PDA

View Full Version : Welk Plectrum???



andoni
18 juli 2002, 16:27
Ik speel vooral punk en metal en speel sinds jaar en dag met de fijne Fender "heavy" plectra. Nu heb ik mij laten verleiden en heb een paar Dunlops gekocht (veel dikker). Ze hebben als voordeel dat ze een minder storend snaar-lawaai produceren, maar als nadeel dat ze minder aggressief klinken, zeker in heavy, palm-muted riffs (ik voel geen bas meer onder mijn voeten, in tegenstelling tot met de fenders). Nu vraag ik mij af: zijn er plectra die het speelgemak van een dikke dunlop combineren met de lekkere "roffel" van een fender, zeker in een snel gespeelde, palm-muted riff, à la trash?

BLOK182
18 juli 2002, 17:04
Pak een Fender medium, speelt heerlijk.

Rubenios
18 juli 2002, 18:30
Neem een combinatie plectrum, ik heb hiero DAVA plectrums liggen, daar zit een buigbare rand door het midden, je kunt hem dus wat langer beetpakken voor mooi clean geluid,
voor snelle solo's pak je hem korter vast... die plectrums zijn echt zwaar verslavend... iedereen uitproberen ! :wink:

greetz,
Rubenios

Raffel
19 juli 2002, 10:57
dunlop JAZZ III zijn de beste

Markie
19 juli 2002, 12:11
Ik denk dat dit toch iets is wat door iedereen anders ervaren wordt. Wat voor de een ideaal aanvoelt is voor de ander K U T.
Maar, als ik je verhaal zo lees denk ik gelijk aan de plectrum die je deze maand bij Total Guitar krijgt.
Het is een nieuwe van Dunlop, van 'Ultrex' een nieuw materiaal dat behoorlijk stijf is zonder dat de plectrum echt TE DIK aanvoelt bij het spelen. Ik vond hem gelijk fijn spelen.

(Je krijgt er een handig doosje bij waar je alle plectrum in mee kunt nemen, moet je wel Total Guitar kopen)

PluueeR
19 juli 2002, 12:28
Ik zelf speel op Jim Dunlop .60 mm. Ik speel altijd met de botte kant dus niet met de punt. Er zit maar een klein stukje tussen mijn plectrum en mijn fingers. Voor mij echt ideaal.

Bas
19 juli 2002, 12:42
ik vind .60 wel wat aan de slappe kant=) had tot voor kort .73 maar ben ze allemaal kwijt inmiddels..

vanmiddag ff nieuwe halen, denk dat ik er 1 van .88 of 1 bij haal om te checken hoe dat is.

Lacrymosa
19 juli 2002, 12:43
ik speel dunlop 1.14mm (die roze/paarse met een schildpad er op)
deze gebruik ik al vanaf dat ik gitaar speel. eigenlijk nooit echt iets anders uitgeprobeerd, ze zijn me tot nu toe prima bevallen, ik denk dak dalijk ff een zooi andere ga halen. kijken hoe dat speelt/klinkt

CheerS!!

musicmaniac
19 juli 2002, 13:04
Is voor iedereen anders, ja. Zelf gebruik ik die driehoekige Dunlops, dikte 3.0 .

FNaRK
19 juli 2002, 13:17
jajaja, wij hebben sinds vorige week onze "eigen" plectrums, 2 mm met onze bandnaam / logo bedrukt
tres cool

TheCrown
19 juli 2002, 13:43
Raar dat je het geluid minder aggeresie vind klinken. Met een dikkere plectrum krijg je een veel strakker, harderen en directer geluid.

Ic3gl0vE
19 juli 2002, 13:58
ik gebruik soms een Jazz III van dunlop, soms een Big Stubby (zo'n doorzichtige) want die zijn ook fijn maar ik gebruik nu voornamelijk http://www.gitaarnet.nl plectrums :grin:

dungekste
19 juli 2002, 14:12
Speel al tijden met Tortex picks van Dunlop. Mooi groen maatje 0.88 en hard zat.