PDA

View Full Version : Boss GT-6 aansluiten



EmgMaster
18 juli 2002, 12:12
Ik ben van plan om een boss gt-6 te gaan kopen, maar op mijn versterker (marshall MG30) zit geen effectsloop. Kan ik hem dan wel gewoon via de input aansluiten of kan ik de voorversterker van de gt-6 dan niet gebruiken. Die wil ik het liefst wel gebruiken. Heeft iemand hier een antwoord op?

EmgMaster
18 juli 2002, 18:46
Kan iemand me hier ff mee helpen? Thanx

stomas
18 juli 2002, 20:14
Misschien hebje een "Power Amp In" op de achterkant van je versterker. Daarmee gaat het signaal van je gt6 meteen de eindversterker van je combootje in. Als dit niet het geval is,zal je hem in je gitaaringang moeten prikken, maar dan zou ik de voorversterker van je gt6 uitzetten.
mzzl sjoerd

EmgMaster
18 juli 2002, 22:59
Maar ik wil die voorversterker van de gt-6 graag wel gebruiken. Kan ik dan een effectsloop in men amp laten bouwen of moet ik gewoon een andere versterker kopen. Alvast bedankt voor de antwoorden

srv-man
18 juli 2002, 23:25
Je kunt hem wel in de gitaaringang prikken en de GT6 preamp gebruiken. Je Marshall moet je dan zo clean/neutraal mogelijk instellen. De meest ideale situatie is het echter niet. Je oren moeten maar beoordelen of je dit afdoende vind, maar beginnen kun je in ieder geval op deze manier.
Een effectloop oid inbouwen lijkt me voor deze amp niet de moeite waard, je kunt dan beter even doorsparen en gelijk wat goeds kopen.

EmgMaster
19 juli 2002, 07:07
Oke bedankt

Ic3gl0vE
19 juli 2002, 17:36
ik heb gewoon een gt3 rechtstreeks aangesloten op de (low) input van m'n versterker

klinkt beter dan dat je 'm op de FX loop aansluit vind ik zelf. Als je de patches mooi afstelt kan je altijd een goed geluid krijgen

EmgMaster
19 juli 2002, 18:12
Oke dan weet ik genoeg. Bedankt