PDA

View Full Version : TS808 Reissue Tube Screamer



dacrow
15 maart 2005, 13:02
Ik heb dit pedaal onlangs geprobeerd in Music STore in Keulen met een Fender Strat en een Marshall Lampen Head + Marshall box , nu het was een mooi pedaaltje maar ik vraag me af wat het zo speciaal /duur (195€) maakt ? Of is het spectaculairder als het gemodified is ?

Ik herinner me dat STevie Ray er twee achterelkaar gebruikte ..

BartL
15 maart 2005, 13:20
Ik denk dat die prijs onder andere door de hype komt.

Speeddemon
15 maart 2005, 13:36
Ik herinner me dat STevie Ray er twee achterelkaar gebruikte ..
2 TS-9's (mogelijk gemod door Caesar Diaz) en later zelfs de TS-10.

dejohan
15 maart 2005, 13:40
Je kan ook een TS7 gebruiken: is qua schema identiek een TS9, en kost 3 keer minder (iets van een 50-60€). Het verschil in geluid is eerder 1% minder ofzo, wat deze pedaal zowat de beste prijs/kwaliteitsverhouding in pedaalland geeft.

groovyB3
15 maart 2005, 14:49
Ik herinner me dat STevie Ray er twee achterelkaar gebruikte ..
2 TS-9's (mogelijk gemod door Caesar Diaz) en later zelfs de TS-10.

Die TS9's van hem waren ongemod.

In de latere jaren gebruikte ie een Diaz modded Fuzz Face en een TS10.

Toneffectory
15 maart 2005, 23:37
Het verschil tussen de TS808 ri en de TS9 ri is slechts 2 weerstandjes en een andere opamp..... en heeeeeeeeeeeel veel geld.

Dirk_Hendrik
16 maart 2005, 10:07
En in de meeste gevallen hoeft die opamp niet vervangen te worden omdattie er al in zit.

marc_o
16 maart 2005, 10:44
Affijn, ik heb dus die ts-808 reissue, en wat er dan ook inzit....hij klinkt prima!

DREAMMACHINE
16 maart 2005, 10:52
:-D .... daar gaat het uiteindelijk om natuurlijk! ... en de looks ook een beetje toch.... 8-)

dacrow
16 maart 2005, 12:37
Misschien een goed idee dan om de weerstandjes zelf te vervangen ! :cool:

Antal
16 maart 2005, 12:39
Het verschil tussen de TS808 ri en de TS9 ri is slechts 2 weerstandjes en een andere opamp..... en heeeeeeeeeeeel veel geld.

Volgens marc was de 1e ook nog true bypass. De 2e zeker weten niet. Dat is wel iets wat niet zo makkelijk te veranderen is vrees ik.

marc_o
16 maart 2005, 14:49
De 1e weet ik niet, maar mijn reissue wel.

Antal
16 maart 2005, 16:21
De 1e weet ik niet, maar mijn reissue wel.

Ik bedoelde de 1e in het rijtje, niet de 1e in productie. De ri dus :wink:

Droffie
17 maart 2005, 12:07
Probeer de Boss OD-3 eens. Die slayed gewoon de TS9's.
Ik heb ze uitvoerig getest. Boss klinkt gewoon beter. Veel beter gebalanceerd en geen laag verlies.
Omdat SRV ooit op zo'n pedaal heeft gespeeld bij gebrek aan beter zijn die dingen overhyped geraakt.

Als Stevie een OD-3 zou horen had ie zijn TS9 onmiddellijk 't raam uitgegooid. :D

dacrow
17 maart 2005, 12:14
Ga ik zeker eens proberen dan !

:cool:

pol
17 maart 2005, 12:53
als booster vind ik die od3 toch lang niet zo geslaagd als een tubescreamer of sd-1, klinkt nogal modderig in het laag vind , terwijl een sd-1 of tubescreamer juist alles wat strakker maakt.
misschien is die od3 wel geschikter als lichte overdrive op een clean kanaal.
Tis geen kwestie van beter of slechter, hangt ervanaf wat je ermee wil doen.

pol
17 maart 2005, 12:58
En als je in die richtig zoekt, zeker ook de mi Audio Blue boy testen en met de interne pots spelen, die kan van heel vet tot tubescreamer achtig klinken, en is zowel geschikt als boost op distortion en overdrive op een clean kanaal.
En is ook niet superduur.

Antal
17 maart 2005, 17:54
Probeer de Boss OD-3 eens. Die slayed gewoon de TS9's.
Ik heb ze uitvoerig getest. Boss klinkt gewoon beter. Veel beter gebalanceerd en geen laag verlies.
Omdat SRV ooit op zo'n pedaal heeft gespeeld bij gebrek aan beter zijn die dingen overhyped geraakt.

Als Stevie een OD-3 zou horen had ie zijn TS9 onmiddellijk 't raam uitgegooid. :D

Ben ik het niet mee eens. Ik heb hier ook een od-3. Prima pedaal hoor. Niets mis mee. Maar ik vind hem gewoon anders dan een tubescreamer. Idd meer laag, maar dat is bij een TS ook zo op te lossen. Dus niet beter of slechter, gewoon anders.

Droffie
18 maart 2005, 11:13
Probeer de Boss OD-3 eens. Die slayed gewoon de TS9's.
Ik heb ze uitvoerig getest. Boss klinkt gewoon beter. Veel beter gebalanceerd en geen laag verlies.
Omdat SRV ooit op zo'n pedaal heeft gespeeld bij gebrek aan beter zijn die dingen overhyped geraakt.

Als Stevie een OD-3 zou horen had ie zijn TS9 onmiddellijk 't raam uitgegooid. :D

Ben ik het niet mee eens. Ik heb hier ook een od-3. Prima pedaal hoor. Niets mis mee. Maar ik vind hem gewoon anders dan een tubescreamer. Idd meer laag, maar dat is bij een TS ook zo op te lossen. Dus niet beter of slechter, gewoon anders.

Euhhmm...Ruim 100 Euro prijsverschil?? Vindt ik toch echt wel meetellen. Zo'n tubescreamer is best leuk maar het geld niet waard imo om als alleen booster te fungeren. Dan is de SD1 wel de beste en goedkoopste oplossing.
De OD3 kan prima boosten maar idd standalone op en clean kanaal is ie op z'n best. Stevie Ray all the way :D

Droffie
18 maart 2005, 11:18
als booster vind ik die od3 toch lang niet zo geslaagd als een tubescreamer of sd-1, klinkt nogal modderig in het laag vind , terwijl een sd-1 of tubescreamer juist alles wat strakker maakt.
misschien is die od3 wel geschikter als lichte overdrive op een clean kanaal.
Tis geen kwestie van beter of slechter, hangt ervanaf wat je ermee wil doen.

Dacrow verwijst naar SRV in zijn eerste post. Lijkt me duidelijk wat ie er mee wil :-?

pol
18 maart 2005, 11:58
ja, en dan nog is het kwestie van smaak en welke amp erachter staat.
Sommige amps hebben zodanig veel bas op de preamp zitten dat het voor die amps juist beter klinkt als het pedaal wat bas wegneemt, anderen dan weer niet.
maar een uitspraak als "de od3 slayed de tubescreamer" is een beetje overdreven, hangt ervan wat jij vindt dat het beste klinkt met je manier van spelen, amp enzoverder ....
Ik vond de sd-1 intressanter maar dan als booster, standalone overdrive op het clean kanaal vond ik em wat dun klinken.
od3 vond ik niet goed werken niet goed als booster, te dik, te veel vervorming al met de gain knop laag.

Droffie
18 maart 2005, 12:23
Ik heb 't ook niet over boosten en de topicstarter ook niet.
Als ik (wellicht wat aangedikt) heb over de OD-3 die de tubescreamer slayed bedoel ik als overdrive en niet als booster.
AB ze maar eens over een goede buizen amp en je moet me gelijk geven.
Maakt geen zak uit of die pre amp bassig is of niet.
Het pedaal heeft een goede sound of niet.

dacrow
18 maart 2005, 19:33
Ik speel op een Fender Hot Rod Deluxe , ik zoek dus een puur overdrive pedaal , heb al een Boss Distortion , ik wil de Tube (of een ander pedaal)
gebruiken om die extra kracht in de solo's te krijgen..

De hoofdvraag was eiegnlijk of de 'legendarische' Tube zijn geld waard was/is :D

dacrow
18 maart 2005, 19:34
Ik speel op een Fender Hot Rod Deluxe , ik zoek dus een puur overdrive pedaal , heb al een Boss Distortion , ik wil de Tube (of een ander pedaal)
gebruiken om die extra kracht in de solo's te krijgen..

De hoofdvraag was eiegnlijk of de 'legendarische' Tube zijn geld waard was/is :D

Toneffectory
18 maart 2005, 20:42
Nee, dus!

Dirk_Hendrik
18 maart 2005, 20:53
Dat ligt er helemaal aan wat je verstaat onder een legendarische blabla.

Een TS5, TS7 of een Ibanez MSL zijn voor 50 eurio en minder op de 2e hands markt goed te krijgen. Iedereen die claimt dat een TS9 totaal anders is moet z'n oren eens laten checken.

Mitch
19 maart 2005, 09:54
Als ik (wellicht wat aangedikt) heb over de OD-3 die de tubescreamer slayed bedoel ik als overdrive en niet als booster.
...........Maakt geen zak uit of die pre amp bassig is of niet.
Het pedaal heeft een goede sound of niet.

Als er één soort pedaal juist enorm afhankelijk is van hoe de rest van een setup eruitziet is het wel de lichte overdrive/booster.
Toegegeven, de TS is vrij kieskeurig waar je 'm mee voert (single coils please !) en waar je 'm in laat schreeuwen (6L6 please !). OD3 en dergelijke zijn wat minder kieskeurig en bieden daardoor, als je het puur op rendement bekijkt, meer veelzijdigheid voor hun geld.
Ik heb het idee dat je niet veel verschillende amps hebt gehoord, want het is wel degelijk zo dat een beetje bass-cut effectief kan zijn.

dacrow
19 maart 2005, 11:32
Als ik (wellicht wat aangedikt) heb over de OD-3 die de tubescreamer slayed bedoel ik als overdrive en niet als booster.
...........Maakt geen zak uit of die pre amp bassig is of niet.
Het pedaal heeft een goede sound of niet.

Als er één soort pedaal juist enorm afhankelijk is van hoe de rest van een setup eruitziet is het wel de lichte overdrive/booster.
Toegegeven, de TS is vrij kieskeurig waar je 'm mee voert (single coils please !) en waar je 'm in laat schreeuwen (6L6 please !). OD3 en dergelijke zijn wat minder kieskeurig en bieden daardoor, als je het puur op rendement bekijkt, meer veelzijdigheid voor hun geld.
Ik heb het idee dat je niet veel verschillende amps hebt gehoord, want het is wel degelijk zo dat een beetje bass-cut effectief kan zijn.

dacrow
19 maart 2005, 11:33
en waar je 'm in laat schreeuwen (6L6 please !)

Wat is 6L6 ??

Mitch
19 maart 2005, 11:48
Dat is een bepaald type eindbuizen, vooral bekend geworden en gebruikt in Fender versterkers. Door de natuurlijke dikke bas en milde mid kan een TS door zijn bass-cut en mid boost dus erg goed tot zijn recht komen. Maar voor de duidelijkheid: dan hebben wehet dus over de power amp. De samenwerking tussen TS en een bassige pre amp is dus een tweede kant van het verhaal.

Droffie
19 maart 2005, 11:49
Als ik (wellicht wat aangedikt) heb over de OD-3 die de tubescreamer slayed bedoel ik als overdrive en niet als booster.
...........Maakt geen zak uit of die pre amp bassig is of niet.
Het pedaal heeft een goede sound of niet.

Als er één soort pedaal juist enorm afhankelijk is van hoe de rest van een setup eruitziet is het wel de lichte overdrive/booster.
Toegegeven, de TS is vrij kieskeurig waar je 'm mee voert (single coils please !) en waar je 'm in laat schreeuwen (6L6 please !). OD3 en dergelijke zijn wat minder kieskeurig en bieden daardoor, als je het puur op rendement bekijkt, meer veelzijdigheid voor hun geld.
Ik heb het idee dat je niet veel verschillende amps hebt gehoord, want het is wel degelijk zo dat een beetje bass-cut effectief kan zijn.

Waaruit maak je op dat ik niet zoveel amps heb gehoord?
Goede overdrive pedalen laten je geluid intact zonder te veel je tone te beinvloeden. Toegegeven de OD-3 kan wat bassig klinken maar met je Bass knop op je amp zo gefixt. De TS daarentegen vind ik teveel kleuren en gewoon bass wegzuigen (met dure mod opgelost).
Ik gebruik ze niet als boosters dus daar heb ik verder niets over te zeggen. Ik heb het over het overdrive geluid. Imo de OD-3 moeilijk te verslaan. Zelfs niet door dure boetiek shit. vond de Fulldrive II nou niet echt overtuigen bijv.
Ik krijg een beetje het idee dat jij nog niet zo lang gitaar speelt en ook dat je nog niet zo veel amps gehoord hebt. (dom klinkt dat he?) :-D

Mitch
19 maart 2005, 12:04
Nou nou, niet zulke lange tenen....
Je beweerde dat het geen ruk uitmaakt of je een bassige pre amp hebt of niet voor een overdrive pedaal. Als je dat schrijft krijg ik niet de indruk dat je veel verschillende amps gehoord hebt. Ik scheld je toch niet meteen uit voor n00b of zo ? Ik bedoelde het serieus.
Er zijn zat amps die een wat donkerder clean geluid hebben, die puik presteren met een OD die wat laag wegfiltert. Je crunch kan er duidelijker van worden, beter door de mix prikken.

Dat de OD3 misschien wat bassig is en dat je dat dan op de amp's eq wegdraait.......euh.....wat is nou je uitgangspunt ? Clean van je amp of wat je pedaal met je sound doet :o

Begrijp me goed, ik ben één van de grootste TS-haters die hier op het forum rondhangen, maar ze hebben in bepaald setups absoluut hun nut. Zowel als booster als overdrive.

Dirk_Hendrik
19 maart 2005, 12:15
(met dure mod opgelost).

Ja een condesator van een kwartje, een geleende soldeerbout en een stukje lef.

Dat was weer duur zeg! :D

Ché
19 maart 2005, 12:41
oplossing = mi audio blue boy
nooit nog od 3 VS ts9 duscussies :)

Droffie
19 maart 2005, 13:37
Nou nou, niet zulke lange tenen....
Je beweerde dat het geen ruk uitmaakt of je een bassige pre amp hebt of niet voor een overdrive pedaal. Als je dat schrijft krijg ik niet de indruk dat je veel verschillende amps gehoord hebt. Ik scheld je toch niet meteen uit voor n00b of zo ? Ik bedoelde het serieus.
Er zijn zat amps die een wat donkerder clean geluid hebben, die puik presteren met een OD die wat laag wegfiltert. Je crunch kan er duidelijker van worden, beter door de mix prikken.

Dat de OD3 misschien wat bassig is en dat je dat dan op de amp's eq wegdraait.......euh.....wat is nou je uitgangspunt ? Clean van je amp of wat je pedaal met je sound doet :o

Begrijp me goed, ik ben één van de grootste TS-haters die hier op het forum rondhangen, maar ze hebben in bepaald setups absoluut hun nut. Zowel als booster als overdrive.

Ben niet beledigd alleen je zet zo'n persoonlijke toon neer met zo'n opmerking over niet veel amps bespeeld te hebben. Integendeel zelfs maar ik heb geen zin in welles nietes gezannik.
Als je geluid voor 90% bestaat uit overdrive geluid zal je in dit specifieke geval (bassige amp) een compromis moeten sluiten (als je van veel bas in je cleane tone houd) met je clean geluid.
In bijna alle andere gevallen is er goede bass balans te vinden tussen je overdrive en je clean geluid. Mijn ervaring is dat dat in de meeste gevallen prima lukt.
Is dat trouwens niet met alle pedalen zo? compromissen sluiten met je toon settings van je amp de kleuring van het pedaal?
Mijn mening is dat een OD-3 erg naturel is in tegenstelling tot de TS. Ik ben geen TS hater ofzo want waarom zou ik? wel heb ik er erg lang mee zitten spelen maar kan me gewoon niet voorstellen waarom de meesten zo gek van zijn. De OD-3 klinkt gelijk te gek terwijl in ik juist de amp moest blijven tweaken om een fatsoenlijk geluid uit de TS te halen.

Wat is jou favorite OD als je die hebt?

Dirk_Hendrik
19 maart 2005, 14:25
. Ik ben geen TS hater ofzo want waarom zou ik? wel heb ik er erg lang mee zitten spelen maar kan me gewoon niet voorstellen waarom de meesten zo gek van zijn.

Omdat je a) van een TS houdt of niet en b) een TS een pedaal is waar je uren voor jan lul mee kunt zitten spelen. Stap 1 is dat je em live gebruikt waar het grootste gedeelte van die "tone" zich toch al herdefinieert omdat je niet meer in je slaapkamer zit maar in een volle zaal met een beukende drummer, een valse bassist en een dronken zanger. En krijg nou wat! Die TS blijft overeind!

Mitch
19 maart 2005, 14:59
De klank van gitaar + amp is de basis. Die zou ik dus zelf nooit anders gaan instellen ten gunste van een pedaal en ik denk niet dat ik daar de enige in ben.

Met mijn combi van mahonie, P90, humbucker, EL34 is de mid-hump van een TS een totaal overbodige luxe. In mijn situatie zijn er dus waarschijnlijk twintig pedalen te verzinnen die beter voldoen dan een TS. (Overigens gebruik ik een van een DOD250 afgeleid pedaal.)
Voor mijn bandgenoot met Strat/EL84 amp is een TS echter een perfect ding.

Droffie
19 maart 2005, 16:24
. Ik ben geen TS hater ofzo want waarom zou ik? wel heb ik er erg lang mee zitten spelen maar kan me gewoon niet voorstellen waarom de meesten zo gek van zijn.

Omdat je a) van een TS houdt of niet en b) een TS een pedaal is waar je uren voor jan lul mee kunt zitten spelen. Stap 1 is dat je em live gebruikt waar het grootste gedeelte van die "tone" zich toch al herdefinieert omdat je niet meer in je slaapkamer zit maar in een volle zaal met een beukende drummer, een valse bassist en een dronken zanger. En krijg nou wat! Die TS blijft overeind!
Gaat er niet om of ie overeind blijft in een slechte band :-? Het gaat er om of ie goed klinkt.

Droffie
19 maart 2005, 16:35
De klank van gitaar + amp is de basis. Die zou ik dus zelf nooit anders gaan instellen ten gunste van een pedaal en ik denk niet dat ik daar de enige in ben.
:???: voor jou misschien idd. Iemand die z'n clean kanaaltje (die hij niet vaak gebruikt) een beetje tweaked om z'n pedaal beter te laten klinken heeft daar misschien weer geen moeite mee. Ieder zijn ding... :roll:

Dirk_Hendrik
19 maart 2005, 17:51
Gaat er niet om of ie overeind blijft in een slechte band :-? Het gaat er om of ie goed klinkt.

En wat vindt je publiek daarvan?

pol
19 maart 2005, 18:53
oplossing = mi audio blue boy
nooit nog od 3 VS ts9 duscussies :)


volledig mee eens :-D

Antal
19 maart 2005, 19:46
@Seymour: Pas ajb je onderschrift ffies aan. Elk topic waarin jij post is onleesbaar. :wink:

Droffie
19 maart 2005, 19:53
Gaat er niet om of ie overeind blijft in een slechte band :-? Het gaat er om of ie goed klinkt.

En wat vindt je publiek daarvan?

Waarvan?

Hoeveel heb jij gesnoven vandaag?

Ik zou zeggen jij bent mod (god knows why) gooi een slotje op je eigen slappe gelul...

Dirk_Hendrik
19 maart 2005, 20:07
Gaat er niet om of ie overeind blijft in een slechte band :-? Het gaat er om of ie goed klinkt.

En wat vindt je publiek daarvan?

Waarvan?

Hoeveel heb jij gesnoven vandaag?

Ik zou zeggen jij bent mod (god knows why) gooi een slotje op je eigen slappe gelul...

Waarvan? Misschien dat de gitarist in staat is om op een podium (In de situatie zoals ik even naar boven beschreef, misschien wat overdreven maar over het algemeen voor veel bands normale praktijk) ) z'n geluid voor elkaar te hebben.
Prima dat jij thuis in je slaapkamer je geluid zo fantastisch voor elkaar hebt. Luister dan ook eens naar wat anderen te zeggen hebben in plaats van lelijke opmerkingen te maken.

Droffie
19 maart 2005, 20:15
Ik speel helemaal niet versterkt thuis. Daar heb ik een akoestische gitaar voor. Ik weet amper hoe mijn huidige en vorige versterkers op laag volume klinken omdat ik alleen met mijn band versterkt speel. Dus waar je dat vandaan hebt :???:

Dat ik die TS's overhyped vind en gewoon niet zo goed vind als hun reputatie doet vermoeden is toch mijn goed recht? Als je 't daar niet mee eens bent kan je dat gewoon zeggen zonder te suggereren dat ik in een slechte band speel. Beetje kinderachtig vind je niet?

Antal
19 maart 2005, 20:18
Probeer de Boss OD-3 eens. Die slayed gewoon de TS9's.
Ik heb ze uitvoerig getest. Boss klinkt gewoon beter. Veel beter gebalanceerd en geen laag verlies.
Omdat SRV ooit op zo'n pedaal heeft gespeeld bij gebrek aan beter zijn die dingen overhyped geraakt.

Als Stevie een OD-3 zou horen had ie zijn TS9 onmiddellijk 't raam uitgegooid. :D

Ben ik het niet mee eens. Ik heb hier ook een od-3. Prima pedaal hoor. Niets mis mee. Maar ik vind hem gewoon anders dan een tubescreamer. Idd meer laag, maar dat is bij een TS ook zo op te lossen. Dus niet beter of slechter, gewoon anders.

Euhhmm...Ruim 100 Euro prijsverschil?? Vindt ik toch echt wel meetellen. Zo'n tubescreamer is best leuk maar het geld niet waard imo om als alleen booster te fungeren. Dan is de SD1 wel de beste en goedkoopste oplossing.
De OD3 kan prima boosten maar idd standalone op en clean kanaal is ie op z'n best. Stevie Ray all the way :D

Even rekenen hoor. Een TS9 kost 110 euro. Een OD-3 100. Dat is idd 100 euro prijsverschil :roll:

Dirk_Hendrik
19 maart 2005, 20:19
j-sus,
Ga eens rustig terug lezen. Ik heb nooit gezegd dat jij in een slechte band speelt! Ik zeg dat de gemiddelde live bandsituatie geen ruk van het hele "tone" fenomeen overlaat en dat dus geen argument is! Dat zal de eerste keer niet zijn. Dat riep ik 2 jaar geleden ook al en heeft dus niets met jou te maken.

vind je het erg als ik m'n sig even zo laat? Ik moest em toch aanpassen en dit is de leukste die ik in tijden naar m'n hoofd kreeg ? :D

Droffie
19 maart 2005, 20:19
Uit nieuw vennep (of all places) schreef:

Ik zou zeggen jij bent mod (god knows why) gooi een slotje op je eigen slappe gelul...

Dit is ook een beetje kinderachtig niet?

Dirk_Hendrik
19 maart 2005, 20:20
Zie boven :roll:

Droffie
19 maart 2005, 20:22
Probeer de Boss OD-3 eens. Die slayed gewoon de TS9's.
Ik heb ze uitvoerig getest. Boss klinkt gewoon beter. Veel beter gebalanceerd en geen laag verlies.
Omdat SRV ooit op zo'n pedaal heeft gespeeld bij gebrek aan beter zijn die dingen overhyped geraakt.

Als Stevie een OD-3 zou horen had ie zijn TS9 onmiddellijk 't raam uitgegooid. :D

Ben ik het niet mee eens. Ik heb hier ook een od-3. Prima pedaal hoor. Niets mis mee. Maar ik vind hem gewoon anders dan een tubescreamer. Idd meer laag, maar dat is bij een TS ook zo op te lossen. Dus niet beter of slechter, gewoon anders.

Ik bedoelde die 808. Die 200 euro als ik me niet vergis

Euhhmm...Ruim 100 Euro prijsverschil?? Vindt ik toch echt wel meetellen. Zo'n tubescreamer is best leuk maar het geld niet waard imo om als alleen booster te fungeren. Dan is de SD1 wel de beste en goedkoopste oplossing.
De OD3 kan prima boosten maar idd standalone op en clean kanaal is ie op z'n best. Stevie Ray all the way :D

Even rekenen hoor. Een TS9 kost 110 euro. Een OD-3 100. Dat is idd 100 euro prijsverschil :roll:

Antal
19 maart 2005, 20:26
Uit nieuw vennep (of all places) schreef:

Ik zou zeggen jij bent mod (god knows why) gooi een slotje op je eigen slappe gelul...

Dit is ook een beetje kinderachtig niet?

Het zijn je eigen woorden. Dus ach, kinderachtig? Ja misschien wel ja :razz:

Droffie
19 maart 2005, 20:27
Laat die sig maar staan als je 't je blij maakt.

Wellicht verwelkom ik je sneller dan je denkt in ons prachtige dorp in de Haarlemmermeer als je die pleuris stad van je uitvlucht :D Je bent niet de eerste en zeker niet de laatste Amsterdammer die hier asiel aanvraagt. Lijkt de Jordaan wel in in de Appie Heijn... :D

Dirk_Hendrik
19 maart 2005, 20:32
Maak je niet druk, Ik heb jaren met een een Bassist uit NV gespeeld, meerstere malen in jullie "de Stip" gest aan en last but not least heb ik uren op dat pokkestation van jullie staan blauwbekken.

Eén ding is zeker, Ik ga nooit van m'n leven in een vierkant dorp in de Haarlemmermeer wonen. Dan nog liever Hoofddorp of Almere waar ik ook al niet dood geboren zou willen worden.

Dirk_Hendrik
19 maart 2005, 20:34
fckking hll,

daar moest dus nog een :-D
onder

pol
19 maart 2005, 20:40
j-sus,
Ga eens rustig terug lezen. Ik heb nooit gezegd dat jij in een slechte band speelt! Ik zeg dat de gemiddelde live bandsituatie geen ruk van het hele "tone" fenomeen overlaat en dat dus geen argument is! Dat zal de eerste keer niet zijn. Dat riep ik 2 jaar geleden ook al en heeft dus niets met jou te maken.

vind je het erg als ik m'n sig even zo laat? Ik moest em toch aanpassen en dit is de leukste die ik in tijden naar m'n hoofd kreeg ? :D

de gemiddelde bandsituatie laat geen ruk over van het toongebeuren, da's een goeie :roll:
Tis toch het belangrijks hoe de verschillende intrumenten samen klinken in een zaal vol luidruchtige zatlappen :-D

en pedalen zijn aanvulling idd, bij sommige amps en gitaren/gitaristen passen nu eenmaal betere andere pedalen.

Droffie
19 maart 2005, 21:05
Eén ding is zeker, Ik ga nooit van m'n leven in een vierkant dorp in de Haarlemmermeer wonen.
Kan niet zeggen dat ik daar rouwig om ben als je zo onaardig doet. Waarom heb je in hemelsnaam meer dan één keer in de Stip gestaan? Tot mijn spijt heb ik daar vorig jaar gespeeld en ik zou nog liever in Amsterdam gaan wonen dan dat ik daar nog een keer moet spelen...Wat een schijttent!
Wat voor een muziek maak je als ik vragen mag. Ben erg benieuwd geworden en ook niet geheel onbelangrijk als 't over tone gaat.

Mitch
20 maart 2005, 01:28
Sig is aangepast, sorry ! Had het niet bekeken na aanpassing...

Ik krijg er wel een beetje de tering in dat er niet meer normaal van mening kan worden gewisseld hier. Die lange tenen beginnen me echt mateloos te storen. Als je per se gelijk wil hebben: doe dan niet mee aan een forum, daar krijgt niemand namelijk altijd gelijk.
Neem nu gerust het laatste woord, ik haak af :stop:

Droffie
20 maart 2005, 15:26
Sig is aangepast, sorry ! Had het niet bekeken na aanpassing...

Ik krijg er wel een beetje de tering in dat er niet meer normaal van mening kan worden gewisseld hier. Die lange tenen beginnen me echt mateloos te storen. Als je per se gelijk wil hebben: doe dan niet mee aan een forum, daar krijgt niemand namelijk altijd gelijk.
Neem nu gerust het laatste woord, ik haak af :stop:
Tegen wie heb je 't nou?
Ik vond de discussie redelijk gaan tot dat Dirk zich er mee ging bemoeien...

dejohan
21 maart 2005, 09:55
Bij de volgende forummeeting kunnen we misschien een boksring plaatsen.

Droffie
21 maart 2005, 10:31
Goed idee...

Gaat LPClassic eerst... :D

LordRiffenstein
21 maart 2005, 10:42
de gemiddelde bandsituatie laat geen ruk over van het toongebeuren, da's een goeie :roll:
Tis toch het belangrijks hoe de verschillende intrumenten samen klinken in een zaal vol luidruchtige zatlappen :-D

Het is alletwee the waarheid. Je fantastische sound op je slaapkamertje 'kan' volkomen kut klinken in een band-situatie. De meeste gitaristen hebben de neiging om thuis veel bass in hun sound te draaien en merken dan dat ze in de band toch niet kunnen concureren met bass en drum.

Die 2de opmerking is een waarheid als een koe en wordt door nog meer gitaristen vergeten dan bovenstaande.

jpb
21 maart 2005, 11:21
Maar weer even on-topic en mijn 3 eurocenten:

-Het maakt LEVENSGROOT verschil of je een TS door een EL34/marshall amp (=slecht) of door een 6L6/fender amp (=goed) gooit, vanwege het meer mid-karakter van de EL34 (dubbel-hump) en vanwege de sterk aanwezig laag bij fenders wat soms wel wat minder mag (haalt de TS een beetje weg..

- Om door de mix te komen zijn mids handig. Het weglaten van het laag is hier een voordeel omdat het laag op hoge volumes soms blubberig kan worden (Fenders) en omdat ze een groot gedeelte van het vermogen van je amp opslurpen.

- Het teveel tunen van je versterker (toonknoppen) om een pedaal goed te laten klinken geeft imo altijd een slecht resultaat. In de praktijk is het zoeken naar een andere OD die beter bij je amp/stijl/smaak past een veel beter optie.

PS, Over jullie inspirende discussie over Nieuw Vennep en A'dam het volgende: Ik woon in Drenthe, kan ik ook meedoen? Schiet maar! :D

dejohan
21 maart 2005, 16:30
Of misschien gitaarsteekspel?
Stack-volleybal?
Koppen-met-effectpedalen?

of voor de héle stoere kerels:

Zeiken in een buizenversterker.

Droffie
21 maart 2005, 16:56
-Het maakt LEVENSGROOT verschil of je een TS door een EL34/marshall amp (=slecht) of door een 6L6/fender amp (=goed) gooit, vanwege het meer mid-karakter van de EL34 (dubbel-hump) en vanwege de sterk aanwezig laag bij fenders wat soms wel wat minder mag (haalt de TS een beetje weg..
Makes sense. Ik heb een EL34 buizenversterker en in mijn geval klinkt de OD-3 superieur aan de TS op mijn clean kanaal. dat zal dan wel aan het type buizen liggen. Heb weinig ervaring met 6L6 buizenverst.


- Om door de mix te komen zijn mids handig. Het weglaten van het laag is hier een voordeel omdat het laag op hoge volumes soms blubberig kan worden (Fenders) en omdat ze een groot gedeelte van het vermogen van je amp opslurpen.
true...Alhoewel te veel gain ook modderig maakt op hoge volumes is mijn ervaring. Wellicht dat je daar met een full stack 100+ watt buizentop geen last van hebt.


- Het teveel tunen van je versterker (toonknoppen) om een pedaal goed te laten klinken geeft imo altijd een slecht resultaat. In de praktijk is het zoeken naar een andere OD die beter bij je amp/stijl/smaak past een veel beter optie.
Beetje bass terugdraaien om je pedaal beter te laten klinken die je toch 90% hebt aanstaan is in mijn ogen niets mis mee...Er werd door sommigen op gereageerd alsof je dan je heiligschennis pleegt of zo :-?


PS, Over jullie inspirende discussie over Nieuw Vennep en A'dam het volgende: Ik woon in Drenthe, kan ik ook meedoen? Schiet maar! :D Om te beginnen moet je in Nieuw Vennep komen wonen. Eerst verhuizen, dan praten we verder... :D

Dirk_Hendrik
21 maart 2005, 18:08
PS, Over jullie inspirende discussie over Nieuw Vennep en A'dam het volgende: Ik woon in Drenthe, kan ik ook meedoen? Schiet maar! :D

Ik vraag Uitstel!
Komend weekend zit ik een paasweekend in Drenthe (en dit keer eens zonder schoonfamilie). Ik kom hier na het weekend op terug. Ik vrees dat ik Amsterdam dan zal blijven prefereren omdat je in Drenthe zo verschrikkelijk zat wordt. :-D

Mitch
21 maart 2005, 18:12
-Het maakt LEVENSGROOT verschil of je een TS door een EL34/marshall amp (=slecht) of door een 6L6/fender amp (=goed) gooit, vanwege het meer mid-karakter van de EL34 (dubbel-hump) en vanwege de sterk aanwezig laag bij fenders wat soms wel wat minder mag (haalt de TS een beetje weg..
Makes sense. Ik heb een EL34 buizenversterker en in mijn geval klinkt de OD-3 superieur aan de TS op mijn clean kanaal. dat zal dan wel aan het type buizen liggen. Heb weinig ervaring met 6L6 buizenverst.


Toch maar even reageren dan...
Vriend jpb geeft je nu dezelfde uitleg als ikzelf ook al gaf, alleen maakte ik ook een bepaalde veronderstelling, die tegen het zere been was (ervaring met verschillende versterkers). Daarna werd het een beetje gehakketak, maar ik ben blij dat er nu een beetje consensus is gekomen over het nut van Tubescreamers tegenover andere overdrive pedalen.

marc_o
22 maart 2005, 15:44
Nou, en dan nog is niet iedere el34 amp een marshall. Ik heb 2 Rivera's met el34's en daarop klinkt de TS prachtig. Toegegeven: ik vind er als standalone overdrive geen reet aan, maar dat vind ik maar aan weinig pedalen. je vult er je milde overdrive van je versterker goed mee aan, maar meer ook niet. Met de boss heb ik geen ervaring overigens.

jpb
22 maart 2005, 16:23
Nou, en dan nog is niet iedere el34 amp een marshall.

Daar heb je gelijk in. Die Mesa van Luca heeft ook EL34's, maar is meer fender-gevoiced. Het was meer algemeen bedoeld (en ik wordt een beetje oud :o en ken de nieuwere amps niet zo goed :oops: :cool: )

dacrow
22 maart 2005, 16:54
Toegegeven: ik vind er als standalone overdrive geen reet aan, maar dat vind ik maar aan weinig pedalen. je vult er je milde overdrive van je versterker goed mee aan, maar meer ook niet. [/quote]

dacrow
22 maart 2005, 16:55
Toegegeven: ik vind er als standalone overdrive geen reet aan, maar dat vind ik maar aan weinig pedalen. je vult er je milde overdrive van je versterker goed mee aan, maar meer ook niet. [/quote]

marc_o
22 maart 2005, 18:55
En precies daarvoor issie gemaakt, en dus prima gelukt!

Mitch
22 maart 2005, 19:51
Nou, en dan nog is niet iedere el34 amp een marshall.

Daar heb je gelijk in. Die Mesa van Luca heeft ook EL34's, maar is meer fender-gevoiced. Het was meer algemeen bedoeld (en ik wordt een beetje oud :o en ken de nieuwere amps niet zo goed :oops: :cool: )

Luca's beestje heeft EL84's :wink:

Droffie
22 maart 2005, 20:16
En precies daarvoor issie gemaakt, en dus prima gelukt!
Is dat zo? zijn overdrive pedalen gemaakt om een overdrive kanalen nog meer te overdriven?
Geloof ik niet. Voor mij was een goed klinkende overdrive pedaal die standalone goed klinkt een must. Op een Twintone is het cleane kanaal erg clean en zonder pedaal geen randje aan te krijg. de OD-3 klinkt super standalone.
Dat de TS gewoon zuigt wil niet zeggen dat ander pedalen dat ook doen. Fulldrive vind ik ook prima klinken als standalone overdrive.

Mitch
22 maart 2005, 22:48
Lees nog eens rustig de stukjes over EL34 vs. 6L6
De Twintone is precies het soort amp waar je niets hebt aan een TS. Als dat je belangrijkste referentie is heb je gelijk, maar mis je de kern van het verhaal: de TS kan een perfecte OD/boost zijn op andere versterkers dan die jij kent.

Antal
22 maart 2005, 23:09
zijn overdrive pedalen gemaakt om een overdrive kanalen nog meer te overdriven?
Geloof ik niet.

Dat hoef je ook niet te geloven. Maar waarom denk je dat ze op die manier veel toegepast worden? Ik koop geen buizenversterker om daarna alleen maar overdrive uit een pedaal te halen. Het is de combi.

jpb
23 maart 2005, 00:14
Nou, en dan nog is niet iedere el34 amp een marshall.

Daar heb je gelijk in. Die Mesa van Luca heeft ook EL34's, maar is meer fender-gevoiced. Het was meer algemeen bedoeld (en ik wordt een beetje oud :o en ken de nieuwere amps niet zo goed :oops: :cool: )

Luca's beestje heeft EL84's :wink:
Wat zit je nou te zeiken over EL34 en EL84? Zit maat 50 verschil in. :D :wink:
Toch wel lekker, die EL84's........

Speeddemon
23 maart 2005, 12:10
zijn overdrive pedalen gemaakt om een overdrive kanalen nog meer te overdriven?
Geloof ik niet.

Dat hoef je ook niet te geloven. Maar waarom denk je dat ze op die manier veel toegepast worden? Ik koop geen buizenversterker om daarna alleen maar overdrive uit een pedaal te halen. Het is de combi.
+1.

De Boss SD-1 is een beroerde overdrive als je 'm standalone gebruikt.
Douw 'm voor een Marshall JCM800 2203 (die best zompig is en iets meer gain zou mogen hebben) en je krijgt een vette strakke metalsound met ballen.

marc_o
23 maart 2005, 12:12
En precies daarvoor issie gemaakt, en dus prima gelukt!
Is dat zo? zijn overdrive pedalen gemaakt om een overdrive kanalen nog meer te overdriven?
Geloof ik niet. Voor mij was een goed klinkende overdrive pedaal die standalone goed klinkt een must. Op een Twintone is het cleane kanaal erg clean en zonder pedaal geen randje aan te krijg. de OD-3 klinkt super standalone.
Dat de TS gewoon zuigt wil niet zeggen dat ander pedalen dat ook doen. Fulldrive vind ik ook prima klinken als standalone overdrive.


Kijk, en als standalone kan ik je alleen maar gelijk geven qua TS, dat vind ik echt afschuwlijk, maar ook de Fulltone vind ik afschuwlijk. Ik hou er niet van als ik in de verte nog je cleane geluid van je versterker hoort, dan is het net of je op 2 versterkers tegelijk speelt. Dat de Boss hier beter in is, kan ik alleen maar aannemen...heb wel eens die Blues Driver van Boss geprobeerd en die vond ik ook beter dan de TS als standalone....maarja, uiteindelijk kom je altijd weer op dat smaakverhaal uit....wat ik mooi vind, hoeft een ander niet mooi te vinden....gelukkig maar, uiteindelijk heb ik toch altijd het mooiste geluid namelijk. De TS is wel degelijk gemaakt om als aanvulling voor een gepushed versterkertje te fungeren.

Speeddemon
23 maart 2005, 12:17
bump

Guy Puylaert
23 maart 2005, 12:28
Wat denken jullie van de Carl Martin Hot Drive'nboost mk2?
Ik gebruik 'm reeds jaren, en is voor mij prima. Ik speel vooral blues, en dit op een tweed blues deluxe met am. strat. 8-)

Mitch
23 maart 2005, 14:16
Nou, die wordt helemaal geslayed door de.... :D

Ik heb 'm zelf een tijd lang gebruikt, maar hij combineerde niet zo lekker met mijn amp. Waar de TS meer van je hogere mid vasthoudt en wat bas weghaalt, is de CM wat neutraler, al doet -ie wel wat meer in het laag mid. Ik vond 'm echter wel altijd net iets te veel comprimeren, deed voor mijn smaak iets te veel de dynamiek teniet. De boost is super neutraal, erg goed. Ik gebruikte hem uiteindelijk als 'twee verschillende solo boosts in één doosje' en dat werkte puik.

marc_o
23 maart 2005, 15:05
Ik heb die Carl Martin ook gehad en verkocht, want ik hoorde de Visual Sound Jeckyll and Hyde (de nieuwste versie, oftewel de rode) en die maakte er echt gehakt van, dus direct gekocht. Ik raad iedereen aan deze een te proberen....erg goed en niet overdreven duur voor een 2 traps overdrive/distortion. (rond de 150 €)