PDA

View Full Version : Een avondje op mijn pas gereviseerde ’65 Blackface Twin



HaTim
15 maart 2005, 16:53
Ik ben een trotse bezitter van een ’65 blackface Twin, die onlangs door Al is gereviseerd.
Afgelopen zaterdag had ik een optreden met mijn Rhythm & Blues band en heb ik de Twin voor het eerst in de praktijk kunnen gebruiken. Normaal gesproken speel ik op een Toneking Meteor, een soort Deluxe maar dan met 4x6V6 waar ik erg tevreden mee ben.
Wat meteen opviel was de authoriteit van de versterker. Zonder dat het hard of opdringerig klonk, was het geluid overal aanwezig. Eveneens opmerkelijk was de body van de klank. Nog voordat de tonen te horen waren kreeg het zo’n heerlijke percussieve punch. Zelfs zonder de akkoorden goed in te drukken klonk het al. Dat is misschien dat genoemde stijl en niet stijl van een versterker. Of ik nu een heel akkoord speelde, een hoog akkoord, een akkoordje op de dunne snaren,een half ingedrukt akkoord of twee noten te gelijk, het had allemaal dezelfde punch, wat het spelen buitengewoon ontspannend maakt.
Verder is zo’n oude Twin clean niet een steriele clean, maar een soort romig clean, oftewel je beseft niet dat het clean is en bent niet bezig met het opzoeken van het randje.
Enfin, typisch zo’n avond waar je kon blijven spelen en spelen. Helaas weegt de Twin 27 kg en woon ik op 3 hoog.