PDA

View Full Version : Misschien een gitaar voor erbij?



Jax
15 maart 2005, 16:19
Test

Jax
15 maart 2005, 16:19
Ik ben stilletjes aan een beetje aan het kijken naar een gitaar voor erbij. Ben wel erg blij met mijn Epiphone SG, zo blij zelfs dat de halzen van onder andere een Charvel en een RG mijn niet bevielen. (Ga nu niet beginnen over het feit dat dat helemaal niet kan, aangezien Epiphone klote-kwaliteit is. Ik persoonlijk ben er erg tevreden mee). Toch lijkt me een gitaar erbij wel lekker als afwisseling.

Ik ben natuurlijk ook zelf aan het kijken, maar tips van anderen zijn natuurlijk altijd welkom. Daarom hierbij even een beschrijving van wat ik zoek.

De hals moet rosewood zijn, maple beviel me niet echt. Ik moet de gitaar zittend kunnen bespelen, dus geen puntige zooi. De hals moet lijken op een mijn SG, misschien ietsje dunner maar niet veel. Ook het contour van de hals moet nagenoeg hetzelfde zijn, dus niet echt C-vormig maar platter dan dat. De gitaar moet een vaste brug hebben, hij moet niet te zwaar zijn, maar ook niet te licht, en het liefst onder de 500 euro. Ik denk in eerste instantie aan humbuckers, maar indien de feel van een gitaar mij zo erg bevalt, zou een combinatie van single en dubbel coils ook niet erg zijn.

Tja, schiet maar raak! :wink:

StereoX
15 maart 2005, 16:32
ibanez sz 320 of 520

Ritch
15 maart 2005, 16:34
De Iba SZ is redelijk zwaar, maar als je voor weinig geld super veel gitaar kan krijgen, is dit je kans :wink: De 520 is nou al voor 499 bij Feedback.

bert k
15 maart 2005, 16:52
Volgens mij heb je nou een Epiphone beschreven... :D

bazzieman
15 maart 2005, 18:48
OLP misschien ofzo? :???:

AART
15 maart 2005, 19:15
Epiphone Les paul? :roll:

butters
15 maart 2005, 23:04
Volgens mij heb je nou een Epiphone beschreven... :D

idd vb epiphone sheraton. precies een hals zoals je hem beschrijft

Jax
16 maart 2005, 08:08
Volgens mij heb je nou een Epiphone beschreven... :D

Hhmmm, volgens mij heb je eigenlijk wel gelijk.. :oops:

Tja, een Epiphone Les Paul heeft me altijd al aangesproken, en was dan ook een goede kanshebber als mijn eerste gitaar. Het probleem is echter dat ik erg veel zittend speel, en dat ik een les paul daar niet erg lekker voor vind. Ik heb hem namelijk eens met een SG vergeleken, welke ik wel lekker zittend vind spelen, en kwam tot de volgende conclusie. De les paul heeft de holte voor je been een stuk dichter bij de hals dan de sg. Hierdoor is de sg beter gebalanceerd, terwijl ik bij de les paul het idee heb dat mijn been veel te ver naar voren zit.

http://www.xs4all.nl/~epedel/vergelijk.JPG
Zo zie je op deze foto dat de holte van de les paul tussen de twee rode lijnen zit, en die van de sg tussen de twee groene lijnen zit. Heeft iemand dit zelfde probleem? En eventuele oplossingen? (ander soort les paul model ofzo?)

Jax
16 maart 2005, 08:08
dubbel :-?

jw009
16 maart 2005, 08:45
is gewoon een kwestie van wennen, ik vind een SG echt ruk spelen zittend, dus ik denk dat wat je wat je gewent bent lekker vind. (logisch)
Maar ik denk dat je zo aan die andere gewend bent

DennisB76
16 maart 2005, 11:40
Op Marktplaats kwam ik een Starfield tegen samen met een Peavey versterker. Samen voor 200 Euro. Ik zou zeggen, ga daar eens naar kijken.
Ik heb zelf ook dezelfde Starfield. Super-kwaliteit (gemaakt bij Ibanez), heerlijke hals, zeer degelijk geluid. Eventueel de pups vervangen en je hebt een supergitaar voor erbij.
Zoek even op 'Starfield' op Marktplaats.

En als jij hem niet neemt, raad ik hem aan alle andere forumleden die nog een mooie gitaar voor erbij zoeken...

DennisB76
16 maart 2005, 11:53
Link: http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=muziek&u=elektrgitaren&ID=42318

Jax
16 maart 2005, 20:26
Link: http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=muziek&u=elektrgitaren&ID=42318

Hee bedankt voor de tip, ik zal zeker even kijken.

Tupelo
16 maart 2005, 20:39

Tupelo
16 maart 2005, 20:40
Ibanez Artist?

http://www.marktplaats.nl/index.php3g=muziek&u=elektrgitaren&ID=42318

Lijkt me ook de moeite waard om te proberen!

vester86
16 maart 2005, 21:57
je kunt ook je eventuele Les paul op je andere been leggen, dus tussen je benen in ipv je alleen je linkerbeen, of andersom

ik speel zelf ook vrij vaak zittend met mn les paul, en ik heb nergens last van

Jax
17 maart 2005, 08:34
is gewoon een kwestie van wennen, ik vind een SG echt ruk spelen zittend, dus ik denk dat wat je wat je gewent bent lekker vind. (logisch)
Maar ik denk dat je zo aan die andere gewend bent

Als dit zo is dan ga ik denk ik gewoon sparen. Ik heb al ongeveer 1,5 jaar nu al een alpine white Les Paul custom gewild, maar heb deze altijd afgeschreven omdat ik dacht dat ik er toch niet aan zou kunnen wennen. Toch vind ik het een beetje belachelijk om 600+ euro aan een witte les paul uit te geven, terwijl een standaard epi les paul rond de 400 is. Ik zal er dus nog wel even over na moeten denken.