PDA

View Full Version : London City @ gitaarmarkt



Chrissie
15 maart 2005, 13:36
De wereld wordt zotter en zotter....
Dit staat vandaag op gitaarmarkt:


Omschrijving: London City DEA70 MK IV 50w . Originele buizenversterker uit begin 70. Volledig gereviseerd, kompleet met beschermhoes. + London City cabinet 'high power' 4 X 12 inch vintage celestion Greenbacks voor foto's mailen Super klank perfect uiterlijk Kans van je leven Wil wel ruilen voor een telecaster, liefst deluxe of custom. Doe maar een voorstel.

EUR: 1500

wietse
15 maart 2005, 13:53
ach je kan het altijd proberen.

AutoStatic
15 maart 2005, 16:04
Ach ja...
Half jaar geleden heeft een bekende nog een half stack gekocht voor €500,- die is nu al het dubbele waard ;) , we zitten in een heuse "live" London City prijsstijging! Die persoon die 'm aanbiedt is trouwens al €500,- in prijs gezakt, hij heeft 'm voor meer aangeboden.

andy
15 maart 2005, 16:48
Als er mensen zijn die bereid zijn dergelijke hoge bedragen te betalen, dan krijg je dat. :wink:
Ze klinken natuurlijk wel goed, maar ze zijn vaak stuk, dus aso hoog die prijzen.

Antal
15 maart 2005, 16:54
Omschrijving: London City DEA70 MK IV 50w . Originele buizenversterker uit begin 70. Volledig gereviseerd, kompleet met beschermhoes. + London City cabinet 'high power' 4 X 12 inch vintage celestion Greenbacks voor foto's mailen Super klank perfect uiterlijk Kans van je leven Wil wel ruilen voor een telecaster, liefst deluxe of custom. Doe maar een voorstel.

EUR: 1500
Beetje tegenstrijdig IMO. En een belachelijke prijs. Denk niet dat hij het er ooit voor krijgt.

Nielsje
15 maart 2005, 18:51
T wordt nogal gehyped..

ik weet niet of ik de mijne net voor, of in 'het begin' van de hype kocht, maar goed..

tzijn leuk klinkende amps, maar gewoon niet altijd even betrouwbaar..

ik zou er niet meer dan 200 tot 350 voor neerleggen, gezien de uiterlijke/technische staat.. maar dan betaal ik nog te veel volgens sommigen..

AutoStatic
16 maart 2005, 10:37
Voor een top of een half stack? Het "probleem" is dat er van die G12H30's in de LC kasten zitten wat de kasten al vrij waardevol maakt (als ze er al inzitten natuurlijk :wink: ). Maar €1500,- is veel te veel voor een onbetrouwbaar apparaat. Volgens mij schuift een G12H30 iets van €100,- max (correct me if I'm wrong). Dan zou de kast €400,- waard zijn. Voor een top zou ik zelf hooguit €150,- ΰ €200,- neerleggen. €550,- zou een beter prijsje zijn.

Toaster
16 maart 2005, 17:23
Ik kan me herrinneren dat de gitatarist/zanger van Green Lizzard Jαααren geleden al op een london city speelde.

Die is dan dus trendsetter :lol:

AutoStatic
16 maart 2005, 19:52
En dan te weten dat ie een half jaar terug een andere complete LC half stack heeft aangeschaft voor €500,-

WAAR GAAT HET HEEN MET DEZE WERELD!

Nielsje
16 maart 2005, 20:18
euh audiostatic, ruil toch gewono met jouw marshall set ;)

wat moet je trouwens met LC handvaten... mist je cab handles?

AutoStatic
17 maart 2005, 11:49
De handvatten op mijn cab zijn allebei stuk aan het gaan, ben dus op zoek naar andere of een vervangende oplossing waarbij ik geen extra gaten hoef te maken of moet gaan lopen zagen. Cab is in originele staat en wil ik graag zo houden.

Nielsje
17 maart 2005, 18:32
op die manier,

als je handvaten gevonden hebt, meldt je het ff? ik ben ze ook nodig voor m'n opknap project ;)

AutoStatic
18 maart 2005, 11:57
Jij hebt een ander model cab. Jij hebt er een met externe handvatten, nooit eerder gezien trouwens. Bij mij zitten ze in de cab.

Nielsje
18 maart 2005, 18:23
foto's??

op mijn webshots staan twee folder pagina's van LC producten...

AutoStatic
18 maart 2005, 18:50
Ik zal feauteaus peausten. De folders waarnaar jij verwijst zijn folders van de driede generatie LC's: The Black Bastards (kwamen na The Grey Geeks en The Green Goofballs).

Nielsje
18 maart 2005, 19:01
en speel jij op greene goofballs, of grey geeks?

AutoStatic
19 maart 2005, 11:09
A Green Goofball!
Ik zal even foto's opzoeken.
Gisteren wat teveel gedronken lijkt wel...

taylor
20 maart 2005, 10:44
ik snap dat hele goede met london city niet,begin jaren 90(eind 80) kocht ik die dingen voor 100 gulden ofzo.

ze klinken wel aardig maar er zit veel onbetrouwbaar spul tussen in de zin dat het helemaal geen stabiele amp is en hij zo kan opblazen wanneer hij er zin in heeft :)soms heb je hele stabiele exemplaren.

heb er zelf nog 1 ik wacht net zo lang tot dat ze belachelijke prijzen gaan vragen voor die dingen dan verkopen :)

de prijzen zijn eigenlijk al belachelijk .........

AutoStatic
20 maart 2005, 16:42
Tja, dat Brood krabbeltje wat ik op een servetje had heb ik de dag na zijn dood ook voor €150,- verkocht terwijl dat servertje op zich weinig waard was. Aldi merk, scheurde snel, niet echt betrouwbaar.

AutoStatic
6 april 2005, 13:42
foto's??

op mijn webshots staan twee folder pagina's van LC producten...

Nielsje! Hierbij een foto van een handvat van mijn LC kast:

http://londoncity.autostatic.com/img/stack/cab-handle.jpg

En een overzichtsfoto zodat je weet waar het handvat zit (cab staat onderop ;)):

http://londoncity.autostatic.com/img/combo/combo-cab-side.jpg

Nielsje
6 april 2005, 19:32
ah duidelijk

alleen doet je tweede foto het (nog) niet..

maar dat komt dan el denk ik :)

zijn idd kleine handvaten.. zou zo ook niet weten waar je dat soort dingen vandaan kan plukken

AutoStatic
8 april 2005, 17:25
2e foto doet het inmiddels ook

AART
1 mei 2005, 12:48
zijn er trouwens London City 2x12 cabs?

Frits van Mourik
8 mei 2005, 02:09
zijn idd kleine handvaten.. zou zo ook niet weten waar je dat soort dingen vandaan kan plukken

Kijk hier 'es:

http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=1321

Bedoel je deze soms?

AutoStatic
8 mei 2005, 22:06
Zoiets, maar het zijn ze niet helemaal. Originele zouden nog beter zijn :) Maar ik ga de boel opmeten en als het past zou dat heel mooi zijn! Bedankt voor de tip!

edje kadetje
17 mei 2005, 13:49
Kocht ca 15 jaar geleden een 4x12 en een top voor een paar honderd gulden (en kreeg er dan nog een gitaar bij, of was het nou andersom). Heb de kast veel gebruikt, maar de top was ongeveer direct, bij eerste gebruik stuk. Een vriend heeft er nog wel nieuwe buizen ingezet, maar hij doet het nog steeds niet. Vorige week belandde hij bijna op de vuilnishoop bij het opruimen van de schuur, nu staat hij in de kofferbak van mijn auto, want van mijn vrouw mocht hij niet terug de schuur in.

Wie heeft er een tip voor reparatie van de top? Niet dat ik zelf iets ga doen, maar waar repareren ze deze dingen?

mayniac
17 mei 2005, 18:46
Kocht ca 15 jaar geleden een 4x12 en een top voor een paar honderd gulden (en kreeg er dan nog een gitaar bij, of was het nou andersom). Heb de kast veel gebruikt, maar de top was ongeveer direct, bij eerste gebruik stuk. Een vriend heeft er nog wel nieuwe buizen ingezet, maar hij doet het nog steeds niet. Vorige week belandde hij bijna op de vuilnishoop bij het opruimen van de schuur, nu staat hij in de kofferbak van mijn auto, want van mijn vrouw mocht hij niet terug de schuur in.

Wie heeft er een tip voor reparatie van de top? Niet dat ik zelf iets ga doen, maar waar repareren ze deze dingen?

Hoeveel wil je ervoor? :-D

nicoverduin
17 mei 2005, 19:57
want van mijn vrouw mocht hij niet terug de schuur in.

Tja het leven is hard :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Nico

Ritch
17 mei 2005, 20:23
want van mijn vrouw mocht hij niet terug de schuur in.

Tja het leven is hard :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Nico

Je zou tegen je vrouw moeten zeggen hoe zij het zou vinden om in een kofferbak te liggen! Respect 2 the London City Amps! :evil: :roll: :wink:

AART
17 mei 2005, 22:32
ik bied 50 euro!

edje kadetje
18 mei 2005, 13:37
Ik ga nog even niet verkopen. Eerst wil ik wel eens weten wat voor vlees ik in de kuip heb.

Wat is er zo bijzonder aan die london city tops/versterkers?
Waarmee is het te vergelijken?
Kan iemand een omschrijving geven?
In welke muziekstijl wordt de amp veel gebruikt?
Omschrijf eens een set-up (maw wat voor effecten gebruiken jullie erbij)?

In een andere thread vraag ik hoe ik met m'n Roland GP100 (pre-amp/multieffect) het gilmourgeluid (je weet wel het soort cleane lead geluid dat niet zwaar overstuurd klinkt, maar toch sappig is en met veel sustain. Ik vraag me af of deze london city nog een rol zou kunnen spelen in dat vraagstuk.

En, weet iemand waar ik hier in de buurt (omgeving rotterdam) de amp kan laten repareren?