heb het niet over delay pedalen van onder de 100 euro uiteraard.

LordRiffenstein
18 juli 2002, 22:48
Er bestaan wel degelijk echt goede delay en compressie pedalen. Je mag niet vergeten dat je bij die G-Major ook nog een midi-controller moet kopen en dan ben je als snel opnieuw 200 euro of meer kwijt.

Voor delay kan ik je de Line6 pedaal aanraden, klinkt geweldig. Voor compressie is de Carl Martin de top maar duur, de Marshall ED-1 compressor is zeer goed en een stuk goedkoper.

Ik heb deze 2 pedalen te koop, laat me iets weten als je geinteresseerd bent :smile:)

Greetzzz,

Yoeri